karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-17 04:02:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Matarena normaalipainoiseksi
ViestiLähetetty: 2011-05-26 11:36:44 
Poissa
sintti
sintti

Sain taas tsempin päälle jatkaa painon pudotusta, kun sain viime viikolla laitettua uudet patterit vaakaan. Järkytys aamupainoa katsoessa oli sen verran suuri, että päätin välittömästi lähteä pitkälle lenkille motivoimaan itseäni lisää. Puolitoista vuotta sitten pudotin hyväkarppaamalla 10kg puolessa vuodessa ja nyt oli siis 5kg hiipinyt takaisin vaikka yritin mielestäni tasapainoilla, joopa joo...

Ruokakaupassa olen nyt katsonut aivan uudella silmällä alkukesän tuoreuttaan uhkuvia vihanneksia ja testailin reseptipuolen suosituimpia ohjeita jo tässä viikon verran mm. aamiaismöttösiä, kesäkurpitsaröstiä, broileri(kukkakaali-parsakaali)gratiinia ja kesäkurpitsapastaa. (Nam!)

Paino lähti välittömään laskuun. Ilmeisesti hiilihydraattiturvotukset siirtyivät taivaan tuuliin sillä painoa lähti viikossa 1,8kg! Söin sen verran paljon viikon aikana, että en usko tuon kaiken olevan ns. oikeaa laihtumista, nesteenpoistoa suuremmaksi osaksi.

Pituutta on meikäläisellä 170cm, joten olen lähinnä lievästi ylipainoinen. Nyt tavoitteena on päästä turvallisesti normaalipainon puolelle - ja myös pysyä siellä. Haaveena olisi, että paino alkaisi joskus kuutosella. Viimeksi moisia lukemia olen nähnyt suunnilleen 10 vuotta sitten.

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wXjLbtK/]
Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-05-26 11:42:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hehei Matarena ! Hyvältä kuulostaa alku ! Paljonka on lähtöpaino ?
Mä oon 172 pitkä, alotin karppauksen tos pari kuukaut sit, ekaks tuli 9kg lisää (jos kiinnostaa yksityiskohdat niin voit lukea miun ruokapäiväkirjaa) ja nyt on ruvennu olee hyvä ja kevyempi olo. Pari kiloa on jo lähteny ku ittestään :)

Tsemiä jatkoon!

ViestiLähetetty: 2011-05-26 11:53:53 
Poissa
sintti
sintti

Kiitokset tsempistä Snowflakes!
Painoa oli viikko sitten siis 77kg. Unohdin sen tuohon aloitukseen laittaa.

Ajattelin mittojakin seurailla, kunhan ensin löydän mittanauhan jostain komeroitten kätköstä. :)
Mittojen tarkistaminen lisännee motivaatiota taas, hiukan sellainen "inhorealistinen" kokemus, veikkaan.

Vaikka kyllähän sen paisumisen on nyt tietty vaatteiden puristamisestakin huomannu.
Sitä vaan yritti sulkea silmänsä ja kieltää totuuden. Nyt sentään taas katson vaakaa silmästä silmään.

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-05-26 17:24:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kyl se siit, kyl se siit. Mitä vähemmä stressaat ni helpommin pääset etiäpäi :)

ViestiLähetetty: 2011-05-30 08:14:02 
Poissa
sintti
sintti

Mittasin viikonloppuna mitat, joten laitan ne nyt muistiin, jotta voin sitten seurata näitäkin.

Rinnanympärys: 98cm
Vyötärö :75cm
Lantio 102cm
Reisi: 54cm

Koitin ottaa mahdollisimman napakat mitat, jotten sorru fuskaamaan tulevilla mittauksilla... :roll:

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-06-02 08:36:54 
Poissa
sintti
sintti

Voihan taateli, kirjoittelin tänne pitkät pätkät ja sitten kone tilttasi, ennen kuin ehdin lähettää viestin... #-o

Mutta siis tänään oli viikkopunnitus ja tulos huikea -0,1kg eli ei suurta muutosta, mutta eilen alkaneet menkat ovatkin turvottaneet alamasun jalkapalloksi. Viikon aikana paino kävi jo alempanakin, mutta tänään on se "virallinen" punnituspäivä.

Mittaseuranta: Aloitus: Nyt: Ero:
Rinnanympärys: 98cm 97cm -1cm
Vyötärö : 75cm 74cm -1cm
Lantio 102cm 101cm -1cm
Reisi: 54cm 54cm 0cm

Hyvä, hyvä! :) Vyötäröön ei näemmä alamasun turvotus vaikuta, kun meikäläisen ohuin kohta on hiukan navan yläpuolella (päärynävartalo).

Viikon aikana kokkailin mm. porkkanapastaa, juustoleipäsiä, juustopannaria, tunasalaattia, pannacottaa ja mustikkasmoothieta. Kesäkurpitsaa voisin syödä vaikka joka päivä, nam!
Yksi paha repsahdus oli, kun karppauksesta tietämätön työkaveri toi ylityölohtuherkkuja meille ja päädyin sit syömään aivan järjettömän leivoksen, kun se oli just mua varten ostettu... :oops:

Ensi viikoksi odotan siis isompaa painon tippumista. Kävelylenkkejä 45min-1h15min -mittaisena oon koittanut käydä heittämässä parin päivän välein.

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-06-06 07:24:29 
Poissa
sintti
sintti

Liikunnan puutteeseen tämä tsemppaus ei ainakaan näytä kaatuvan. :D Olen nyt kolmisen viikoa käynyt kävelylenkillä ja fillaroimassa kiitettävän usein. Kyllä tässä olikin turhan pitkä tauko säännöllisen liikunnan harrastamiseen. Onneksi sain nyt itseäni niskasta kiinni, kun koko kesä ja ihanat ulkoiluilmat ovat vielä edessä. Viime vuonna heräsin ulkoliikunnalle vasta kesälomien aikaan. :roll:

Eilen tein ihanaa oopsit-pohjaista kääretorttua, jonka väliin lykkäsin rahkaa ja tuoreista hedelmistä tekemääni sosetta. Tuli tosi ihanaa ja raikasta!
Muutoinkin olen nauttinut runsaasti kasviksia sisältävistä sapuskoista kovasti. Onneksi myös työpaikkaruokalassa pystyy helposti soveltamaan karppausta salaattipöydän ja lämpimien kasvislisukkeiden kanssa.

Toivon, että torstain punnitus tuo hyviä tuloksia!

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-06-09 07:22:16 
Poissa
sintti
sintti

Paino oli tänä aamuna 74,4kg eli paino on tippunut viime viikosta -0,7kg ja aloituksesta 2,6kg, jee! 8)
Se nyt olikin odotettavaa viime viikon niukan tuloksen ja turvotusten jälkeen.

Ja mitoissakin olen taas edistynyt. Toi reisimitta on ongelmallinen, kun en ole enää ihan varma mistä kohtaa mä sen mitan otin, jostain puolivälistä reittä ja tulos vaihtelee aika reilusti, kun siirrän mittauskohtaa. Täytyy miettiä joku systeemi siihen...

Rinnanympärys: 98cm 96cm -2cm
Vyötärö : 75cm 73cm -2cm
Lantio 102cm 100cm -2cm
Reisi: 54cm 54cm 0cm

Oon syönyt runsaasti kesäkurpitsaa, kukkakaalia ja parsakaalia + marjoja ja hedelmiäkin. Kananmunia ja juustoraastetta tuntuu myös menevän vauhdilla sekä yleensä maitotuotteita. Lihaa, kanaa ja kalaa syön normaaleja määriä mitä yleensäkin.

Kävelin taas eilen 5km lenkin. Yleensä lenkit vaihtelee 4-6km välillä ja koitan ehtiä suunnilleen joka toinen päivä lenkille.
Peiliin on jo ihan kiva katsoa, kun edistymisen näkee ja vatsa on litistynyt aivan selvästi. Tsempillä mennään taas seuraavaan viikkoon!

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-06-14 12:18:21 
Poissa
sintti
sintti

Tällä viikolla taitaa tulla taas vähän pienempi pudotus, mutta alaspäin näyttäisi kuitenkin olevan paino menossa, kun olen etukäteen vaa-alla ravannut.
Josko senteissä tulisi selkeämpää tulosta, toivotaan! Torstaina otan taas mitat. Tuumailin, että voisin sen seurattavan reisimitan ottaa ihan alusta uusiksi kaikkein paksuimmasta kohtaa, niin onpahan sitten selkeä mitta verrattavaksi.

Lenkkejä on taas takana kiitettävä määrä ja intoa riittää, joten niitä pitäisi olla myös edessä paljon. :P

Testailin ihania kesäkurpitsareseptejä jälleen, siinä on vihannes meikäläisen makuun. Se sopii niin hyvin eri juustojen, tonnarin ja kinkun ja vaikka minkä kanssa yhteen. Kokeilin myös vyötärön metsästäjän pizzapohjaa. (nam)

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-06-16 10:26:04 
Poissa
sintti
sintti

Paino oli sittenkin humpsahtanut alas viime päivien aikana eli -0,8kg ja nyt siis 73,6kg, jee!! :P

Rinnanympärys: 98cm 95cm -3cm
Vyötärö : 75cm 73cm -2cm
Lantio 102cm 99cm -3cm
Reisi: 62cm otin uuden mitan reiden paksuimmasta kohtaa ja alan seurata sitä...

Mukavaa kiinteytymistä; selkämakkarat rintsikoiden yläpuolelta ovat lähteneet, vatsa litistynyt ja kasvot ovat selvästi kaventuneet.
Kunpa lähtisi ylimääräistä niistä mun reisistä kanssa, kun niistä mulla aina lähtee viimeisenä laardit.

Parasta tässä karppauksessa on, että ruoka on toosi tosi hyvää!! :D

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-06-23 07:54:56 
Poissa
sintti
sintti

No, niin viikkopunnitus taas ja torstai on toivoa täynnä...
Eipä paino muuttunut nyt mihinkään viime viikosta eli +/-0kg tulos tällä kertaa. Paino siis yhä 73,6kg.

Jumituksesta ei ole kyse, vaan siitä, että yksi juhlapäivä viime viikolla meni kaikkea muuta kuin karpisti, mistä seurasi tosi kipeä vatsa ja kaamea pöhötys. Näytti jo pahalta alkuviikosta, että joudun kirjaamaan tänne painonnousua, mutta onneksi tiukalla kurilla sain painon takaisin viime viikon lukemaan.

Senttiseuranta näyttää puolestaan armollisempia lukemia, jee!

Rinnanympärys: 98cm 94cm -4cm
Vyötärö : 75cm 72cm -3cm
Lantio 102cm 98cm -4cm
Reisi: 62cm 60,5cm -1,5cm

Varsinkin tuo uusi reisimitta jonka aloitin vasta viikko sitten, ihanaa kiinteytymistä! Mä oon aina ollut niin reitevä, jotta on hyvä nähdä, että niistäkin lähtee pois.

Sitä yhtä sokeripitoista juhlapäivää lukuunottamatta oon syönyt jälleen koko viikon paljon kasviksia lihan ja kalan lisukkeeena. Tein myös aivan mahtavan makuisen tonnikalapiirakan sillä suosituimmat reseptit listan 12. reseptillä, vaihdoin siis kinkun purkilliseen tonnaria ja tuli aivan mahtavan rapsakka ja maukas piirakka! Nam!

Ja lenkkeillyt olen jälleen useamman kerran viikon aikana, mieli palaisi lenkille melkein joka päivä, mutta aina ei ehdi eikä keli suosi. Eikä se kai oo hyväksikään ihan joka päivä jolkottaa kilometrejä, mutta se on vaan niin ihanaa ja virkistää pääkoppaa ja kroppaa! :D

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-06-27 09:27:37 
Poissa
sintti
sintti

Juhannus meni nautiskellen Suomen suvesta ja sapuskan suhteen olen varsin ylpeä itsestäni, pysyin hyvin ruodussa.
Eipä tosin ole kovin vaikeaa karppailla grilliruokien äärellä. :wink:

Mutta juomapuolta meni jonkinverran, en kylläkään sortunut isoihin ylilyönteihin, mutta meni sitä kumminkin.
Siitä johtuen voipi olla, että tämän viikon jälkeen ollaan yhä samoissa painolukemissa kuin viikko - ja kaksi viikkoa sitten... #-o

No, katsotaan. Pääsen taas tekemään pitkiä lenkkejä ja nautin hyvästä karppiruoasta, niin ehkäpä ensi torstaina yllätyn positiivisesti.
Ja ei se vaaka nyt kaikkea sanele, jos senttimitat näyttävät kumminkin hyviä tuloksia. :D

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-06-30 07:32:23 
Poissa
sintti
sintti

Punnituspäivä jälleen ja paino yhä paikoillaan 73,6kg eli +/-0kg. Pöh.
En vielä alkuviikosta muistanut odottaa menkkoja, mutta sieltähän ne paukahtivat päälle turvotusten kera.
Toivottavasti ensi viikolla paino nytkähtäisi alaspäin tai muutoin alkaa jo keljuttaa.

No, senteissä pientä edistystä taas, kyllä lenkkeilystä on apua:
Rinnanympärys: 98cm 93cm -5cm
Vyötärö : 75cm 72cm -3cm
Lantio 102cm 98cm -4cm
Reisi: 62cm 60cm -2cm

Iloinen yllätys koitti aleshoppailujen muodossa, kun löysin kivoja hyvin istuvia vaatteita jo huomattavasti helpommalla ja sain jo päälleni koon 40-42 vaatteita.
Mutta sovituskopin peileistä katsoessani, en kyllä hihkunut riemusta nähdessäni käsivarteni takavinkkelistä. Jestas, että mun kädet tarvitsee kiinteytystä!
Reisien muhkuroihin oon jo niin turtunut, mutta ne toki ovat siis ykköskohde yhäkin. Harmi kun ei voi valita sitä mistä rasva ekana lähtee.
Mun lenkkeilyt eivät ole kovin tehokkaita käsivarsille, pitäisköhän kokeilla joskus sauvakävelyä? Nyt olen ollut niin fiiliksissä ulkona liikkumisesta, että en ihan helpolla saa itseäni raahattua kuntosalille ennen kuin kesä on ohi.

Toiverikkaana kaivoin kaapista yhden vanhan farkkuhameen ja sovitin sitä, ei toivoakaan että olisin saanut sitä päälle. Eikä ihme, kun hamonen näkyi olevan kokoa 38. Ajatella, jos sen joskus saisi vielä päälle. Ainahan sitä voi haaveilla, ehkä pääsen pikkuhiljaa siihen suuntaan. 8)

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-07-07 07:17:31 
Poissa
sintti
sintti

Punnituspäivä koitti valkeana ja jee, vihdoinkin edistystä!
Paino nyt 72,9kg eli pudotusta viime viikosta -0,7kg. Painoideksi 25,2 eli normaalipaino häämöttää jo lähellä. :D

Ja tässä vielä sentit:
Rinnanympärys: 98cm 92cm -6cm
Vyötärö : 75cm 71cm -4cm
Lantio 102cm 97cm -5cm
Reisi: 62cm 59cm -3cm

Viime viikon aikana en repsuillut ollenkaan ja kävin ahkerasti kävelylenkillä. Testailin taas suosituimpia reseptejä esim. siemenleipää ja munakasrullaa ja hyvää oli.

Söin viikon aikana röykkiöittäin kasviksia: kesäkurpitsaa, parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa, naurista, munakoisoa, kurkkua, tomaattia, paprikaa, herneitä, keräsalaattia, jäävuorisalaattia, avokadoa, vesimelonia, banaania ja mansikkaa. Tällaisillä määrillä kasviksia nauran kyllä jokaisen dieettiäni epäterveellisenä pitävän suohon. :lol:

Yllämainittujen lisäksi meni taas normaalisti lihaa, kanaa ja kalaa sekä runsaasti kananmunia ja maitotuotteita, kuten rahkaa, viiliä, maitoa, kermaa ja useampaa sorttia juustoa.

Olo on hyvä ja energinen, ei ole vatsavaivoja.

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-07-07 08:09:02 
Poissa
sintti
sintti

Katselin tuossa kokotaulukoita, joiden mukaan mulle pitäisi mahtua jo kokoa 40 olevat housut, siis lantio- ja vyötärömitan perusteella. Se ei paljoa lohduta, että teoriassa mahtuu, kun housut jää puoliväliin reisiä kinnaamaan. Tää on tätä päärynävartalon elämää... Pillihousumuoti saa mun puolestani painua jo niin pitkälle kuin pippuri kasvaa! Ja sitten kun housut saa vedettyä ylös asti, ne lörtsöttävät tosi pahasti vyötäröltä. Vyöllä saa housut pysymään ylhäällä, mutta kangasta jää ruttuun aika lailla. :roll:

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-07-14 11:22:21 
Poissa
sintti
sintti

Puntarilla taas hyväksyvää nyökyttelyä, paino oli 72,5kg eli -0,4kg viime viikosta.

Onkos tässä nyt sitten hurahtanut 8vkoa, jos oikein laskin viikot ja kokonaispudotus on 4,5kg, ihan sopivaa tahtia oon siis mennyt. Painoindeksi 25,1 eli tosi lähellä ollaan virallista normaalipainoa, jee! :)

Ja tässä taas sentit:
Rinnanympärys: 98cm 91cm -7cm
Lantio 102cm 97cm -5cm
Reisi: 62cm 58cm -4cm

Toisaalta harmi että rinnanympärys pienenee, mutta toisaalta hyvä, kun on helpompi löytää semmoisia paitoja, jotka ei kiristä rintojen kohdalta, ilman että se paita on mikään teltta. Päärynä nyt kyllä on korostunut... :roll:

Sapuskojen puolesta olen pysynyt hyvin ruodussa, runsaalla kasvislinjalla. Liikunta jäi parina viime päivänä vähiin, kun jalka alkoi krempata, josko se siitä kohta tokenisi. Ulkona on niin täydellinen ulkoilukeli, että sääli kun menee hukkaan.

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-07-21 11:09:54 
Poissa
sintti
sintti

Paino oli 72,3kg eli -0,2kg viime viikosta, ei siis huimaa muutosta. Harmittaa hiukan, kun välillä paino kävi jo selvästi alempana, mutta sitten viime päivien aikana oli pari muuttujaa, jotka tekivät ruokavalion noudattamisesta enemmän kuin hankalaa, pöh. :?

Painoindeksi 25,0 eli virallisen normaalipainon hurraukset taitaa raikua ensi viikolla, toivotaan! :)

Ja jälleen sentit...
Lantio 102cm 96cm -6cm
Reisi: 62cm 57,5cm -4,5cm

On aivan ihanaa penkoa vaatekaapista mahtavia vanhoja vaatteita, jotka pitkästä aikaa mahtuvat päälle! :P

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-07-22 08:05:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei,

kun noita sun kadonneita senttejä katselee, niin tosi hienoa! =D> Pitääpä itsekin mitata nuo sentit, niin näkee sitten pikku hiljaa niiden kautta kehittymistä - toivottavasti :wink:

Hyvällä mallilla oot!

ViestiLähetetty: 2011-07-28 07:42:45 
Poissa
sintti
sintti

Paino muuttui viime viikosta -0,4kg eli nyt viimein painoindeksi on 24,9, jee!!! Normaalipaino saavutettu, hiphei! =D>

Joku psykologinen juttu tuossa vaakalukeman saavuttamisessa on, vaikka tietty noi sentit on kuitenkin olennaisemmat, mutta kuitenkin... 8)

Ja jälleen sentit...
Vyötärö : 75cm 70cm -5cm
Lantio 102cm 96cm -6cm
Reisi: 62cm 57cm -5cm

Alfapet: totta turiset, onneksi aloin seuraamaan noita senttejäkin, kun pari viikkoa meni niin että paino ei tippunut, mutta senteissä tapahtui edistystä. Sitä uskoo paljon helpommin itsekin laihtuneensa reilusti yhden vaatekoon jo, kun näkee nuo sentit.

Ruokien suhteen pysyin hyväksi havaitsemallani linjalla ja lenkkiä tuli heitettyä paljon, vaikka en nyt ihan joka päivä sinne päässytkään.

Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2011-08-01 07:13:37 
Poissa
sintti
sintti

No niin, nyt kun olen viimein virallisesti normaalipainoinen, niin täytyy taas hiukan muistuttaa itseäni mikä olikaan se varsinainen lopullinen tavoite.
Eli tarkoitus olisi päästä turvallisesti normaalipainon puolelle, mikä tarkoittaa myös sitä, että tavoite on saada paino kuutosella alkavaksi. Tätä ihmettä ei olekaan sitten tapahtunut vuosikausiin.

Nyt kun saan jo suuren osan kaikista vanhoista vaatteistani mahtumaan päälle, niin olisi kiva jos esim. housut olisivat sen verran väljät talveen mennessä, että saan sinne alle mahtumaan myös kerraston housut... Eli käytännöllinen minäni määrittelee nämä hyödylliset tavoitteet. Hämmästelin todella itseäni vaatekaappia kaivellessani, sillä vaatekaapissani oli oikeasti ihan mieletön määrä vaatteita, joista en ole raaskinut luopua vaikka ne eivät ole päälle mahtuneet. En ole koskaan pitänyt itseäni hamsterina, joka säilyttelee turhaa tavaraa, mutta toisaalta oikein hyvä, että säilytin kaikki vaate-aarteet, koska nyt voin niitä taas käyttää. :P

p.s. sain päälleni mahtumaan jo kokoa 38 olevan farkkumekon, mutta se oli toistaiseksi vielä niin piukka, että mahtui päälle vain, jos en hengittänyt... :lol:

Kuva
[/url]

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00