Suurkiitos valaisusta, els, täyttä asiaa puhut. Hyvä tarkistaa faktat kiinnostavien mielipiteiden lisäksi. Pidän ajatuksestasi hankkia rasvat mahdollisimman luonnollisista lähteistä, siihen olen itsekin pyrkinyt ja nähnyt perustelluksi, pähkinöissä, siemenissä, avokadossa jne rasvat ovat varmastikin parhaassa muodossa, myös maultaan, ja samalla tulee hyviä kuituja. Enpä juurikaan uskaltaisi lähteä pitkälle prosessoitujen elintarvikkeiden sisältämien rasvojen (niiden terveellisten, heh) kuluttajaksi. Bulkkiahan niissä varmasti useimmiten on, kun ei erikseen mainita.
Mutta tulipa transrasva-asia melko lailla selväksi, ajattelin vaan laittaa lusikkani rasvakeittimeen kun tuntuu että alkaa olla yleinen käsitys että transrasvoja voi tehdä helposti jokainen omalla paistinpannullaan, vaikka itse kemiantunneilla muistelen vaarojen väitetyn olevan lähinnä muissa rumissa kavereissa joita siellä syntyy. Rumia ovat transrasvatkin, mutta kotioloissa niitä lienee kuitenkin olevan vaikea valmistaa, ja sitähän tämän ketjun alkuperäinen kysymys koskikin, tai oikeammin, kysyjä piti tätä itsestäänselvänä niin ajattelin varmistaa olenko itse mahdollisesti ymmärtänyt tämän transrasvajutun ihan väärin. Hitsi, olisi sittenkin pitänyt hakea opiskelemaan kemiaa eikä mitään humanistiaineita, se maailma tuntui aina niin kiehtovalta, että läheltä piti, ja kiinnostus elintarvikkeita kohtaan saa harmittelemaan vielä enemmän