karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-07 01:26:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 463 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 524 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-04-12 13:08:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moikka kaikille!

Keksin kokeilla tälläistä suuruudenhullua haastetta, että neljä viikkoa aikaa ja neljä kiloa pitäisi siinä ajassa saada pois Kirjotin tästä jo tuonne normaalipainoisten ketjuun mut perustanpa tälle rojektille nyt oman ketjun ku osallistuja on jo muutamia niin ei mee se ketju sitten tukkoon meidän viesteistä :mrgreen:

Kaikki mukaan ketä kiinnostaa! En todellakaan oletan tän projektin täysin onnistuvan sillä olen normaalipainoinen mutta kaikkea pitää kokeilla :lol:
Itse pidän punnituspäivänä kerran viikossa ja tuo päivä on maanantai, eli jos kaikki ilmoittaa tuloksensa tänne viikottain tai ihan vaikka niin usein ku huvittaa! Tänne vois myös päivitellä liikkumisia, syömisiä, ihan fiiliksiä yms. Ei sit muuta ku tsemppiä meille yllytyshulluille! :smt023

ViestiLähetetty: 2011-04-12 13:09:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukana!
Lähtöpaino siis 86kg, saa nähdä miten äijän käy :).
Liikuntoja on 4 x sali, 4 x 3km lenkki ja 2 x 12-16km lenkki, tämä siis viikon ohjelma. Karpisti mennään, mutta hieman nipistetyillä rasvoilla ja 2g/painokilo prodeilla. Hiilet 50g hujakoilla.

ViestiLähetetty: 2011-04-12 13:10:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukana! Yritän pudottaa tuon tickerin osoittaman määrän, mutta en tietenkään pane pahakseni jos enemmänkin lähtisi :mrgreen: Eli 66.6kg -> 63kg

Mulla tulee liikuttua 5x viikko oman lajin treeneissä, koiraa lenkitän toki päivittäin tunnista muutamaan, ja kaikki matkat jalan siihen päälle. Kerran viikossa käyn myös lapsenlikkana uimahallilla. Ruokaa yritän syödä riittävästi, aloitin kaksi lääkettä saman aikaisesti ja toinen niistä tekee todella huonon olon :roll:

ViestiLähetetty: 2011-04-12 13:12:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No niin, siirsinpä ketjun oikeeseen paikkaan :lol:

Mutta, itselläni on tuo lähtöpaino vajaat 63kg ja tavoitteena sit 59kg (hirveetä toiveajattelua :lol: ). Vaikka oonkin normaalipainoinen on rasva% kaukana hyvästä (30% :shock: ), että varaa on todellakin laihtua... Liikun 6 krt/vko, 2-3krt salilla ptn kanssa ja loput aerobista ja pilatesta. Kalorivaje täytyy tietty olla jonkinlainen niin pitää nyt tarkkailla vähän enemmän mitä sinne suuhun laittaa, mutta eiköhän tästä ihan hauskaa tuu 8)

ViestiLähetetty: 2011-04-12 13:14:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ihanaa ku ulkona on nyt vihdoin jo kevät niin voi sielläkään lenkkeillä! Mäki nipistän jonkin verran noista rasvoista, hiilareita menee about 70g, en alemmaksi pysty päästää ku on 1. tyypin diabetes niin siitä seuraa muuten onkelmia..

ViestiLähetetty: 2011-04-12 14:05:20 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Mä nyt lähen mukaan, vaikkei tickerin tavotteeseen ookaan mulla kun 1,7kg, mut ei mua nyt kyl yhtään haittais jos se menis sen 2kg tosta tickerin tavotteesta vielä alespäin :D
En tosin millään jaksa uskoa tähän mahdollisuuten, mut yrittänyttä ei laiteta. Ihan tyytyväinen oon jos 4 viikossa pääsisin tohon tickerissä olevaan tavotteeseen, kun ei senkään saavuttaminen aina näytä onnistuvan. Mulla on siis toi oma painonseuranta, mutta ehkä tälleen kampanjahenkisesti vois olla kivempi seuraille muiden kanssa yhdessä.

Mä nyt alotan vaikka huomenna, koska veikkaan, että tän päivän paino saatto olla normaalia alhasempi kun eilen ei ruoka ihan maistunu. Tai siis alotan pudotuksen laskemisen siitä painosta joka huomenna on.

Torstaina mulla on tiedossa yks opiskelijatapahtuma (no, kai sen voi ääneen sanoa kun oon mä täältä muutenkin ihan tunnistettavissa ja toi on tosi iso tapahtuma, eli hukkaputki, sellanen appron tyyppinen), jossa on periaattessa "pakko" juoda alkoa. Se se on mun suurin kynnys tässä pudotuksessa, koska alkoa ottaessa tulee syötyä mitä sattuu. No, jos koitan ton jälkeen olla vappuun asti (eli kokonaiset 2vk 2pv, wuhuu) selvinpäin. Paitsi en tiedä miten se onnistuu, kun mennään lauantaina anoppilaan ja siellä on sata varmasti viiniä (ja jos en ota, niin epäillään varmasti raskaana olevaks :D). No, ehkä jos sitä pienen lasin sielläkin :roll:
Joo, eli alko on meikäläisen heikko kohta, tai siis voin hyvin olla juomatta eikä mulla oo mitään alkoholiongelmaa, mutta tarkotan sitä, että se on se tekijä joka mulla jumittaa (kun melkein joka viikonloppu "pitäs" sosiaalisten paineiden takia juoda se pari lasia ainakin.. jos yrittää kieltäytyä, ni alkaa painostus).

Mut koitan tsempata syömisten määrissä (eli pitää ne sopivina, n. 1500kcal tuntuu olevan mulle laihtumisen kannalta optimi) ja pitää liikunnat kohtuullisina. Tänään piti mennä salille, mutta unohdin avaimet kotiin ja avo vei ne yhelle kaverille joka ei oo myöhemmin illalla kotona, eli joudun meneen töistä suoraan kotiin että kerkeen hakea ne siltä (avo siis ite iltavuorossa). Sali on siis täällä Helsingissä missä oon töissäkin ja asun siis Järvenpäässä, eli ei oikein voi mennä ensin kotiin ja sit takas tänne. No, jos sitä tänää sit taas lenkille.

(Tavote)makrot mulla luokkaa 1500kcal (jos rankka treeni ni enempi), 80-90g prode, 20-50 hiilet ja loput rasvaa.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-04-12 14:52:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Okei, mä tuun sittenkin mukaan :mrgreen:

Tosin otan omaksi salaiseksi tavoitteekseni ihan vaan -2 kg, reissun takia (10 päivää), mutta kahellaan jos onnistuis paremminkin. Ainakin siihen yritetään päästä :)

ViestiLähetetty: 2011-04-12 16:48:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hienosti on jo osallistujia mukana, hyvähyvä! =D>

Kirjastossa pää pääsykoekirjoissa koko päivän istuneena vois lenkki tonne auringonpaisteeseen tehdä hyvää, eli taidanpa häippästä koiran kanssa lenkille :smt049

ViestiLähetetty: 2011-04-12 17:05:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No jos minäkin sitten...
Tällainen kampanja voisikin antaa kivasti sitä motivaatioo lisää.
Kun jos ei kukaan tiedä paljon mä painan, nouseeko vai laskeeko se paino.... Niin sittenhän kukaan ei sitä tiedä!
Eli voin syödä mitä vaan!

Nyt siis loppuu toi ajattelu, painon olis hyvä pudota ja te kaikki saatte sen tietää!
Eli en voikaan syödä enää mitä vaan.
Katsotaan miten käy, raportoin sitten ens viikon puolella viimeistään!

ViestiLähetetty: 2011-04-12 17:19:45 
Poissa
sintti
sintti

Mukana ehdottomasti :) Lähdenkin tältä istumalta koirien kanssa 45 min kävelylenkille, hakemaan vähän alkulämpöjä illan kuntopyöräilyyn ja vatsarutistuksiin =D>

ViestiLähetetty: 2011-04-12 17:32:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä olen niin mukana tässä! Mutta saattaa käydä vähän vaikeaksi kun normaalipainossa ollaan.. Eli tänään vaaka näytti 61kg ja 12.4 sen pitäis sit olla 57kg! Eli siis kalorivajetta pidän yllä (ehkä, en tarkalleen tiedä kun en kauheasti laske..) ja hiiliä 20-60g!

Kiva että kaikilla on yhteinen haaste, tää motivoi tsemppaamaan :)

ViestiLähetetty: 2011-04-12 19:39:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukana mieki :mrgreen:
Tickeri ei ihan näytä tavotteeseen sitä 4kg,mut eipä se ylimääränenkää pudotus katastrofi ois :wink:
Joten liikunnan maximointi ois ajatuksena. Tänään käin 6km lenkillä josta 4km hölkäten ja juur tulin pumppitreeneistä :smt044

ViestiLähetetty: 2011-04-12 19:48:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täysin yllytyshulluna ilman muuta mukana. Tänään näytti vaaka likipitäen 61 eli se ois sit 57 se tavoite.
Tosi hyvä tällainen suht nopean ajanjakson haaste, pysyy skabavire yllä.
:D

Iloitse saavutuksistasi samoin kuin suunnitelmistasi

ViestiLähetetty: 2011-04-12 20:04:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mukana! Mulla punnitus tosin huomenna -> katson siitä aloituspainon!

Aloituspaino: 121,8 (joo, lillun vähän eri sarjassa suurimman osan kanssa)
Tavoitepaino: 117,8 (oho, voiko noinkin vähän painaa)

Hmm. Katsotaan kuinka meikäläisen käy, apuaa :D

ViestiLähetetty: 2011-04-12 20:26:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jes, loistavasti on löytynyt porukkaa mukaan! =D> Kaikille halukkaille löytyy vielä tilaa, et reippaasti vaan mukaan muutkin!
Välillä pitää olla vähän enemmän haastetta, pistää äässiin enemmän liikettä :smt023

Mulla on huomenna tunnin rääkkijumppa ptn kaa ja siihen päälle vedän viel tunnin aerobista. Vähän kyl näkyy painossa vielä toi vkonlopun yks mässypäivä, aiai... No mut rehkin ku hullu loppuvkon ja vaaka näyttää maanantaina toivottavasti kivan tuloksen :smt031 Saan huomenna kans ptn väsäämän vähähiilarisen ruokaohjelman (muutti sen vähähiilariseksi ihan vaan mun takia :mrgreen: ), et jos ei paino näillä potkuilla lähe laskuun niin ei sit millään! Ja tosiaan ku on tilivelvollinen nyt kans kaikille täällä niin huomattavasti kasvaa motivaatio 8)

ViestiLähetetty: 2011-04-12 21:07:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

MUKANA!

Tavoite 66kg ^_^

ViestiLähetetty: 2011-04-13 01:56:18 
Poissa
sintti
sintti

Tähän on pakko lähteä mukaan!

Talven ja kevään aikana on painoa tullut lisää semmoinen 5 kiloa ja peilikuvasta näkee, että se painonnousu on ihan sitä itseään(lue:läskiä). Olen koko alkuvuoden ollut kotona vaimon ja 3kk vanhan poikamme kanssa. Mutta ensi yöstä alkaen pääsen töihin! Varhaislehden jakelua, nelisen tuntia yössä hiippailen pitkin rappukäytäviä.

Kun on tottunut, että ulkomuoto näyttää maratoonarilta, niin tuommoinen laiha läski- look ei nappaa sitten yhtään. Mutta koska olin päättänyt jotain asialle tehdä ja tälläinen haaste tuli kuin tilauksesta, niin osallistuttavahan se on!

Suunnitelma:

- Nostaa prodea ylös ja rasvaa alas -> ei toimi minulla rasvalla läträys ja itsellä prode pitää paremmin nälkää poissa.
- Hiilet alhaalla n. 20-40g per vrk
- Kalorit tottakai miinuksella ja säädellään liikunnan mukaan.
- Liikuntaa tulee vähintään 2 annosta viikossa, harrastelätkää. Juoksemassa haluaisin käydä, mutta uuden työn takia ei
uskalla vielä luvata itselleen, että jaksaa ainakaan aluksi käydä juoksemassa.

Näillä eväillä lähdetään haastetta suorittamaan! Ja kivaa haastetta kaikille muille osallistujille!

ViestiLähetetty: 2011-04-13 06:29:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Iski heti haasteen alkuun vatsatauti, eikä oikein mikään vettä vahvempi pysy sisällä ja vesikin vain satunnaisesti. Tälläinen paskamainen pikastartti täällä! Kilo vähemmän painoa kuin eilen :lol:.

ViestiLähetetty: 2011-04-13 06:45:21 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^No mut jos jatkuu ni sähän saat varmaan 4kg pois 4pv:ssa ;) Nojoo, ei, mahatauti on tosi kurja juttu, toivottavasti paranet pian.

--

Noni, eli tänään meikäläisen virallinen alotus ja paino on nyt 69,8kg.
Mittoja seurailen omalla koneella wordissa, samoin syömiset kirjaan tonne ylös sillon kun oon kotona (silmämääräsesti en osaa niin tarkkaan arvioida ja en mä nyt rupee kylässä punnitseen :D). Voin sit 4 viikon jälkeen raportoida tänne myös mitoissa tapahtuneita muutoksia, siis sikälimikäli sellasia on.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-04-13 06:47:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Piiiiiitkästä aikaa mulla liikahti paino :-D Kauan se olikin siinä 61 risat. välillä jopa 62, mutta NYT on 60,5.
:smt026 Eli heti haasteen vaikutukset näkyy :lol:
Mullahan on toi ykköstavoite, että kesäkuussa pääsisin siihen 55 kiloon. Sitten, jos siltä tuntuu niin vielä 52:een joskus määrättömän ajan sisällä.
Ja nyt ku on tää neljän viikon haaste, niin eiköhän rupee tapahtumaan.

Iloitse saavutuksistasi samoin kuin suunnitelmistasi

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 463 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 524 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00