Heippa kaikille!
Nyt uutta päikkyä kehiin, kun entisessä saavutin mitä hainkin, mutta tyhmänä ja toivottomana sitten kaikki saavutukset katosivat kuin tuhka tuuleen!
Olen siis on-off karppi. Minun on vaikea pitää motivaatiota yllä, ja sortuilessa sorrun kunnolla
Nyt olen hetken karppaillut hyvillä fiiliksillä, ja tänään olen aloittanut uuden suuntauksen karpatessa, nimittäin luin Kaisa Jaakkolan hormonidieetti kirjan ja olen täysin myyty! Sain erittäin paljon vastauksia siitä, miten keho toimii ja miten pitäisi toimia kehon parhaaksi.
Taustatietoja:
Olen siis 25 vuotias, 175cm, nainen. Perheeseeni kuuluu Chihuahua nimeltänsä Clint sekä 3 ihanaa kissaa. (ja mies)
Vuonna 2010 sain painoa alas hieman päälle 25kg ja pääsinkin normaalipainon puolelle karppaamalla 4kk aikana.
Nyt tilanne on taas se, että paino on noussut sen 23kg!!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Eli samaa virhettä en tee enään uudestaan! (eli painoa ruhtinaalliset 94kg) TAAS.

Nyt sitten toivon ja rukoilen, etten toista samaa virhettä uudelleen. Aikaisemmin olin liian ankara itselleni, enkä sallinut mitään. Asenne kostautui ja toivottavasti olen nyt sitten oppinut kantapään kautta, että anna itsellesi välillä himoitsemiani herkkuja kohtuudella. Jos kiellän ne täysin aiheuttaa se salliessa liikaa himoja, enkä tyytyisikään enään pieneen herkkuun. Eli suon itselleni kohtuudella joskus mitä silloin himoitsenkaan. Elämäntapamuutosta on vaikea rakentaa erittäin tiukan ruokavalion nojalla. Sen olen oppinut, ja paljon muutakin, eli nyt fiksumpana likkana ymmärrän mikä meni vikaan viimeksi, eikä minun tarvitse enään toistaa niitä!
Tänään aloin noudattamaan hormoonidieettiä. Olen mittauttanut ph-tasapainoni, sekä parhaillaan on vatsahappo-testi meneillään. Ruokana ollut paljon proteiinia, koska vatsahappo-testailu sitä vaatii. Nyt on testattu 650mg annokseen asti eikä vieläkään tuntemuksia. Testi jatkuu taas illalla. Ph- arvoni olivat täysin happaman puolella. Ei ihme miksi olen niin hapan ihminen
Kun saan arvot selvitettyä, niin johan alkaa homma luistamaan. Vitamiineja sun muita on nyt vino pino, mutta eiköhän niistä hyötyäkin ole elimistön tasapainoon saattamisen suhteen. Mielenkiinnolla testailen ja seuraan kehittelyä. Nyt painon pudottaminen on jopa hauskaa ja jännittävää
Liikuntaa olen harrastanut omasta mielestäni suht hyvin. Olen joko tehnyt 6km kävelylenkkejä taikka polkenut tunnin kuntopyörällä, kirjan luettuani pisti tuo pyöräily mietityttämään, joten vaihdan sen painoharjoitteluun sekä voisin kuntopyörällä siten harjoitella, että pistän painot jalkoihin ja poljen täydellä vastuksella kunnes jalat väsähtävät. Kuntosalille en vielä mene harjoittelemaan, kotona luon pohjaa.Eiköhän nämä jaarittelut riittäneet tälle illalle.