karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 22:46:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 916 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-07-12 11:41:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-05-12 12:26:26
Viestit: 280
Okei, kiitos paljon! :) ehdin jo säikähtää, mutta nyt olo helpottui huomattavasti. Näköjään en ole vielä ihan oppinut erottamaan, mikä on huumoria ja mikä ei. ^^

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-12 21:43:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-05-13 22:47:42
Viestit: 51
Kyllä maitotuotteet taitavat jopa edistää rasvan palamista:

Lainaa:
Maito ruokkii muskeleita
Maito kasvattaa lihaksia paremmin kuin soija- tai hiilihydraattijuoma, eikä häviä edes maidosta eristetyille hera- ja kaseiiniproteiinivalmisteille, selviää yhdysvaltalaisesta tutkimuksesta. Maito auttaa myös pienentämään kehon rasvapitoisuutta.

Tutkimuksessa oli mukana 59 opiskelijamiestä, jotka eivät ennen olleet harrastaneet painonnostoa. Heille räätälöitiin tehokas treeniohjelma, jonka he tekivät viidesti viikossa. Tunnin sisällä punttitreenistä he joivat puoli litraa joko maitoa, soijajuomaa tai runsashiilihydraattista juomaa. Kaikissa juomissa oli yhtä paljon energiaa.

Tutkittavien lihasvoima ja kehon koostumus mitattiin kolmen kuukauden treenijakson alussa ja lopussa. Maito lisäsi eniten harjoittelun käynnistämää lihasproteiinien muodostumista, joten siinä on lihasten kannalta parempi aminohappokoostumus kuin soijassa. Maitoryhmäläisten kehon rasvapitoisuuden pienenemistä selittää lisäksi runsas kalsiumin saanti.

American Journal of Clinical Nutrition-lehdessä julkaistusta tutkimuksesta kertoi Ravitsemuskatsaus.

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=3194


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-12 21:51:19 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Musta vaikuttaa siltä, että ne maitotuotteet haittaa painonpudotusta silloin kun määrät tarpeettoman suuria ja syömingit "turhia". Aika monen asiasta valittaneen taustalla on se, että esim. partista uppoaa kilo päivässä tai juustoja napostellaan satoja grammoja "välipaloina".

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-15 21:41:03 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-05-24 18:39:55
Viestit: 4992
Näin muuten on ollu mun kanssa. Maitotuotteet on hidastanu painonpudotusta...kermat etc...

_________________
UUSI ELÄMÄ 9.5-05
joka karkaillut vääriin lammikoihin välillä
Karppi nro 1376


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-15 22:00:08 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-07-14 13:01:36
Viestit: 27
Tää oli aivan hirrrrrmuisen hauska :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-16 08:50:24 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Lare_ kirjoitti:
Kyllä maitotuotteet taitavat jopa edistää rasvan palamista:

Lainaa:
Maito ruokkii muskeleita
Maito kasvattaa lihaksia paremmin kuin soija- tai hiilihydraattijuoma, eikä häviä edes maidosta eristetyille hera- ja kaseiiniproteiinivalmisteille, selviää yhdysvaltalaisesta tutkimuksesta. Maito auttaa myös pienentämään kehon rasvapitoisuutta.

Tutkimuksessa oli mukana 59 opiskelijamiestä, jotka eivät ennen olleet harrastaneet painonnostoa. Heille räätälöitiin tehokas treeniohjelma, jonka he tekivät viidesti viikossa. Tunnin sisällä punttitreenistä he joivat puoli litraa joko maitoa, soijajuomaa tai runsashiilihydraattista juomaa. Kaikissa juomissa oli yhtä paljon energiaa.

Tutkittavien lihasvoima ja kehon koostumus mitattiin kolmen kuukauden treenijakson alussa ja lopussa. Maito lisäsi eniten harjoittelun käynnistämää lihasproteiinien muodostumista, joten siinä on lihasten kannalta parempi aminohappokoostumus kuin soijassa. Maitoryhmäläisten kehon rasvapitoisuuden pienenemistä selittää lisäksi runsas kalsiumin saanti.

American Journal of Clinical Nutrition-lehdessä julkaistusta tutkimuksesta kertoi Ravitsemuskatsaus.

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=3194


Mutta tuon jälkeen on tullut kaksi laajempaa ja perusteellista tutkimusta, joiden mukaan maito tai kalsium EIVÄT edistäneet. Oma linjani on, että jos maitotuotteita käyttää, (ei mitenkään välttämättömiä) määrä on syytä pitää melko vähäisenä ja ne sitten täysrasvaisena, sillä rasvattomat on yhdistetty mm. eturauhassyöpään ja naisten hedelmättömyyteen. Rasvaisilla maitotuotteilla haittaa ei ollut.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-07-23 07:49:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-08-05 07:27:48
Viestit: 103
Phuh, kiitos, luin lähes koko ketjun ja löysin täältä lisäapua tässä vähähiilarisessa verkossa rimpuiluuni. :D

_________________
...periksi ei anneta! Ja miksi pitäisikään.
Vähänkö hauska blogi: http://mahatar.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-17 15:08:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2009-06-10 18:54:26
Viestit: 60
Hengittäminen lisää riskiä sairastua syöpään. Kaikkihan on vaarallista, mutta minulle karppaus se vaarattomin.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wIDkmpr/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-29 03:18:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-10-10 21:29:36
Viestit: 326
Huomenta..

Popan oli pakko nousta näin varahin, koska tiipiissä oli kylmä. Piti sytyttää valkia.. :lol:

Säntäsin tietenkin koneelle.
Mirka toi kirjoitukses on mieltä lämmittävä. Ne HH-pitoiset energiajuomat on todella P:stä ja maito sisältää paljon hyvää...eikä sen tartte olla kurria eli rasvatoonta, joka ennen palutettihin tonkiis tuottajille sioille ja vasikoille juotettavaksi. Ja kirnupiimä (se aito Ilimajokinen) nam nam..

Vajaa 3 kk ja 10 kiloa jo pois...hyvä minä =D>

Poppa

_________________
"Vaasan veri ei vapise eikä Kauhavan rauta ruastu"
"Joka lyödään, Hän voittaa ja jää taistelukentälle" Paracelsus
"Tulimme eri teitä samalle laiturille"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-12 07:51:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-11 16:52:54
Viestit: 1458
Apua! Eihän tässä voi mennä kuin vikaan! :shock:

:wink:

_________________
5/2012 Veli Vikkelä Kuva
1/2014 Veli Ponteva Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-29 18:48:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-12-20 09:42:47
Viestit: 285
Kiitokset aloittajalle :)

Mun oppiläksy nro 1 tosta tekstistä on se että ota rennosti.
Oon meinaan aika paniikissa ollu muutaman päivän karppauksen jälkeen, sil pelkäsin et syön liikaa rasvaista.
Parempi ottaa rennosti ja kuunnella kehoa miten mikin ruoka mulle sopii, siis ottaa rennosti

KIITOS!

_________________
bbcode[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPd19lm/]
Kuva
[/url]

Aloituspaino 110,1 kg, tavoitteena 85 kg


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-12-29 22:38:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-08-05 07:27:48
Viestit: 103
Rasvan pelko on ojaan ajon alku. :P

_________________
...periksi ei anneta! Ja miksi pitäisikään.
Vähänkö hauska blogi: http://mahatar.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-25 21:25:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-06 10:58:11
Viestit: 225
Mä rakastan maitoa, sitä tulee juotua helpoist puol litraa päivässä. Yks syy on maidon ihanuuden lisäks tollanen jonkinasteinen ruokatorven tulehdus johon olen käyttäny nyt vuoden päivät lisäks melko säännöllisesti ranixalia ja sitte oli nexium-kuuri, mut jotenki tekee myös mieli maitoa, se voitelee vatsaa.

Pahimmillaan olen joutunu säännöllisesti aamulla tekemään lisäks pienen annoksen löysää neljän viljan puuroa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-26 13:25:22 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-25 13:36:40
Viestit: 44
Lueskelin ensin tuota vakavasti kunnes tajusin, että se on vaan vitsi. Mut onhan tuossa totuudenperää, kuitenkin ihmisillä eri mielipiteet ja on tutkimuksia, jotka "kumoo" toisiaan. Tai tulee aina jotain uutta tutkimusta. Kohtuus kaikessa -kommentti on kans epämääräistä! Mikä on kohtuus? :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-05-31 20:29:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
En nyt lukenut uudelleen aloitusviestiä, mutta muistikuvan mukaan jokainen kohta sisältää totuuden. Osa esim syö liikaa proteiinia ja se vaikuttaa verensokeriin (näläntunteeseen), ja osa taasen syö liian vähän mikä sekin voi vaikuttaa näläntunteeseen heikentävästi.
Aloitusviesti on loistava juuri siksi että ne kohdat on totta, riippuen vähän siitä millaista karppausta noudattaa, ja totuushan on että eri ihmisille sopii erilaiset karppaustyylit. Vaikka tuo onkin huumorimielellä kirjoitettu niin uskoisin että moni joka ei heti onnistu pudottamaan painoaan pystyy saamaan tuosta vinkkejä miten muuttaa nykyistä karppaustaan. Asiaa toki pitää ymmärtää sen verran että tietää miten eri muutokset vaikuttaa esim näläntunteeseen.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-06-22 14:10:53 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-06-20 16:08:21
Viestit: 12
:smt036 Loistavaa.

_________________
Kuva



Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-03 15:48:26 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-03 15:44:03
Viestit: 5
Ei toimi sikäli, että haluaisin lopettaa laihtumisen. Minä kun en ollut ylipainoinen alussakaan, enkä halua laihduttaa, vaan pitää verensokerini alhaalla ilman lääkkeitä.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wsKzl1J/]
Kuva
[/url
Alkoholi ei lihota.
Päivän myrkyt: Metformiini 2 g, Actos 30 mg, Berberin 2 g, Merlot 750 ml ja vhh.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-10 00:32:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-20 07:33:33
Viestit: 221
Minua kovasti kiinnostaa tietää miksi oma vähähiilarinen ruokavalioni ei toimi.
Alkuun laihduin kolmessa viikossa viisi kiloa ja sitten painonlasku jumahti. Nyt se on ollut samanlaisena kaksi kuukautta.

Ainoa maitotuote ruoissani on kahvikerma, jota tulee päivässä max. 0.5dl käytettyä. Osaisiko joku antaa vähän vinkkejä ja tsekata vähän mun ruokapäiväkirjaani? Olen liikkunut hikiliikuntaa kaksi kertaa viikossa nyt muutaman viikon ajan ja lenkillä käyn parina iltana, vielä parisen viikkoa sitten useimmin. Nyt olen ollut kipeänä joten en ole liikkunut yhtä paljon.

Tuntuu ihan tyhmältä kun paino ei laske ja pudotettavaa olisi 20kg. Apuja tarvitaan, oi kanssakarppaajat..

_________________
Carppi diem!
lapsemme syntyi e-amerikassa 5.2.2010
5.2.2010 109kg
27.12.2010 97kg
15.1.2011 93.3kg
20.1.2011 90 kg
2.2.2011 88kg


Ruokapäiväkirja
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=50843&start=0[/color]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-07-10 02:08:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-07-15 22:26:32
Viestit: 3363
Taikapöllö
Väärä viestiketju, mutta miten laihdutit tätä ennen?
Eli jos olet ollut jonkinlaisella kitukuurilla, niin kroppa korjaa nyt vaurioita kun saa riittävästi proteiinia ja rasvaa.

_________________
Kuva
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-08-02 16:22:04 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-07-20 15:39:21
Viestit: 36
Kaipaa kipeästi apuja: viewtopic.php?f=13&t=46489&p=1027530#p1027530

_________________
Tonnikeiju, vaan ei kauaa!! Tuokaa kermaa ja voita :)


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 315 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 916 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)