karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 22:10:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-03-28 08:46:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moikka!

Päätin aloittaa uuden ketjun näiden viimeisten kilojen karistuksen ajaksi.

Historiasta sen verran, että karpannut olen kesäkuun alusta saakka, aloituspaino lienee ollut jossain 107kg paikkeilla, tänne rekisteröityessä 104,2. Pituutta on 173cm. Olen aina ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen. Aloittaessa vyötärön ympärys oli 117cm, nyt pyöritään 90cm vähän molemmin puolin.

Kävin 13.3 kehonkoostumusmittauksessa ja kuten olen itse jo pitkään arvellut, ei tuo "normaalipaino" (BMI alle 25) ole minulle mikään tavoite enkä sinne halua enää pyrkiä. Mittausaamuna kotivaaka näytti 88,1kg ja tuo mittari 88,3kg. Olen melko roteva ja sen verran reippaasti tuota lihasmassaa, että ihannepainoksi asettui 80kg. Tällä hetkellä pyrin painoon 82kg ja sen jälkeen tarkistellaan tuota kehonkoostumusta uudelleen, en missään nimessä halua menettää painoa lihasmassasta. Eniten ylimääräistä rasvaa on keskivartalossa, vaikka viskeraalista rasvaa onkin selvästi alle keskiarvon.

Säännöllisen liikunnan olen aloittanut tämän vuoden puolella, treenaan 3-5 kertaa viikossa, etupäässä vesijumpissa tai vesijuoksemassa käymällä. Viikko sitten liityin myös paikalliseen kuntokeskukseen, jossa käyn ryhmäliikuntatunneilla ja salilla, tähän mennessä olen ehtinyt testata spinningin ja kahvakuulailun.

Tällä hetkellä paino pyörii 86,9-87,4kg välillä, nyt siis ensimmäisenä tavoitteena päästä pysyvästi alle 87kg. Perjantai on punnituspäiväni. Pudotustavoite on maksimissaan 1kg/kk ja kävi painon miten kävi, käyn viimeistään puolen vuoden päästä uudessa kehonkoostumusmittauksessa.

Kaikenlainen tsemppaus on tervetullutta, mukavaa jos joku välillä jaksaa kommentoidakkin.

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2012-03-28 09:15:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Neppi kirjoitti:
Moikka!
Päätin aloittaa uuden ketjun näiden viimeisten kilojen karistuksen ajaksi.
aloituspaino lienee ollut jossain 107kg paikkeilla, tänne rekisteröityessä 104,2. Pituutta on 173cm.

Tällä hetkellä pyrin painoon 82kg

Tällä hetkellä paino pyörii 86,9-87,4kg välillä,

Kaikenlainen tsemppaus on tervetullutta, mukavaa jos joku välillä jaksaa kommentoidakkin.

Moi moi
sulla menee hyvin, eli lähtee hyvin.
mullakin muutaman kg puristus vielä kesken... joka on kestänyt minusta liian pitkään.

jatkoja tv Ari

ViestiLähetetty: 2012-04-06 08:09:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huomenta!

Minun pääsiäisen viettoni alkoi riemunkiljahduksesta puntarilla, joka näytti 86,6kg :) Kohta salille, mukavat pääsiäiset kaikille!

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2012-04-19 07:48:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moikka!

Paino kävi alimmillaan 86,5 mutta lähti siitä sitten jyrkkään nousuun, kiitos ruisleivän... Viikon verran tuli sitä pupellettua ihan liikaa, olo huononi heti, päänahka alkoi kutista ja suolisto kerätä ilmaa. Viikonloppuna otin itseäni niskasta kiinni ja nyt olen sitten saanut juosta vessassa pahimmillaan kolme kertaa yössä, kun nestepöhöt lähtee :) Paino kävi melkein 89kg, tänä aamuna oli 86,7kg naistenvaivoista huolimatta!

Ei sitä ihminen helpolla opi, mutta onneksi tajusin tarpeeksi nopeasti olevani täysin väärällä tiellä!

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2012-04-21 10:14:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei! Minäkin tappelen muutaman viimeisen kilon kanssa, tähtäimessäni tosin on "virallisen" normaalipainon ylälaitamat. Pitkään junnasi, mutta tänä vuonna on lähtenyt mukavasti alaspäin. Konstithan ovat kamalan yksilölliset, kerron nyt omani vain huomioksi sen yksilöllisen löytämisestä...

Selitys oli yksinkertainen: lyhyt ja vähän liikkuva nainen ei välttämättä saa tarvittavaa energiavajetta pelkästään tiukallakaan ketokarppauksella. Päädyin siksi tarkkailemaan myös rasvan määrää. Olen vähentänyt öljyn ja rasvaisten maitotuotteiden osuutta. Kevytpotaskaan en koske vaan nauttimani rasva on täyttä rasvaa, mutta kaikkea ei tarvitse uittaa kermassa. Lihaa tai muuta vähän tirisevämpää syön kyllä. Tällä lähtee, ja yllättävän lujaa mittasuhteisiini nähden!

Sinulle ei kyllä näytä ainakaan se vilja passaavan yhtään. Sitä suuremmalla syyllä sisua ja iloa karppauksen virittämiseen optimaaliselle tasolle! Hyvä sä ja me, kyllä ne siitä lähtee!

ViestiLähetetty: 2012-04-29 20:17:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos Hanniina kommenteista ja kannustuksesta!

Paino on tällä hetkellä 85,7kg ja olen siihen jo vallan tyytyväinen. Ylihuomenna alkavan toukokuun tavoitteeksi päätin asettaa pääsyn 84 alkaviin kilolukemiin :)

Parin viikon päästä alkaa työmatkapyöräily ja 12.5. osallistun peurunkapatikkaan, 33km kiva kävelylenkki siis edessä. Sen jälkeen jos jalat vielä kantaa, voi käydä peurungassa kylpylöimässä :)

Kampanjasivuni

ViestiLähetetty: 2012-04-29 20:34:08 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Neppi kirjoitti:
12.5. osallistun peurunkapatikkaan, 33km kiva kävelylenkki siis edessä. Sen jälkeen jos jalat vielä kantaa, voi käydä peurungassa kylpylöimässä :)

Isot tsempit patikkaan "oman kylän tytölle" =D>

ViestiLähetetty: 2012-05-27 15:29:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Toukokuuta jäljellä 4 päivää ja tavoitteeseen matkaa tämän viikon alimmasta painolukemasta 85,2 -300g. Voi olla, että ihan en tavoitteeseen ennätä, takana kun on pitkä viikonloppu tampereella, tuli syötyä ja juotua jonniin verran, puntariin en ole vielä uskaltautunut!

No, nyt mennään sitten taas tiukasti ruodussa, niin kyllä se tästä, kesäkuun tavoite on alittaa 84,5kg!

Kampanjasivuni

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00