karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-06 10:34:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-12-09 22:47:06 
Poissa
sintti
sintti

Moi.

Olen 28-vuotias naisihminen ja esittäydyn aluksi. Olen elänyt nyt kolme viikkoa karpaten. Vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta innostuin, kun satuin kuulemaan Antti Heikkilän haastattelun ravitsemuksesta ja ajauduin sitä kautta katselemaan kaikki netistä löytyvät klipit, joista hänen ajatuksiaan saisi kuulla lisää. Ostin seuraavaksi Heikkilän Ravinto ja terveys- kirjan, jota aloin opiskelemaan samaan aikaan kuin aloittelin uutta ruokavaliotani. Pari muutakin samaan aiheeseen liittyvää kirjaa on tullut luettua. Myös tämän karppaus-sivun löysin jo alkumetreillä ja olen kiinnostuneena seurannut täällä käytyjä keskusteluja ja niistä myös olen oppinut paljon hyödyllistä. Nyt halusin minäkin avata oman viestiketjuni ja julkaista päiväkirjani painonseurannasta. Toivottavasti tämä saisi pitämään motivaation paremmin yllä.

Olen siis noudattanut pitkälti Heikkilän ruokavaliosuosituksia, tosin mahdollisimman paljon sitä omaan elämääni sopivaksi muokaten. En edes siis pyri ketoositilaan, ainakaan tässä vaiheessa. Kiloja on vuosien mittaan kertynyt lähinnä keskivartalon alueelle ja takamukseen, joista näitä ylimääräisiä kumpuja (joita en enää saanut housuihin mahtumaan) pyrin saamaan pienemmäksi. Hyvin on saatu jo nyt pienennysprojektia aloitettua, painoa on tähän mennessä pudonnut 3,2 kg ja senttejäkin sieltä täältä. Eikä ole tehnyt edes tiukkaa. Ihmettelen vain, miksi sitä on pitänyt niinkin pitkään kärvistellä kuukausitolkulla vatsanvääntelyiden ja ilmavaivojen kanssa. Nyt nekin vaivat ovat tiessään ja olen tehnyt mitä ihanimpia ruokia, mistä aikaisempi leivänmussujatta-minä ei osannut edes kuvitellakaan! :D

Pituutta minulla on runsaat 159 cm ja lähtöpainoni 18.11.2009 oli siis 68kg. Tavoitteena minulla olisi saada paino joskus pudotettua 55-52 kiloon ja vaatekokoon 36, jossa noin 8 vuotta sitten olin tyytyväinen mittoihini. En kiirehdi tai aseta itselleni mitään ajankohdallista tavoitetta, mutta en myöskään tunne mitään tarvetta repsahtaa suunnitelmastani jolloin hyvää edistystä voi olla nähtävillä jo ensi kesänä. Tästä siis lähdetään.

18.11.2009
lähtölukemat

paino 68 kg
vyötärö 78 cm
lantio 104 cm
reisi 65,5 cm
käsivarsi 32,5 cm
rintojen alta 80 cm

9.12.2009
tilanne 3vkon jälkeen

paino 64,8 kg (-3,2 kg)
vyötärö 74 cm (-4 cm)
lantio 101 cm (-3 cm)
reisi 64 cm (-1,5 cm)
käsivarsi 31,5 cm (-1 cm)
rintojen alta 78 cm (-2 cm)

ViestiLähetetty: 2009-12-10 07:57:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppiä parempaan oloon :smt023
Aika samoissa mennään :D

ViestiLähetetty: 2009-12-16 10:53:13 
Poissa
sintti
sintti

Heippa! Täällä taas mittauspäivän kunniaksi availen ääntäni. Tämä viikko on selkeästi ollut huonompi veden juonnin suhteen; en ole alkuunkaan juonut vettä riittävästi päivän aikana. Sentään jonkun verran (n.0,5-1 litra/pv) tulee juotua, mutta huomattavasti enemmän olen aikaisempina karppausviikkoina saanut juotua. Tämä nesteen puutos on sitten tietysti aiheuttanut aika ajoin viikon aikana heikotusta ja huonompaa yleiskuntoa. Jo tästä johtuen olin varma, ettei mitoissani tällä viikolla ole tapahtunut muutoksia.

Syömisten suhteen olen kyllä osannut elää karpisti ja etenkin tämä minun karppaamisen yhteydessä siirtyminen säännöllisiin ruokailuaikoihin on tuonut selkeästi tasapainoa myös aineenvaihdunnalleni. Joitakin täysin uusia ruokiakin on tullut tällä viikolla tehtyä, joita en ole aikaisemmin tehnyt ja muutenkin olen huomannut itsessäni aivan uuden piirteen: ennen en ole juurikaan keittokirjoja selaillut, tehnyt vain ulkomuistista aina niitä samoja ruokia mihin suunnilleen löytyy tekotarpeet vakiona kaapeista. Nyt tulee päivittäin selailtua jotain vähähiilarista keittokirjaa tai etsittyä netistä uusia karppausreseptejä. Nyt on jo pitkä lista kertynyt uusista ohjeista, joita aion tässä talven mittaan testata. Enkä voisi olla enemmän innoissani tulevista ruokailuhetkistä! :P

Tänä aamuna myöskin avopuolisoni moneen kertaan sanoi minun pienentyneen ja lantionseutuni kiinteytyneen. Ja sekös mukavalta tuntui. Tulevalla viikolla aion ottaa runsaamman vedenjuonnin lisäksi liikuntalisän projektiini mukaan ja hyppään nurkassa pölyyntyvän crostrainerin päälle. Näin joulua odotellessa. :)

16.12.2009
tilanne 4vkon jälkeen

paino 64,3 kg (-3,7 kg)
vyötärö 73,5 cm (-4,5 cm)
lantio 100,5 cm (-3,5 cm)
reisi 63,5 cm (-2 cm)
käsivarsi 31 cm (-1,5 cm)
rintojen alta 78 cm (-2 cm)

ViestiLähetetty: 2010-01-06 18:18:52 
Poissa
sintti
sintti

Täällä taas. Nöyristellen joulun jälkeen. Pitkän joulureissun aikana kotipuolessa ei aina ollut aivan helppoa valita karpeinta ruokavaihtoehtoa tai kieltäytyä joka puolella pursuavista herkuista. Erityisesti helppoa ei ollut pitää kiinni kolmesta säännöllisestä syömisajasta päivän aikana, vaan sitä tuli elettyä enemmän muun porukan mukana. Tästä kaikesta johtuen kiloja tuli lisää joulu-uusivuosi-akselilla 1,7 kg.

Viimeisen viikon aikana olen palautunut kuitenkin elämään mahdollisimman vähähiilihydraattisesti ja erityisesti säännöllisiin ruokailuaikoihin. Kiloja en saanut palautettua aivan vielä ennen joulua saavutettuihin ennätyslukemiin, mutta sentteissä ollaan ennätysmitoissa kuitenkin.

Senttimitoista lakkasin mittaamasta "rintojen alta"-tapahtuvaa mittausta, kun huomasin sen olevan erittäin epäluotettavaa. Mittatulokset heittelivät niin paljon toisiinsa nähden, että luotan mieluummin noihin muihin mittoihin.

6.1.2010
tilanne 7vkon jälkeen

paino 65,0 kg (-3,0 kg)
vyötärö 73 cm (-5 cm)
lantio 100 cm (-4 cm)
reisi 63 cm (-2,5 cm)
käsivarsi 31 cm (-1,5 cm)

ViestiLähetetty: 2010-01-13 14:58:49 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys rakas päiväkirja.

Taas on viikko takana touhuja ja karppausta. Ja uutta elämäntapaa takana kokonaisuudessaan tasan kaksi kuukautta! =D> Tällä kertaa mittaustuloksissa ei mitään merkittävää muutosta ole viime viikkoon tapahtunut, paino onneksi näytti aamulla vihdoin samaa lukemaa, johon pääsin alimmillani ennen joulua. Jee!

Tällä viikolla en ole saanut liikuttua tarpeeksi ja on muutenkin ollut kamalan vetelä olo. Edes imuria en ole saanut talutettua perässäni, vaikka sitä olen lähes joka päivä suunnitellut tekeväni. Sitä vaan on ja pönöttää. Joskus on näitäkin aikakausia. :) No vettäkin olisin voinut juoda enempi. Ruokien puolesta olen mielestäni pysynyt melko vähillä hiilareilla joka päivä, vaikken mitään grammamääriä laskekaan.

Hip hop ja kohti tulevaa viikkoa!

13.1.2010
tilanne 2kk:n jälkeen

paino 64,3 kg (-3,7 kg)
vyötärö 73 cm (-5 cm)
lantio 101 cm (-3 cm)
reisi 63 cm (-2,5 cm)
käsivarsi 30,5 cm (-2 cm)

ViestiLähetetty: 2010-01-27 15:06:03 
Poissa
sintti
sintti

Täällä jälleen.

Viikko sitten mittauspäivänä olin tietotekniikan ulottumattomissa, joten en päässyt päivittämään päiväkirjatuloksia mittauspäivänäni. Mitat olivat sitäpaitsi lähes tarkalleen samat, mitä ne olivat edellisenä mittauksessa, joten en senkään takia ole tuntenut tarvetta tulla tänne niitä kertoilemaan myöhemminkään.

Nyt koitti kuitenkin uusi mittauspäivä. Ei mitään hirvittävän suuria muutoksia ole nytkään, mutta merkitään ne nyt muistiin. Jonkin sortin taantumavaihe nyt menossa, vaikka olen noudattanut vähähiilarista ruokavaliota mielestäni uskollisesti ja erityisesti säännöllisiä ruokailuaikoja. No vettä voisi taas juoda enemmänkin, mitä taas oon päivän aikana juonut (0,5l - 1,5l). Ja liikuntaa toki pitäisi lisätä kun se on viime viikkoina ollut todella vähäistä. Eli siihen nähden saavutettuihin mittoihin voi olla jopa varsin tyytyväinen.

27.1.2010
tilanne 2kk:n ja 2vk:n jälkeen

paino 64,1 kg (-3,9 kg)
vyötärö 72,5 cm (-5,5 cm)
lantio 100 cm (-4 cm)
reisi 62,5 cm (-3 cm)

ViestiLähetetty: 2010-02-03 17:55:00 
Poissa
sintti
sintti

Taas uusi mittauspäivä ja pitää vain päivitellä kuinka tää viikko voi mennä niin nopeesti!

Paino putoaa nykyään tollaisella -200 gramman viikkovauhdilla. Melkoinen sunnuntaitahti tämmöiselle malttamattomalle ihmiselle, mutta pääasia kuitenkin että suunta on alaspäin! Mitoissa oli havaittavissa pientä pudotusta sekä muuttumattomuutta.

Kokeilin eilen kirpparilta vuosi sitten ostamiani liian pieniä farkkuja, jotka eivät edes reisien kohdalta aikaisemmin nouseet ylös asti. Nyt tilanne oli parantunut niin että sain ne MELKEIN ylös asti kiskottua, mutta nappi ei vielä mennyt kiinni. Mutta paremmin jo kuitenkin! :P Ehkä ensi kesään mennessä saan niistä jo napinkin kiinni! Sitä päivää odotellessa... Ne on nimittäin melkoisen mageet farkut. :wink:

3.2.2010
tilanne 2kk:n ja 3vk:n jälkeen

paino 63,9 kg (-4,1 kg)
vyötärö 72 cm (-6 cm)
lantio 100 cm (-4 cm)
reisi 62 cm (-3,5 cm)

ViestiLähetetty: 2010-02-17 10:34:21 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys vaan!

Taaskin yhden mittauspäivityksen yli hypänneenä ajattelin jotakin napsutella tännekin palstalle. Viime viikon mitat ovat kyllä merkittty muistiin omaan tsemppimillimetritaulukkooni, mutta mitat eivät viikko sitten olleet mitenkään merkittävästi muuttuneet.

Syömisten suhteen olen edelleenkin jaksanut elää karpisti, joinakin päivinä vaan laiskistuu syömään vähän liiankin usein jotain pekoni-munapöperöä. Tosin löysin viimeisen viikon aikana itselleni parikin uutta hienoa reseptiä, jotka jatkossa voin helposti ottaa mukaan ruokavaihtoehtoihini. Tosin toisessa niissäkin käytetään runsaanlaisesti pekonia.

Otin tämän puheeksi, koska eilen vietin suurimman osan päivästä kippurassa vatsaani pidellen. Aamulla alkoi ylävatsaa polttelemaan sillä meiningillä, että siellä joku nuotiota polttelisi. Tämä polttelu alkoi jopa ennen kuin olin ehtinyt aamupalaakaan syödä. Tunne oli sikäli tuttu, kun noin pari-kolme viikkoa sitten vietin täsmälleen samanlaisen lauantaipäivän, joka silloinkin alkoi täysin odottamattomasta syystä. Polttelu kesti molemmilla kerroilla n. 8-9 tuntia, joten kyllä sellainen oikeastaan koko päivän suunnitelmat laittaa pipariksi. Tämänkin sivuston keskustelujen hakupalvelu kertoi minulle, että samantyylistä vatsan polttelua on ollut muutamilla muillakin karppaajilla. Tosin polttelun aiheuttajat ovat kullakin erilaisia. Itse olen miettinyt sellaisia vaihtoehtoja kuin liikaa pekonia (=käristettyä ja suolaista ruokaa), liian pitkät ruokailuvälit (syön kolme kertaa päivässä) sekä liian vähäinen vedenjuonti. Avopuoliso toi eilen apteekista minulle Somac-kuurin, jos kyse on vatsahapoista. Tätä apteekkari oli epäillyt kuultuaan oireet. Kokeilussa on nyt siis sekin; kaikki apukeinot käyttöön ettei vatsaparan tarvitsisi oireilla tuolla tavalla enää uudestaan. Mutta jos maalaisjärkeily ei auta ja kivut palaavat, on se sitten mentävä lääkäriin. Tänään ei ole ollut kipuiluja enää. So far, so good.

17.2.2010
tilanne 3kk:n ja 1vk:n jälkeen

paino 63,1 kg (-4,9 kg)
vyötärö 72 cm (-6 cm)
lantio 99 cm (-5 cm)
reisi 62 cm (-3,5 cm)
käsivarsi 30 cm (-2,5 cm)

ViestiLähetetty: 2010-02-24 10:48:15 
Poissa
sintti
sintti

Moi.

Viimeisin viikko on ollut liikunnnan osalta toiminnallisempi kuin aikaisemmat. Olin nimittäin viitenä päivänä viikon aikana crosstrainerin päällä polkemassa n. 20 min kerrallaan. (Enempää ei kunto eikä sitkutuskärsivällisyys anna vielä myöten.) Vielä ei tämä suuri kuntoiluviikkoni näkynyt suuremmin mittatuloksissa mutta ehkäpä myöhimmin, kun vaan sitkeästi jatkan sitkuttaa. Osaltaan tähän oli varmasti vaikuttamassa pienet lipsumiset syömisten suhteen (jotka kuitenkin olivat niin vähäisiä ja poikkeuksellisia, etten ala niiden läpikäymiseen käyttämään aikaa tämän enempää, sillä ruotuun ollaan jo palattu). Tällä viikolla sain myös sattuman kautta käsiini Zumba-dvd:n, jota aion tulevalla viikolla testata, tulisiko siitä minulle mukava kuntoiluvaihtoehto.

24.2.2010
tilanne 3kk:n ja 2vk:n jälkeen

paino 63 kg (-5 kg)
vyötärö 71,5 cm (-6,5 cm)
lantio 99 cm (-5 cm)
reisi 62 cm (-3,5 cm)

ViestiLähetetty: 2010-03-17 14:39:19 
Poissa
sintti
sintti

Moikka päiväkirja.

Ohhoh, näköjään on jo kolme viikkoa siitä kulunut, kun olen tänne viimeksi käynyt kirjoittelemassa. Se ei kuitenkaan suinkaan tarkoita, että olisin karppailun unohtanut tässä välissä. Jotain pientä lipsumista on kyllä ollut, kun oltiin tuossa reilun viikon verran reissuilemassa ja kylässä yritetään harva se hetki työntää pullaa tai jäätelöä kouraan. Mikään vehnäinen leivos ei aiheuta minussa enää minkäänlaista houkutusta, mutta ne sellaiset suklaakuorrutetut jäätelötikut valitettavasti aiheuttavat. No onneksi ne ovat vain väliaikaisia houkutuksia, sillä omaan kotiin sellaisia ei hankita. Ei ainakaan ennen kunnon kesähelteitä! Ruoan kanssa osaan jo olla hyvinkin karpisti jopa kyläpaikassa ja valita vaihtoehdoista ainoastaan vähähiilarisia vaihtoehtoja.

Myöskään tuota aiemmassa viestissä hehkuttamaani Zumbailua en ole vielä saanut aikaiseksi harjoitella, mutta kyllähän sitä vielä ehtii myöhemminkin harjoitella. Parina viime päivänä on flunssa alkanut vaivaamaan ja se on vienyt myös yleiskuntoa sen verran matalalle ettei nyt oikein muukaan liikunnallinen ajanviete tunnu onnistuvan. Mutta kyllä tästä vielä noustaan...!

Vähäsen huomaan noiden pikkurepsujen takia mitoissa tapahtuneen heilumista huonompaan suuntaan, mutta esim. reiden mitta oli jopa viime mittauksesta pienentynyt puoli senttiä ja sen huomasin myös kokeillessani tsemppifarkkuja jalkaan, jotka mahtuivat taas yhä paremmin! Kesällä varmaan jo pääsen käyttämään niitä! Jei! =D>

17.3.2010
tilanne 4kk:n ja 1vk:n jälkeen

paino 63,4 kg (-4,6 kg)
lantio 99 cm (-5 cm)
reisi 61,5 cm (-4 cm)

ViestiLähetetty: 2010-03-31 13:55:04 
Poissa
sintti
sintti

Boring. Mittapäivän lukemat jälleen kerran samat mitä viime viikkoina on ollut. No tämä ainakin osoittaa sen, että kun elää suht normaalisti nämä karppausruoat jo arkipäiviin omaksuen, mutta silti välillä herkutellenkin niin ei tämä suunta ole tästä huonommaksikaan kääntynyt. Tälleen voi näköjään sitten elellä, kun tavoitemitat ovat saavutettu. Mutta ei siis vielä. Ei ei. [-X

Täytyisi nyt vain malttaa keskittyä pitämään jonkinlaista ruotua tämän dieettiajatuksen kanssa yllä, että saisin noita viikkokausiksi jumiutuneita mittoja taas liikkeelle. Kyllästyttää jo vetää millimetripaperiin samaa vaakaviivaa.

31.3.2010
tilanne 4kk:n ja 3vk:n jälkeen

paino 63,0 kg (-5 kg)
lantio 99 cm (-5 cm)
reisi 61,5 cm (-4 cm)

ViestiLähetetty: 2010-04-14 09:54:38 
Poissa
sintti
sintti

Täällä ollaan taas ottamassa lähtölaskua uuteen motivoitumiseen!

Viimeisimmän viestini diettiasenteen ottaminen ei ole vieläkään ottanut tulta alleen. Edelleen on ollut repsumisia makean syömisten suhteen, vaikkakin kaikki ruoka on ollut karppia päivittäin. Tähän on kevään aikana ollut syynä mm. työttömyyden aiheuttama turhautuneisuus ja sen lisäämä motivaation puute välittää laihduttamisesta. On tuo lämmittävä kevätaurinko alkanut jo paistaa onneksi tähänkin risukasaan ja se on parin viime päivän aikana innostamaan suunnittelemaan muutakin tekemistä kuin kauppareissua karkkihyllylle/jäätelöaltaille. Eikä tässä nyt auta vaipua itsesääliin, vaan koittaa painaa kahta kauheemmalla tsempillä eteenpäin.

Ensimmäisenä tehtävänä on siis vieroittautua (taas) kaikesta sokerista, ettei niiden mieliteko vainoaisi enää arkeani. Lopun ei pitäisi sitten olla vaikeaa, koska syömiset on tosiaan olleet enimmäkseen alakarppaus-osastoa. Toki liikuntaa ja veden juomista tulee myös lisätä, mutta se alkaa varmaan lisääntyä luonnostaankin nyt kun tuo kesäkin tekee tuloaan ja houkuttelee ulkoilemaan ja huolehtimaan nestetasapainosta.

Olen jo positiivista intoa täynnä. :smt048 Että prkl, täältä pesee, dasiphora!

ViestiLähetetty: 2010-04-28 08:56:56 
Poissa
sintti
sintti

Heippa taas!

Tänään minulla on hienoja uutisia. Vihdoinkin sain raapustaa mittaustuloksiini pienempiä lukemia kuin viikkoihin. Paino on viime viikot keikkunut siinä 63 kilon lähituntumassa, joten siitä ei nyt vielä hirmuista alamäkeä saatu aikaan, mutta vartalon mittatuloksiin olen varsin tyytyväinen. Ja nehän ne ovat juuri tärkeimmät kumpujen pienentymisen kannalta! Jopa sentti oli lähtenyt sekä vyötäröltä että lantiolta. Jes! \:D/

Tästä on niiiin hyvä jatkaa pienentymistä uudella motivaatiolla. Nyt vaan zumba-dvd:t esille ja liikkumaan!

28.4.2010
tilanne 5kk:n ja 3vk:n jälkeen

paino 62,6 kg (-5,4 kg)
vyötärö 70,5 cm (-7,5 cm)
lantio 98 cm (-6 cm)
reisi 62 cm (-3,5 cm)

ViestiLähetetty: 2010-11-17 18:30:05 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys pitkästä aikaa.

Vaikka päiväkirjan pitäminen ja mittailumotivaatio olikin tuossa hyvän aikaa kadoksissa, en silti suinkaan ole unohtanut uutta ihanaa rasvaisempaa elämäntapaani. Itseasiassa huomenna ylittyvän karppauksen vuosipäivän kunniaksi ajattelin taas päivittää tänne mittojani ja ajatuksiani.

Toukokuusta alkaen minulla tosiaan iski ns. kisaväsymys vartalonmuutoksieni tutkimisen suhteen ja näkyvät kevään merkit sai vaakan mittanauhoineen jäämään kaapin perukoille. Ruokien suhteen olen pysynyt aloittamisesta tähän päivään asti vhh-tavoilla, mutta kesän aikana jäätelöhoukutukset alkoivat olla ylitsepääsemättömiä ja sitä kautta makean himoni kasvoi entisestään ja tulihan noita sokeripitoisia karkkejakin ihan liian paljon syötyä. Vasta syyskuun puolivälissä tajusin laittaa näille viikottaisille naposteluille lopun ja kaivaa mittausvälineeni esiin parempien tapojen varmistamiseksi. Huomasin, että paino oli noussut viime punnituksen 62,6kg lukemasta lukemaan 65kg. Pääasialliset vartalomitatkin olivat ottaneet parisen senttiä takapakkia.

Aloitin täysin sokerittoman linjan ja mittaustulosten kirjaamisen uudestaan siis 15.9.2010 eli reilu 2kk sitten. Tästä parin viikon päästä vähensin myös maitotuotteiden määrää, josta huomasin myös olevan hyötyä pienennysprojektin vauhdittamiseksi. Jumppaamiset on ollut pienimuotoisia, lähinnä olen koittanut vahvistaa syviä vatsalihaksia erilaisin tekniikoin, mutta sellaiset hikijumpat on jäänyt vähemmälle. Mutta hiljaa hyvää tulee...

Olen myös ottanut mittoihini pari uutta vartalokohtaa mukaan syyskuusta alkaen (napa, 98 cm 15.9.10 & peppu, 106 cm 15.9.10).

17.11.2010
tilanne 1 vuoden jälkeen

paino 61,7 kg (-6,3 kg)
vyötärö 68,5 cm (-9,5 cm)
napa 91 cm (-7 cm)
lantio 97 cm (-7 cm)
peppu 102,5 cm (-3,5 cm)
reisi 61 cm (-4,5 cm)

ViestiLähetetty: 2010-12-01 09:59:47 
Poissa
sintti
sintti

Tsädäm! Täällä keikutaan taas iloisissa tunnelmissa!

Mitat ovat taas pienemmät. Ja ne minun aiemmin mainitsemani tsemppifarkut mahtuivat tänään jo päälle ja kiinni asti!
Hyvä hyvä =D> , samaa rataa vain etiäpäin!

1.12.2010
tilanne 1 vuoden ja 2vk:n jälkeen

paino 61,2 kg (-6,8 kg)
napa 90 cm (-8 cm)
lantio 96 cm (-8 cm)
peppu 101 cm (-5 cm)
reisi 60,5 cm (-5 cm)
käsivarsi 29,5 cm (-3 cm)

ViestiLähetetty: 2010-12-08 11:22:37 
Poissa
sintti
sintti

Moikka.

Mittailujen rekisteröintiaamu koitti taas ja samalla asialla tännekin kirjoittelen. Mukavaa pienentymistä oli tapahtunut lantion ja pyllyn seudulla; molemmista kohdista oli pienentynyt sentin verran viime viikosta! Ja niissähän on mitä lähteä! :D Olo on mitä mahtavin, kun pienennystä tapahtuu, vaikka viime aikoina on liikkumisetkin jääneet vähäisiksi. Jesjesjes, 16 päivää jouluun, mutta minun jouluni on jo saapunut! <3

8.12.2010
tilanne 1 vuoden ja 3vk:n jälkeen

paino 61 kg (-7 kg)
napa 89,5 cm (-8,5 cm)
lantio 95 cm (-9 cm)
peppu 100 cm (-6 cm)
reisi 60,5 cm (-5 cm)

ViestiLähetetty: 2010-12-15 10:55:08 
Poissa
sintti
sintti

Moi!

Keskiviikko on keskellä viikkoa, mutta on se minulle myös muutakin, nimittäin mittauspäivä! Tämä onkin tulosten suhteen varsin mieluisa päivä, kun käsivarsimittaa lukuunottamatta kaikki muut mitat olivat selkeästi pienentyneet. Mittoihin on saattanut vaikuttaa viime lauantaina kaulaltani löytynyt kyhmy, jota ensin varsin kovasti peljästyin ja tietenkin seuraavat pari vuorokautta kokoajan tunnustelin sitä ja stressasin sillä itseäni, kunnes onnistuin saamaan lääkäriajan torstaiksi eli huomiseksi ja siten sain asian suurimmaksi osaksi mielestäni. Ei se todennäköisimmin edes ole mitään vakavaa, mutta saan silti aina selkäkarvat nousemaan jo pelkästä lausutusta kyhmy-sanasta. Brrrr...

Menneellä viikolla ruoatkin sattuivat olemaan suurelta osin tosi alhaisilla hiilariarvoilla, mutta en minä tosin muulloinkaan niitä kovin paljoa päivässä käytä, ehkä 30-40g/pv, en laske niitä tarkemmin. Mutta toisaalta, oli syy mittojen muuttumiseen mikä tahansa, hyvä että lähtivät eikä takaisin ole tulemista! :lol:

15.12.2010
tilanne 1 vuoden ja 1kk:n jälkeen

paino 59,5 kg (-8,5 kg)
vyötärö 67,5 cm (-10,5 cm)
napa 88,5 cm (-9,5 cm)
lantio 94,5 cm (-9,5 cm)
peppu 99 cm (-7 cm)
reisi 59,5 cm (-6 cm)

ViestiLähetetty: 2011-01-12 20:37:50 
Poissa
sintti
sintti

Joulun aika tuli ja meni ja mukavaa oli. :) Joulun rentoilun vuoksi tulleet loivat mittojen nousut on saatu ripeästi kuriin ja suunta on taas alaspäin. Rentoilu tarkoittaa tässä kohtaa karppimaisia ruokatapoja, mutta pienimuotoisia karkkiherkutteluja antaen luvan valita juuri niitä karkkeja mitä mieli teki ja hyväähän se oli saada suu makeaksi pitkästä aikaa. :P Nyt on vain ongelmana takaisin tullut hirmuinen sokerikoukku, joka ei meinaa sitten millään loppua, mutta sinnikkyydellä siitäkin selvitään. Johan sen mitatkin kertovat! Ja päämääräänsä kohti hitaasti, mutta varmasti loikkiva sammakko! :wink:

12.1.2011
tilanne 1 vuoden ja reilun 1kk:n jälkeen

paino 58,9 kg (-9,1 kg)
vyötärö 67 cm (-11 cm)
napa 87,5 cm (-10,5 cm)
lantio 93 cm (-10,5 cm)
peppu 97,5 cm (-8,5 cm)
reisi 59 cm (-6,5 cm)
käsivarsi 29 cm (-3,5 cm)

ViestiLähetetty: 2011-01-12 21:34:27 
Poissa
sintti
sintti

Mahtava tulos :) hienosti on kroppa kaventunut!

ViestiLähetetty: 2011-01-12 23:59:58 
Poissa
sintti
sintti

Reetakaisa kirjoitti:
Mahtava tulos :) hienosti on kroppa kaventunut!

Kiitos Reetakaisa! Viime viikkoina olen minäkin iloinnut kaventuneesta olemuksestani, kun muutamia vuosia sitten pieneksi jääneet vaatteet alkavat yksi kerrallaan taas mahtua päälle. :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00