karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-05 23:17:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1509 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 576 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: 8 vuotta täynnä!!
ViestiLähetetty: 2006-01-26 10:43:10 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Nonni, nyt on jo pakko laittaa tänne jotain, kun ei kerran homma toimi :cry:
Aloitin siis joulukuun alussa ja hienosti katosi heti alussa 3-3.5 kg, mutta nyt ollaan edelleen siinä samassa. Alku oli hiilareiden osalta varmaan 30-40 g/pvä ja nyt on ollut muutaman viikon varmaan jossain 5-20 g. Vettä ja vissyä olen oppinut juomaan :wink: ja päivässä menee about 1.5 litraa (joka on siis mulle PALJON).

Syömiset:
Aamupalana pari munaa paistettuna pekonilla, olutmakkaralla, tonnikalalla tai jollain vastaavalla. Kaffetta muki tai kaks + sopivasti maitoa.
Päiväsapuska on ongelma: aamuvuorossa yritä töissä syödä ruokalan antimista sen karpeimman version, uskon siinäkin olevani onnistunut :shock: Näin iltavuorossa olen temponut Wilhelmiä, tonnaria, grillibroikkua + majoneesia ja välillä ollut jotain salaattiakin. Määrät olen pitänyt kohtuullisina. Lisäksi jonakin päivinä muki kaffetta.
Illalla usein tulee popsittua Oltermannia, Emmentalia, Turunmaata tai vastaavaa ja ehkä muutama metun siivu.

Alkoholi on vähentynyt paljon :D :D . Saunan yhteydessä olen ottanut laittisiiderin, esim. Vanilla tai Lime Fizz. Olutta en ole tämän vuoden puolella juonut pulloakaan :shock: :shock: :shock: Viikonloppuna ruuat ovat edelleen karppia linjaa; vaimon avustuksella tehdään sellaista, että mä saan mitä haluan ja muut perunalla, riisillä tai jollain muulla. Hyvään ruokaan kuuluu punkku, eli lasillinen tai kaks-kolme :wink:

Olo on mitä mainioin, mutku paino ei mene alas, ei onneks ylöskään!!
Moneen kertaan olen täälläkin maininnut, etten syö karkkeja, pullia tai mitään makeaa, en ole syönyt varmaan 25 vuoteen.

Että totanoin, mitäs tehtäis :roll:

I'm on the gin & tonic diet....... i've already lost two days★

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-26 12:35:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itse vaihtaisin osan lihoista rehuihin. Itse olen huomannut välillä painon jumittamista, jos kasvisten määrä jää liian vähäiseksi. Välillä tuntuu se "puoli kiloa päivässä" mainos olevan oikeassa.
Toinen häiritsevä tekijä itselläni on iltanapostelu/-syönti, jonka olen todennut aiheuttavan lievää takapakkia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-26 14:59:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on ihan sama homma, aloittelin jo marraskuun puolen välin tienoilla. Välillä putos pari kg mutta sitten olenkin pyörinyt lähtöruudussa - pääsemättä siitä mihinkään. Toisaalta, kuten sinullakin, ei ole paino noussutkaan.

Aloitin tammikuun induktiolla, mutta eipä tuosta juuri apua ollut, tosin lentsu vähän sekoitti systeemiä (c-pore, jossa kiellettyä makeutusainetta). Ajattelin kokeilla tiukennettua hiilarimäärää ja jos ei sekään auta, tiukennetulla kalorimäärällä, mahdollisesti rasvapaastolla - onhan noita sitten vaihtoehtoja. Pitää vaan kalenterista etsiä sopiva rako, ettei homma mene heti reisille kun joutuu syömään ulkona.

Ei kannata lannistua, jumeja tuntuu olevan vähän kaikilla jossain vaiheessa ja sitten se vaan jumin jälkeen taas homma lähtee eteenpäin. Mulla selvästikin liioiteltu juustojen ja maitotuotteiden käyttäminen aiheuttaa jumia - mutta niistä totaalikieltäytyminen tuntuu vaan niiiin ikävältä ajatukseltakin, mutta ei kai se auta :cry: .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-26 16:19:09 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Kiitos tähänastisista kommenteista :wink: Vähän tuota salaattipuolen vähyyttä olen myös pelännyt, mutta ajattelin, että rasva ja proteiini kuitenkin ovat ne pääasiat. Ensi viikolla on taas varmaan salaattipuolta enemmän ja protskut vähemmillä, kun syön kuppilassa päivisin :( No korjaillaan iltasella kotona!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-26 21:38:31 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Mullon väliin salaatit kokonana syömättä pitkän aikaa, sen mitä vihanneksii syön syön kaaleja..puna-parsa-kukka-kerä....ja paprikaa joskus...
Tuo rehukiintiö on joskus tullut puputettua niin täyteen, että siihen tulee ajoittain toppi... joinakin päivinä sit menee taas ihan hyvin...

Mut kun mulla jumii paino, pidän pihvipäivän, ei paljon muuta kuin lihaa ja voita ja johan on taas tipuksissa...

Viestin otsikko: Re: Onpas se vaikeeta!!
ViestiLähetetty: 2006-01-27 22:26:12 
Poissa
karppi
karppi

Tomba kirjoitti:
Illalla usein tulee popsittua Oltermannia, Emmentalia, Turunmaata tai vastaavaa ja ehkä muutama metun siivu.
Alkoholi on vähentynyt paljon :D :D

Olo on mitä mainioin, mutku paino ei mene alas, ei onneks ylöskään!!
Että totanoin, mitäs tehtäis :roll:

Että noin. Vähänkö tunnen olevani "naimaton avioliittoneuvoja" oman putoamattoman painoni kanssa, mutta silti . Sanon. *ysk*

Plussat:
Sun olo on hyvä. Se on hyvä asia.
Sun paino ei nouse. Älyttömän hyvä juttu.

Miinukset:
Paino ei putoo.

Mahdollisia syitä ja vain mun mielestä:
Juusto jumittaa sulla. Sitä se ei kaikilla tee, mutta sulla taitaa.
Alkoholi joko käy tai sitten ei painonpudotusvaiheessa. Jaa-a.

Aika kumma juttu sinänsä, karppaus tuntuu käyvän miehiltä yleensä niin helposti. Ja joku jo sanoikin, että voisit syödä enemmän vihanneksia.

Älä lannistu! *tiritombaaaaaaaaaaa, tiritombaaaaaaaaaaaaaaaaa* :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-30 20:32:10 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Hyvä krisu, sulla löytyy hyvää kommenttia :wink: :wink: Kuten jo tuolla muualla totesin, lisäsin hh:a muutama päivä sitten ja tuntuisi alkavan vaikuttaa :roll: Tänäänkin olisin mennyt ulos lenkille, mut toi keli täällä etelässä on nyt aivan kamala. Yöllä ja päivällä tuli vettä, sitten kylmeni :shock:

Kyllä se tästä :wink:

Toivottavasti..........

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-03 19:29:49 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Tämän viikon olin kuin en olisi karppaamassa sen enempää :wink: Joka tapauksessa syön samaa sapuskaa. Paino edelleen samoissa, seuraavan iltavuoroviikon aion tempaista nollalinjalla, silloin se on helpompaa :shock: Siis en anna periksi :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-03 21:18:58 
Poissa
sintti
sintti

Moi Tomba!

Olit tonne yhteen toiseen keskusteluun kommentoinutkin sitä meidän molempien 3½ kilon pudotusta joka sitten jäikin siihen. Mulla nyt näyttäisi että olisi sykähtänyt homma edes vähän eteenpäin ja kerron omista huomioistani, mitkä ehkä mulla vaikutti asiaan, ja toivottavasti vaikuttaa pidemmälläkin aikavälillä.

* "huonot" lounaat
- söin lounaalla vanhaan malliin salaatteja tai kasviskeittoja -> eli liian vähän rasvaa joka sitten vaikutti koko päivän rasvamääriin

* liian pitkät ruokavälit
- vasta jokin aika sitten aloin syödä edes pientä aamupalaa pelkän kahvin lisäksi -> iltasyömisten määrä tasaantui

* liikunnan lisääminen (tai sanotaan suoraan että aloittaminen) -> ensin tuntui että turvotti punttisalilla käynnit, nyt tuntuu että kiinteytymistä on tapahtumassa

* ja yksi mikä ihmetyttää eniten: jätin vichyn litkimisen vähemmälle ja korvaan sitä vedellä -> jotenkin tuntuu ettei happojuomat taida sopia mulle -> sormukset pyörii nyt sormissa entistä löysempinä

Joku näistä/jotkut näistä tai kaikki yhdessä, tiedä häntä sitten mikä mutta näyttäisi herättäneen mun painomekanismia talviunesta eloon. Toivottavasti sun talviunettaja löytyy myös niin saat potkittua sen hereille :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-03 21:46:14 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

No mulla ei ainakaan toi iltasyöminen ole ongelma :roll: Miten tämä kroppa tajuaa sen, ettei mulla ole nälkä päivisin vaan se mieletön hyvän/rasvaisen tarve tulee vasta illalla :cry:

Nooh, katotaan mitä toi sun antama liikunnan aloittaminen vaikuttaa :roll:

En kyllä käsitä itseäni, entinen ikiliikkuja :shock: :shock:

Kaikkia palloilulajeja ja siihen muut päivittäiset liikunnat.

Nykyään ei mitään, sulkapallo kiinnostaisi, jos vaan polvi kestäisi :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-08 19:10:01 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Tänään oli aamulla töissä ekaa kertaa paino alempi kuin ennen, joten taas tuli intoa lisää :wink: Puolen kilon skaala siinä vaa'assa, mut meni alle edellisen enkan :shock: :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-08 20:07:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä, hyvä! Ei muuta kun pökköä pesään. Mulla kanssa on suurin ongelma yleensä toi iltasyöminen, silloin iskee himot ja nälät. Lounaalla tosin kannattaa syödä kunnolla ja muistaa ne rasvat.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-08 20:28:13 
Poissa
karppi
karppi

Tomba kirjoitti:
Tänään oli aamulla töissä ekaa kertaa paino alempi kuin ennen, joten taas tuli intoa lisää

Jep, jep! Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-08 21:23:34 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Juu kiitos :D :D

Tänään just pyysin 'henkilöstöravintolastamme' muiden salaatinkastikkeitten lisäksi oliiviöljyä :shock: Lupasivat hoitaa asian huomiseksi kuntoon! Muuten tuota rasvaa on vaikea lisätä, ei Keiju maistu :oops: :oops:

Ja piti vielä mainita, että huomenna selvitetään veriarvoja :-$

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-08 22:54:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Tomba kirjoitti:

Tänään just pyysin 'henkilöstöravintolastamme' muiden salaatinkastikkeitten lisäksi oliiviöljyä :shock: Lupasivat hoitaa asian huomiseksi kuntoon! Muuten tuota rasvaa on vaikea lisätä, ei Keiju maistu :oops: :oops:

eikä mitään keijuja vaan VOITA... keijuilla pitää heittä harakkaa, lisäainemoskaa ja huonosti siinä vielä rasvaakin...

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-09 16:56:56 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Punapää kirjoitti:
Tomba kirjoitti:

eikä mitään keijuja vaan VOITA... keijuilla pitää heittä harakkaa, lisäainemoskaa ja huonosti siinä vielä rasvaakin...
Joo, samaa mieltä :shock: :shock: :wink:

Arvaas missä firmassa olen hommissa :twisted: :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-14 19:57:34 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Palataas taas näihin tapahtumiin :roll:
Paino ei muutu, vaikka syön tasan sitä, mitä te käskette muiden syödä :cry: Paino siis keikkuu 87 ja +/- 0.5 kg!!
Vettä olen oppinut litkimään, paitsi nyt eilen ja tänään :oops: Olen ollut keikalla Kokemäellä, eikä ole vesiautomaattia näköpiirissä. Eilen sentään meni 5-6 kuppia kaffetta, mut tänään oli paha päivä: Aamulla 6.30 2 mukia kaffetta, 14.30 2 pikkukuppia kaffetta ja kotona olin 17.30 :shock: Vasta silloin kerkesin syömään. Aamulla tosin olin syönyt YHDEN munan voissa paistettuna mustapippurilla ja juustorasteella, nam :P
Huomenna vielä samaan paikkaan, toivottavasti keritään syömään :wink: Kumma kyllä, ei ollut tänään nälkä missään vaiheessa :shock: Vasta kotiin ajellessa tuli sellainen olo, että jotain vois syödä..........

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-15 19:53:54 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

Taidan kokeilla kahden päivän nollahiilaria, kun huomenna menen normaalitöihin iltavuoroon. Helppo homma, kun ite päättää mitä syö :shock: Ehkä 2 päivää ei paljoa tee, mut kokeillaan. Sitten taas viikonloppuna on perheen kanssa syömiset, väkisin hiukan hiilaria :? Ensi viikolla syönkin töissä kuppilassa, mitä sitten onkin sopivaa :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-15 21:08:59 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Tomba kirjoitti:
Joo, samaa mieltä :shock: :shock: :wink:

Arvaan että Valiolla voita tekemässä :lol:

[/url]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-02-15 22:00:59 
Poissa
karppi
karppi

Tomba kirjoitti:

Mun arvaus on margariinitehdas Raisiossa! :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 1509 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 576 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00