karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 05:47:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-04-10 07:29:45 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-14 12:19:56
Viestit: 48
No okei.. meneehän se takki kiinni mutta ei kovin hyvältä näytä..

3 vuotta sitten keväällä ostin mp-nahkatakin kokoa 42 ja näytti musta ihan pirun hyvältä..
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/226531_10150188075028611_1915218_n.jpg

Tällä hetkellä en sitten ihan niinkään.. kiloja tuosta on kertynyt melkein 20kg ja ekaa kertaa ikinä painan yli 100kg :( Tää on oikeesti ihan järkyttävää. Paino käväisi taannoisella Torontonreissulla jopa 102,5, mutta onneks ne turvotukset sentään sain tippumaan. Mutta siis oon koittanu keventää ruokavalioo ja puputtaa salaatteja ja ei vaan auta. Aina se repsahtaa johonkin jotenkin.

Eilen vihdoin muistin rakkaan vanhan ystäväni karppauksen! Tai oon mä sitä miettinyt tässä välillä mutta mies ei ole innostunut aiheesta. Eilen vaan ilmoitin, että nyt minälikka alan karppaan ja mies saa syödä ihan mitä itte lystää. Sit se olikin sille ihan ok :-o Jotenkin vaan nyt tarttee saaha se paino putoamaan ja mulle sopii parhaiten tuommoinen että jotain juttuja vaan totaalisesti kielletään.

Puntari sanoo 100,5
muita mittoja en ole ottanut.
Tars varmaan ottaa kuva itsestä ahtautuneena siihen nahkatakkiin niin näette tään paniikkitilanteen herättäjän :) Takki menee kyllä kiinni, mutta ei näytä mitenkään hyvältä mun päällä :-p Eikä sitä painoa thank God ole kuitenkaan ole päässyt kertymään niin paljoa etten mahtuisi takkiini ollenkaan. Takkikauppaan lampsimisen sijaan nyt on aika tarttua itseä niskasta kiinni.

Tänään on siis uuden elämän ensimmäinen päivä!

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-10 09:00:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Hieno päätös.
Siis tuo mp kauden avaus. :wink:
Itsellä siirtyy moninaisista syistä...

Karppaus on niin helpoksi jutuksi vaikeaa...
Mainitsit totaalikieltäytymisen.
Lähinnä se on valintojen tekoa, ei kieltäytymistä. [-X

Kannattaa hakea alkutiedot, jotta on helppoa toteuttaa, lue kirjoja ja ABC;wiki tuosta ylhäältä.

Onnea ja menestystä...Mp kauteen!

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-10 09:00:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Hieno päätös.
Siis tuo mp kauden avaus. :wink:
Itsellä siirtyy moninaisista syistä...

Karppaus on niin helpoksi jutuksi vaikeaa...
Mainitsit totaalikieltäytymisen.
Lähinnä se on valintojen tekoa, ei kieltäytymistä. [-X

Kannattaa hakea alkutiedot, jotta on helppoa toteuttaa, lue kirjoja ja ABC;wiki tuosta ylhäältä.

Onnea ja menestystä...Mp kauteen!

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-10 09:30:39 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-14 12:19:56
Viestit: 48
Niin siis oon jo aiemmin karpannut ja tiedän nuo perusjutut kyllä.. ei sillä etteikö niitten uudelleenlukemisesta olis hyötyä :)

Lähinnä tarkoitin tolla totaalikieltäytymisellä sitä, että on vaan paljon helpompaa pudottaa ainakin alkuun kaikki leivät, pastat, sokerijutut etc. kokonaan pois. Nyt kun olen koittanut keventää ruokavaliota muuten niin ei ole mitään "totaalikieltoa" millekkään ja sit aina lipsuu pikkuhiljaa huonoon suuntaan. Mutta siis opetellaan taas syömään kiltisti ja oikein :)

Säiden haltijat ei oo oikein tuon mun mopoilun kannalla ja alkukausi menee goretakissa onneks.. ;)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-10 10:20:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-01-18 10:07:24
Viestit: 1890
Tervetuloa :D Näitä sivuja kahlaamalla löydät avun lähes kaikkiin pulmiin.

_________________
ÄLÄ UNELMOI ELÄMÄÄSI, VAAN ELÄ UNELMAASI.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-10 12:29:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-29 18:45:41
Viestit: 921
8) Mulla ainakin toi kieltäytyminen toimii paremmin, kun hyvin. Ketoosia vaan päälle, niin unohtuu se sokeri :mrgreen: jos minä alan harrastaa "kaikkea kohtuudella" varmasti jossain vaiheessa alkaa napostelu ja sokerin syönti. Se on 2-3 rasvapitoista ateriaa päivässä. Piste.

Joo, noilla salaattikureilla tulee vaan vihaseksi. Ei niitä kukaan jaksa pidemmän päälle, jos ei välttämättä halua olla nälissään ja väsynyt koko ajan.

Onnea matkaan =D> Ongelmissa auttavat on lähellä.

_________________
Jojoilun maailmanmestari


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-10 13:01:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Valinnoilla kieltäytymisen tilalla tarkoitan:

Otanko tämän "hyvän" hiilarisen, vai karpin maukkaan.
Elikkäs hetken hyvän ja sitten huonon olon, vai otanko sen josta saa hyvän olon kokonaisuutena.

Otanko tämän sokeripommin.
Vai karpin ja painonpudotuksen.

Otanko suolikaasupäästöt.
Vai teenkö karppileipomuksia.

Näitä riittää...

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-10 13:37:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-29 18:45:41
Viestit: 921
:mrgreen: herkkuja vähemmillä hiilillä. Mä en malta odottaa, että pääsen kaupasta hakemaan kaikkea karppaajalle soveltuvaa leipomisvermettä ja leipomaan. Tilipäivä, tule jo!

_________________
Jojoilun maailmanmestari


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-10 14:26:13 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-14 12:19:56
Viestit: 48
Onneks mäkin tykkään enempi kaikesta suolaisesta nii karppailu on paljon kivampaa. Ei tarttee luopua suklaasta kun se harvemmin muutenkaan kuuluu ruokavalioon ;) TUrkinpippurit taitaapi olla pahin makea pahe...

Taijan kyllä kans ajella kotia kaupan kautta. Onneks jääkaappi on meleko hyvässä hapessa jo nyt kun on tullut syötyä muutenkin kevyemmin :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-11 01:50:41 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-14 12:19:56
Viestit: 48
Tässä vielä todistusaineistoa tän hetkisestä tilanteesta...

http://i667.photobucket.com/albums/vv32/nyytinen/520cc766-5526-44e6-9075-b81f51a4fee7.jpg
http://i667.photobucket.com/albums/vv32/nyytinen/d3aa637c-9d5e-41cc-a57a-f7f822fd3ce2.jpg
http://i667.photobucket.com/albums/vv32/nyytinen/723d6cd8-f038-4077-989a-3ace512499c7.jpg

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-11 12:40:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Kyllä tuosta viellä hyvä saadaan, ellei peräti loistava.
Seuraavat kuvat sitten bikineissä... :wink:

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-16 09:25:57 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-14 12:19:56
Viestit: 48
Sitte tarttee muuttaa toi topicci jos pitää bikineissä alkaa esiintyyn :D Ja sehän se vasta surkeeta olis jos ei bikineihinsä mahtuis kun ne sentään on aikamoisen venyvää kangasta...

Tiijän kyllä että punnita ei sovi joka päivä, mutta teen sitä silti, pinttynyt tapa.. Huomenna siis the virallinen päivä, mutta tänään ylitin yhden suuren eli BMI Vaikea lihavuus -> Merkittävä lihavuus :smt043 Ja tiijän kyllä, että ei noita kannata niin orjallisesti uskoa, mutta silti niin... Vaikea kyllä ees ite tajuta että on ollut Vaikeasti lihava. Jotenkin ei osaa pitää itteensä niin pläskinä vaikka tätä kroppaa inhookin. Selkeesti toi vaikeesti lihava on sellainen, ettei enää meinaa löytyä kaupan normivalikoimista vaatteita, ainakin mulle :) Tänään on muuten päällä farkut, jotka ei viikko sitten menneet jalkaan, mahan takia :) Vaikka kiloja on tippunut vain 2, niin mahan koossa huomaa jo eron (ts. turvotus vähentynyt). Niin ja tietty se, että paino muuttu kolminumeroisesta kaksinumeroiseksi ilahdutti myös kovin, vaikka ei se kovin paljon siellä päällä ole ollutkaan.

Koitin käydä viikonloppuna pahoilla teillä ja menin kavereitten kanssa Sticky Wingerssiin syömään Boneless Wingssejä. Mun ikävä kroppa vaan teki mulle tenän, eikä suostunut pitämään sisällään moista epäterveellistä ruokaa, kun on tottunut liian hyvälle. Kaverit poimi mut mukaan vessasta kun lähtivät... :smt078 Puoli kiloa tuli silti lisää.. vaikka musta kyllä tuntui että tuli aikalailla kaikki pihalle ja eilisetkin.

Selkä vittuilee edelleen ja nukkuminen on ongelmallista kun illalla otetun relaksantin jäljiltä herään aina 2-3 maissa ja en saa unta. Nimim. töissä 4h unilla vähän vaikea keskittyä. Piti alkaa myös kevyt saliharjoittelu pitkästä aikaa tän ruokavalion lisäksi, mutta ei nyt kyllä kykene kun tuo selkä jumii. Sitten kyllä kun se rauhoittuu niin pitää alkaa oikeesti käymään kunnolla, että saa kehitettyä taas vatsalihakset selkänsä tueksi.

Huomenna ehkä ilmoittelen sitten viikon the virallisen tuloksen ;)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-16 16:51:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-02-23 12:29:49
Viestit: 10345
Ainakin pienestä pyöreydestä on se etu että tietää onko vatsa vai selkä kipiä :wink:

Mutku.
Itse selkäsairaana tein sen virheen että jäin sohvalle pekoniksi.
Virhe, joka lisäsi särkyä...
Pääsimme viimein lääkärin kanssa yhteisymmärrykseen ettei tästä selästä hyvää saada.
Lisää troppeja jos kivut yltyy.

Mutta kun pääsee ja lähtee liikkeelle, niin olo muuttuu siedettäväksi.
Älä vain jää paikalleen makaamaan, sali voisi olla hyvää tuohon tautiin.
Mutta samalla sormenheristystä [-X Varovasti, varovasti...
Ei paljoa selkään kohdistuvaa rasitusta, ihan muita liikkeitä...

Onnea ja kunnon selkää toivottaa iso isä.

_________________
Kuva

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-16 17:14:50 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-14 12:19:56
Viestit: 48
Kiitoksia iso isukki :-)

Ei oo tosiaan ihan eka kerta tää selkäkipuilu.. Tietty kävelen sun muuta mutta salille en tohdi ennen kuin kroppa antaa luvan. Aika hyvin sitä silleen on oppinut lukemaan kehoaan tässä.. Vielä kun suostuisin kiltisti sitä aina tottelemaan [-X

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-17 06:58:28 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-14 12:19:56
Viestit: 48
Nonih.. Ensimmäisen viikon pudotus on (fanfaareja)
2.5kg!

Tiijän, että ekalla viikolla yleensä putoo pelkkien nesteiden lähdön takia runsaasti, mutta mä itseasiassa ennen karppaamisen aloitusta tiputin 2kg edellisellä viikolla, joten eiköhän tällä jotain vaikutusta ollut muutenkin :) Ts. paino on oikeestaan pudonnut jo 4.5kg, mutta päätin aloittaa ylöskirjaamisen vasta tuosta ekasta karppipäivästä.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-24 07:44:02 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-14 12:19:56
Viestit: 48
Sinne se pärrä pärähti taaksepäin 0.4kg. Tosin tää oli ihan tietoista ja hallittua, koska mulla oli synttärit ja isot bileet ja palion ruokaa ja alkoholia :) En viitti nipottaa silloin kun jotain tapahtuu, jatketaan sitten taas takaisin ruotuun :) Mutta siis sillä syömisellä ja juhlimisella tuo on musta ihan ok tulos. Harmi vaan, että on vähän turhankin paljon juhlimisia taas tässä keväällä. Ehkä osan vois kuitenkin vetää vähän kevyemmin. Prätkäkauden pitäis alkaa tänään, kun saan pärrän keväthuollosta. Tosin kyllä mä sen tietty jo sinne ajoin että ajokausi on korkattu ;) Onneks noi goretexit on vähän löysemmät eikä tuolla pysty vielä nahkatakilla ajamaankaan. Terkuin motoristipulla

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-24 08:18:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-29 18:45:41
Viestit: 921
No eihän tuo ollut juuri mitään. Itse olin muutaman päivän kipeänä, makasin sängyssä ja söin reilummin. Yhtenä päivänä vaan hiilarihöttöä ja lihoin melkein 4 kg!! Arvaa rupesiko ahdistamaan #-o ? Kilot korkeammalla, kuin ennen karppaamisen aloitusta. Nyt koko ajan varpaillaan, mitä uskaltaa syödä :| . Onneksi yksi kilo on eilisestä jo tippunut nesteiden muodossa, joten hieman rauhoittaa.

_________________
Jojoilun maailmanmestari


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-24 12:09:06 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-14 12:19:56
Viestit: 48
Oho, tuo 4kg kuullostaa pahalta mutta ehkä se lähteekin helposti kun tulikin niin helposti. Toivottavasti olet jo terveempi. Ei kipeenä jaksa edes miettiä syömistä ja liikuntaa..

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-24 17:13:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-29 18:45:41
Viestit: 921
Juu, terveitä ollaan. Oli kieltämällä alaleuka pudota lattialle, kun vaakalla kävin. Toivon tosiaankin, että tippuu viimeistään ennen helteitä :roll:

_________________
Jojoilun maailmanmestari


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2013-04-25 07:06:54 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2011-02-14 12:19:56
Viestit: 48
Huh.. eilen oli virallinen punnituspäivä, mutta tänään oli pudonnut viime viikolla hankittu ylimääräinen paino ja kaupan päälle 100g. Elikkäs aamupaino 97.9 :) Kohta ollaan viime syksyn lukemissa pikkuhiljaa. Ja ketoosissa en tosiaankaan ollut, koska tuli syötyä loppuun synttärikakku, koska se oli niin pirun hyvää (sitruuna-lakritsi-täytekakku), mutta hyötyliikuntaa tuli harrastettua sitäkin enemmän, koska siivosin ensin tunnin varastohuonetta kantaen tavaraa edestakaisin ja maalasin siihen päälle pari-kolme tuntia. Salille asti en oo vieläkään päässyt, mutta mieluummin hyötyliikun kotona ton raksailun parissa, niin saa muutoksia aikaan sekä kotona että kropassa :D

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)