karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-09 03:25:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-11-10 20:33:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heipähei karppikamut!

Ajattelin nyt n. 2 kk:n karppauksen jälkeen siirtyä pitämään tämmöistä painopäikkyä ton aiemmin alotetun ruokapäikyn sijaan. Päivittäinen kirjottelu ei oo oikein mun juttu... siis liian helposti tulee lipsuttua kirjailusta. Ehkäpä esim. kerran viikossa päivitys onnistuis tänne paremmin :)

Taustat löytyy sieltä ruokapuolelta, mutta laitetaan nyt lyhykäisesti, että naisihminen, himpun vajaa 30-v., 167 cm ja (viime lauantaina) 63,4 kg. Karppauksen myötä karistettu siis sellaiset n. 6 kg (ei tietoa tarkasta lähtöpainosta), alussa asetettuun tavoitteeseen matkaa tuo otsikon 5kg. Olen koko ajan karpannut "normaali"painon sisällä (BMI alussa n. 24,7?), mutta en tuolloin alkuvaiheessa tuntenut itseäni todellakaan normaali- tai ihannepainoiseksi (BMI huijaa ja sillä sipuli! :smt012 ). Läskiä riittää edelleen lähdetettäväksi, erityisesti se on majoittunut tuohon reisien/takamuksen seuduille, vyötärö taasen on ollut aina kapeahko. Tarkkoja mittojakaan en tietenkään alussa ottanut, enkä vieläkään kunnon mittaan ole tarttunut (kotoa löytyy vain metrimitta, sillä tullee aika epämääräisiä tuloksia :mrgreen: ), tarttis korjata tää tilanne...

Tiedostan, että viimeiset kilot tulee olemaan "tiukassa" tai ainakin todennäköisesti lähtevät hyvin hitaasti (pudotustahti on vähitellen hiipunut ja nollaviikkojakin tullut, mutta ei sentään plussaa). Mutta tähän olen henkisesti varautunut eli hiljaa hyvä ja hoikka tulee. :smt023

Tervetuloa siis lueskelemaan ja kommentoimaan, mukavampi on taittaa tätä matkaa hyvässä seurassa :)

Jaaniin, viralliseksi punnituspäiväksi tulee luultavasti tuo lauantai tai sitten perjantai... Viikot olen täällä opiskelupaikkakunnalla, enkä ole kämpille hommannut vaakaa - mikä on ihan hyvä vaan.

Viestin otsikko: Re: Loppukevennys -5kg
ViestiLähetetty: 2010-11-12 10:20:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Viikkopunnitus: 62,4 (-1kg) :smt107 :smt040 :smt026

Jotain tullut viikon aikaan tehtyä taas oikein, näemmä. :D Ainakin turha suklaalla herkuttelu jäi pois, ja kasviksia taisi tulla ihan mukavasti. Ei onneks antibiootitkaan vaikuttanu ainakaan painoo nostavasti, vaikka jostain syystä sitä pelkäsin. Tästä on hyvä jatkaa! Tosin ens viikkoa vähän epäilen, siis turvotuspäivät lähestyy...

Huomenna pikkujouluuuuuuut! :smt111 :resp: Tänään tarttis jotain kivaa vaatetta keksiä!

ViestiLähetetty: 2010-11-19 18:12:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ja tän aamun saldo: 62,2 (-200g) :smt048

Erittäin positiivinen ylläri, olin aika varma 0- tai plussaviikosta, kun tullut possuiltua pitkin viikkoa mm. maitosuklaalla. Masu on kyllä ollut hieman hankala, sen yhdistäisin kans suklaansyöntiin. [-X Tänään on sit herkuteltu karpimmin, päivälliseksi kukkismuusia ja savulohta, nomnom. Ja liikuntaakin tuli pitkäst aikaa, kun miehen kans käytiin pelaamassa sulkapalloa; hävisin kaikki erät, mut hauskaa oli! :lol:

ViestiLähetetty: 2010-12-18 09:22:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ai en oo muka neljään(!) viikkoon päivittäny tätä?? :shock: Lienee pitäny kiirettä... :roll:

Noh, eipä tos välil kauheesti tapahtunutkaan, luulin jo, et tulis tähänkin väliin plussatulos, mut vaaka yllättikin iloisesti aamulla:

18.12. 61,2 kg (-1kg/4vkoa)

Painan nyt saman verran tai himpun vähemmän, kun lukion aloittaessani eli 13 vuotta sitten :smt026

ViestiLähetetty: 2011-01-08 21:04:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Aamun punnauksen tulos: 60,9 kg :smt040

Joulun ja uuden vuoden repsuilut siis selätetty ja vahingot korjattu, tästäpä on taas mukava jatkaa. :smt001

ViestiLähetetty: 2011-01-09 18:53:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onnea on tavoitefarkut jalassa! :smt050 10 vuotta sitten Hulluilta Päiviltä sovittamatta ostetut housut (eivät ehkä enää kaikista muodikkaimmat, mut who cares??), jotka ei oo kertaakaan tätä ennen mahtuneet päälle. Häpihäpihäpi!!!

ViestiLähetetty: 2011-01-09 19:28:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

=D> =D> =D>

ViestiLähetetty: 2011-01-10 12:32:51 
Poissa
sintti
sintti

Loistavaa :) tavoitefarkkuja mullakin kaapissa odottamassa, mahtava tunne kun ne vihdoin saa jalkaan! Loistava pudotus sulla. Itselläkin pyrkimys pudottaa painoa lähes normi-BMI lähtötilanteesta, toivottavasti ei ole ihan hirveän tiukassa.. enivei loistava tulos sulla!

ViestiLähetetty: 2011-03-22 20:36:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hmmm, pitäiskös tätä taas.... mutku ei jaksaisviittiskehtuuttaa... ;)

Niin, ei tässä siis ainakaan edistymistä oo viime aikoina tapahtunut, kai ton tavoitefarkkujen käyttöönoton jälkeen tavallaan katos se seuraava tavoite näköpiiristä. :roll: Noh, ei mitään kamalaa katastrofiakaan oo tullu, oisko tohon alimpaan lukemaan nähden n. + 1 kg (päivitin tickerin ihan mutu-tuntumalla, seuraavan punnauksen yhteydessä näkee sit tarkemmin damaget). Mutta kun en oo vielä tyytyväinen! :mrgreen:

Laitetaanpa siis seuraava tavoite tänne kaiken kansan (no sen kourallisen ketkä tätä ehkä lukee :lol: ) nähtäville, niin ehkä siitä saa sen extra boostin, jota tähän hommaan tarttee. Eli: bikinikuntoa tavoitellaan eka kertaa aikuisiällä. Löysät pois ja lihasta tilalle (kuinka originellia!)! Varsinaista kuntoakin voisi samalla kohottaa eli voimapyöräilyä ja muita voima-/lihasharjoituksia olen satunnaisesti tehnyt, mutta lenkkeily olisi otettava taas mukaan kuvioihin. Tuo aiemmin mainittu 58kg olisi edelleen haaveena, mutta lihasten kasvu/kiinteytyminen ovat ykkösiä, painotavoite vasta niiden jälkeen tärkeysjärjestyksessä.

Ruoat ovat pysyneet karppina tässä välissäkin, mutta napostelumeininki, liika suklaa :!: ja kasvisten vähyys oireilevat selkeästi painon "jumituksena"/pienenä nousuna, eikä vatsakaan ole parhaalla mahdollisella tavalla toiminut. Näihin olen nyt kiinnittänyt viime vkonlopusta lähtien taas tarkempaa huomiota ja nesteet ovat ainakin lähteneet (vessassa ramppaamisesta päätellen) liikkeelle. Painoa tarkastelen kotona käydessä eli viikonloppuisin, sovitaan nyt vaikka että lauantaisin, niin on sekin asia selvä. Näillä mennään! :D

ViestiLähetetty: 2011-03-24 08:15:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kun nyt en vielä sinne vaa'alle pääse pomppimaan, niin ajattelin sentään muut mitat ottaa, siis ensimmäistä kertaa karppiaikana :oops: Hieman hankala edistymisestä sanoa tarkempaa, vaatteistahan tuon on tietty huomannut, että tiivistymistä on tapahtunut... Ja joo, joulukuussa 2007 työhöntulotarkastuksessa mitattiin vyötärönympärys, silloin se oli 79 tai 80 cm, eli just siinä jollain ylärajalla; tosin ei ollut tietenkään mikään aamumittaus. Lantion osalta voisin vaikka vannoa, että se on ollu pahimmillaan jotain 115 cm, muistelisin näin mitanneeni joku kerta, kun tartti housumittoja kattoo.

Tilanne 24.3.2011:

Ry 85 cm
Ra 75,5 cm
Vy (kapein) 68,5 cm (n. -11)
Alavatsa (tai ylälantio, wha eva) 84,5 cm
Lantio (levein) 100 cm (-15 ?)
Polven yläp. 42,5 cm

Mitäs me päärynät... :lol: Mua kiinnostaa noitten "perus"mittojen lisäksi tosiaan toi polven yläpuolinen kohta... Haluuuuuuun siihen semmosen kapeamman kohdan, josta sitten reisi alkaa levenemään, eikä niinku nyt, että läskit roikkuu siinä polven päällä, hyi helev....! :smt091 Tää on ollu mun ongelmapaikka leveen lantion/persuksen lisäks aina; isän puolen sukurasite (tädeillä, mummolla jne. sama homma, äitillä tietty "rotusääret/jalat", ei oo ne voinu periytyä :smt019 ), seliseli...

No mutta, angsteilusta huolimatta, moneen asiaan oon to-del-la tyytyväinen! Pientä säätöö, muokkausta, tiivistystä, viritystä... kyllä se siitä! :P

ViestiLähetetty: 2011-03-25 20:39:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aaaaahhaahaaaa, huomiseen punnitukseen kannattaakin valmistautua mättämällä tummasuklaakuorrutteisia kuivattuja omppuja, mansikoita, vattuja ja karpaloita... :oops: Punnitse&Säästä on :smt077 :n keksintö! :lol:

ViestiLähetetty: 2011-03-26 08:46:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

62 koogeetä, tasan. Eli plussaa 1,1 kiloa siihen parhaaseen tulokseen nähden. Ei kamalan paha, etenkin kun huomioidaan, että vatsa ei eilen tai tänään oo viel toiminu... Ja (väli)tavoitefarkut mahtuu edelleen, oiskohan käytössä vähän jo venähtäneet, tai sit on tapahtunut sitä kuuluisaa tiivistymistä, vaikkei paino ookaan liikkunu suotuisaan suuntaan. Tästä taas uuteen laskuun! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-03-27 08:16:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hellurei

Taidanpa seurata sun tilannetta, kiva kun on joku "uusi" seurattavana!
Ja tiedoksi vaan mulla on semmoset kaameet polvet :roll: mutta kyllä niistä vielä kauniit tulee, PAKKO!
Sinullahan on mennyt kuitenkin ihan mukavasti +1kg ei ole kuule mitään katastrooffia vielä, ja kesään on aikaa, paitsi mulla ei ole #-o asun Egyptissä ja täällä on JO biksukeli :mrgreen:
Mulla myös viimeiset loppukilot varmassa tallessa ja jotenkin nyt tuntuu et ne haluu jäädä, perkele. Pakko oli taas tsempata ja skarpata et sais jotakin aikaiseksi. Eli tsemppiä sinulle myös!

ViestiLähetetty: 2011-03-30 14:31:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikkamoi pingviini! Kiva, kun käy vieraita :smt001

Ja ihanaa, etten oo yksin polviongelmainen! Kyllä me ne ällöpolvet viel selätetään, vai miten se oli... :mrgreen: Siis tsemppiä meille molemmille!

Juu, en ole mitenkään kauhistunut tosta plussakilosta; oli ihan odotettu tulos, kun oon menny aika rentokarpilla asenteella suklaineen päivineen... Eli tavoitteet vielä ihan realistisia, jos vaan hieman tarkempana jaksaa olla. Suomen kesään on tosiaan ilmeisesti vielä pieni ikuisuus, mutta mun kesä alkaa viimestään toukokuun lopulla, kun on varattuna viikon reissu Espanjaan :smt050 Siellä olis toooooosi kiva olla biksukunnossa eli aika lailla tasan 2 kk:ta tiivistymisaikaa!

ViestiLähetetty: 2011-03-31 07:16:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sentit 24.3. -> 31.3.

Ry 85 cm -> 85
Ra 75,5 cm -> 75
Vy (kapein) 68,5 cm (n. -11) -> 68
Alavatsa (tai ylälantio, wha eva) 84,5 cm -> 83,5
Lantio (levein) 100 cm (-15 ?) -> 99,5
Polven yläp. 42,5 cm -> 42

:-k Sanoisin, että virhemarginaalin huomioon ottaen tulos lienee aika +/-0... Tosin siis trendi vaikuttais olevan alaspäin, mutta saan oikeesti joka mittauksella vähän eri tuloksen, niin noi on vaan ne "parhaimmat" - todella tieteellisen tarkkaa :---)

ViestiLähetetty: 2011-03-31 08:59:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heip! Oon uusi forumilainen (ja uusi karppaaja, 5 päivää vanha :lol: ), ja taidanpa alkaa seurata tätä ketjua, kun tunnut nannuukka olevan sen verran samoissa mitoissa kuin minä :D

Itsekin pitäisi nyt kaikki paikat mitata.. Oon normaalipainoinen ja BMI on aika sama kuin sulla alussa, ja tästä haluaisin sen 5kg pois. Samoin olen päärynävartaloinen - toki hartioihin on tullut leveyttä treenin kautta, mutta kyllä noi reidet ja lantio on silti vähän turhan leveät :roll: Ehkä tämä tästä. Mulla reisissä pahin ongelma ei ole polven yläpuoli (koska siinä kohtaa on kivasti lihasta), vaan sitten se ihan reiden "alku". Turha kuvitella kesällä kulkevansa missään ilman sukkahousuja tai legginsejä, kun reidet hankaa yhteen ja viiden minuutin kävelyn jälkeen huutavat punaisina.

Ootko muuten kuullut Biosignaturesta? Itse kävin demomittauksessa viikko sitten. Siinähän katsotaan kehon hormonitasapainoa ihopoimujen perusteella. Reisiin ja alavartaloon kertyy helpommin rasvaa, jos on ns. estrogeeninen vartalo. Eli kehon ulkopuolelta tulevaa estrogeeniä (ksenoestrogeeniä) on liikaa. Hormoniehkäisy tietysti ensimmäisenä vaikuttaa, mutta myös parabeenit, astioista liukeneva muovi, torjunta-aineet.. Ja kaikki nää kertyy vuosien saatossa. Varmaan ihan kamalan vaikea päästä niistä sitten eroon :shock: Mutta pitää yrittää! Ristikukkaiset kasvit kuten kaalit ainakin auttaa (ne kai sitoo jotenkin sitä estrogeeniä..?), samoin kuidut ja tietysti noista haittatekijöistä kuten muovipulloista pitäis päästä eroon :wink: En aiheesta kamalasti tiedä, mutta aattelin vinkata jos kiinnostaa!

ViestiLähetetty: 2011-03-31 10:36:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikka ja tervetuloa karppauksen iki-ihanaan maailmaan Omppu (alan heti lempinimittelemään, sori :mrgreen: )! Kiva kun poikkesit ja jätit viestiä :D

Päärynävartaloisuus on kyllä niiiiin rasittavaa; siis periaatteessa en oo ollut missään vaiheessa, ainakaan BMI:n mukaan, lihava, mutta noi kropan mittasuhteet... #-o Mulla on yks erityisen hyvä kuva, jossa oikein korostuu toi alavartalo ja naurettavan hentonen yläkroppa (tai vatsa-rinta-hartia-seutu, käsistä löytyy toki allit sun muut) näyttää kuuluvan kokonaan toiselle henkilölle! Tai ehkä mieluummin niin päin, että yläosa ois mua ja alaosa jonku muun :wink: Mutta tasapainottumista on tosiaan tapahtunut, ja toivottavasti tapahtuu jatkossakin.

Biosignature oli ihan uus juttu, tarttee googletella illemmalla lisää. Kiitos siis vinkistä! :) Voin kyllä kuvitella, että hormonitasapainoni on yhtä pyllyllään kuin muukin tasapaino tässä kropassa :roll: Mutta tähän vartalon malliin löytyy tosiaan tota geneettistä rasitettakin eli oon suoraan tätieni kopio muodoiltani... Noita kaiken maailman moskakertymiä toisaalta varmasti riittää, sen verran oon ehtiny eloni aikana kaikkia lisä- & säilöntäaineita sun muita itteeni mättämään. Mutta jospa se karppaus pikku hiljaa puhdistaa - vaikka muovipulloista toistaseks oon juomani vedellyt :oops: ;)

ViestiLähetetty: 2011-04-02 10:00:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Painorintamalla ei mitään uutta :smt019 Annoskoot menee seuraavaks syyniin, jos ei ala muutosta tapahtua... Mutta toistaseks näillä mennään :)

Tänään jonkin sortin liikuntaa luvassa, ehkä callaa tai salin tapaista, saas nähdä mihin innostuu :smt026

ViestiLähetetty: 2011-04-02 11:27:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mäkin ilmoittaudun seurailemaan sun päikkyä ku itelläkin siinä joku 5kg ja normipainon sisällä tiputettavaa, bmit suht samat mutta mä oon pätkempi kyl :D ja oon kyllä erittäin samaa mieltä tosta bmistä, ei kerro totuutta! [-X

Onko sulla muuten ruokapäikkyä? Ois ihan mielenkiintoista tietää minkälaisilla makroilla vedät :)

ViestiLähetetty: 2011-04-05 10:28:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:smt039 Nacho, tervetuloa seurailemaan! :) Vaikka eipä tässä ainakaan edistyksen seuraamisesta oo voinu vähään aikaan puhua... :roll: Noh, yritys on hyvä sentään!

Mulla oli ruokapäikky, mutta se on hautautunut johonkin unholaan; en jaksanu päivittäin kirjailla, niin siirryin tänne. Ja tääkin meinas tossa välillä unohtua... emmäämikäänlaiskaoo... :lol: Mutta siis suurin piirtein seuraavanlaisilla makroilla mennään, joskin hyvin mututuntumalla, lasken erittäin satunnaisesti:

hh 20-60g, pr 50-90g, r 100-160g

Siis hyvin suurta haitaria! Mutta sanoisin, että normitilanteessa liikun noitten arvojen keskivaiheilla eli hh 35-40, pr ~70 ja rasvat ~130... Siis korostan vielä, että arvion mukaan; välillä tarkistan jonku päivän syömiset ja aika hyvin aisois pysyy. Sit on tietty välillä niitä suklaapäiviä :oops: :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00