Olen 24-vuotias nainen ja BMI 30,9.
Olen koittanut useita laihdutus keinoja (painonvartijat, liikunnan lisääminen, kevyt tuotteet yms.)
ja kaikki toimii hetken ja sitten ei tapahdu mitään.
Vaikein homma minulla tuntuu olevan laskeminen. Esim. painonvartijoissa laskin töissäkin päässäni
mitä vielä tänään vois syödä. Ja se että ajattelen ruokaa vähän väliä aiheuttaa vaan kauheen nälän ja herkkuhimon.
Aloitin 23.8-10 hyväkarppauksen. En laske mitään, jätin vain perunan, riisin, viljat ja sokerin pois.
Paino tippuikin 2 viikossa 3kg.
Nyt olen jumiutunut painooni, ja en oikein tiedä mitä tekisin.
Eilen söin esim:
Aamupala: n.250g ananas rahkaa. Tehty valion maitorahasta ja kuohukermasta. Heitin joukkoon ananasmurska purkin ja makeutettu nestemäisellä makeutus aineella. Koko satsi oli noin 1kg.
Päivällinen: n.180g porsaan ulkofilee pihvi, paistettu muna, pari siivua pekonia, raejuustoa n.50g,
salaattia reilusti, smetanaa n.60g, siivu ruisleipää jonka päällä voita ja valkosipuli leikkelettä.
Iltapala: nektariini ja n. 250g ingman luonto plus jogurttia (HH 4,5/100g) maustoin valion mansikkakeitolla (HH 2/100g) ja makeutusaineella.
Juon liian vähän.
Pääasiassa juon light limppareita, sokeritonta mehua tai vettä.
Mielestäni syön paljon (ainakin järkytyin tätä kirjoittaessani). Mistä alan vähentämään?
Joku kirjoitti että proteiinia ei saa olla liikaa, joku käskee laskea kalorit, joku käskee laittaa rasvoja joka paikkaan... Hukun tähän tiedontulvaan ja en osaa päättää mitä tehdä.
Koitan löytää loppuelämän ruokatasapainon ja nopea laihtuminen ei ole tavoitteeni.
En aioi viettää lopuelämääni nälässä, vaan yritän todella löytää sen minun tapani elää terveellisemmin.
Kaikki vinkit, neuvot, kannustukset yms. otetaan ilolla vastaan.