karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-23 09:55:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Täällä taas!
ViestiLähetetty: 2004-05-30 21:42:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hämmentyneenä, yllättyneenä, voipuneena ja kaikkensa antaneena. :(

Eli viime viikon arkipäivät menivät vatsan kanssa taistellessa. Ainoastaan apteekin valmisteet saivat vatsani toimimaan. Aika tukala olo oli, kieltämättä.

Niinpä kaikkeen tähän väsyneenä ja (painon muttumattomuuteen kyllästyneenä) aloin perjantaina syömään ns. normaalisti. Palasin siis vanhoihin ruokailutapoihini. Ajattelin, ettei tästä alakarppaamisesta ole mitään hyötyä! :?

Nyt on mennyt kaurapuuroa, luomuriisiä, ruisleipää, hieman pastaa ja (myönnän) litra jäätelöä. Hieman myöskin lihaa ja lohta.

Henkilökohtaisten mittaustulosten jälkeen voin todeta, että vyötärön ympärys on 13 cm isompi kuin perjantaina ja lantiokin viitisen senttiä isompi. Lisäksi on väsyttänyt koko ajan. Painoa en edes ole uskaltanut mitata. Voitte varmasti arvata,etteivät housut yllä lähimainkaan kiinni. :oops:

Eli vuorossa on paluu alakarppaamiseen. Enhän mä säily hengissä tällä menetelmällä! Karmea olo. Tulostin Morriganin pellavaleipästen ohjeen jääkaapin oveen. Ajattelin, että jos sen avulla saisin vatsan toimimaan vastaisuudessa paremmin.

Tämmöinen purkaus tällä kertaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-31 06:08:23 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Tervetuloa takaisin - ethän pyri liian mustavalkoiseen ääripäästä ääripäähän seilaamiseen? Mikäli vatsasi ei toimi, lisää hiukan kuitupitoisia hiilareita alkuun ja kokeile vähentään sitten, kun vatsa taas toimii, jos haluat. Leseitä kannattaa kokeilla! Jos olet jo monta kertaa painonpudotuksessa epäonnistunut, älä enää tee sitä virhettä, että yrität liian tiukasti ja kyllästyt heti. Ota rennosti, opettele syömään ruoka-aikoina oikein ja unohda vaaka joksikin aikaa. Oikein paljon tsemppiä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-31 06:21:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Samaa mieltä kuin edellinen! Ei missään nimessä kannata luovuttaa ja varsinkaan palata vanhaan.. No, ehkä toisaalta tästä oli hyötyä, huomasit selkeästi vanhan ruokavalion huonot puolet :wink:

Niin ja mikä parasta, huomaat nopeasti taas alakarppaamisen edut kun palaat siihen :D

Pellavansiemet ovat hyviä vatsan toiminnan kannalta, samoin leseet, lisäile niitä ruokavalioon

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-31 06:37:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tervetuloa takaisin!
Kumma juttu tuo sun masus. Ite oon nyt viikon ollu tällä ruokavaliolla ja oma masu toimii ihan ok. Olen tehnyt Morriganin leipäsiä ja sitten syönyt aika runsaasti kasviksiakin. Melkeinpä tää mun sapuski onkin ollut enemmän kasvisvoittosta (kukkakaalia, parsaa, tomaattia, paprikaa, salaattia, kurkkua jne.), mutta on sitä proteeniaikin ja rasvaa tullu syötyä. Ilmeisesti jotenkin oikeesti suhteutettu ruokamäärät, koska paino oli nyt tippunut kilon verran.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-31 07:22:24 
Poissa
sintti
sintti

mun masu tällä ruokavaliolla toimii vähän liiankin hyvin eli meni jotenkin sekasin tästä karppaamisesta :? , mutta muuten olo on hyvä ja unen tarve vähentyi jo viime yönä, aamulla puoli kuusi olin pirteä kuin peippo :D yleensä olen kuin seinästä repästy haamu joka ei saa itseään ylös kuin väkisin raahaamalla viimeistään silloin kun pikku mies kiljaisee ruokaa :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-31 07:53:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Moi Armatar!

Kiva kuulla, että tulit "takaisin"!

Kokeilepa vihreää teetä tuohon vatsan toimintaan. Mulla ainakin se toimii, silloin tällöin juon myös punaista teetä (Pu-Erh'iä - vihreän teen "serkkua"), se toimii vieläkin tehokkaammin... Terv. Suvi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-31 08:02:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Suvi kirjoitti:
Kokeilepa vihreää teetä tuohon vatsan toimintaan. Mulla ainakin se toimii, silloin tällöin juon myös punaista teetä (Pu-Erh'iä - vihreän teen "serkkua"), se toimii vieläkin tehokkaammin... Terv. Suvi

Ai toiko se mun masun sit saakin toimimaan.. Nimim. vihreä tee fani (ihan paljaaltaan -sokeri pilaa sen). Just kävin hakeen päivän toisen kupposen...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-31 08:24:47 
Poissa
sintti
sintti

Vihree tee on täälläkin IN etenkin sitruunalla maustettuna :D ja nykyään ilman sokeria (olen entinen sokerihiiri) :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-31 11:16:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Glenni - en tosiaankaan tiedä, onko "tieteellistä pohjaa" siihen, että vihreä tee auttaisi vatsan toimintaan.. Tosin, sen on todettu auttavan mm. rasvan poltossa (en nyt muista, mistä luin, mutta oli joku sveitsiläinen tutkimus).

Tämä lienee taas niitä juttuja, jotka toisilla toimii, toisilla ei, ja mielestäni on hienoa, kun löytää jotain, mikä itsellä toimii (on sillä sitten tieteellistä perustaa tai ei..). Mutta ihana kuulla, että muutkin harrastavat tätä hyvää juomaa! Minulle ei kahvikaan enää oikein maistu...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-05-31 12:54:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen muutama vuosi sitten tehnyt "tutkielman" vihreästä teestä. Koulutyönä toteutetun tutkielman pahin ongelma oli lähdeviittaukset (silloin ei neuvottu lähdeviittauksia, joita koulu ei opettanut lainkaan :o )

No, eniweis, ajattelin, joskos laittaisin "koosteen" tänne. Lopussa on myös sivustoja, joilta löytyy aiheesta enemmän. Aihe kiinnostaa minua kovin ja siksipä olen vuosien jälkeen alkanut korjata vanhaa työtä. Olen etsinyt lähteitä vanhoihin lauseisiin, mutta ikävä kyllä kaikkiin en niitä välttämättä ole löytänyt. Mikään ei siis ole omaani, enkä näin ollen halua "meriittiä" itselleni. Tämä on ainoastaan kooste!

Ja linkki

http://personal.inet.fi/koti/mhl/teetut ... kesken.pdf

Toivottavasti sieltä löytyy jotakin mielenkiintoista asiasta kiinnostuneille!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00