karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-26 12:01:18

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Geneettistä vai ei?
ViestiLähetetty: 2010-06-22 08:25:19 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mun mieheen elsin lista osuu tismalleen, kaikki kohdat. Lisäksi geeniperimä. Ensimmäinen raju laihtuminen fuksivuonna yliopistossa, kun rahaa ruokaan ei liiemmin ollut. Seuraava laihtuminen armeijassa -siihen aikaan vielä asevelvolliset muuten marssi voilla. Mutta ei kumpikaan siis karpaten. Karpaten sai alas 16 kg, mutta niistä puolet on pikkuhiljaa hiipinyt takaisin liian kuormittavan työn, vähäisen yöunen ja hänelle liian vähäisen liikunnan avustuksella. (Hänelle painonpudotus edellyttäisi 20 km päivässä, mikään vähempi ei riitä.)

Ja joo, syö täsmälleen kuten minä ja liikkuu kymmenen kertaa enemmän.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-06-22 09:54:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Meillä juttu menee niin että minä karppaan, ja mieheni syö samaa pääruokaa, mutta sen lisäksi hän nauttii päivittäin reilusti leipää ynnä makeita, joko jäätelöä, suklaata tai muuta karkkia tai vehnäherkku osastoa jne.
Ja pysyy normaalipainossa!!!
Tasan ei käy onnenlahjat!

Voi hyvinkin olla kyse suolistobakteerikannasta, vaikka kyllä ne hormonaaliset syyt myös kovasti mietityttää, Samoin välillä stressin ja unettomuuden aiheuttamat syytkin käyvät mielessä, siis herkkä hermosto tai jotain.
Elsin listan kohta:
3. Olen ollut jonkin asteen pullukka jo syntymästäni asti, mutta juuri puberteetti-iässä alkoi yllättävästi se varsinainen lihava vaihe ja tämä puoltais sitä hormooni juttua. Laiduttamista sitten jonkin asteisesti myöhemmällä teini-iällä ja kunnolla vasta aikuisena.

Elsin listan kohta:
1. Ymmärtääkseni äiti imetti vain 3kk
2. Antibiootteja takana nuorena-aikuisena alkaneisiin hengitysteiden tulehduksiin, voi sanoa että runsaastikkin. (Karppauksen jälkeen nämä tulehdukset rauhoittuneet :smt023, kuten arvata saattaa, ja muistanette kirjoittaneeni aiemmin, että alkava diabetes myös kurissa karpilla, tulehdushan sekin on)

P.s. Paula Heinonenhan puhuu myös juuri näiden suolistobakteereiden puolesta.

ViestiLähetetty: 2010-06-22 10:12:29 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Suolistomikrobien vaikutuksesta on näyttöä jo ihmisilläkin.

Joskus myös painon pysyminen ennallaan on voitto. Pahimmillaan mun mies painoi 120 kg, 20 kg enemmän kuin nyt, ja ilman karppaamista tilanne saattaisi olla tuo nytkin, ellei pahempikin. Joskus kannattaa olla tyytyväinen torjuntavoitostakin.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-06-22 10:21:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No just samaa fiilis mulla, kaikki mikä on poissa on voittoa!
Mutta parasta on se, että tämän karppauksen löysin, enkä ole nyt kärvistelemässä yhä nousevan painon kanssa! :D

ViestiLähetetty: 2010-06-23 07:37:49 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Suolistobakteerikannan korjaamisesta ja ylläpidosta puhutaan Killmisterin aloittamana täällä:
viewtopic.php?f=5&t=47129

Siirryn sinne, kun en oikeasti kuulu tähän osioon muutenkaan. Sorry häiriöstä, jos sellaista tuli!

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2010-06-24 08:29:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No tuskimpa kumminkaan häiriöksi olit. Yhtä hyvinhän olisin voinut aloituksen tehdä yleiselle puolelle, mutta tämä aihe taitaa kumminkin koskettaa enemmän meitä joilla on tai on ollut painoa "hieman" reilummin. Tietoa toki voi olla kenellä tahansa ja kaikesta mikä edistää painonhallintaa on tervetullutta.

ViestiLähetetty: 2010-06-30 15:14:59 
Poissa
on/off-karppi
on/off-karppi

1. Äidinmaitoa olen saanut parisen viikkoa
2. Olen ollut penskana korvakierre-lapsi (kertoo varmaan kaiken tarpeellisen)
3. Minä aloin lihomaan "kunnolla" kuin aloitin e-pillerit. E-pillerien jälkeen painonnousu tasaantui kuitenkin merkittävästi. En tiedä sitten kuitenkaan oliko syy pilsuissa, mutta oli niistä muita huonoja sivuvaikutuksia kuitenkin.

Meillä on kyllä äidin puolelta suvun KAIKKI naiset samanmuotoisia. Laihat/normaalipainoiset on sukuun naituja. E-pillereiden aiheuttamat sivuvaikutuksetkin vaikuttaisi kulkevan suvussa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 27 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00