karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 11:24:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-01-11 15:32:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Onnistuin sitten syksyn mittaan lihottamaan itseäni oikein kunnolla, nyt on kurinpalautuksen aika. Muuten karppaus sujuu oikein hyvin, mutta sen ohella on tullut nautittua aivan liikaa sokeria ja alkoholia, joten keskivartaloon on muodostunut aikamoinen kumpu :| Ensimmäinen vaihe onkin siis kertakaikkinen sokerista ja alkoholista totaalikieltäytyminen seuraavan puolentoista kuukauden ajan (helmikuun lopulla synttärit, sinne asti yritän pitää tiukkaa linjaa). Kurinpalautuksesta tulee myös hyötymään psori-ihoni, joka on kyllä syksyn mittaan parantunut ilmeisesti piikkimaton ansiosta, mutta vuodenvaihteen ryyppyjuhlien jälkeen kukkii enemmän kuin ennen joulua.

Laihtumisen tavoite on mahtua viime keväänä ostettuihin farkkuihin kunnolla. Nytkin ne menevät kiinni, mutta en voi pitää niitä, koska vyötärönauhan päälle tursuu liikaa läskiä. Itse asiassa kaapissa olisi neljät housut, jotka ovat vielä käyttökelpoisia, mutta olen niihin liian paksu... Yhdet sopivat farkut ja hameita sitten löytyy :oops:

Vaakaa en omista, mittanauha kertokoon karun totuuden. Ikää on 26 v. ja pituutta 156 cm. Painosta ei tietoa eikä väliä, vaatteet, peili ja mittanauha riittävät. Tavoite on saada 10 cm pois navan kohdalta, aseina karppaus ja liikunta. Aikarajaa en ole itselleni asettanut, koska mulla ei ole aavistustakaan, missä ajassa vartaloni muoto voisi muuttua. Toiveena olisi, että kesäksi pääsisin ns. bikinikuntoon. Kai puolessa vuodessa on jotain tulosta tultava 8) Mittaukset maanantaisin.

Lähtötilanne siis tässä:

Rinnanympärys: 94 cm
Mitta rintojen alta: 82 cm
Mitta navan kohdalta: 90 cm
Lantio: 101 cm
Reisi: 58 cm
Olkavarsi: 30 cm

Jos pelkkä sokeri- ja viinalakko ei auta, niin alan sitten pitää ruokapäiväkirjaa. Muuten olen aivan liian laiska sellaiseen... Liikuntapäiväkirjan kaivan esiin! Otin kuvan keskivartalostani tavoitehousuihin ahdettuna. Sen kauheus motivoikoon :P Jos joku osaa neuvoa, miten se liitetään tähän, voi kehitystäni seurata myös kuvina... Ja jos jollain on hyviä vinkkejä vyötärön kaventamiseen liikunnan avulla, otan ilomielin vastaan. Suunnitelmissa on jumpata vatsalihaksia kotona pallon kanssa ja käydä afrotanssissa, jumpassa ja salsassa. Mulla on vähän epäsäännölliset aikataulut koulussa ja töitäkin pitäisi keksiä, niin jää nähtäväksi, milloin ehdin mihinkin harrastukseen... Näin talvella meinaan myös kaivaa luistimet esiin ja leikkiä jääprinsessaa :D

Viestin otsikko: Vastavierailulla
ViestiLähetetty: 2010-01-11 23:10:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tulin moiccaan vastavierailulle.

Kiva löytää toinen psoriaatikko, jolla iho kukkii täysin samoista jutuista. Seurailen, miten sulla hurisee.

Mulla kans viina- ja sokerilakko, toistaiseksi [-X

ViestiLähetetty: 2010-01-17 12:02:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kiitos käynnistä, Fatalji :)

Vaikka nyt onkin vasta sunnuntai, pidän mittauspäivän nyt. Tänään tulee kaveri yökylään, enkä huomenaamulla ehdi enkä kehtaa ruveta mittailemaan... Mut sille kaverille vois ovelasti yrittää syöttää noita karkkeja, jotka on laatikossa :twisted:

Sokeri- ja alkoholilakko on pitänyt täysin, ainakin jos ei lasketa paria hedelmää, jotka söin partiksen kanssa. Uskomattomia päärynöitä, ne oli vielä kunnossa, vaikka olin unohtanut ne jääkaappiin ennen joulua. Partiksen kyllä myös jätän pois, se kuplii kummasti mahassa ja aiheuttaa myös pientä turvotusta. Karkit ja viinit ei ole juurikaan laatikosta huudelleet, varsinkaan alkoholia ei ole tehnyt mieli, vaikka perjantaina olin baarissa. Mutta olinkin tanssimassa :D Sen sijaan suklaahimo on välillä iskenyt, mutta kyllä se menee ohi, kun antaa sen mennä ohi. Eikä tullut mieleenkään, että voisin ostaa suklaata tai kotona syödä suklaita, jotka majailevat pöytälaatikossani. Siitähän tulis heti luovuttajafiilis ja mä en tykkää semmoisesta. Kun olen päättänyt, niin se päätös pitää!

Olo on ollut enimmäkseen hyvä, välillä ollut liian nopeasti nälkä. Koitan vähentää proteiinin määrää ja lisään rasvaa, jospa se auttaisi. Eilen oli myös kamala päänsärky, en sitten tiedä, oliko huonosti nukuttu yö vai kofeiinin vieroitusoireita vai mitä. Koitan nimittäin lopettaa kahvinjuonnin, vaikka aloitin vasta tuossa syksyllä. Herkälle suolistolle kahvinjuonti ei ehkä tee kovin hyvää, mutta kun se maistuu niin hyvältä ja piristää... Lipitän urakalla vihreää teetä ja yrttijuomia vaan. Iho on hiukan rauhoittunut, sekin tykkää terveellisemmästä elämästä :D

Ensi viikko onkin aika haasteellinen, pitkiä ja raskaita päiviä useampia koulussa. Onneksi tein eilen ison kattilallisen lammasjauhelihaa-juurespataa =P~ Japanilainen kaverini totesi kerran nähdessään mun omatekoiset eväät, että musta tulee hyvä vaimo. Siitä päästiinkin mielenkiintoiseen tasa-arvokeskusteluun :)

Asiaan...

Rinnanympärys: 93 cm (-1 cm)
Mitta rintojen alta: 82 cm (+-0)
Mitta navan kohdalta: 89 cm (-1 cm)
Lantio: 100 cm (-1 cm)
Reisi: 57 cm (-1 cm)
Olkavarsi: 29 cm (-1 cm)

Ooh, hyvä alku =D> Menkkojen ja hiilarimussutuksen aiheuttama turvotus on poissa, nyt sitten pitäisi saada tuo rasva palamaan! Olo ei olekaan niin tukalan turvonnut kuin viime viikolla, jipii! Tsemppiä kaikille ensi viikkoon :smt023

ViestiLähetetty: 2010-01-24 11:55:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin, jälleen sunnuntaimittaus. Maanantaiaamu näyttää niin kiireiseltä ja nyt on aikaa kirjoitella rauhassa. Viikko on mennyt hyvin, vaikka olikin opiskelujen kannalta aika stressaava. Ruokailut jatkuneet karppilinjalla, sokeri- ja viinalakko pitää! Välillä kyllä mietin, tuleeko liikaa proteiinia, kun välttelen hiilareita, mutta en ole laskenut. Naamaan on ilmestynyt ilkeitä, kipeitä finnejä, jotka vaan sattuvat, jos niitä puristaa (joojoo, tiedän, ettei finnejä saisi puristella...). Joskus tältä palstalta luin, että ketoosissa voi tulla finnejä. Täytyy lukaista uudelleen, että onko se ohimenevää vai miten pitäisi suhtautua. Yleensä mulla ei ole finnejä kuin muutama päivä ennen kuukautisten alkua ja nyt on vasta kk-kierron toinen viikko. Luulisin olevani ketoosissa ainakin välillä, koska hiilarit on aika alhaiset ja henki haiskahtaa...

Katsoin itseäni videolta, joka oli sivusta kuvattu ja tuli kyllä sellainen olo, että tää tiukistelu tuli ihan just oikeeseen aikaan. En oo yhtään sen muotoinen, jona olen tottunut itseni näkemään ja haluaisin nähdä. Ei se video mihinkään laihdutusmotivaatiotarkoitukseen ollut, mutta auttoi näköjään siihenkin :) Muuten olin ihan hyvä siinä kuitenkin!

En tiedä onko toiveajattelua vai mitä, mutta musta tuntuu, että nuo mahaläskit on muuttuneet hiukan löllömmiksi ja muhkuraisemmiksi. Sehän ois merkki siitä, että rasvaa palaa :)

Keksin, että tulokset kannattaakin merkitä vähän eri tavalla. Siispä tästä lähtien laitan kaikki mittaustulokset peräkkäin, niin on helpompi verrata.

24.1.

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 cm
Reisi: 58 - 57 - 57 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 cm

\:D/ Hyvä hyvä, suunta on oikea! Vaikka ei tissien tarttis kyllä pienentyä senttiä viikossa. Tosin nyt ne tuntuukin tässä vaiheessa kk-kiertoa puolityhjiltä lörpyköiltä (olenko siis pessimisti, koska tissini eivät ole puoliksi täynnä?!), parin viikon päästä ne onkin varmaan ihan pinkeät... Reisien ja olkavarsien ei tarvitse välttämättä pienentyä, koska tarkoitus olisi saada vähän lihasta. Onkohan taas pelkkää kuvitelmaa, vai oiskohan mulle jo vähän habaa tullutkin.

Mittaaminen on aika hankalaa. Mistä sitä muka tietää, että mittaa juuri samasta kohdasta. Tai ettei "vahingossa" kiristä mittanauhaa :lol: No, jatkan samaan tyyliin. Ei sitä mittanauhaa loputtomiin pysty kiristämään, joten kyllä sen pian huomaa, jos laihtuminen onkin silmänlumetta...Mutta hei, tavoitefarkkujen vyötärönauhan päällekään ei pursu niin paljon kuin aloittaessa! Vai onkohan nekin sovittelusta antaneet periksi, kun aloittaessa kokeilin ensimmäistä kertaa pesun jälkeen :lol:

Mukavaa sunnuntaita ja porskutellaan taas ensi viikkokin positiivisin mielin :smt039

ViestiLähetetty: 2010-01-31 12:27:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sunnuntai on jälleen koittanut ja mittausaika. Viikko mennyt repsuilematta, mitä nyt välillä joutunut pähkinäpussiin turvautumaan aikataulujen pettäessä. Mutta edes eilen, kun olin surullinen ja v*ttuuntunut, en ottanut suklaita ja viinoja esille, koska tiesin, että niistä tulisi vaan pahempi olo. Ja nyt onkin taas jo parempi mieli :)

31.1.

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 - 92 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 - 81 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 - 88 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 - 98,5 cm
Reisi: 58 - 57 - 57 - 56 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 - 30 cm

Jaahas. Ei ole tapahtunut oikein mitään. Mutta en mä mitään ihmelaihtumista odottanutkaan. Ainakaan en oo lihonut, turvotusta saattaa olla, rinnat hiukan kipeät. Näinköhän tämä tiukka startti on laittanut hormonit jotenkin sekaisin, kun edelleen finnejä pukkaa naamaan ja selkään ja kuukautiskierrossakin vasta päivä 23 ja eilen jo alkoi tissit aristaa. Edellinen kierto oli 33 päivää ja suht säännöllistä ollutkin viime aikoina. En sit tiedä, onko sekin turvotusta, kun nuo mahaläskit ei tunnu enää niin löysiltä. Muhkuraisia ne kyllä on, niiden tunnustelusta on tullu mulle oikein harrastus :lol:

Taidanpa tänään syödä suurin piirtein niin kuin oon syönyt muinakin päivinä ja lasken, mitä tulee. Siitä voisi saada jonkinlaista osviittaa siitä, meneekö yhtään oikein. Ensi viikosta tulossa aika stressaava, mutta kyllä siitä selviää. Ei oikeastaan ole mitenkään huono asia, että on joutunut suunnittelemaan syömisiään etukäteen. Syksyllä meni helposti siihen, että koulussa tuli napattua suklaapatukka tai hedelmä, kun ei ollut evästä mukana. Nyt ei sellaisia huonoja tapoja tarvitse harrastaa, kun on aina vähintään pähkinöitä laukussa. Jaa, taisin yhden banaanin ottaa kerran, mutta se nyt tuskin haittaa mitään :)

Iloisin mielin ensi viikkoon!

ViestiLähetetty: 2010-02-08 10:52:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heipä hei! Tällä kertaa jäi maanantaille mittaaminen, kun olin kaverin luona viikonlopun ja haluan tehdä mittaukset ennen aamupalaa, mikä ei ollut eilen mahdollista. Kumma juttu, kun vatsa on ollut viime aikoina liiankin löysällä, mutta kun olin kaverin luona, niin iski kauhea ummetus. Ehkä sitä ei vaan jotenkin kehtaa syödä niin paljon rasvaa kuin yksin kotona ollessa. Tyhmää. Tänään sain taas ähisteltyä suolta tyhjemmäksi, kun olin eilen illalla ottanut magnesiumia, oliiviöljyä ja yrttiteetä... Aivan kauhean pallomainen olo oli eilen illalla. Tosin turvotusta oli siihen lisäksi, kun kuukautiset alkoivat eilen. Onneksi ne ylimääräiset nesteet on jo lähteneet liikkeelle, kyllä tämä tästä.

Finnejä ei ole enää tullut, ainakaan niitä kipeitä, syviä paiseita, joten taisivat vaan olla jotain aloitusoireita. Ennen kuukautisia kyllä pukkasi pieniä näppyjä, mutta ne menevät onneksi pian pois.

Mitat:

8.2.

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 - 92 - 92 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 - 81 - 80,5 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 - 88 - 87,5 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 - 98,5 - 98,5 cm
Reisi: 58 - 57 - 57 - 56 - 55,5 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 - 30 - 30 cm

Kylläpä on hidasta... Mutta toisaalta, turvotuksesta huolimatta suunta alaspäin! Silti alkaa epäilyttää, teenkö jotain väärin. Jatkanpa silti taas samaan malliin, en vielä luovuta. Ja kyllähän tämän läskin kasvattaminenkin kesti, joten ei se varmaan ihan äkkiä lähdekään. Kuukausi vasta mennyt ja kuitenkin tuonkin verran tulosta, niin täytyy varmaan olla tyytyväinen :) Ja nyt sitä rasvaista aamupalaa ja vihreää teetä!

ViestiLähetetty: 2010-02-14 12:03:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sunnuntai-huomenta! Ajattelin taas mittailla ja kirjoitella jo nyt, kun tuskin yhdessä päivässä mitään ihmettä tapahtuu. Onpa ollut jotenkin tosi stressaavaa elämä ja sitten olen vielä ottanut kamalan stressin tästä laihduttamisesta :( Ruoka ja syöminen ei mua stressaa, kolme karppiateriaa päivässä hoituu kyllä (perjantaina söin vaan kaksi kertaa, kun ei yöllä kotiin tullessa ollut nälkä...), mutta mittailen itseäni pitkin viikkoa, tuijotan mahaani peilistä ja puristelen läskejäni. Tuskailin eilen vaatekaupan sovituskopissa, kun en mahdu sen kokoisiin vaatteisiin kuin olen tottunut. Läski on tullut jopa uniin, mm. näin unta exästäni, joka sanoi, ettei rakasta mua enää, koska olen lihonut... Kamalaa :( Ei se meidän suhde kyllä oikeassa elämässä ihan siihen kaatunut sentään.

Ensi perjantaihin asti olin aikonut sokeri- ja viinalakkoa pitää ja sitten juhlia synttäreitäni viikonlopun ja lakkoilla taas ehkä pääsiäiseen asti. Nyt on alkanut mietityttää, että tulee varmaan kamala olo, jos vetää kännit ja sokerihumalat tällaisen tauon jälkeen. Ja sitten kun on lukenut täältä, että kehon muuttuminen rasvapolttoiseksi kestää useamman viikon, niin nyt sitten tieten tahtoen aion pilata sen ja aloittaa alusta. Vai miten se nyt sitten mahtaa mennä? Meneekö taas monta viikkoa, että elimistöni alkaa polttaa rasvaa, jos yksi viikonloppu menee ranttaliksi?

Jos jotain positiivista haluaa keksiä, niin musta näyttää peilistä katsoessa, että vyötärön kapein kohta on siirtynyt hiukan alemmas. Eli jospa nuo kurvit sitten kuitenkin alkais sijoittua paremmin :)

Mutta nyt ne mitat:

14.2.

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 - 92 - 92 - 91 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 - 81 - 80,5 - 80 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 - 88 - 87,5 - 87 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 - 98,5 - 98,5 - 98,5 cm
Reisi: 58 - 57 - 57 - 56 - 55,5 - 56 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 - 30 - 30 - 29 cm

Pientä kutistumista taas kuitenkin. Suunta on siis oikea edelleen. Laskin juuri, että jos tän puoli senttiä viikossa tahdin saisi pidettyä, niin kesään mennessä ois ensimmäinen tavoite täynnä. Mutta hiukan epäilen... Ruokavaliossa tai ainakin annoksissa on ilmeisesti säätämistä, mutta ihan metsään en kai mene, kun en ainakaan liho. Kevään myötä varmaan taas kasvisvalikoimakin monipuolistuu, niin ei ole ihan kaalin, sipulin ja juuresten varassa. No, ranskalaista kukkakaalia ja hollantilaisia ruusukaaleja olen ostanut, mutta jotenkin vierastan tuontikasviksia, varsinkin espanjalaisia, joten ruotsalaista kevätsatoa tässä odottelen vielä jonkin aikaa.

Hyvää ystävänpäivää :smt049 Ja jos näitä nyt joku lukee, niin saa kommentoidakin. Kannustus ja vertaistuki on tervetullutta! Muita ideoita tietty voi olla vaikea keksiä, kun tarttis se ruokapäikky olla, mutta vieläkin olen niin laiska, etten jaksa joka päivä kirjoittaa... Siitäki taas tulis lisää stressiä, joten näillä mennään eteenpäin! Mukavaa viikkoa :D

ViestiLähetetty: 2010-02-22 11:54:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Viikko vierähtänyt ja synttärit juhlittu :D Torstaista sunnuntaihin menikin enemmän tai vähemmän hiilarimaassa ja viiniä litkien, tänään paluu skarpiksi karpiksi! Ei kyllä tee mielikään enempää sokeria. Toivottavasti en ehtinyt kauheasti menettää saamiani tuloksia. Olo on ehkä hiukan turvonnut, mutta ei pahasti...

Joskus viikon puolivälissä kun salaa mittailin, niin olin laihtunut taas hiukan... Pienensin annoksia tietoisesti, varsinkin iltapalaa. Lidlissä oli kerma tarjouksessa, niin oon sitten syönyt pakastemansikoita ja kermavaahtoa iltaisin =P~ Välillä on kyllä ruokavalinnat epäonnistuneet ja on tullut päivällä liian nopeasti nälkä #-o

Mitat 22.2.

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 - 92 - 92 - 91 - 91 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 - 81 - 80,5 - 80 - 79,5 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 - 88 - 87,5 - 87 - 86,5 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98,5 cm
Reisi: 58 - 57 - 57 - 56 - 55,5 - 56 - 56 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 - 30 - 30 - 29 - 29 cm

Hurraa :smt026 Tuosta harkitusta repsahduksesta ei aiheutunut mitään välitöntä plösähtämistä! Pitää miettiä taas joku uusi tavoite, mihin asti vietän sokeritonta ja alkoholitonta elämää. Lähitulevaisuuden kuviot vähän auki, mutta ei sitä tarvitse tänään päättää, tänään ainakin olen sokeri- ja viinalakossa... Nyt karppileipää ja vihreää teetä :D Mukavaa viikkoa kaikille :smt006

ViestiLähetetty: 2010-03-01 10:51:46 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jaahas, maanantai. Olipa epämääräinen viikko, ei voi muuta sanoa. Syömiset vaihdelleet aikapaljon, olo on ollut kaikkea mahdollista ähkystä kiljuvaan nälkään :roll: Sokeriakin on mennyt, kun karkkeja jäi ja niitä on tullut napsittua. Tosin eilen en sitten juuri muuta saanutkaan menemään, kun ilmeisesti iski joku virus. Heikotti, lihaksia särki, aamulla oli ripuli, mitään ei tehnyt mieli syödä ja lämpö nousi. Siis aivan kaamea olo. Jotain kun sain syötyä, niin ei mennyt kuin muutama tunti ja kaikki tuli puoliksi sulaneena läpi :| Epäilen syyksi pakastemansikoita. Avasin uuden pussin lauantai-iltana ja sunnuntaiaamuna oli maha sekaisin. Nyt en sitten varmaan uskalla syödä loppuja... Tai kai ne pitäisi kuumentaa, mutta kun ne oli puolijäisinä niin hyviä. Yhyy.

Asiaan...

Mitat 1.3.

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 - 92 - 92 - 91 - 91 - 91 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 - 81 - 80,5 - 80 - 79,5 - 79 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 - 88 - 87,5 - 87 - 86,5 - 86 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98 cm
Reisi: 58 - 57 - 57 - 56 - 55,5 - 56 - 56 - 55.5 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 - 30 - 30 - 29 - 29 - 29 cm

Hyvä hyvä! Masu pienenee hitaasti, mutta varmasti :D Nyt alkaa jo huomatakin muutoksen, kun 4 cm on lähtenyt navan kohdalta. Tavoitefarkutkin näyttää päällä aivan erilaisilta kuin silloin aloittaessa otetussa kuvassa (oikein kauhistuin, kun katsoin sitä kuvaa eilen!). Kun tulee kevät ja kuivat kelit, niin ehkä voin taas pitää ihania leveälahkeisia housujani :) Toistaiseksi tyydyn kaksiin kirppikseltä hankittuihin kapeampiin, joissa on isompi vyötärö. Harmitti kyllä kovasti, kun tarjouksessa olisi ollut merkkifarkkuja 100 kruunulla, mutta ei ollut mun kokoa. Sopivan mittaisella lahkeella oli vaan jotain vähintään kaksi tuumaa liian pieniä :( Kyllä motivoi köyhää opiskelijaa laihduttelemaan lisää! Tämän viikon tavoite on taas ruokavalion järkeistäminen ja normalisointi. Nyt kyllä jotenkin ajatus ruuasta ei ole kovin houkutteleva, vatsassa kiertää taas :/ No, jospa tää tästä, kuumetta ei ainakaan just nyt ole, pikemminkin alilämpöä. Mukavaa viikkoa!

ViestiLähetetty: 2010-03-09 10:27:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ohhoh, onkin jo tiistai. Sunnuntai ja maanantai meni reissussa, joten en ehtinyt mittailla. Saas nähdä, onko PMS-turvotus ja matkaeväänä olleet suklaat ja partis saaneet mut pöhöttymään... Yllättävän vähän turvonnut olo kylläkin. Ruokailurytmi on muuten palannut aika hyvin, mutta tuo reissu vähän sekoitti. Kyllä heti huomaa rasvan tärkeyden, nimittäin vaikka söin ison katkarapusalaatin, niin oli pieni nälkä jo parin tunnin päästä, koska annoksessa oli tosi vähän rasvaa (rasvaista salaattijuustoa kylläkin ja pieni kastike). Samoin aamiaisen jälkeen oli liian pian nälkä, kun söin hotellissa pari munaa (laitoin kyllä voita päälle, mutta ehkä vaan puolet siitä määrästä kuin olisin kotona laittanut, turhaa kainostelua kai...) ja kasviksia. Myös psori ärhäköityi hieman tuosta vähärasvaisemmasta ruuasta.

Mitat 9.3.

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 - 92 - 92 - 91 - 91 - 91 - 91,5 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 - 81 - 80,5 - 80 - 79,5 - 79 - 79 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 - 88 - 87,5 - 87 - 86,5 - 86 - 86 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98 - 98 cm
Reisi: 58 - 57 - 57 - 56 - 55,5 - 56 - 56 - 55.5 - 55 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 - 30 - 30 - 29 - 29 - 29 - 29 cm

Noh, pääasia kai, etten ainakaan ole lihonut. Laitetaan PMS-turvotuksen piikkiin :wink: Onneksi kuitenkin taas pystyy syömään normaalisti, oli aika karmea olo keskiviikkoon asti, niin nyt olen vaan kiiitollinen siitä, että voin taas hyvin :) Aijoo, ja aurinkokin paistaa 8) Mukavaa loppuviikkoa!

ViestiLähetetty: 2010-04-06 08:17:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hellurei! Kuukausi meni ihan hujauksessa. Laihis oli tauolla, kun olin Suomessa töissä ja lomalla. Asuin kyllä karppien vanhempieni luona, mutta en jaksanut tiukistella. Ruokakin oli kyllä vähemmän rasvaista kuin mitä itse laitan ja ehkä enemmän proteiinia. Lisäksi tuli viiniä nautittua silloin tällöin, karkkiakin söin jonkin verran sekä vietettyä yksi siideripitoinen baari-ilta. Liikunta jäi myös hyvin vähälle... Kävin vaa'alla ensimmäistä kertaa ikuisuuksiin ja painoin yli 60 kg :shock: No, kuten sanottua, ei se paino vaan se vartalon muoto... Olin vaan järkyttynyt, kun en ole ennen painanut yli 60 kg. Kuinkahan painava oikein olinkaan ennen laihistelua?! Nyt paluu normaaliin ruokailuun, joka tuotti tulosta ennen reissua :)

Ja sitten mittoja:

6.4.2010

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 - 92 - 92 - 91 - 91 - 91 - 91,5 -- 91 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 - 81 - 80,5 - 80 - 79,5 - 79 - 79 -- 79 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 - 88 - 87,5 - 87 - 86,5 - 86 - 86 -- 86 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98 - 98 -- 99cm
Reisi: 58 - 57 - 57 - 56 - 55,5 - 56 - 56 - 55.5 - 55 -- 55 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 - 30 - 30 - 29 - 29 - 29 - 29 -- 29 cm

Jes! En oo lihonut :D Paitsi en tainnut löytää samaa kohtaa lantiosta tai sitten mun pylly on levinnyt hiukan :lol: Nyt on PMS-turvotusta, joten eiköhän suunta ole taas pian kohti pienempiä lukemia! Aurinkoisia kevätpäiviä :)

ViestiLähetetty: 2010-04-13 09:41:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kylläpä aika rientää, mihin taas meni viikko?! Tällä kertaa on tullut harrastettua taas liikuntaakin (en kyl jaksa sitä liikuntapäiväkirjaa päivittää...), mutta syöminen ei ole ollut ihan vielä niin kuin pitäisi :roll: Katsotaanpas onko tapahtunut mitään.

Mitat 13.4.2010

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 - 92 - 92 - 91 - 91 - 91 - 91,5 -- 91 - 91 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 - 81 - 80,5 - 80 - 79,5 - 79 - 79 -- 79 - 78,5 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 - 88 - 87,5 - 87 - 86,5 - 86 - 86 -- 86 - 85,5 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98 - 98 -- 99 - 98 cm
Reisi: 58 - 57 - 57 - 56 - 55,5 - 56 - 56 - 55.5 - 55 -- 55 - 55,5 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 - 30 - 30 - 29 - 29 - 29 - 29 -- 29 - 29 cm

Hyvä, aika samoissa on pysynyt viikon, tästä se lähtee! Ja sentään tuo puoli senttiä navan kohdalta :) Nyt paistelen munakkaan ja keittelen vihreää teetä. Mukavaa viikkoa, jos satut tätä lukemaan!

ViestiLähetetty: 2010-04-20 10:28:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jälleen on tiistai ja mittausten aika! Olen taas saanut liikutuksi mukavan paljon, kävin jumpassa, pyöräilemässä ja kaksi kertaa tanssimassa :) Sokeria meni kyl pe ja la vähän liikaa... Pitäis ihan tosissaan ruveta taas sokerilakkoon, niin pääsis koukusta :| No mutta muuten aika kiva ja aurinkoinen viikko ja sitä paitsi nyt alan itsekin jotenkin nähdä laihtuneeni, vaikka tässä viime viikkoina ei niin suuria muutoksia olekaan tullut.

Mitat 20.4.

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 - 92 - 92 - 91 - 91 - 91 - 91,5 -- 91 - 91 - 90 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 - 81 - 80,5 - 80 - 79,5 - 79 - 79 -- 79 - 78,5 - 78,5 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 - 88 - 87,5 - 87 - 86,5 - 86 - 86 -- 86 - 85,5 - 85 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98 - 98 -- 99 - 98 - 98 cm
Reisi: 58 - 57 - 57 - 56 - 55,5 - 56 - 56 - 55.5 - 55 -- 55 - 55,5 - 55 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 - 30 - 30 - 29 - 29 - 29 - 29 -- 29 - 29 - 29 cm

Jippii, pääsen päivittämään tickerin :D Puolessa välissä tavoitteesta :smt026 Toivoin toki olevani tässä jo aiemmin, mutta se kuukauden reissu sotki asioita. Silti kiva, että tuloksia on tullut =D> Tsemppiä viikkoon kaikille muillekin!

ViestiLähetetty: 2010-05-02 09:41:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Voi hyvänen aika, mitkä pari viikkoa! Oon syöny, mitä oon milloinki ehtiny ja kauheeta kiirettä ja vilskettä on ollut. Liikunnatkin jäi, jos ei joka paikkaan puolijuoksua menemistä lasketa. Viimein eilen pääsin tanssimaankin taas pitkästä aikaa, mutta pyörä on saanut odotella kellarissa ja jumppaankaan ei ole kerennyt... Päätin kuitenkin kaikesta huolimatta mittailla.

Mitat 2.5.

Rinnanympärys: 94 - 93 - 92 - 92 - 92 - 91 - 91 - 91 - 91,5 -- 91 - 91 - 90 - 90 cm
Mitta rintojen alta: 82 - 82 - 81,5 - 81 - 80,5 - 80 - 79,5 - 79 - 79 -- 79 - 78,5 - 78,5 - 78,5 cm
Mitta navan kohdalta: 90 - 89 - 88 - 88 - 87,5 - 87 - 86,5 - 86 - 86 -- 86 - 85,5 - 85 - 84 cm
Lantio: 101 - 100 - 99 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98,5 - 98 - 98 -- 99 - 98 - 98 - 97,5 cm
Reisi: 58 - 57 - 57 - 56 - 55,5 - 56 - 56 - 55.5 - 55 -- 55 - 55,5 - 55 - 55 cm
Olkavarsi: 30 - 29 - 29 - 30 - 30 - 29 - 29 - 29 - 29 -- 29 - 29 - 29 - 28,5 cm

Oho! Kyllä tää mittailu kannattaa, enpä ois uskonu, että sentti mahasta lähteny :D Jeee! Mutta en kyllä käsitä, kun oon karpannu aika vapaamielisesti ja sokruakin menny, samoin yhtenä iltana kolme lasia valkkaria ja toisena lasi punaviiniä. No, pääasia kai, että suunta on oikea, nyt pitäis taas olla tiukempana ton sokerin suhteen. Iik, kohta on kesä ja sit on minä ja minun Magnum (-kokoinen maha?! :lol: ). Milläs sitä jäätelönsyöntiä sais rajoitettua ilman totaalikieltäytymistä? Oli miten oli, tästä on hyvä jatkaa! Hauskaa toukokuun alkua :smt006

ViestiLähetetty: 2010-05-31 10:54:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Laitan taulukkoon näkymään ensimmäisen ja edellisen mittauksen tuloksen, sekä tietysti tämänpäiväisen.

Mitat 31.5.

Rinnanympärys: 94 -- 90 - 90 cm
Mitta rintojen alta: 82 -- 78,5 - 78 cm
Mitta navan kohdalta: 90 -- 84 - 84 cm
Lantio: 101 -- 97,5 - 97,5 cm
Reisi: 58 -- 55 - 54,5 cm
Olkavarsi: 30 -- 28,5 - 29 cm

Kuukauteen ei oikein mitään muutosta. Mutta enpähän ainakaan ole lihonut. Nyt vois taas hieman skarpata ja karpata paremmin :)

ViestiLähetetty: 2010-09-07 08:01:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kesällä laihduttaminen oli tauolla ja hiukan läskiä tuli takaisinkin, mutta nyt taas ruotuun eli karppaamaan ja mittaamaan. Aloitin jopa punnitukset, niistä painonseurantapuolella.
Taulukossa tammikuun alun, toukokuun lopun ja tämän päivän mitat.

Mitat 7.9.2010

Rinnanympärys: 94 -- 90 -- 92 cm
Mitta rintojen alta: 82 -- 78 -- 79 cm
Mitta navan kohdalta: 90 -- 84 -- 85,5 cm
Lantio: 101 -- 97,5 -- 99 cm
Reisi: 58 -- 54,5 -- 56 cm
Olkavarsi: 30 -- 29 -- 29,5 cm

Pientä paisumista kesän aikana, mutta ei kauhean katastrofaalista. Itse asiassa taisin kyllä tuossa loppukesästä jo vähän pudottaakin, joten kaikkein pahin tilanne ei taulukosta ilmene :lol: Tästä on hyvä lähteä karppaaman ja tsemppaamaan taas kunnolla!

ViestiLähetetty: 2010-09-13 08:51:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ei nyt ihan viikkoa mennyt, mutta tänä aamuna on enemmän aikaa kirjoitella kuin huomenna. Katsotaanpa, mitä mittanauha näyttää. Vaaka näytti pientä pudotusta, samoin peilistä olin huomaavinani jotain tulosta.

Rinnanympärys: 94 -- 92 - 91,5 cm
Mitta rintojen alta: 82 -- 79 - 79 cm
Mitta navan kohdalta: 90 -- 85,5 - 84,5 cm
Lantio: 101 -- 99 - 99 cm
Reisi: 58 -- 56 - 56 cm
Olkavarsi: 30 -- 29,5 - 30,5 cm

Mistähän ihme kohdasta oon mitannu ton olkavarren, kun en millään saanut noin pientä mittaa siitä paksuimmasta kohdasta. Onkohan mulla haba kasvanut :shock: Kyllä sitä löysääkin näyttää vielä olevan, kiinteytyminen ei yhtään haittaisi... Nyt teen aamupalaa ja suunnittelen muutaman päivän ruokalistan ja käyn ostoksilla, kun on kiireinen viikko tulossa. Jos tätä joku lukee, niin saapi jättää kommenttia ja kannustusta :) Näköjään osasin tuon Tickerinkin päivittää puoleen senttiin, kun keksin laittaa pilkun tilalle pisteen.

ViestiLähetetty: 2010-09-14 20:50:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Katsoin allekirjoitustani ja nuo vierekkäin olevat tickerit näyttivät hassuilta, kun toisessa luki, että lähtenyt 5,5 cm ja toisessa että 1 kg. Ei kai nyt sentään karppauskaan noin tiivistävää ole, joten päivitin tuon maha-tickerin alkamaan samasta päivästä kuin paino-tickerin. Maha-tickerissähän oli alun perin se mitta, josta lähdin tammikuussa liikkeelle.

ViestiLähetetty: 2010-09-24 09:28:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vaikka vaaka näyttikin puoli kiloa enemmän kuin viime viikolla, vaikuttaa silti, että olen laihtunut. Ainakin mekko, joka oli kaksi viikkoa sitten vielä todella kireä, meni päälle helpommin (tarvitsin vielä apua sivuvetskarin kanssa, mutta apuri sai itse vedettyä koko vetskarin ilman ongelmia, viimeksi mun piti repiä reunoja yhteen), eikä ahdistanut läheskään niin paljon. Hieno homma, koska siihen pukuun on tarkoitus mahtua koko syksy lähes joka viikko!

Nyt katsotaan, mitä mittanauha sanoo:

Rinnanympärys: 94 -- 91,5 - 91 cm
Mitta navan kohdalta: 90 -- 84,5 - 84 cm
Lantio: 101 -- 99 - 99,5 cm
Reisi: 58 -- 56 - 56 cm
Olkavarsi: 30 -- 30,5 - 30 cm

Ok! Olen päässyt takaisin kesää edeltäviin mittoihin noin suurin piirtein. Mullehan tärkein toki on tuo mahanympärys :) Hämmentävää kyllä, että vaaka näyttää vain puolen kilon pudotusta, mutta mittanauha puoltatoista senttiä parin viikon takaisesta. Niin kuin viimeksi laihtuessani läskit tuntuvat taas löllömmiltä ja muhkuraisemmilta :D Ne ovat siis alkaneet sulaa. Ja nyt sulatellaankin oikein kunnolla!

ViestiLähetetty: 2010-10-01 08:57:05 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tällä viikolla nyt tuntuu olevan toisin päin kuin viime viikolla. Siis nyt vaaka näytti puoli kiloa vähemmän, mutta mekko tuntui kireältä. Tai ainakin apurilla oli vaikeuksia vetoketjun kanssa. Tosin oli eri apuri, joka ei uskaltanut vetää niin reippaasti vetskaria kuin se viimeviikkoinen, joten voihan se siitäkin olla. Katsotaanpa mittoja...

Rinnanympärys: 94 -- 91 - 91 cm
Mitta navan kohdalta: 90 -- 84 - 84 cm
Lantio: 101 -- 99,5 - 99 cm
Reisi: 58 -- 56 - 56,5 cm
Olkavarsi: 30 -- 30 - 30,5 cm

Vertasin parin viikon takaiseen, jolloin paino oli sama ja nyt kuitenkin mahaa aavistuksen vähemmän. Tuo 84 oli viime viikollakin, mutta nyt olisin pystynyt kiristämään mittanauhaa vielä hiukan. Ei mikään hirmu luotettava mittausmenetelmä :lol: Viime viikonlopun turvotuksen ja pinkeyden jälkeen mahaläskit tuntuu taas löllöiltä. On tässäkin ihmisellä ilonaiheet :D No, onneksi syöpöttely ja juopottelu ei aiheuttanut pahempaa, nyt ei ainakaan pariin viikkoon tiedossa mitään vastaavaa reissua ja nytpä sain taas hyvän muistutuksen, ettei kannata suuhun laittaa ihan kaikkea, mitä on tarjolla... Hyvää viikonloppua! :smt039

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00