Heippa! Täällä taas mittauspäivän kunniaksi availen ääntäni. Tämä viikko on selkeästi ollut huonompi veden juonnin suhteen; en ole alkuunkaan juonut vettä riittävästi päivän aikana. Sentään jonkun verran (n.0,5-1 litra/pv) tulee juotua, mutta huomattavasti enemmän olen aikaisempina karppausviikkoina saanut juotua. Tämä nesteen puutos on sitten tietysti aiheuttanut aika ajoin viikon aikana heikotusta ja huonompaa yleiskuntoa. Jo tästä johtuen olin varma, ettei mitoissani tällä viikolla ole tapahtunut muutoksia.
Syömisten suhteen olen kyllä osannut elää karpisti ja etenkin tämä minun karppaamisen yhteydessä siirtyminen säännöllisiin ruokailuaikoihin on tuonut selkeästi tasapainoa myös aineenvaihdunnalleni. Joitakin täysin uusia ruokiakin on tullut tällä viikolla tehtyä, joita en ole aikaisemmin tehnyt ja muutenkin olen huomannut itsessäni aivan uuden piirteen: ennen en ole juurikaan keittokirjoja selaillut, tehnyt vain ulkomuistista aina niitä samoja ruokia mihin suunnilleen löytyy tekotarpeet vakiona kaapeista. Nyt tulee päivittäin selailtua jotain vähähiilarista keittokirjaa tai etsittyä netistä uusia karppausreseptejä. Nyt on jo pitkä lista kertynyt uusista ohjeista, joita aion tässä talven mittaan testata. Enkä voisi olla enemmän innoissani tulevista ruokailuhetkistä!

Tänä aamuna myöskin avopuolisoni moneen kertaan sanoi minun pienentyneen ja lantionseutuni kiinteytyneen. Ja sekös mukavalta tuntui. Tulevalla viikolla aion ottaa runsaamman vedenjuonnin lisäksi liikuntalisän projektiini mukaan ja hyppään nurkassa pölyyntyvän crostrainerin päälle. Näin joulua odotellessa.

16.12.2009
tilanne 4vkon jälkeen
paino 64,3 kg (-3,7 kg)
vyötärö 73,5 cm (-4,5 cm)
lantio 100,5 cm (-3,5 cm)
reisi 63,5 cm (-2 cm)
käsivarsi 31 cm (-1,5 cm)
rintojen alta 78 cm (-2 cm)