karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-02 22:01:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Annaria pienenee 93 - ?
ViestiLähetetty: 2012-08-20 16:16:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ajattelin tänne laittaa ketjun, johon voin päivittää etenemistäni painon- ja senttienpudotuksessa.

Taustana sen verran, että olen 25-vuotias opiskeleva 1-vuotiaan pikkutytön äiti. En muista elämästäni laihaa päivää, vaan olen ollut aina vähintäänkin pulska. Kuitenkin stressi nostatti painon jo ennen raskautta huolestuttaviin lukemiin. Raskausaikana tutustuin Antti Heikkilän kirjaan Diabeteksen hoito ruokavaliolla, joka sai aikaan kiinnostuksen karppaamiseen. Olen karpannut jossakin määrin oikeastaan synnytyksestä asti, mutta lipsumisia on sattunut. Nyt päätin kokeilla jonkin aikaa ihan ketoosiakin, jotta saan tietää, toimiiko se minun kohdallani vai ei.

Mutta siihen painoon ja mittoihin. Tarkoituksenani on päivitellä näitä viikottain. Pituuden uskon pysyvän samana eli 170 cm :wink:

20.8.2012
Paino 94,1 kg
Rinnanympärys 115 cm
Vyötärö 96 cm
Lantio 113 cm
Reidet 66 cm

Viestin otsikko: Re: Annaria pienenee 93 - ?
ViestiLähetetty: 2012-08-23 08:40:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vaikka vielä ei maanantai ja virallinen punnituspäivä olekaan, on pakko hehkuttaa, että paino on pitkän jumin jälkeen lähtenyt viimein laskuun ja oikein ryminällä. Tänä aamuna puntari näytti 91,9 kg eli 2,2 kg vähemmän kuin maanantaina. Nesteitä varmasti mukana varsinkin kun tuo 94,1 oli viimeaikoihin nähden yläkanttiin (välillä 93-94 on pyörinyt pitkään), mutta kyllä tuollaiset tulokset silti piristävät.

ViestiLähetetty: 2012-08-27 08:18:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tulin todenneeksi, että erittäin matalat hiilarit eivät taida olla minun juttuni (arvioisin, että alle 30 g ollut kaikkina päivinä viime viikolla paitsi eilen). Iltaisin minua piinasi kauhea nälkä, vaikka annokset olivat mielestäni ihan kunnollisen kokoisia ja rasvaa oli mielestäni myös runsaasti. Vähän runsaammilla hiilareilla karpatessani nälkä sen sijaan on pysynyt paremmin poissa. Eilen tuli repsahdettua kavereiden luona suklaakakkuun, vähän runsaampaankin määrään, ja syötyäni sitten päälle vähähiilarisen päivällisen, ei nälkää tullut koko iltana, vaikka tuo päivällinen oli vielä tavallista aikaisemminkin. Yleensä olen syönyt päivällisen kello 18, eilen se oli jo noin 16.30, enkä kaivannut mitään vielä nukkumaan mennessänikään ja se oli noin 23.15. En toki aio suklaakakkuja mennä jatkuvasti vetelemään, mutta ehkä ketoosin tavoittelu ei ole minun juttuni.

Mutta kyllä tällä viikolla tuloksia on syntynyt:
27.8.2012
Paino 91,8 kg (-2,3kg)
Rinnanympärys 113 cm (-2 cm)
Vyötärö 94 cm (-2 cm)
Lantio 112 cm (-1 cm)
Reidet 65 cm (-1 cm)

ViestiLähetetty: 2012-08-27 11:26:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuntemusten mukaan kannattaa edetä.
Hyvin tuo tuntuu menevän.
Onko muuten tullut muutosta?
Senttejä onkin vähentynyt.
Oloa, eloa...Peräti energiaa enemmän?

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-09-03 11:16:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Viimeviikko menikin sitten aika hyvin penkin alle. Sorruin ihan itse ostamaan peräti kolme kertaa jäätelöä ja tietenkin niissä miehen veljen häissä tuli vedettyä kakkua liikaa ja turhaa alkoholia myös. Niinpä tämän viikon punnituksessa olikin plussatulos eli 93,5 kg. Tästä voi kuitenkin vain viisastua, eli takaisin ruotuun vain.

ViestiLähetetty: 2012-09-03 11:43:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Askel taakse, mutta nyt on hyvä kaatua eteenpäin.
jaksuja.

ViestiLähetetty: 2012-09-10 08:47:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Takana taas parempi viikko, joskin jonkinlaisen vatsataudin tms. koin pe-la. Keräsi turvotustakin, kun perjantaiaamuna paino käväisi niinkin alhaalla kuin 91,3, mutta lauantaina oli taas 93. Muutamat todella huonosti nukutut yöt voivat myös vaikuttaa hieman asiaan.

Tänäaamuna paino oli sitten tasan 92 kg. Mittailla en muistanut, mutta pitää katsoa se sitten ensiviikolla.

ViestiLähetetty: 2012-09-18 07:49:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen aamulla paino 91,2 kg. 2,9 kg siis miinusta siitä, kun aloitin ketjun neljä viikkoa sitten. Ihan kohtalaisesti on mennyt kuitenkin. Senttejä ei mittaukseni mukaan kuitenkaan olisi lähtenyt siitä, kun kolme viikkoa sitten ne laitoin.

Olen kuitenkin törmännyt erääseen ongelmaan: herkut kyläillessä. Kotona tulee harvoin tilanteita, että pitäisi saada ehdottomasti niitä vanhoja herkkuja, mutta kyläillessä en meinaa pystyä vastustamaan niitä. Ja vaikka aina sanon itselleni, että maistan vähän/yhden palan, se ei ole koskaan jäänyt siihen vaan sitten otan ainakin pari kertaa lisää. Mitenköhän sitä saisi pysyttyä siinä yhdessä palassa vai pitäisiköhän vain todeta itselleen, ettei mitään turhia herkkuja pidä ottaa edes kylässä?

ViestiLähetetty: 2012-09-18 07:56:03 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Kyläilemään lähtiessä kannattaa syödä massu täyteen karppiruokaa, niin kylläisenä ei sitten tule kovin helposti houkutuksia. Tuliaisiksi voi viedä karpille sopivaa tarjottavaa, esim. karppileivonnaisia, prosenttisuklaata, pähkinöitä, tai vaikka kermaa kahviin, ja pyytää emäntää tai isäntää panemaan ne kahvipöytään. On sitten tarjolla sellaistakin, jota voi huoletta nauttia. Tsemppiä jatkoon!

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2012-10-02 15:53:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Pari painon suhteen erittäin huonoa viikkoa takana. Ensin oli surkeasti nukuttuja öitä ynnä muuta ikävää ja niistä lähti taas jonkinasteinen herkuttelukierre. Sitten ilmestyi World of Warcraftin uusi lisäosa, jonka Aasia-teema teki minulle kauheat himot kiinalaiseen ruokaan, ja pitihän sitä sitten syödä riiseineen ja nuudeleineen. Ja mahdottomat turvotuksethan niistä tuli.

Tänään puntari näytti 92,3, eilen sen verran enemmän, etten viitsi edes ylös kirjoittaa. Nesteet taas lähtivät liikkeelle.

ViestiLähetetty: 2012-10-18 08:30:36 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jumittaa, jumittaa, mutta ei ihmekään tässä välissä olleilla syömisillä. Makeita herkkuja on mennyt liikaa. Nyt on kuitenkin taas otettu itseä niskasta kiinni ja aloitettu uudestaan (tai siis perussyöminen on pysynyt karppina melkolailla mutta siinä on ollut lisänä niitä herkkuja). Tänään paino tasan 92 kg.

ViestiLähetetty: 2012-11-14 13:51:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt taitavat jäädä aktiiviset pienentymisyritykset sikseen, kun tuli positiivinen raskaustesti. Tarkoituksena ei toki ole palata täysin hiilarimaahan, vaan syödä yhä melko karpisti, jotta paino ei karkaa käsistä samaan tapaan kuin ensimmäisen kohdalla.

ViestiLähetetty: 2012-11-14 15:31:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea monistumiseen.
Katso perhekarpeista lisää, odottajia on useita...
Kyllä se onnistuu odottaessakin, vähintään torjunta voittoja luvassa.
Sekä uudelle ihmiselle hyvä alku...
Uskoo iso isä.

ViestiLähetetty: 2012-11-16 09:57:53 
Poissa
sintti
sintti

oi, tänne puolestaan tsemppiä odotukseen, ja paljon onnea! :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00