karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-12 03:27:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-07-24 07:59:00 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viikko (hyvä)karppailua takana. Usko meinasi matkan varrella moneen kertaan loppua, enkä tiedä uskonko tahi ymmärränkö tätä vieläkään, mutta yrityksen puutteesta ei voi ainakaan syyttää :)

Yritän karppailla rauhallisesti ja maltillisesti, onhan minulla kolmekuukautinen rintaruokittavakin tässä projektissa mukana. Mutta ensimmäisen viikon tulosta ei voi sanoa rauhalliseksi eikä maltilliseksi. Tässä tuloksia:

Aloitus 17.7.2006 121,1 kg
1. viikko 117,5 kg eli pudotusta 3,6 kg :smt026

Olkoon nesteitä, olkoon mitä vaan, mutta tämä näyttää toimivan. Eikun uuteen viikkoon tarmoa uhkuen ja iloisella mielellä :smt041

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-24 08:19:59 
Poissa
pallokarppi
pallokarppi

Olkoon mitä vaan :lol: Hienoa!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-27 06:46:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos pallo-pallo :)

Kyll se tais olla mitävaan, nimittäin eilen hullu kävin vaa'alla ja lukemat pompsahtivat 118,5 kg:aan :x Perskule. Mut tuo ei ollut virallinen punnauspäivä. Yritän unohtaa käyneeni vaa'alla ja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Vähän kyllä veti mielen matalaksi :cry:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-27 07:09:13 
Poissa
halikarppi
halikarppi

Tsemppiä Nonba :smt023

Kyllä se siitä varmasti lähtee laskemaan. Täälllä on ihmisillä niin paljon hyviä tuloksia, että eihän anneta mekään periksi eihän. :wink: Sullahan voi olla vaikka jotain turvotusta. Alkuun kun pääset niin hyvä tulee. Nykäise hiasta niin mie kyl tsemppaan, jos meinaa usko loppua. :lol:

Minäkin olin alussa vähän epäluuloinen :roll: , että voiko tää toimia, kun on niin iskostunut tuo rasva on pahasta ajattelu. Kokeillut kaikenmaailman konsteja eikä ole tehonnut. Nyt alan mäkin vähitellen uskoa (varsinkin ko pääsen tuon 85kg haamurajan alle), että tää toimii. :smt035

:smt041 Tsemiä ja energiaa hurjasti. Nauti ihanasta vauvelistasi. :smt051

Ninja :smt049

Kuva
Jäsen nro 4753 :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-28 10:19:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ninja kirjoitti:
Sullahan voi olla vaikka jotain turvotusta. Alkuun kun pääset niin hyvä tulee.

Niin kai sitten. Tiedä häntä :( Nyt nimittäin vatsanympäryskin on 2 senttiä suurempi kuin viikko sitten #-o Nyt menee joku mettään ja urakalla! Vaa'alle en ole keskiviikon jälkeen uskaltanut, mutta maanantainen punnaus jo valmiiksi hirvittää.

Pitäisiköhän mun tänne kirjoitella muutaman päivän syömisiä, jos joku osaisi kommentoida.

Pe 28.7

Aamupalaksi
2 kuppia kahvia, rasvaton maito lantrinkina. Aamiaista en osaa syödä, ei yksinkertaisesti uppoa mikään :oops:

Lounas: jäävuorisalaattia kasa, feta-juustoa öljyssä, sipulia, muutama oliivi, 2 tomaattia, 10 senttinen pala kurkkua. Päälle loraus fetan öljyä. Tästä tuli sellainen Teeman iso syvä lautasellinen pöperöä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-28 10:24:15 
Poissa
halikarppi
halikarppi

Nonba, laita vaan, niin saat varmasti vinkkejä pidempään karpanneilta. :D Tuli mieleen, että syötköhän liian kevyesti? :-k

Kuva
Jäsen nro 4753 :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-28 10:43:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
Tuli mieleen, että syötköhän liian kevyesti? Think
Minä mietin ihan samaa kuin Ninja.

Älä unohda lihaa ja RASVAA. Osta vaikka manteleita. Itse olen huomannut, että paino putoaa nopeammin, kun käyttää sitä rasvaa ronskimmin. Ja muista, että tää ei ole mikään kitukuuri, vaan elämäntapa, jolla saa nauttia. :smt049 Eli muutakin saa syödä kuin salaattia.

Noi mantelit vaudittavat sekä mun painon pudotusta, että 4. päivää kestänyttä ummetusta.

Sinnittele vaan kyllä se siitä lähtee. Onhan samankaltaisia tarinoita tää foorumi täynnä. Ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon.

Ja tuo ruokapäiväkirja on jees juttu, vanhemmat karpit näkevät, jos hurahdat jossakin lepikkoon ja korjaavat mielellään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-28 10:48:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ninja kirjoitti:
Nonba, laita vaan, niin saat varmasti vinkkejä pidempään karpanneilta. :D Tuli mieleen, että syötköhän liian kevyesti? :-k

Niinhän se näyttäisi pelkän lounaan perusteella, mutta tahti kiihtyy iltaa kohden :oops: Päinvastoin, olen miettinyt, että olenko mennyt liiallisuuksiin rasvan löträämisen kanssa. Pitäisikö kuitenkin karpatessa laskea kaloreita?

Onkohan tuo ongelma, että olen puolivuorokautta syömäti ja puoli vuorokautta sitten syön isot annokset? Ja vettäkin tms nestettäkin pitäisi kai lisätä.

Kiitos tsemppaajille. Teidän avulla jaksan jatkaa ja uskoa =D>

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-28 11:02:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mikään konkari en ole itsekkään, mutta itse syön kans noin, että aamupäivästä en saa mitään alas ja illalla syön sit enemmän. Ja onhan tuo paino tipahtanut.

Nesteet on myös yksi asia mihin tulee kiinnittää huomiota, jos vaan saat vissyä alas niin juo myös sitä. Minä itse teen niin, että juon 1,5 pullon vissyä päivittäin ja siihen vettä muutaman litran päälle. Mut jos kahaat noita ketjuja läpi, niin löydät sieltä tarinoita, joissa paino on saattanut noustakin kahden ekan viikon aikana ja lähtenyt sitten putoamaan tai sit pysynyt samassa. Oliko sulla mittanauha käytössä. Täällä on ja ahkerassa sellaisessa, jos kilot ei putoa, niin muutos on näkynyt sit mitoissa. :wink:

Ja jos oot jatkanut samallalailla kuin tuon ekan viikon - 3,6 kg, niin kyllä se siitä vielä paino alaskin päin lähtee.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-28 17:46:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Fetasalaatti klo 11 ei siis vienyt nälkää. Vaikka lorottelin öljyä aika urakalla.

Yhdeltä teki taas mieli jotain ja paremman puutteessa paistoin kaksi munaa, paketin pekonia :oops: ja desin verran raejuustoa.

Näillä sitten selvisin neljään, jolloin kävin kebabilla jonka naatin salaatin kera. Salaattikastike jäi vahingossa annokseen, joten siitä tuli taatusti hiilareita. Ensi kerran pitää muistaa kieltää salaattikastike ja laittaa itse öljyt.

Iltapalaksi varmaan menee rahkaa kera mansikoiden ja makeutusaineen. Ja voi mennä kasviksiakin. Ja voi mennä joku munakin :oops: Illalla iskee nimittäin ahminen. Mutta niillä sitten jaksankin aamuun tai siis seuraavan päivän lounaaseen.

ViestiLähetetty: 2013-01-09 07:43:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

:smt043 Oikein muistin, täältähän se ikivanha "päiväkirja" löytyi. Aika kauan aikaa sitten olen karppilammelle uiskennellut. Tasaisin väliajoin täällä käynyt ja tässä välissä pariinkin eri kampanjaan osallistunut.

Jotain on näköjään tapahtunut. Viime viikon punnitus 99,6 kg. Yli 20 kiloa tuosta vuodesta 2006. Jollei kuitenkaan mentäisi siitä missä aita on matalin, kerrottakoon, että vaaka oli värähtänyt niinkin massivisiin lukemiin kuin 127 kg tammikuussa 2010. Tuosta sain hyvän motivaation painonpudotukseen: välillä nopeammin, välillä hitaammin. Urheilu oli suuressa kuviossa vuoden 2011, mutta loukkaantumisen vuoksi vuosi 2012 oli olemattomilla liikunnoilla. Nyt jos pikkuhiljaa saisi senkin mukaan kuvioihin.

Ilmoittauduin mukaan 100-kampanjaankin. Ans kattoa, miten tämä kevät menee. Mitään ns. kuuria en ole vetämässä, vaan jatkan samaa hyväkarppi linjaa kuin tähänkin asti; toki toivottavasti liikunnalla höystettynä.

Ruokailut on näköjään muuttuneet tuosta vuodesta 2006 eniten. Enää en yritäkään elää salaatilla, vaan teen ihan oikeaa ruokaa. Lähinnä kolmella aterialla per päivä mennään. Kun ateria on tarpeeksi tuhti, en tarvinne enempää. Olen kokkaillut karppifoorumin resepteillä monipuolisia ja mukavia reseptejä. Höyryttimen oston jälkeen ilokseni huomasin, että lapsetkin valitsevat mieluummin kasvikset kuin perunan lautaselleen.

Toivottavasti ei menee taas 7 vuotta seuraavaan päivitykseen. Tai jos menee, toivottavasti silloin olen taas 20 kg pienempi :lol:

ViestiLähetetty: 2013-01-09 10:51:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moips.
pitkänlinjan karppien kokemukset voisi auttaa meitä noviiseja.
Tuo lasten saaminen rehulinjalle kiinnostaa varmasti monia.
Jos kiireiltäsi joudat lykkää välillä jotain vinkkiä meille.
Jookos?

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-01-09 11:48:42 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jaa-a, Vaikka palstalla olenkin pitkään pyörinyt, en mitään konkari ole :lol: . Ja lasten kasvisten syömiseen en osaa mitään kikkakakkosta antaa, meillä meni näin...

Alkuun tein kasviksia minulle ja miehelleni, lapsille lisäkkeeksi tuttua ja turvallista pastaa/perunaa. Hyvin pian he ilmoittivat, että haluavat myös kasviksia lisukkeeksi näiden muiden rinnalle. Lopulta he jättivät syömättä pastan/perunan ja kasvikset hävisivät. Minä en siis pakottanut heitä muuttamaan tottumuksia. Heille olisin samalla vaivalla höyryttänyt potut tai keittänyt pastan.

Kaksi meidän lapsille tärkeää juttua: kasvikset eivät koskaan saa olla ylikypsiä lötköjä. Tähän on sähköinen höyrystin vaikuttanut huomattavasti. Kasvikset on aina ihanan al dente, vaikken olisi vieressä kyttäämässä kestoa. Kun höyrystysaika on täynnä, laite pitää vain lämpimänä; ei enää kypsennä.

Toinen taika on se, että jos on esim. jauhelihakastiketta, niin kasvikset ja kastike erikseen. He itse dippaavat kastiketta kasvisten päälle. Kiusauksissa ja laatikoissa ei tämä taika onneksi päde, vaan niissä taika on maku. Meidän 6- ja 9 -vuotiaat rakastavat makuja ja varsinkin laatikoiden teossa on tärkeää saada makua. En minäkään tykkään mauttomasta kolmen kaalin laatikosta vaan se onkin kolmen kaalin ja kolmen juuston gratiini kera jauhelihan. Siis esimerkkinä vaikka tuo yksi laatikko. Makaroonilaatikkoa en ole tehnyt yli vuoteen, kun sitä ei kukaan söisi.

Mut nyt tuli nälkä, joten ryhdympä ruuan laittoon. Tänään meillä on tätä: http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=849

***muoks. Otsikkokaan ei ihan vastaa nykytilaa. Kai tässä jonkunlaisessa karppi moodissa on oltu tovi tai toinenkin. Milloin enemmän, milloin vähemmän tiukalla. Mutta pastaa/perunaa/leipää (paitsi siis itsetehtyä ) en ole syönyt yli kahteen vuoteen.

ViestiLähetetty: 2013-01-09 17:35:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulihan sieltä sitä käytännön tietoa...
Omat lapset niin isoja että 2/3 osaa jo omissa eväissä.
Mutta paljon on lapsiperheitä joille nämä ohjeet ovat arvokaita.
Otsikonhan voit vaihtaa sopivaan, jos siltä tuntuu.
Hyvää jatkoa.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00