karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-17 10:43:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mylliksen pyllis kutistuu
ViestiLähetetty: 2013-03-10 16:55:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen jo useamman vuoden käynyt lukemassa näillä sivuilla ja nyt tuntuu siltä että on aika itse raapustaa tänne jotain. Pari vuotta sitten innostuin kokeilemaan VHH:ta ja huomasin että se toimi hyvin. Kroppa kiitti ja mieli oli virkeä. Painokin keventyi noin 10 kg ja paino oli siinä 80 kg mailla. Elämä hymyili. Sitten vaan tilanne lipsu käsistä ja huomasin että kaikki vanhat paheet oli takaisin. Sipsejä, karkkeja, pikaruokaa ja herkkuja...

Nyt olen 33-vuotias nainen ja vuodenvaihteessa tein päätöksen, että tämä on se vuosi jona annan itselleni aikaa. Tammikuu oli se aika jolloin yritin taas löytää liikunnan ilon ja se projekti jatkuu loppuelämän.

Reilu viikko sitten päätin että ruokavaliolle on pakko tehdä jotain. Nyt olen siis täällä purkamassa pääkoppaa. Projekti lähti käyntiin 28.2. Vaaka näytti silloin 94,2 kg. Se on nyt sitten se katto tälle hylkeelle. Matka on alaspäin. Tavoitteena tuo 80 kg. Olo oli silloin hyvä ja tähän 166 cm pitkään varteen, kilot istui silloin mukavasti.

28.2 lähtöpaino 94,2 kg/ vyötärö 86cm/ lantio 122cm
1.viikko 92kg/ vyötärö 84cm/ lantio 119cm

Alku on lupaava. Ja olo on taas loistava. Miksi edes hölmönä lähdin hiilaritankkauksen pyörteisiin? Valitettavasti on flunssa ja tulehdukset ollut nyt riesana. Antibioottikuuri on koko ajan ollut päällä ja liikunta nollassa, mutta kohta tähänkin asiaan tulee muutos!

ViestiLähetetty: 2013-03-10 17:16:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemppiä pyllyn kutistukselle! :smt023

ViestiLähetetty: 2013-03-12 19:07:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos tsempistä, Salmiakkikala!

Viikonloppu meni ihaan ok. Molempina iltoina käytiin vähän viihteellä. Loppusaldona skumppaa ja reilusti vettä siinä sivussa. Illaksi olin hankkinut Karppaaja- pizzan pakkaseen. Ei mikään hitti, mutta piti minut kaidalla tiellä... Saa olla tyytyväinen.

Töihin kannan eväät. Hyvin se on myös sujunut. Annokset herkullisia ja työkavereilla iskee annoskateus. Tänään huomasin, että täytyy vielä skarpata aamiaisen kanssa. Aamulla oli pelkkä hotelliaamiainen tarjolla ja se oli vielä mannermaiseen tyylin... Joten laihaksi jäi saldo kun sai vaan rasvatonta jogurttia, pähkinöitä ja pellavansimeniä. Tarjolla oli vaan teollisia leikkeleitä, joten niihin en halunnut koskea.

Ja tämähän kostautui järkyttävänä nälkänä aamupäivästä. Hassua kun ei ole ollut nälkä kertaakaan näiden kahden viikon aikana ja nyt teki ihan pahaa. Söin sitten pienen sämpylän juustolla. Taas korostuu "hätävara"-eväiden rooli!

Tänään sain itseni pitkästä aikaa salille. Piloxing oli uusi tuttavuus ja vaati vielä vähän sulattelua. Mutta hiki virtasi ja hyvää teki vatsalle!

Torstaina olisi sitten vaaka ja mittanauha taas kavereina. Ihan jo odotan innoissani!

ViestiLähetetty: 2013-03-18 18:20:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiirettä pitänyt ja en ole kerennyt naputella tänne tekstiä. Viime viikolla oli siis punnitus. Ilokseni voin ilmoittaa, että suunta oli alaspäin ja paino oli 91.5 kg. Varovainen tahti päällä, mutta tuloksia kuitenkin. Mittanauhan päätin vielä jättää pariksi viikoksi laatikon pohjalle. Jos vaikka yllättäisi sitten iloisesti?

Ostin pari päivää sitten purkin kookosöljyä. Nyt odotan sitten myönteisiä tuloksia sen myötä. Olen aamuisin vetänyt teelusikallisen tyhjään vatsaan. Maistuu namille ja saa vatsan toimimaan!
Nyt hyvän olon myötä on lisääntynyt mielenkiinto eri luonnontuotteisiin. Kovasti kiinnostaa spirulina- ja macajauheet. Täytyy vielä tutkia vähän mitä kannattaa ostaa ja miten sitä sitten käyttäisi...

Liikuntaa en ole saanut nyt mahtumaan mihinkään väliin. Harmittaa, mutta loppuviikosta sitten. Sen verran on vielä ollut kipeä olo, että parempi vaan parannella rauhalliseen tahtiin!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-03-18 18:27:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä potesin jatkuvia flunssia, tulehduksia ja antibioottikuureja koko viime vuoden vaikka karppasin.
Eräänä päivänä kuvioihin astu D-vitamiinilisä (purkista 30-60mikrogrammaa) ja kas flunssat ja tulehdukset katos! Pomokin on iloinen kun en enää stressaa ja oo jatkuvasti saikulla. Mielikin on pirtee.

ViestiLähetetty: 2013-03-25 10:46:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos neuvosta Wou! Laitan tuon D-vitamiinin kokeiluun. Jos se vähän helpottaisi tätä onnetonta tulehduskierrettä.

Nyt taitaa olla 4. punnitus takana ja vaaka näytti 90.9 kg. Joten voi kohta uskaltaa unelmoida siitä, että pääsiäisen jälkeen paino ehkä alkaa jo 8-numeroisella luvulla. Tai viimeistään huhtikuun puolivälillä. Töissä hame alkaa jo olla löysä ja mietin että huhtikuun puolella voi ehkä jo sovittaa pienempää hametta!

Mittanauha tarttui myös tänään kouraan ja se näytti vyötärön kohdalta 82cm ja vyötärö laahustaa vielä luvussa 119cm. Aikamoinen tiimalasivartalo... :wink: Jostain luin, että tällainen on kuulemma normaalia. Ensin kutistuu yläosa ja sitten alaosa. Hyvin fiiliksin eteenpäin!

Niitä luonnontuotteita en ole saanut vielä hankittua. Jotenkin tuntuu siltä, että kaalikiintiöt ja muut vihreät kasvikset varmaan omalla tavallaan tuo niitä kivennäisaineita ja vitamiinejä kroppaan. Tarkkailen vielä tilannetta. Ja sitäpaitsi olen nyt lukenut Macasta niin paljon juttua seksuaalisuutta lisäävänä aineena, että en tiedä tekeekö isännälle miten hyvää, jos koko ajan kuljen kotona kun lemmenkipeä kyyhkyläinen! :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-03-25 12:05:17 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Viime viikolla vietin päivän Tukholmassa. Siellä ihastelin ravintoloiden lounastarjontaa! Melkein joka ravintolan ulkopuolella mainostettiin vähintään neljää vaihtoehtoa. Oli liha, kasvis, kala ja GI. Karppaavalle aivan loistavia uutisia. Päädyin itse paikkaan missä sain voissa paistettua ahventa valkoviinikastikkeella ja lisänä paistettua pinaattia ja parsakaalia. Ihana kun lounastarjonnassa oli monessa paikassa vaaleaa kalaa, eikä sitä lohta mitä Suomessa kannatetaan.

Odotin tämän lounaskokemuksen jälkeen innolla ruokakaupan tarjontaa. Piti vielä hankkia illaksi eväitä hotellille. Siellä koin sitten pienen pettymyksen. Jotenkin on sellainen mielikuva, että Ruotsissa tämä VHH olisi pidemmällä ja yleisempää. Kaupasta koriin tarttui sitten Ramlösaa, mozzarellaa, parmaa, kirsikkatomaatteja, oliiviöljyä ja salaattisekoitus. Ihan hyvä setti illaksi. Jotenkin olin vaan odottanut että siellä olisi eväitä ajatellen jännittäviä vaihtoehtoja. Mutta samat lo-carb proteiinipatukat siellä notku hyllyissä. Olin vähän odottanut löytäväni jotain näkkärin tyylistä tuotetta, mutta ei. Joten Suomessa tilanne on hyvä kun löytyy Skarpparia...

Vähän piti kyllä olla lujana kun oli herkullisen näköisiä leipiä, ihania leivonnaisia, kookosherkkuja hyllyt täynnä! :lol: Mutta ei hätää tiukkana seikkailin hyllyjen välissä ja yhtään en lipsunut!

Kävin myös kahvilassa piipahtamassa. Sielläkään ei mitään hyviä vaihtoehtoja ollut. Sain tyytyä pieneen palaan tummaa suklaata. Ja hyvää oli. Olin vaan olettanut, että jopa kahviloissa olisi jo otettu tällainen ruokavalio huomioon...

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-03-28 12:41:43 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Voi hapankaali sentää! Nyt ollaa oltu hunningolla ihan koko rahan edestä. Voi suoraan sanoa, että tavoite saavuttaa kasilla alkava paino pääsiäisen jälkeen lykkääntyy. Vuorotyötä tekevä viettää pyhiä ihan omia aikojaan. Olen siis maanantaista alkaen juhlinut pääsiäistä. Pääsiäisen olen sitten töissä, joten vapaat ovat menneet rillutellessa.

Siitä olen kuitenkin ylpeä, että eilen oli ensimmäinen kerta kuukauteen kun sorruin hiilareihin. Eikä se mikään kauhea synti ollut. Tapasten seuraksi söin kaksi pientä viipaletta leipää aiolin kanssa. Vatsa oli sitten eri mieltä. Mikä mieletön ilmavirtojen fanfaari on soinut koko yön! :oops: Ja tästä opin taas sen, oliko se sen arvoista?

Joka iltaan on kuulunut hyvää punaviiniä ja vähän kuohujuomaa. Ei mitenkään övereitä, eikä mitään krapulaan viittaavaa. Jotenkin tuo viinin lipittäminen on kerännyt nesteitä. Olkoon! Hauskaa on ollut ja ylpeänä voin ilmoittaa, että karppina olen pysynyt. Eilistä pientä lipsahdusta lukuun ottamatta... Ja siksi vietän vielä tämän illan iloisesti kaveriporukassa ja hyvän punaviinin seurassa. Pääsiäisenä palataan taas hieman kuivempaan suuntaan.

Kuukausi hiilareiden välttelyä takana. Iloinen ja tyytyväinen Myllis jatkaa matkaa. Kuukaudessa 3 kiloa poissa. Luku olisi tietysti ollut hieman parempi ilman tämän viikon punaviiniä. Joten tästä on hyvä jatkaa... Kaikille oikein munarikasta pääsiäistä! :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-03-28 14:46:14 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Kiva kun löysit Tukholmasta kunnon lounaspaikkoja, kyllä siellä LCHF alkaa olla ihan ok vaihtoehto mutta kahviloissa on tietysti eri asia, LCHF ruokavaliohan on täällä se vallitseva karppaustyyli ja siihen ei välipalat oikein kuulu eli kahviloissa menee vain kahvi ja kermaa voi kaivata joku. Täällähän on paljon ilmestynyt uusia karppikirjoja joida myydään LCHF leimalla mutta ovat lähinnä GI ruokavalioon sopivia. Normi LCHF on vain 25 hiilarigrammaa vrk.

Toivottavasti Pääsiäinen menee hyvin töissäkin ja paluu arkeen samoin.

ViestiLähetetty: 2013-04-01 10:51:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ihanaa! Nyt turvotus ja nesteet on lähtenyt liikenteeseen. Huomaa miten ne jo kerran kadotetut sentit pikkuhiljaa sulaa taas pois. Tai sanoisinko valuu pois? Toivottavasti torstain punnituksessa olisin jo samalla tasolla kun kaksi viikkoa sitten...

Maaliskuu oli se kuukausi jolloin keskityin ruokavalion muuttamiseen. Nyt homma on lähtenyt toimimaan ja on ilo siirtyä seuraavaan asteeseen. Tässä kuussa on aika totutella taas liikuntaan. Ja toinen asia jota myös tarkkailen on punaviinin kulutus... :roll: Parin viikon kuluttua ollaan ystäväporukan kanssa sovittu grillikestit ja silloin sallin itselleni tämän herkun. Ennen sitä en kaipaa turhaa turvotusta tähän kotiin!

Kiitos Mlv viestistä! Tässä kuussa joudun työn puolesta käymään käymään Ruotsissa. Seuraavaksi olisi sitten Malmön tarjonta tarkkailussa. Odotukset on korkealla!

Äsken yritin juoda aamukahvin kookosöljyllä. Monet on kehunut tätä sekoitusta, mutta vielä se ei vienyt makunystyröitä mennessään. Ehkä sille vaan täytyy antaa pari mahdollisuutta? Aamiainen on minulla ollut aika yksipuolinen. Syön melkein joka aamu 3 kananmunaa voilla ja siitä teen munavoita. Lisänä yleensä avokadoa tai kurkkua oliiviöljyllä. Nam! Ja pitää kylläisenä pitkään. Täytyy miettiä mitä teen tänään evääksi töihin. Paras olisi jos olisin syönyt hyvin jo kotona, mutta tuo aamiainen teettää sen, että ei tee mieli ruokaa ennen iltaa. Ruokaisa salaatti on minulla yleensä varma vaihtoehto.

Kohta saa kipittää kauppaan. Siellä taitaa tänään olla ruuhkaa! :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-04-08 15:44:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa!

Tervetuloa munkin puolesta joukkoon mukaan ja jäänpä kiinnostuneena seurailemaan edistymistäsi! :) Oppimista tässä on kaikilla meillä aloittelijoilla, itsekkin vasta reilun kuukauden karppaillut :)

Blogini; http://laskitlikoon.blogspot.fi/

Kuva

Tiketti päivitetty 15.4.

Ruokapäikky & Läskit Likoon

ViestiLähetetty: 2013-04-09 09:40:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt on kriisi! Kookosöljy on loppu... Olen tottunut aloittamaan päivän reilulla teelusikallisella öljyä. Nam niin hyvää! Ja ongelma on se, että olen jo kehittänyt itselleni siitä oman lumelääkkeen! Nyt varmaan kaikki taudit kaatuu päälle kun pöpöjä ei saa tapettua sillä. Koko talven olin tulehduskierteessä. Jatkuva poskiontelotulejdus ja siihen vuoron perään keuhkoputket vinku ja korvat huusi. Tulehdus oli muuttanut meille!
Lopetin helmikuun lopulla lääkärissä juoksemisen ja päätin, että ainuttakaan antibioottia en enään syö. Joten aloitin aamun kookosöljyllä ja D-vitamiinilla. Kiitos vielä Wou tästä vinkistä! :D Ja nyt kaikki tulehdukset on poissa! Ja olo loistava! Näin toimii lumelääke ja kova usko asiaansa! Joten tänään tassuttelen kauppaan hakemaan tätä eliksiiriä! Ja vatsa toimii niin paljon paremmin kookosöljyn avulla ja saa lisättyä rasvan määrää helpolla tavalla!
Elämä hymyilee! Olen elänyt karpisti ja se on ollut helppoa! Välillä mun mies kiusaa ja järjestää ansoja. Viimeisin tapahtui viikonloppuna. Hän teki paistettuja perunoita. Tietäen, että ne on ollut mun heikkous. Rapealla pinnalla ja hyvä voin paistopinta. Jätti pöydälle ja odotti... Ja niinhän siinä kävi! Hetken niitä katoin ja kysyin miksei hän syö? Ja humps vedin menemään. Puolustukseksi! Oli hyvää ja niitä oli vain kaksi... :oops:
Ai niin ja siitä mun painosta... Tänään aamusta vaaka näytti 91.5kg. Joten on kyllä kiristämisen varaa. Mutta olen tyytyväinen, että vaaka näyttää vähemmän kun maaliskuun alulla! Kyllä se tästä!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-04-09 17:33:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuota perunan syöntiä sanotaan hiilariboottaukseksi...
Elikkä ei mikään kunnon repsu edes, päinvastoin saattaa auttaa tavoitteeseen pääsyä...

Käsittääkseni kookosöljy on antiseptinen aine, sehän on siis lääkettä!?
Tosin tehoa epäilen, jos maistuu hyvälle.
Tehokas lääke maistuu pahalle... :roll:

Samalla ilmoitus: olet ollut alusta asti seurannassa 8)

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-04-18 11:05:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täällä taas! Vähän hiljaiseloa vietetty foorumirintamalla, mutta ei karppirintamalla! Kiva, että täällä on käynyt vieraita. Tervetuloa joukkoon iloiseen.

Minun huhtikuiselle lupaukselle kävi nyt vähän köpelösti. En ole innostunut liikunnasta ja hiljaista on sillä rintamalla. Mutta ei hätää, kyllä se vielä tästä. Ja kevät tekee jo ihmeitään. Tekee mieli lähteä ulos! Ihan siis reippailemaan, eikä baanalle... :D Ei minusta vielä urheilijaa kuoriudu, mutta hiljaa hyvää tulee.

Vaaka ei ole armollinen täällä meillä päin! Äsken oli punnitus ja tadaa, paino oli 91.5 kg. Ei laskua ei. Nappasin sitten mittanauhan kouraan ja sieltä tuli sentään mukavia uutisia. Vyötärö 80 cm ja lantio 117 cm. Joten tällä rintamalla on noin seitsämässä viikossa molemmista sulanut 5 cm pois.

Ja mikä parasta! Kaksi työkaveria jo huomautti laihtumisesta! Työhame on jo sen verran löysä, että saa kohta vaihtaa pienempää päälle. Haluan vaan vielä hetken nauttia tästä ilmavasta olosta, kun hame pyörii päällä! :lol:

Täällä eletään jännittäviä aikoja. Tilasin ensimmäisen paketin Iherbistä ja pakettia odotellen. Pitäisi saapua ihan lähipäivinä. Spiruliinaa, macaa, D-vitamiinia ja kaikkea muuta kivaa. Ei malta odottaa. Ja ei malta odottaa tuloksia! :wink:

En ole laskenut makroja, mutta mietin tässä olisiko kohta jo syytä. Senttejä sulaa, mutta vaaka on tylyllä päällä. Ehkä olisi aihetta katsoa mitä oikeasti syö? Syön 2-3 ateriaa päivässä ja tuntuu, että olisi varmaan aihetta lisätä vielä vähän rasvaa. Katsotaan miten tämä tästä edistyy.

Mylliksellä kaikki hyvin! Elämä karppina on yhtä nautintoa!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-04-18 17:39:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nami, nami! Nyt täytyy hehkuttaa. Uunista tulee kohta lasagne! Tuoksu on huumaava ja näyttää niin namilta. Tein levyt muna-tuorejuusto-psyllium sekoituksesta, mausteinen jauhelihakastike ja kookosjauhoihin suurustettu juustokastike...

Nyt se saa hetken vetäytyä ja sitten hyökkään kimppuun! Myöhemmin sitten kerron oliko maku myös loistava... :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-04-19 08:58:51 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eilinen lasagne oli todella hyvä. Hyvin ne psylliumlevyt sopi lasagneen ja oli pastamainen. Mies oli sitten vähän eri mieltä. Oli kuulemma hyvää, mutta ei se lasagnesta mennyt. Minun karppiin suuhun se meni ihan loistavasti. Hänen mielestä levyt oli turhan munakasrullaa muistuttavia.

Nyt innostuin tuosta psylliumpastasta ja seuraavaksi teen siitä levystä nauhamakaronia. Sitten tulee carbonarat ja pestoherkut kehiin. Ei malta odottaa. Eilisestä lasagnesta tuli niin tuhti vuoka, että sitä riitti jopa pakkaseen evääksi asti. Loistavaa, töissä on aina hyvän ruuan ääressä parempi mieli... :)

Nyt taidan olla ketoosissa. Mies väitti, että henkeni haisee pultsarin vaatteilta. :lol: Katso minua vielä ihan epäluuloisena, kun kiljahdin ilosta. Kuvitteli varmaan että olisin ottanuta nokkiini! Toivottavasti tämä hengitys ei häiritse töissä. Asiakaspalvelussa pultsarille haiseva hengitys ei ehkä ole plussaa? :oops:

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-04-20 09:31:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tämä päivä meni nyt vähän plörinäksi, mutta sille ei voi mitään. Mies herätti minut aamiaiselle. Oli paistanut lettuja. Kyselin sitten varovaisesti mihin jauhoihin ne on tehty ja vastaus oli nisu... Ja sitten sellainen vieno, kai sinä voit kerran viikossa vähän löysätä? Päälle vielä oma teoria, että jos kerran viikossa vähän lipsuu, niin ei tule valtavia mielitekoja...

Voi suloista, ei voinut muuta kun nauttia toisen tekemästä aamiaisesta. Hyvällä omallatunnolla. Ja loput päivästä menee sitten töissä karpisti!

Nyt olen pari päivää popsinut spiruliinaa. Aineenvaihdunta on lähtenyt vauhtiin. Vessassa saa juosta. Hyvä jos nyt jotain vaikutuksia huomaa! Tylsä syödä turhan takia! Katsotaan mitä muita hyötyjä siitä saa. Vilkas aineenvaihdunta olisi tervetullutta, jos ihan vaalla asti vaikuttaisi!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-04-26 10:58:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt hehkutetaan! Jumitus! Sanon sen nyt ääneen, jumitus on ohi. En antanut sen lannistaa ja nyt paino on lähtenyt alaspäin. Tätä on odotettu! Ja nyt paino alkaa uudella luvulla, 89.9kg. Hiuksenhienosti rajapyykin alla, mutta kuitenkin!

Nyt on lippu korkealla ja innosta soikeana. Parasta on, että ei ole ollut mitään pahempia houkutuksia. Ostin kolme viikkoa sitten levyn tummaa suklaata ja siitä on nyt kaksi palaa nautittu. Ei ole ollut makeanhimoa. Ja se on hyvä juttu!

Taidan myös olla ketoosissa. Syön kaksi kertaa päivässä ja nälkä ei vaivaa millään tavalla. Joutuu muistuttamaan itseään syömään. Hyvältä vaikuttaa!

Nyt ei muuta kun nauttimaan viikonlopusta! Ja tavoitteena seuraavaksi 85kg... :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-05-02 10:14:13 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ihanaa! Viikko sitten sain luotua tickerin. Ja tänään pääsi heti taas päivittämään. Vaaka näytti 88.9 kg. Kilon vähemmän kuin viime viikolla! Aurinko paistaa ja elämä hymyilee...

Töissä vaihdoin alkuviikosta hameen jo kokoa pienemmäksi. Tuntuu mukavalta kuin on pienempi hame ja se vielä istuu hyvin päällä. Nyt on jo useampi työkaveri huomannut, että jotain on tekeillä. 8) Jatketaan samaa rataa.

Kävin kirjastosta lainaamassa pari Heikkilän kirjaa ja yhden Dahlqvistin kirjan. Jätin ne tarkoituksella lojumaan esille ja toivoin että mies vähän kurkkaisi niitä. Ja niin siinä kävi! Maanantaina hän ilmoitti, että siivoaa kaikki hiilaripitoiset tuotteet pois meidän kaapeista. Nyt hän myös aloittaa. Pari kuukautta ehdin syödä karpisti ja siinä samassa kadottamaan 6 kg ja näistä innostuneena hän aikoo myös kokeilla.

Spirulina on ollut minulle hyvä tuttavuus. Energiaa on riittänyt, aineenvaihdunta lähtenyt käyntiin ja olo on ollut loistava. Nyt aloitin sitten myös macan käytön. Sekoitin sitä aamusta heti partajuggeen ja lusikoin ääntä kohti. Minun suussani maca maistuu hyvälle. Toffeemainen maku, nam. Täytyy huomenna kokeilla macaa kahvin kanssa. Jos tästä tulee yhtä hyviä kokemuksia, kuin spirulinasta, olen jo myyty!

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-05-06 11:02:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nyt on mies karpannut viikon. Tämä on aiheuttanut myös minun ruokailussa muutoksia. Mies on kovasti leivän perään. Nyt on viikon aikana useamman kerran karppileivät kypsynyt. Oman parin kuukauden alun aikana en sortunut näihin. Kun leipä nyt ei ole ollut mikään pakkomieli. Tietysti minä myös syön niitä, kun niitä kerran on tarjolla. Saa nähdä miten tämä vaikuttaa painoon? Loppuviikosta katsotaan tulos. Aika komeita paistoksia sieltä uunista on paljastunut. =P~

Nyt alkaa jo olla kelit kohdillaan, mutta liikuntaa en ole saanut lisättyä. Joudun kyllä panostamaan tähän. Kesän mittainen projekti? Olisiko siitä avuksi? Jos kesän aikana koukuttaisi itsensä liikuntaan ja sitten se jatkuu luontevasti syksyllä... Nyt kun 6 kg on poissa, urheilunkin pitäisi tuntua kevyemmältä... Ottaa itseään niskasta kiinni! :D

Kävin eilen vaatekaappia läpi. Ja sieltä löyty vaikka kuinka paljon vaatteita, jotka on kiristänyt ja olleet pieniä. Vaatekerrat tulee taas käyttöön, eikä tarvitse käydä ostamassa uutta! Ihan kaikki nyt ei vielä mahdu päälle, mutta osa on sitten kesäksi...

Olen nyt käyttänyt kolmea eri kookosöljyä. Uskomatonta minkälaisia makueroja niissä on! :shock: Bionan kookosöljy on ihanan raikas ja trooppinen. Maistuu auringolle ja pina coladalle. Nam nam! Ostin ruotsista Kung Marketta nimistä öljyä. Se maistui ihan härskiintyneeltä ja tunkkaiselta verrattuna tähän Bionaan. Eilen ostin Urtekramin öljyä. Ihan ok, mutta ei vedä vertoja Bionalle... Mielenkiintoista!

Kuva

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00