karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-16 12:48:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 711 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-11-07 17:23:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Reilu vuosi eikä paluuta ole entiseen.
- verenpaine putosi
- paino laski ensimmäisen jakson aikana 25kg
- yleinen vireys parani
- ei sokeriheittelystä johtuvia väsymystiloja
- käsien ja jalkojen turvotus hävisi
- närästys ja pieretys loppui
jne...

Yksi asia vaivaa, kun puhutaan että pitää nukkua paljon [-X miten helvetissä nukun kun ei nukuta.
Enhän normaalisti nukkunut edes kakaran ja nuorena juuri 8 tuntia enempää, vaikka väsytti hieman eri tavoin.
Olen aina tarvinnut vähän unta ja VHH:lla vielä vähemmän, nukun keskimäärin 6 tuntia yössä harvoin enemmän.
En tunne itseäni väsyneeksi, eikä pitkään uneen edes auta rehkiminen päin vastoin.

ViestiLähetetty: 2010-11-07 18:08:45 
Mulla on kanssa unen tarve vähentynyt. Olen kuitenkin pirteämpi ja aktiivisempi. Olin kerran lääkärissä polvikivun vuoksi ja lääkäri sanoi sen olevan nivelrikko,joka ei koskaan parane.Siinä polvessa oli patti,joten lääkäri sanoi,että mulla on eripari polvet. Nyt ei ole pattia eikä kipua joten voin harrastaa kuten ennenkin. =D>

ViestiLähetetty: 2010-11-07 18:22:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

-nemo- kirjoitti:
Yksi asia vaivaa, kun puhutaan että pitää nukkua paljon [-X miten helvetissä nukun kun ei nukuta.
Enhän normaalisti nukkunut edes kakaran ja nuorena juuri 8 tuntia enempää, vaikka väsytti hieman eri tavoin.
Olen aina tarvinnut vähän unta ja VHH:lla vielä vähemmän, nukun keskimäärin 6 tuntia yössä harvoin enemmän.
En tunne itseäni väsyneeksi, eikä pitkään uneen edes auta rehkiminen päin vastoin.

Mäkään en ole koskaan nukkunut paljoa. En juuri muista sellaisia öitä, joina olisin 8h putkeen nukkunut. Mutta mulle on aina riittänyt vähempi uni. 4-6h on sellai aika normaali, mitä nukun, eikä mua väsytä. Enemmän mua väsyttää jos nukun sen 8h.

Nyt kun pari viikkoa karpannut, niin olo on tosiaan mahtava! Ei ole enää mahan turvotusta eikä kipuja vatsassa. Verenpainekin on näköjään nykyään normaali :) Paino tippuu, mutta matkaa on tietty vielä paljon siihen tavoitteeseen. Ajatusmaailma ruuasta ja "laihduttamisesta" on muuttunut radikaalisti ja kaikki ruoka on nykyään hyvää. Olokin on pirteä ja kevyt. Vyötärö kapenee ja kasvot on kaventuneet :) Tissitkin meinaa kadota :( Mutta uusi elämäntapa on omaksuttu ja valinta on osunut nappiin, joten ei oo mitään valittamista :)

Nightingalista HOT Mama

ViestiLähetetty: 2010-11-07 23:13:10 
Poissa
sintti
sintti

1,5 vuotta välillä lepsuillen. Alkuun hyväkarpisti, nykyään keto-/alakarppausta ilman viljoja ja maitotuotteita.

- Se kaikista tärkein: selittämättömät vatsakivut kokonaan kadonneet!
- Ilmavaivat poissa
- Turvotus kadonnut, kroppa ei ole ikinä ollut näin kiinteä ilman sen kummempaa urheilua
- Iho ei ole enää kuiva
- Kymmenen vuotta vaivannut paha akne on poissa
- Verenpaine laskenut
- Hiivatulehdus parani
- Nukun paremmin ja herään aamulla virkeänä heti kellon soitua, ennen meni pitkään ennen kuin pääsi sängystä ylös
- Nälänhallinta parantunut ja olen pikkuhiljaa pääsemässä eroon sokeririippuvuudesta
- En ole enää kärsinyt flunssasta, ennen oli vähintään nuha melkein koko ajan
- En palele enää niin paljon kuin ennen

ViestiLähetetty: 2010-11-09 09:19:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-nemo- kirjoitti:
Reilu vuosi eikä paluuta ole entiseen.
- verenpaine putosi
- paino laski ensimmäisen jakson aikana 25kg
- yleinen vireys parani
- ei sokeriheittelystä johtuvia väsymystiloja
- käsien ja jalkojen turvotus hävisi
- närästys ja pieretys loppui
jne...

Miksi ihmeessä pitäis nukkua enemmän kuin mihin on tarvetta? Unentarvekin on täysin yksilöllistä, joku 8 h on vain keskiarvo. Jostain olen lukenut, että oikeasti täysin terve ihminen pärjää neljällä tunnilla hyvin. Sitä paitsi voihan sitä levätä muillakin tavoin kuin nukkumalla. Osa meistä on varmasti niin täysillä menossa kaiken valveillaoloajan et tarvii sit ehkä enempi sitä unta. Joka tapauksessa, kyllähän omaa kroppaansa pitää kuunnella. Kyllä se tietää mikä sille sopii.

ViestiLähetetty: 2010-11-11 12:01:43 
Poissa
sintti
sintti

- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
Keväästä 2010, noin puoli vuotta
- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?
Ei ole sairauksia.
- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?
Ei.
- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
Hiivatulehduslääkkeistä.
- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?
Buranaa ei tarvitse vetää joka viikko pääkipuun.
- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
Vatsan turvotus ja ilmavaivat ovat hävinneet. Välillä näytin siltä kuin olisin raskaana ja vaatteet kiristivät vatsan kohdalta.
Ei enää hiivatulehduskierrettä. Itseasiassa karppaamisen aloittamisen jälkeen en ole saanut yhtään hiivatulehdusta =D>
Ei heikoksi tekevää nälkää. Nykyään kun on nälkä, ei heikota ja tule paha olo niin kuin ennen. Ennen täytyi saada ruokaa nyt eikä heti, kun tuli nälkä. Nykyään voi olla nälässäkin jonkin aikaa.

- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?
Olen aina ollut hoikka (nyt 173cm ja 60kg), mutta alussa lähti 5 kg ja vatsa on litteä kuin pannukakku. Alussa oli kramppeja pohkeissa, mitä en koskaan ennen ole kokenut. Ne ovat kuitenkin hävinneet jo.

Lisäys: Lähettäskö tän Pekalle vaikka joululahjaksi..[/quote]
Hyvä idea!

ViestiLähetetty: 2010-11-14 09:03:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen karpannut noin 3 kuukautta, viime aikoina siirtynyt Antti Heikkilän oppeja kohti.

-Paino tippunut normaalipainon sisällä 6kg
-Verenpaineen alapaine tippunut 90-95mmHg -> 75mmHg :shock: , yläpaine myös laskenut.
-Yleinen hyvinvointi lisääntynyt ja ahmimiskohtaukset poistuneet.

Kyllä se eläinrasva on sitten paha kun tukkii verisuonet ja kaikkea.. :evil:

ViestiLähetetty: 2010-11-15 21:17:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täähän on täyttynyt kivasti, mihinkähän osoitteeseen Pekalle voisi lähettää hyvää joulumieltä? :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-11-15 22:16:53 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

THL haku Tulokset (1)

*
Puska, Pekka
Pääjohtaja, Helsinki
+358 20 610 6001

ViestiLähetetty: 2010-11-16 08:30:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huomasin yhden oudon jutun.Mulla on vuosikausia vaivannut toi vasen nilkka siten että kun laitan jalan suoraksi ja taivutan jalkaterää itseäni päin niin sattuu nilkan jalkapöydän ulkosyrjästä aika lailla.Ja jos sitä yrittää väkisin vetää itseä kohti niin tulee niin kipeäksi että ainakin on viikon kipeänä.
Nyt aamulla huomasin että nilkka onkin terve eikä kiristä enää yhtään.
Ihme juttu eikä voi kyllä johtua muusta kun ruokavaliosta kun en kerran sille ole mitään hoitoja tai kuntoutusta tehnyt ja salillakin normaalisti olen käynyt.Vaikka olen joskus ennenkin treenannut pienemmillä painoilla niin silti aina on vaan ollut se sama vaiva.Tosin pieni asiahan toi on kun ei ole päivittäistä menoa taikka urheilua haitannut mitenkään mutta kerron sen nyt kuitenkin kun parani kuin itsestään.

Ja karppausta takana 8 ja puoli viikkoa!

ViestiLähetetty: 2010-11-16 10:19:11 
Poissa
sintti
sintti

Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?
Vasta 3 kk.

PCO-tauti katosi! Koskaan ennen ei ole ollut säännöllisiä kuukautisia, nyt on.

- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?
1-tyypin diabeteslääkitys ja pistoskerrat ovat vähentyneet. Lyhytvaikutteista insuliinia meni ennen vähintään 25 yksikköä päivässä, nykyisin 7 iu/pv. Ennen pistin pitkävaikutteista insuliinia 2 kertaa päivässä, nyt kerta riittää.

Masennuksen oireet ovat vähentyneet selvästi, 7-8 h unta päivässä tuntuu riittävän paremmin kuin hyvin (ennen 10 h tuntui juuri ja juuri riittävän), verensokerin heilahteluista johtunut jatkuva väsymys ja mielialojen vaihtelu ovat poistuneet. Jatkuva paleleminen on vähentynyt. Sokerinhimo on kadonnut. Alkoholia ei tee enää kovin mieli.

- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?

Akneiho on parantunut. Paino on pysynyt samana, mutta vyötärön ympärysmitasta on hävinnyt 5 cm ja mahamakkarat ovat mystisesti kadonneet. Vaatekoko on vaihtunut 38 -> 36 ja M -> S.

ViestiLähetetty: 2010-11-16 13:53:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppausta takana puolisen vuotta.
Närästys on loppunut, jouduin ennen syömään päivittäin reseptilääkkeitä närästykseen ja jo 2 päivän taukoa sai järkyttävät kivut aikaseks. Viimeksi olen tabletin syönyt heinäkuun loppupuolella, sillon oli pakko nappasta varuilta yks nappi kun oli festari viikonloppu enkä halunnu ottaa riskiä et närästys pilais senkin reissun. Ihan hyvin oon nyt ilimankin pärjännyt. :smt041
Toisena on kadonnut jäljettömiin mystinen ripuli ja vatsakivut mihin lääkäritkään ei osannu sanoa juuta eikä jaata, kaiken maailman testit tehtiin ja juostiin lääkärillä 1,5 vuotta vähän väliä. Ja nämäkin oireet hävis kuin tuhka tuuleen kun aloitin karppauksen. Voi mikä voiton tunne se oli kun ekaa kertaa pitkään aikaan alko tulla kiinteetä tavaraa tuolta peräpäästä. :lol:

ViestiLähetetty: 2010-11-20 16:29:42 
Poissa
sintti
sintti

Ketokarppausta takana vasta kuusi viikkoa. Moni on täällä kertonut päässeensä laktoosivaivoista eroon ja todella sitä itsekin toivoin aloittaessani. Olen nimittäin ollut järjettömän herkkä laktoosille ja reagoinut jopa heinänuhaan ottamani allergiatabletin sisältämään laktoosiin. Itse en ole uskaltanut kunnolla kokeilla tavallisia maitotuotteita kuin enenevässä määrin hyla- ja tavallisen voin käytön kautta mutta eilen sitten rohkaisin mieleni ja tein runsaassa normivoissa paistetun kalan lisukkeeksi kuohukermakastikkeen. Ei mitään ongelmia! :smt026 Ei äskenkään, kun kävin isommalla tarpeella! :smt026 :-({|= Viiden vuoden laktoosivamman jälkeen vatsa toimii vihdoin normaalisti. Taitaa vatsaongelmien syy olla sittenkin siellä viljapuolella. Olen mielelläni ilman, vaikka tietysti kannattaisi epäilijöitäkin varten testata miten käy, jos jotain viljapitoista syön tavallisten maitotuotteiden ohella. Mutta ei kyllä pahemmin huvittaisi.

Painoa on lähtenyt kolmisen kiloa (karppailen normaalipainon sisällä tai siis sinne pääsin juuri tuon kolmen kilon ansiosta). Vyötäröltä ja reidenympäryksistäkin lähtenyt kustakin kolmisen senttiä. Makeaa ei tee mieli. Nukun kyllä ihan yhtä paljon (10 h) ja herään vessahätään keskellä yötä, kuten useamman vuoden ajan tähänkin asti. Siihen soisin vielä muutosta tulevan. Olen 30+ nainen, enkä siis eturauhasongelmainen mies, mutta ramppaan siitä huolimatta vessassa kerran tai pari yössä.

ViestiLähetetty: 2010-12-02 01:37:16 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Nostellaanpa näkösälle.

Lisähuomiona, kun testasin pulla- ja perunadieettiä, ni sain paitsi hemmetin likaiset hampaat, :shock:, ilmavaivoja (hell yeah) ja turpean olon niin myös järkyttävän kutinan iholle ja surkean olon. Niin kovin surkean. Ei ikinä enää.

ViestiLähetetty: 2010-12-02 07:46:28 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täällä vasta viikko takana,mutta ihan selvästi mieliala on kohentunut,unen laatu parantunut ja se taas alkanut flunssa jo katoamassa samantien.Mulla olematon vastustuskyky johti päätökseen karppauksesta.Tietysti muitakin syitä.

ViestiLähetetty: 2010-12-02 11:25:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla säälittävät tasan 2 viikkoa takana, ja silti jo nyt:
- maha toimii normaalisti, ei tartte paskoa verta tai ripulia :roll:
- kasvojen iho on sileä ja näppylät kadonneet, ennen oli pintakuiva ja näppyläinen
- reidet ja käsivarret ovat ihmeellisen kiinteän tuntuiset ja takamus on kadonnut (joka ei tosin ole hyvä, kun kuuluu ennestään perseettömien sukuun :D)
- painoa lähtenyt reilu pari kiloa
- mahaa ei turvota, ei satu, ei pieretä, ennen olin iltaisin kaksinkerroin mahani takia
- olen ihmeellisen pirteä (vaikka 2 alle kaksivuotiasta pitävät huolen nukkumattomuudestani)
- ei ole nälkä koko ajan ja jääkaapille ei tarvi juosta joka mainoskatkolla
- ennen syöminen ällötti kaikkeen samaan syötyyn *askaan kyllästyneenä, nyt ruokailua oikein odottaa
- kestän partista! eli jotain on tapahtunut laktoosivammalle =D>
- hampaissa on huomattavasti vähempi töhnää päivän päätteeksi

Odotan innolla mitä jatkossa seuraa, jos kahdessa viikossakin tulee moisia muutoksia :)

ViestiLähetetty: 2010-12-03 19:41:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Huomasin tuon saman ihon pintakuivuudesta,häviämään päin ja reippaasti,eli rasvaa sisään ei ulos!
Toivottavasti ei tartte enää tehdä kymmeniä rasvapurkkikokeiluja vaan yks perusrasva riittäis.

ViestiLähetetty: 2010-12-03 20:26:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aloitin v.2007, repsahdin reiluksi vuodeksi hiilarimaahan lähinnä sairauden aiheuttaman mielipahan ja muiden elämäntilannesolmujen takia... Uusi aloitus 2010 maaliskuussa.

- Mitä terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?
Asiat jotka ovat saanet muutoksen parempaan päin: akne+muut iho-ongelmat, vatsavaivat, masennus, kehonkuva, minäkuva, jatkuva flunssailu (vastustuskyky), hiusten kunto, kynnet, makuaisti, hajuaisti, virkeystila, hiivatulehdukset, verenpaine, kolesteroli, päänsäryt

Painoa lähtenyt 20kg, lihakset vahvistuneet liikunnan lisäännyttyä kun elopaino on vähentynyt ja tulevat selkeästi paremmin esille kuin virallisterveellisellä ruokavaliolla. Posket kaventuneet sekä vyötärö ihmeellisen sutjakka! Mieliteot vähentyneet, keskittyminen olennaiseen helpompaa. Oma-aloitteellisempi sekä itsenäisempi asenne jokapäiväisiin askareisiin.

Negatiivisia? Missä?

//muoks unohtu mainita pari asiaa jotka parantunu :D

2024...takas ruotuun

ViestiLähetetty: 2010-12-08 11:02:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

N. 2 kk

Masennuksen, n. 7-vuoden syömishäiriön (ednos, ortoreksia, anoreksia), mahdollinen keliakia

Kyllä vain, Mieliala ei oo pitkään aikaan ollut näin positiivinen ja energinen. On muutakin ajateltavaa (ja elämää!) kuin ruoka. Mahavaivat, voi tsiisus. Veti ihan piippuun eikä huvittanu paljoa hereillä olla.

- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?
Ei mulla oo lääkitystä. Ystävien mielestä ehkä pitäis kun oon aivan kreisi nykyään :mrgreen:

-

Iho on heleä, eikä kuivu enään. Jaksaa ja jaksaa vaan, ei palele eikä pyörrytä. Ja mä muuten palelin sisälläkin... kesällä.

Hiukset kiiltää, iho on tasaisempi ja näytän terveemmältä. Paino - 3kg normaalipainon sisällä, yht. -7cm. Ei pöhötä kasvoista.

Mä oon saanu elämän =D> Se jos mikä on hienoa vuosien masennuksen ja syömishäiriön jäljiltä.

ViestiLähetetty: 2010-12-09 13:41:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ai niin,enää ei pieretä.Tai jos paukku pamahtaakin niin se ei enää haise. :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 711 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00