karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-05 11:50:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-07-22 13:18:14 
Poissa
sintti
sintti

Aloitin karppauksen 11.7.13, strategiset mittani siihen mennessä 166cm ja 116.5kg. Jätin ruuasta pois perunan, riisin, pastan, sokerit, leivonnaiset, keksit. olen syönyt lähinnä tämän ajan kreikkalaista jogurttia (eridanous, low fat) johon olen leivän korvikkeeksi heittänyt muuatmia pähkinöitä sekaan. Ateriat olen tehnyt joko paistamalla jauhelihasta (nauta, sika-nauta tai broileri) jauhelihapihvejä + vihreä salaatti (vihteää lehtisalaattia, kurkkua, pari tomaattilohkoa, salaattiuustoa) kylkeen, välillä keittänyt lisäksi parsakaalia ja kukkakaalia, tai pasitanut pannulla kesäkurpitsaa. Välillä lihan paikalla pari nakkia. Munakasta, uunikalaa. lähän liskukkeena d-vitamiini (kärsin matalasta d-vitamiinista, se häviää rasvakudokseen ja toistuvasti mitattuna matalia arvoja koko ajan ja tarvitsen purkista sitä lisää, tämä vaje korjaantuu kunha rasvakudos vähenee kehosta)sekä kalaöljy.

Eilen kävin vaalla, mittariin heilahti 110kg ja tänä aamuna sujahti jalkaan housut joista en ostettuani edes jalkaan vetäessä saanut vetoketjua kokonaan kiinni! profiilia tarkastellessa omenamaha on alkanut kaventua. Arvatkaa mikä motivaatiopiikki lisää tuli aamulla housujen jalkaanvedon jälkeen!! mitään senttimittoja en ole mitannut, ja vaalla käyn aikaisintaan 2vkon välein, en halua jäädä tuijottelemaan pelkkää painoa.

ketotestitikut ostin apteekista, ketoosi pysyy tasaisesti kohtalaisissa luvuissa. Tähän päälle normityön lisäksi len soutanut soutulaitteella 1-2 x viikossa n. 15-20min sekä käynyt pari kertaa puolen tunnin kävelylenkillä. Siis ei todellakaan huimaa liikuntaa -vielä, totesin sen, että keho on nyt alkuun kovilla, alkuun sydän takoi jonkun verran ja nyt kun alkaa kuorma keventyä, lisään liikuntaa pikkuhiljaa.

painoin 20v parhaimmillani 66kg. Parisuhteen myötä liikunta jäi, siihen syntyi 2 lasta, ensimmäisen jälkeen jäi jo +15kg, aj toisen jälkeen paino vaan nousi ja nousi ja rytinällä, ja nyt alkoi tulla ahdistus vastaan. karppasin aiemmin kokeillaksen viime syksynä, mutta 3 vkon karppailu loppui itsekurin ja motivaation puutteeseen. Olen huomannut,e ttä kun pääsee ensimmäisen 4 vrk:n yli, niin 2 vkon kohdalla tulee joka ikinen kerta mielee,jos söisin sitä ja tätä, ja joutuu pitämään itsensä kurissa. eilen tuli selllainen ilta. mutta päätin etten todellakaan syö ylimääräisiä, ja aamulla vielä housujen ollessa sopivat :) tuli niin hyvä mieli. Alkuun särki päätä mutta sen kummempaa ei ole ollut. kylläinen olo, ei minkäänlaista makeannälkää, ei edes salmiakkia tee mieli. lisäksi enne join päivässä parhaimmillaan 1.5litraa kahvia, nyt ei tee mieli muuta kuin yksi pieni kupillinen aamulla,eikä sitäkään enempää. vettä juon päivässä 3-4litraa, välillä kun huimasi, vaihdoin 1 litran vichyyn ja lisäsin suolaa ruokaan, ja huimaus korjaantui sillä. ja mitään ongelmaa ei ole tuota määrää vettä juoda, se menee kuin ohessa ja ehkä pienimuotoinen janokin on koko ajan.

Näillä mennään! eka tavoite on päästä 100kg, sen jälkeen 90kg, 80kg ja tavoitteeni on 70-75kg, katsotaan sitten mihin pääsen. Toiveissa on myös raskaus vielä kerran :) mutta sen verran terveyttä, niin omaa kuin lapsen arviostan aj valin, että paino on oltava alempi ja kiinnitettävä karppaamisen jälkeen myös huomiota siihen, ettei sorru enää entiseen, vaan pitää huolen siitä, että kulutusta on riittävästi vrt hiilarit.

Ja sen sanon,e ttä leivän poisjättämisen myötä vatsani voi paremmin kuin koskaan. vuorotyötä tehneenä olin jatkuvasti turvoksissa, ilmaa koko ajan mahassa (ei mitään keliakiaa tms, ne on testattu), hiiva/viljat vaan ärsyttää mahaa. ensimmäisen viikon karppauksen jälkeen viikko sitten maanantaina aukesi kirjaimellisesti "hanat" juoksi koko illan iltapäivästä myöhään yöhön vessassa 1-2 x / tunnissa, hikosin niin kanaloista, päästä kuin jalkapohjista, sitä kesti 1 vrk kunens tasaantui. ilemisesti joku kehon puhdistuminen tapahtui. Metabolisen oireyhtymän/hormonihäiriöiden vuoksi rasvainen iho on tasaantunut, nyt heleä, rasvaton ja tasoittunut, sekin vielä plussaa.

Aiemmin oeln laihduttanut niin painonvartijoilla, keventäjissä, xtravaganzassa (=eli siis saavuttamatt atuloksia maksoin itseni kipeäksi vuoden, tosin en kokenut saavani tukea, huono ryhmä ja ohjaaja panosti heihin jotka todella tekivät tulosta, me jotka olisi tqarvittu tukea jäätiin ilman sitä, vaikka sitä yritettiin kysellä) kuin omaehtoisesti vaikka millä tavalla mutta karppaus sopii minulle, niin fyysisesti kuin psyykkisesti, keho voi hyvin, ja virtaa piisaa. Aivotkin toimii kuin partaveitsi, pitkästä aikaa :wink:

tällaisia kuulumisia alkutaipaleelta. Katsotaan missä mennään!

.. ajattelin aamulla vielä sitä, että olen 2 vkon aikana tiputtanut 11-12 voipaketillisen verran painoa! Tosin iso osa varmaan nestettä.

ViestiLähetetty: 2013-07-22 13:22:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

serene kirjoitti:
Aloitin karppauksen 11.7.13, strategiset mittani siihen mennessä 166cm ja 116.5kg. Jätin ruuasta pois perunan, riisin, pastan, sokerit, leivonnaiset, keksit.

Tervetuloa mukaan.
siitä se lähtee
tv Ari

ViestiLähetetty: 2013-07-22 13:46:24 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos! :D
Nyt kyllä on sellainen kutina ja motivaatio päällä, että niinkö ikilaihduttaja on nyt tullut sille oikealla moodille, ainakin fiilis on niin vahva että toivon että tämä kantaa ja pitkälle. Olokin on fyysisesti niin hyvä että muuta ei tarvitse.
Kuullaan, kiva lukea muidenkin kokemuksia!

ViestiLähetetty: 2013-07-22 17:01:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lapset ja terveys on hyviä motivaatioita.
Syömiskertojen jäädessä 2-3/päivä, aikaa säästyy lapsille, ja virtaa rupeaa riittämään uusien tekoon/harjoitteluun... :wink:
Todellakin tällä on vaikutusta paljon muuhunkin kuin painoon.

Tervetuloa.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00