karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 10:47:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Jogurttilöytö
ViestiLähetetty: 2004-05-21 10:47:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joskus aiemmin on joku muukin mainostanut Kreikkalaista luonnonjogurttia ja vihdoin sitä oli meidänkin Prismassa!! Aivan ihanaa! Valmistusaineet olivat maito, kerma ja hapate, pastöroinnista ei puhuttu mitään, olisiko siis aitoa tavaraa :D nimi ainakin oli Total. Hinta tosin oli aika kova, 1,20€/prk. Piti vaan maistaa mutta meni koko purkki yhdellä kerralla, ei voinut lopettaa kun oli todella niin hyvää!

Maistatuksessa oli vielä läheisen juustolan juustoja :) nami nami, maisteltiin tyttösten kanssa kaikkia laatuja, hyviä ovat, suurin osa tuotteista vielä luomua, kotiin tuotiin juustoleipää ja se on jo kadonnut parempiin suihin :D :D

Kyllä oikea ruoka sitten maistuu hyvälle! Olen iloinen että olen alakarppi ja saan nauttia näistä herkuista hyvällä omallatunnolla ja tietäen että ne todella tekevät hyvää minulle \:D/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-22 09:12:17 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Olemme maistaneet ja hyvää oli. Mutta ekologisesti ajatellen purkkien rahtaus Kreikasta maitomaa-Suomeen hiukan arveluttaa. Mahdatko maistaa eroa, jos sekoitat Valion luomujogurttiin muutaman lusikallisen saman puulaakin rasnkankermaa? Tai jos maistaakin, niin hyvää saa näinkin.

Minulle ranskankermasta on tullut hyvä perusraaka-aine, etenkin kun oikea kerma saattaa hapantua yleiseen kiireeseen. Esiimerkiksi purkki ranskista rasiaan maitorahkaa poistaa kitkeryyden ja vähentää makeutuksen tarvetta (vaniljasokeria käytän muutenkin estottomasti). Hedelmien, hedelmäsäilykkeiden ja/tai marjojen kera tällä on korvattu jo monta aamiaista ja lounasta.

terv. els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-22 12:05:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos vinkistä! Täytyy testata. Ranskankerma kun käy niin moneen paikkaan, mutta enpä ole koskaan keksinyt laittaa jogurtin tai rahkan sekaan. Taidan olla sittenkin kaavoihin kangistunut :o

On kyllä totta että eipä tuo rahtaus taida olla mitenkään ajateltuna kovin järkevää.

Ei ollut muuten valion ruokajogurtti mitenkään pahaa :) äsken söin sitä ja rahkaa puolukoiden kanssa, ja herkkua tuli.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-22 12:29:24 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Minä tykkään Valion luomujogurtista. En tiedä kuvittelenko mutta se on jotenkin pehmeämpää kuin tavalliset maustamattomat, pl. toki bulgarianjogurtti joka on namia :). Tossa luomujogussa on tietty sekin etu että se on tehty homogenoimattomaan maitoon, jälleen yksi käsittelyasia vähemmän ;)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00