karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-31 04:32:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-01-05 19:55:24 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

Heippa kaikille!

Nyt uutta päikkyä kehiin, kun entisessä saavutin mitä hainkin, mutta tyhmänä ja toivottomana sitten kaikki saavutukset katosivat kuin tuhka tuuleen!

Olen siis on-off karppi. Minun on vaikea pitää motivaatiota yllä, ja sortuilessa sorrun kunnolla #-o

Nyt olen hetken karppaillut hyvillä fiiliksillä, ja tänään olen aloittanut uuden suuntauksen karpatessa, nimittäin luin Kaisa Jaakkolan hormonidieetti kirjan ja olen täysin myyty! Sain erittäin paljon vastauksia siitä, miten keho toimii ja miten pitäisi toimia kehon parhaaksi.

Taustatietoja:

Olen siis 25 vuotias, 175cm, nainen. Perheeseeni kuuluu Chihuahua nimeltänsä Clint sekä 3 ihanaa kissaa. (ja mies)

Vuonna 2010 sain painoa alas hieman päälle 25kg ja pääsinkin normaalipainon puolelle karppaamalla 4kk aikana.
Nyt tilanne on taas se, että paino on noussut sen 23kg!! ](*,) Eli samaa virhettä en tee enään uudestaan! (eli painoa ruhtinaalliset 94kg) TAAS.

Kuva

Nyt sitten toivon ja rukoilen, etten toista samaa virhettä uudelleen. Aikaisemmin olin liian ankara itselleni, enkä sallinut mitään. Asenne kostautui ja toivottavasti olen nyt sitten oppinut kantapään kautta, että anna itsellesi välillä himoitsemiani herkkuja kohtuudella. Jos kiellän ne täysin aiheuttaa se salliessa liikaa himoja, enkä tyytyisikään enään pieneen herkkuun. Eli suon itselleni kohtuudella joskus mitä silloin himoitsenkaan. Elämäntapamuutosta on vaikea rakentaa erittäin tiukan ruokavalion nojalla. Sen olen oppinut, ja paljon muutakin, eli nyt fiksumpana likkana ymmärrän mikä meni vikaan viimeksi, eikä minun tarvitse enään toistaa niitä!

Tänään aloin noudattamaan hormoonidieettiä. Olen mittauttanut ph-tasapainoni, sekä parhaillaan on vatsahappo-testi meneillään. Ruokana ollut paljon proteiinia, koska vatsahappo-testailu sitä vaatii. Nyt on testattu 650mg annokseen asti eikä vieläkään tuntemuksia. Testi jatkuu taas illalla. Ph- arvoni olivat täysin happaman puolella. Ei ihme miksi olen niin hapan ihminen :lol:

Kun saan arvot selvitettyä, niin johan alkaa homma luistamaan. Vitamiineja sun muita on nyt vino pino, mutta eiköhän niistä hyötyäkin ole elimistön tasapainoon saattamisen suhteen. Mielenkiinnolla testailen ja seuraan kehittelyä. Nyt painon pudottaminen on jopa hauskaa ja jännittävää :)

Liikuntaa olen harrastanut omasta mielestäni suht hyvin. Olen joko tehnyt 6km kävelylenkkejä taikka polkenut tunnin kuntopyörällä, kirjan luettuani pisti tuo pyöräily mietityttämään, joten vaihdan sen painoharjoitteluun sekä voisin kuntopyörällä siten harjoitella, että pistän painot jalkoihin ja poljen täydellä vastuksella kunnes jalat väsähtävät. Kuntosalille en vielä mene harjoittelemaan, kotona luon pohjaa.

Eiköhän nämä jaarittelut riittäneet tälle illalle.

ViestiLähetetty: 2012-01-05 20:37:29 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Moikka :smt039 Palliksista sut bongailin.

Mäkin tein ton vatsahappotestin ja pääsin 700mg asti eikä mitään tuntemuksia. En sitte enää nostanu annosta vaan totesin että otan niitä sitten ihan reilusti vaan :D

Magnesium testi on ollu meneillään ja se menee kanssa niin korkeisiin lukemiin että taitaa oll parasta lopettaa ja vetää vaan surutta sitäkin :lol: Eilen meni 1600mg eikä mitään tuntemuksia, siis mahassa. Kyllä se rentouttaa kovasti. Musta on tullu paljon ilosempi enkä oo kiree kun vedän maggea reilusti :D

ViestiLähetetty: 2012-01-05 20:43:57 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

Kiitos vierailusta Feekuna!

Mä en oo taas päässyt vielä maggea kunnolla vetelemään :lol: Eli sitä odotellessa.
Tuntuu, että testailut on turhia, koska kroppa on aika kuollut :lol: Mutta hauskaahan se samalla on. (läskillä on "halvat" huvit)

ViestiLähetetty: 2012-01-05 21:22:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lisää hormonihirviöitä! Tosi jännä seurata - mä olen onnistunut laihtumaan karpaten vähän yli 10 kg ja lihomaan karpaten pitkälti yli 5 kg. Enkä siis ole edes lipsunut. Eli uskon (kuten sinäkin) ettei kaikki ole vaan syömisessä, vaan myös hormoneissa. Tähän mennessä eniten mua on auttanut toi magnesium, koska nukun paremmin kuin viimeiseen 18 vuoteen (vanhempi lapseni, tunne pisto sydämessäni). Eli lasten odotuksen jälkeen en ole nukkunut kunnolla. Ja heistä vanhempi on jo melkein aikuinen ja nuorempikin jo 15. Mutta mielettömillä magnesiummäärillä on uni parantuntu.
Muista testata erilaisia magnesiumsekoituksia, mulle se on ollut hyvä apu.

Liikunnasta: liian pitkäkestoinen yhtäsamaaliikunta nostaa stressihormoneita, joten ei sellaista. Intervalliharjoittelu voi olla muutakin kuin se, mistä Kaisa kirjassaan puhuu. Esim. Kaisa hyväksyi mun koripalloiluni intervalliksi. Luojan kiitos, koska siitä en halua luopua :)

Ehdottomasti seurantaan - ja katsotaan yhdessä mikä auttaa. Mä olen sua senttiä pidempi ja 24 v vanhempi - paljon yhteistä joka tapauksessa!

ViestiLähetetty: 2012-01-05 23:57:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mitenhän kehon kokonais ph (ei pelkkä kusi tai sylki), emäs jutut passaa korkeisiin protskuihin? Mulla nousi paino kilon kuussa, kun alkoin vetämään protskua biosignaturen edellyttämällä tavalla. Läski ei kyllä lähtenyt, salillakaan en käynyt...

ViestiLähetetty: 2012-01-06 08:07:57 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

bless86 kirjoitti:
Kiitos vierailusta Feekuna!

Mä en oo taas päässyt vielä maggea kunnolla vetelemään :lol: Eli sitä odotellessa.
Tuntuu, että testailut on turhia, koska kroppa on aika kuollut :lol: Mutta hauskaahan se samalla on. (läskillä on "halvat" huvit)

No jostainhan sitä on huvinsa revittävä läskinkin :lol:

Tuntuu tosiaan että kroppa ei osaa enää mitään. Mä olen n. viikon ollu "ruodussa" ja lihonu samalla kilon :lol: Ehkä parempi mennä sitte ei ruodussa jos sillon sentään paino pysyy samoissa :roll:

ViestiLähetetty: 2012-01-06 10:29:58 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

Saari63: Uskon ainakin, että meitä on monia. Olen kyllä sitä mieltä, että vaikka paino tässä voisikin nousta hieman, niin elimistö korjaa vain vaurioita, ja luopuu omistansa, kun tilanne sen sallii. Taitaa osallasi tuo kunnon unen saaminen olla arvokkainta! Se on jo sellainen asia, että vaikka ei paino rytinällä alas menisikään, niin jo se, että saa nukkua kunnolla! Itse en ole koskaan kärsinyt unenpuutteesta. (onneksi)

Pitkiä kävelylenkkejä minun on pakko jatkaa koiran takia, ja onneksi se on sellasta rauhallista, ettei pitäisi stressihormoneja nostaa. Pitää etsiä joku intervalli laji, koska itse olen vielä hyvin laiska, ja helpointa olla kotona. Yritän saada polkemisesta erittäin raskaan ja nopeavetoisen treenin, eli ei mitään pitkäkestoista kuten aikaisemmin. Onneksi kotona on miehen jäljiltä puntteja ja selkäpenkki. Kyllä kohta menen salille, onneksi on kaupungilla halpa sali, jossa voi kertamaksuilla käydä.

ninni74: En tiedä vielä. Olitko loppupeleissä pitkäänkin?
Uskon itse ainakin, että ensin kroppa tahtoo korjata vaurioita yms. ja luopuu omistansa, kun on sen aika. Voihan se olla täysin yksilöllistäkin. Omaa kohtaloani en vielä tiedä 8)

Feekuna: Kroppa on kyllä suuri mysteeri! Tuntuu, että kerran onnistuu tietyllä - ei onnistu enään toisella kertaa :lol:

Nyt vatsahappotestin mukaan pääsin 975mg annostukseen, että alkoi jotakin mahassa tuntua. Otin 800mg enkä tuntenut mitään, eli se puolikas tabletti oli liikaa. Nyt kokeillaan sitten 2,5:n pillerin kanssa mihin tilanne kehittyy. Magnesiumin osalta olen vasta ihan alussa, eli vasta 500mg mennään ja nostan sitä nyt enemmän. Otan toisen yhdistelmän rinnalle tänään, ja lisäilen hiljalleen sopivan annostuksen löytääkseni.

ViestiLähetetty: 2012-01-07 01:51:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:hug: JOU Belssi :hug: Lämpimästi tervetuloo takaisin, oon kyl niin paivannu sinuu täällä. Ja mei :smt064 hehhe.

Ai että hormonidieetti? Mie en oo tuollaisesti kuullukkaan, pitänee siis ottaa selvää. Kiva, että oo löytäny oman jutun karppaamisen rinnalle ja hyvältä kuulostaa tuo siun menttaliteetti: ei pidä olla niin tiukka. Se varmaan miullakin on aika suo, että on niin tiukka. Ja sit taas se, että "kyl mie tän osaan"- ja sit mennään mettään. Ts. paino nousee. Jojojojojojo...

Mutta nyt tää homma lähtee molemmilla käyntiin, mielenkiinnolla jään seuraamaan siun matkaasi :)

Kuva

Jokin keino löytyy aina.
- Benjamin Disraeli

ViestiLähetetty: 2012-01-07 09:23:49 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Melekosia määriä sinäki saat sitä suolahappoa vedellä :roll: Saa nähä mihin asti pääset maggessa :D

Mulla jäi aikanaan toi hormonidieetti kirja kesken ku kirjaston laina-aika loppu eikä saanu uusittua :evil: Mutta hirveen kiinnostava se oli ja sopi mullaki moneen paikkaan. Äitillä ois se kirja mutta ei oo vielä luovuttanu mulle lainaan :D

ViestiLähetetty: 2012-01-07 11:25:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

bless86 kirjoitti:
ninni74: En tiedä vielä. Olitko loppupeleissä pitkäänkin?
Uskon itse ainakin, että ensin kroppa tahtoo korjata vaurioita yms. ja luopuu omistansa, kun on sen aika. Voihan se olla täysin yksilöllistäkin. Omaa kohtaloani en vielä tiedä 8)

4 kk:tta tiukasti. Joo kyllähän sitä itsekkin tahtoo uskoa mitä vaan, mutta jos kilo kuussa tulee painoa lisää, niin...alkaa uskokin loppua. Luulen, että mulle ei tee se kamala prode mättö hyvää. Muuten oli mukava opetella syömään 5 x pvässä. Magge ei myöskään saanut mua vaipumaan uneen, vedin kourakaupalla suolahappoja eikä tuntunut missään...En tiiä miksi tää mun kroppa vaan hannaa vastaan vaikka olisi kuinka innostunut asiasta.

ViestiLähetetty: 2012-01-07 11:43:36 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

Kiitoksia taas kaikki vierailuista! :hug:

Ninni74: Olet täysin oikeassa! Jos lihottaa, niin ei se kylläkään inspiroi. Tietty jos sen senteissä huomaa, niin silloinhan asia on täysin eri! Itse huomasin aikoinaan, että sentit karis - kilot ei, eli kyllä minä laihduin + kroppa kiinteytyi, niin saattoihan läski muuttua lihakseksi yms epämääräiseksi. Itse tuota proteiinin määrää pienennän hieman, sillä en minäkään tolkuttomasti jaksa syödä proteiinipitoista. Siinä huijaan hieman :) Toisinaan on päiviä, ku prodet paukkuu. Uskon vaihteleviin annoksiin ainakin itse.

Ehkä sinulla sitten on vatsalaukussa jotakin muuta vikaa? Silloinhan testi antaa virheellisen tuloksen.

Feekuna: Mullakin on kirjastosta lainassa, ja piruvie ku on varausjono, ni ei onnistu uusiminen :( Ja aika pihi olen kirjoja ostaakseni :D Pitää vain lukea ja pistää muistiin ne kohokohdat.

Sessan: Menttaliteetti on hyvä, mutta miten se meneekään käytännössä :lol: Iskee varmaan päälle taas jarrut, kuten ennenkin, että minähän en piruvie edes yhtä irttaria syö! Ja taas muo vetää herkut ku naru pässiä #-o

Tänään on taas lunta maassa! Piristää kummasti, kun on valkeaa ja valoisampaa! Pitää katsoa, jos hienohelmamme (koira) vaivautuu astumaan ulos :mrgreen: Se on todellisuudessa kissa, joka vain on saanut koiran ulkoasun. Tuossa on kuva pikku riiviöstä, jonka otin jouluna joulutehvehdyksenä, siksi valjaissa on tota narua :lol:

Kuva

Mukavaa viikonloppua kaikille!

ViestiLähetetty: 2012-01-07 14:03:03 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Tervetuloa takaisin :D Tosi hyvä että toi kirja auttoi sua löytämään ne suolahappotabletit. Mulle on ollut niistä ihan jumalaton apu! Ja samoin olen ihan samaa mieltä että tasapainotteluun kuuluu hemmottelu eikä täysi puritaaninen kieltäytyminen. Kun ei se syöminen ja terveys ole mikään mustavalkoinen juttu eikä ihminen syö aina sitä samaa sapuskaa ja tarvitsee palkintojakin, ei vain jotain hiton ruoskimista tai "kuria". Lempeys on hyvä asia :D

Ja hormoneistahan se kaikki on kiinni. VHH on juuri siitä hyvä että se tajuaa tämän tosiasian, ja keskitytään insuliiniin eikä kaloreihin. Ja sitten tietysti vaikuttavat päälle kortisolit ja estrogeenit ja kilpirauhashormonit ja ties mitkä. Mulla on ehdottomasti auttanut se että olen saanut Tryptomaxilla stressihormonit alemmas ja unen laadun kuntoon, ja se että olen saanut arginiinilla liikaestrogeenit kuriin ja sitten parantanut ruoansulatusta päätähuimaavan paljon noilla suolahappotabuilla. Ilman noita en olisi to-del-la-kaan onnistunut tiputtamaan viittätoista kiloa viime vuonna. Joten kikkailu on tosiaan tarpeeksi hormonivammaisilla tarpeen, mutta kun löytää ne oikeat kikat niin kyllä se elämänlaatu nousee kohisten :D Mulla ei ole enää joka päivä hirveä mahakipu ja suoli tulessa ja ripuli (suolahappojen ansiota), lantiokivut häiritsevät vain jos olen juonut viiniä tai jos on just menkat tulossa, menkat ovat muuttuneet kuusipäiväisistä Burana-verikekkereistä kolmipäiväisiksi ja selviän niistä parilla särkylääkkeellä, syöpää enteilevät markkerit eivät ole enää koholla ja lantiokasvaimista kaksi kolmasosaa on hävinnyt (arginiini) ja nyt nukun paremmin kuin koskaan enkä saa jatkuvasti paniikkikohtauksia (tryptofaani). Joten joo, eivät ole ihan huuhaata nuo em. luontaistuotteet ja hormonikikkailut :mrgreen:

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2012-01-07 15:34:49 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

Kiitos vierailustasi snowgrouse!

Kiitos vinkeistä! Mieheni kärsii todella suuresti stressistä sekä paniikkikohtauksista. Sekä tietenkin se unihäiriö.
Käyn heti tutustumassa tuohon mainitsemaasi arginiiniin!
Ihmettelen suuresti, kun vasta 3:s täysi päivä uudella kaavalla, ja voisin jo sanoa, että jokin on muuttunut. Olo on kohentunut hurjasti, nukuin tässä yhden yön niin sikeästi, etten edes huomannut ilmankostuttimeni hörppivän viimeisiä vesiä (erittäin äänekäs silloin, eikä normaalisti voisi olla heräämättä siihen!) Olo on kevyempi, ruokailun jälkeen ei ole ähky taikka sellainen olo, että olisi juuri syönyt, ja tarvitsisi lepoa.

Käynkin kohta vilkaisemassa josko sinulla olisi päikkyä pystyssä (muistelisin, että sellainen oli) Ihana kun on enemmän porukkaa samalla asialla, niin vinkkejä ja kokemuksia on helppo jakaa, ja aina voi löytyä uutta tietoa.

ViestiLähetetty: 2012-01-08 12:14:08 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

Päätin, että Sunnuntai on punnituspäivä!

Ennen tein sen virheen, että pompin päivittäin vaa'alla ja tietty se masentaa, jos päivittäin ei tippunut taikka tuli heilahteluja ylöspäin! Helppo oli mennä herkuttelemaan, jos grammanki oli paino noussut :lol: Kylläpä sitä viisastuu vanhoista virheistä, ja nyt ihmetyttää oikein se entinen suhde vaakaan #-o

Eli aloituspainoni oli 01.01.2012 94kg

8.1.2012 91.9kg \:D/

Suunta on siis täysin oikea! Vaikka alukuajan pudotus onkin kaikkea muuta, mutta silti :lol:

Magnesium kyllä rentouttaa! Eilen makoilin sohvalla ja rauhassa kattelin puolväsyneenä telkkua, ja kun ilmaisposti kilahti luukusta ni hyppäsin pystyyn :lol: Sydänkohtaushan tuolla tulee :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-01-08 15:07:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tää on mielenkiintoinen, jään seuraamaan :) Onnea pudotuksesta! Mulle tulee tuo Kaisan kirja omaksi ensi viikolla, joten ryhdyn itsekin etsimään sieltä apua mm. uniongelmiin ja noihin insuliinitasojen hallintaan. Selkeästi huomaan, että vaikka olen muuten kohtuullisen hyvässä tikissä, niin rasva kertyy jenkkakahvoihin selän puolelle, mikä kertoo niistä inskajutuista ja että syön joko liikaa hiilaria sietokykyyni nähden/liikaa huonoa hiilaria tai jotain. Eniten kuitenkin kiinnostaa se unipuoli, joten taitaa mennä ainakin magnesiumit tilaukseen :D

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2012-01-08 16:54:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitäis varmaan lukea tuo kaisan kirja uudestaan, kun tuli hotkaistua kirja melkein yhdeltä istumalta. Olis vaan, niin paljon muutakin lukemista.

ViestiLähetetty: 2012-01-09 10:52:35 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

Kiitokset vierailuista taas :hug:

anniem: Uskon, että tulet pitämään kirjasta! Onneksi sinulla on hyvät lähtökohdat :wink: Harmittelen itsekkin noita selkäläskejä. Ja epistä, ettei mihille niitä juurikaan tule samalla mittakaavalla kuin naisille :twisted: Mulla nyt on vaikka mitä kohtia, mutta muistelen, että minulla tämä ylävatsan alue (heti rintojen alapuolella) ja nuo selkämakkarat ovat ongelma "laihanakin". Eli kun saan nämä riivatut helpolla saamani muut makkarat kuntoon, niin on helppo kohdistaa ainakin niihin 2:teen ongelmakohtaan.

ninni74: Usein se meneekin siihen, että nopeasti tulee kirjat hutaistu lävitse - taikka lukee, muttei osaa lukea. Itse kuulun niihin jotka lukevat, muttei osaa lukea (ei ymmärrä luettua sisältöä). Usein uusintalukukerta auttaa kummasti :)

Nyt on mennyt hyvin, tuntuu niin helpolta, ja olo on sairaan hyvä! Näin hyvä olo minulla on ollut ennen normaalipainoisena!

Onkin tullut vääristynyt minäkuva, sillä tunnen oloni jopa liian hyväksi entiseen verrattuna, että kuvittelen olevani jo normaalipainoinen :lol: Eli olen laiha sisäisesti! Läski vain peiliin katsoessani :oops:

Energiaa riittäisi vaikka mihin! En ole ikinä tuntenut oloani näin hyväksi, olen tainnut löytää nuoruuden lähteen! (mutta se ei ole turun kaupungin vesi :smt043 )

ViestiLähetetty: 2012-01-11 07:35:47 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

TOIMII HIUKKASEN HYVIN UNEEN :o Mä en heränny siihen, et herätyskello oli pauhannu 20 min :lol: Tsiisus. Oli herätys 7:mält, mut heräsin vasta 7:20. En yksinkertaisesti vaan kuullut. Nukuin liiankin sikeästi =D>

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-01-11 07:44:14 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Oho :shock: Melkoset unet :mrgreen:
Mä ihmettelin tänä aamuna kun en heränny herätyskellon ensi tahteihin vaan vasta toisiin tai kolmansiin :lol: Ja heräsinkin vaan kahesti yön aikana. Tosi hyvä yö mullakin siis =D>

ViestiLähetetty: 2012-01-11 11:05:25 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi

Feekuna kirjoitti:
Oho :shock: Melkoset unet :mrgreen:
Mä ihmettelin tänä aamuna kun en heränny herätyskellon ensi tahteihin vaan vasta toisiin tai kolmansiin :lol: Ja heräsinkin vaan kahesti yön aikana. Tosi hyvä yö mullakin siis =D>

:lol: Eli tänään ei taida herätyskellot toimia kenelläkään :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00