Mä yritin selata tän ketjun tosi ahkerasti, mut näillä kemiantaidoilla jäi paljon ymmärtämättä. Etenkin tuo viimesivulla käyty keskustelu tuosta rasvaraportista jäi vähän epäselväks.
Voisiko joku nyt tiivistää ihan kansankielellä, että miksi nyt se safa on parempaa kuin pufa tai mufa. Tai jos tutkimuksia on yhtä paljon safan puolesta ja vastaan, niin miksi ne puolesta tutkimukset ovat karppikansa mielestä uskottavampia?
Ymmärrän joo miksi rasiamargariini tai kaikki jalostettu ja kovetettu rasva on pahasta, mutta en oikeastaan ymmärrä täysin näiden luonnollisempien rasvojen eroja.
Monet tuntuvat kannattavan lähes pelkkää safaa. Kyllä mä sen uskon, ettei safa ole varmaan haitallista joo (no ainakin toivon kun vedän sitä litratolkulla

eikun tästä on löytyny paljon ymmärrettävästi selostettuja tutkimuksiakin), mut onks mufan ja pufan kaikki väitetyt terveyshyödyt ihan huttua? Eiks kantsis suosia tasasesti kaikkea?
Eli toivoisin jotain selkokielistä selitstä, mutta haluaisin kuitenkin ymmärtää myös sen kemiallisen ja tieteellisen taustan.
Vuoden oon kohta karpannu ja nää rasvakysymykset on mulla edelleen sitä heikointa osaamista. Ymmärrän kolesterolijutut ja muut paljon paremmin, mut nässä oon vaan vähän vielä "kun Heikkilä ja Atkins sano" -argumentilla.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja:
Kesäkilojen karkotus02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja:
Sentit jäävät salille