karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-06 03:34:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tavoitteena timmi kroppa
ViestiLähetetty: 2012-06-01 10:54:47 
Poissa
sintti
sintti

Hei vain teille kaikille!

Olen uusi täällä, mutta keskusteluja on seurattu pitkään. Elikkä olen 21 vuotias naisenalku, pituutta löytyy hurjat 157cm ja paino on tällä hetkellä 63,5kg. Tavoitteena on saada paino putoamaan tuonne 55 kiloon (BMI 22,3), jonka jälkeen katselen sitten tilannetta.
Liikuntaa harrastan salin muodossa ja se on intohimoni! Mutta myös lenkkeily, rullaluistelu ja pyöräily ovat kuvioissa mukana.
Olen kokeillut karppausta n. vuosi sitten mutta enhän minä sitä hommaa osannut alkuunkaan! Salilla heikotti ja töihin oli hirveä pyöräillä koska jalat meni maitohapoille! Mutta nyt on uusi ja fiksumpi tapa lähteä tekemään tästä elämäntapamuutosta ja olla vähintään ensi kesänä bikinikunnossa! :respect:
Positiivisia vaikutuksia tällä on kyllä ollut. Akne jonka kanssa tappelen on rauhoittunut, hiusten ja kynsien laatu on parantunut, olo mitä mainioin!

Karppauksen aloitin 24.4.2012 ja tässäpä ois tämän hetkiset pudotukset tähän päivään mennessä. :)
Paino: 68,5kg --> 63,5kg -5kg
Rinnanympärys: 92cm --> 87cm -5cm
Vyötärönympärys: 90cm -->79cm -11cm
Lantionympärys: 97cm -->90cm -7cm
Reidet: 60cm --> 57cm ja 58cm -5cm

On se huikeaa, että reilussa kuukaudessa olen kutistunut yhteensä -28cm! Harmi vain kun pääkoppa sitä ei tunnu tajuavan. Huomaan kyllä, että hupparit roikkuu päällä, mutta silti se tiedostaminen on vaikeaa.
Tuntuu, että kukaan tutuista ei jaksa kuunnella tästä karppauksesta, mutta täällä on samanhenkistä seuraa ja toivon että höpötyksiäni jaksettaisiin edes vähä kuunnella.

Olen pitänyt edeltävän kuukauden aikana rennon päivän ja syönyt enemmän hiilihydraatteja. En ottanut hommasta morkkista ja salille "tankkauspäivä" antoi uutta puhtia. Mieli ei kyllä halunnut takasin hiilarimaahan, vaan reippaasti seuraavana päivänä ruotuun! :)
En sen kummemmin harrasta makrojen laskemista tai punnitsemista vaan yritän kuunnella kroppaani ja tähän asti se on ainakin toiminut moitteettomasti. Pari kertaa olen syöttänyt tietoni laskuriin tarkistaakseni, että olen kuitenkin oikeille jäljillä.

10.6 Olisi seuraava punnitus ja senttien seuranta päivä! Mutta taidan kyllä käydä täällä lätisemässä ennen sitä.
Ja kun tulee 2kk täyteen lupaan päivittää kuvat tänne! :)

Viestin otsikko: Re: Tavoitteena timmi kroppa
ViestiLähetetty: 2012-06-02 09:12:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heips.
Tuossa kunnossa olet jo bikini kunnossa. :roll:
Mutta jatka ihmeessä ihmeen tekemistä, se piristää.
Ota välilläkin kuvia ilman hupparia, näet tapahtumien kulun.
Ja vaatteet kuin lapsetkin päästävät totuuden kiertelemättä...
Bikinikesää toivottaa hän ja seuraa sivusta.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-06-04 11:06:49 
Poissa
sintti
sintti

No ei tästä kyllä enää pitkästi siihen bikini kuntoon ole, mutta kiristettävää on vielä vähän. Tämä keskivartalo on se ongelmakohtani, siihen se rasva on kertynyt mutta näyttävästi lähteekin siitä ongelmitta. Ja nyt vyötärönympäryskin on alle 80cm.
Vaatteet kyllä kertovat totuuden! Pitäisi käyttää hyödyksi äidin ompelutaitoja, jotta kaikkia vaatteita ei tarvitse heittää menemään. :wink:

Ennen uskoin, että karppaamisille on vain yksi tietty kaava, tietyt makrot, ajattelin että kaikilla maitotuotteet jumittaa. Mutta tällä uudella yrittämällä olen opiskellut aiheesta rutkasti enemmän ja kokeillut että miten asiat toimii omalla kohdalla ja milloin on hyvä olla. Lyhyen matkaahan tässä on menty, mutta hyvillä tuloksilla ja ongelmat on tehty voitettaviksi.
Toinen juttu on tuo tavoitepaino. Olin 50 kiloisena sopivan hoikka, mutta ns. "laihaläski". Nyt tuntuu, että varmaankin tuo 55kg olisi se sopiva paino, mutta sitä täytyy katsella lähemmin, kun karppaushan saattaa kutistaa senttejä, mutta puntarissa mittari ei värähdä. Ja varmasti tuo salikin tekee oman tehtävänsä vartalonmuokkauksessa.

Minäpäs painun grillaamaan kanaa! Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :smt039

ViestiLähetetty: 2012-06-08 10:30:45 
Poissa
sintti
sintti

Yli puolenvuoden tipaton päättyy huomenna. Mukava päästä kavereiden kanssa reissuun. Siksipä otin tänään painon ja mitat.

Paino: 64kg --> 63,9kg -100g
Rinnanympärys: 87cm ei muutosta
Vyötärönympärys: 79cm ei muutosta
Lantionympärys: 90cm ei muutosta
Reidet: V.57m, O.58cm --> v.56cm, o.56cm -3cm

Pieniä muutoksia, mutta pienentymistä silti! :)
Ruokahalu meinaa olla kadoksissa, pitäisi varmaan lisätä vähän hiilareita jotta saisin ruuan maistumaan paremmin ja ettei tämä mene kituluksi.
Verenpaineet ovat olleet nyt aika allaalla ja välillä huippaa. Olen juonut vicyä ja yrittänyt ripotella suolaa joka paikkaan, mutta silti tänään paineet olivat 87/65. Onko muita vaihtoehtoja kun suola nostattamaan paineita?

ViestiLähetetty: 2012-06-17 20:00:52 
Poissa
sintti
sintti

Mahtavaa! Samaistun todella! Mulla alkaa huomenna rojekti, puntillekki pitäis päästä. Tavoitteena fit & fabulous.

ViestiLähetetty: 2012-06-20 14:36:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea Anne91 tavoitteeseen pääsyssä. Sinulla tuota pudotettavaa kun ei ole niin paljon. Itselläni taasen on ainakin 20 kg ennen kuin voin sanoa olevani inhimillisissä mitoissa. Juusto on mulle yksi jumin aiheuttaja, joten sitä olen vähentänyt ja nyt kesällä aamuisin juon vain kahvin tai yrttiteen mielen mukaan ja puolen päivän jälkeen vasta ensimmäisen aterian. Tsemppiä ! T. virpip

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00