karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:44:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-02 13:33:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Hei,
Millaista teillä oli aloittaessa Pellinkiä? Olen ollut hiilarihirmu ennen ja nyt neljättä päivää kokeilen tätä dieettiä. Olen tuntenut suurta nälkää n. 4 tunnin välein viimeisinä päivinä, joten olen syönyt. En siis ole pystynyt vielä siihen 3krt päivässä syömiseen mutta se kuulostaa todella hyvälta. Tuleeko siihen helpotus kun dieetti on kestänyt kauemmin? Mielestäni syön jo isot annokset lounaalla ja päivällisellä enkä oikein jaksa syödä enempää. Aamiaisen 2 kananmunaa lorauksella kermaa ja paistettuna voissa ei vie nälkaani. Syön sitten lisäksi 1-2 pienempää välipalaa. Eilen kalorimäärät myos olivat jossain 3000 kieppeillä vaikken niitä oikein laske, mutta eilinen syönti oli niin suurta etta laskin suurpiirteisesti. Kuulostaa todella suurelta miettien että painon pitäisi lähteä..
Kiitos etukäteen!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-02 14:57:17 
Paikalla
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Kunhan elimistösi on tottunut hiilareiden vähyyteen ja on rasvapolttoinen, niin nälänhallinta alkaa toimia paremmin ja voit (todennäköisest)i vähentää ruokakertoja kolmeen. Jos nälkä tulee neljän tunnin välein niin sit syöt. Syöthän nyt riittävästi rasvaa ja proteiinia? Niillä nälkä pysyy parhaiten poissa ja monen aloittelijan virhe on käyttää liian vähän rasvaa. Anna elimistölle aikaa tottua rasvapolttoiseksi syömällä riittävästi niin ajan kanssa tilanne normalisoituu. Tsemppiä!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-07 15:17:24 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-06-12 15:40:39
Viestit: 5
Pellingillä olen ollut kesäkuun puolestavälistä lähtien ja kyllä, voin sanoa, että alkupäivien vaikeusksien jälkeen siihen elimistö tottuu. Tässä kohtaa jo voin sanoa, että tämä on ollut yksi elämäni parhaita asioita, tsemppiä siis!
:D Itse en ole laskenut kaloreita, seurannut vain nuo hiilarimäärät. Painokin on tippunut, vaikka puntarilla en ole käynyt ollenkaan, mutta vanhat vaatteet alkavat jo mahtua päälle. Entä jos munakasta höystäisit juustoraasteella, metukalla tai kinkulla? Ja todellakin, älä pelkää rasvaa, itselläni otti jonkin aikaa, ennekuin se todellakin meni perille.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-09 20:23:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Kiitos teille vastauksista. En tiedä kuin mun kroppa ei ota oppiakseen, tai sitten odotan vaan tuloksia liian nopeaan. Nyt on 11. päivä menossa ja edelleen on nälkä syöntien välissä, tai ainakin mielettömästi tekee mieli syödä, vatsa tuntuu todella tyhjältä ja mietin mitä ja milloin voisin syodä. Treenaan 5-6 kertaa viikossa intensiivisesti, muuten olen kotona 2-vuotiaan tyttäreni kanssa ja touhutaan suht paljon. Hiilarit on 40g/pvä, proteiinit 80-100g ja rasva on kivunnut yli 150g muttei kuitenkaan yli 200g. Yritin pitää rasvat 150 grammassa mutta on ollut niin nälkä/himo (huom! myönnän etten itsekään tiedä kumpaa se oikeasti on mutta haluan syömisen himon pois) etta ne on kivunnu lähemmäs 200 grammaa. Paino ei ole tippunu, enkä ole muutakaan huomannut kuin että sitä vanhaa turvotusta ei enää ole. Olen 175cm ja paino 70kg. Painolla ei niin hirveästi ole väliä mutta senttejä haluaisin hieman pois että mahdun vanhoihin vaatteisiin. Millaset hh/prot/rasva suhteet teillä muilla on?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-11 14:17:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-08-12 11:23:58
Viestit: 182
En tiedä olenko enää lähelläkään Heikkilää, sillä kyllä aloitin noin vuosi sitten. Tää on kai jotain Heikkilä-Kwasniewski-paasto-sekoitus.. Oikein itsekään tiedä. Mutta Viimiset viikot olen ollut ihottuman takia tarkemmalla kuurilla ja laskenut joka gramman jonka syön.
Tässä 12 päivän mittaisen jakson keskiarvot:

Rasvaa 288g /vrk

Proteiini 83g/vrk

Hiilihydraatti 33g/vrk

3108 kcal/vrk

Eli Näillä kestää mun nälkä poissa. Aamulla vain kahvi + kerma + kookosöljy.
Lounaalla jotain pientä ja rasvaista
Päivällisellä / iltapalalla kaikki loput.

Tämä tuntuu hyvältä. Jos Lounaan jätti kokonaan väliin, niin ei meinannut jaksaa odotella päivällistä.
Tai paremminkin malttaa, hyvin jaksaa kyllä, olemus vaan hermostuu ja alkaa kiukuttaa :lol:

_________________
Ihottumaisen ihon hillitsemis-päiväkirja: Täällä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-11 19:14:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
PjotrT, wau, sulla on kunnon määrät!!! Ihanaa! Oletko noilla lukemilla laihtunut/kiinteytynyt vai onko nuo ylläpitoarvoja? Mä olen viimeset päivät syöny rasvaa 200g (prot. n. 80g ja hh 40) ja on ollut silti hilliton nälkä ja himo syödä. Vielä en ole onneks repsahtanut mut pelkään et kohta se tapahtuu kun on niin himo. Treenaaksä? Mulla on nyt tulossa flunssa päälle joten en pääse salille, muuten treenaan sen 5-6krt/vko.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-11 20:10:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-08-12 11:23:58
Viestit: 182
Aloittelen lekkeilyä yms, viimiset pari kuukautta ehkä nelisenkertaa viikossa lenkillä. Ilman alkoholia paino laskee, sen kanssa pysyy tahi nousee.. :D Laihdutus ei siis ole itselle ollut mikään tavoite, vaikka muutama kilo onkin kadonnut.

Mun mielestä, jos on nälkä pitää lisätä rasvan käyttöä. Kai juot riittävästi?

Ihan alussa, en laskenut pitkiä aikoja oikein mitään suunnilleen vaan ja välillä tarkistuslaskentoja. Silloin proteiinin määrä oli moninkertainen, rasvaa tuskin meni tämän enempää (en merkannut mitään ylös) mutta kalorit hiihteli liki 4000.
Silloin söinkin 2- 3 kertaa kunnnolla päivässä.

Rauhassa vaan, kyllä se oma rytmi sieltä löytyy kokeilemalla. :)

_________________
Ihottumaisen ihon hillitsemis-päiväkirja: Täällä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-12 19:32:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Kiitos kovasti vastauksesta! Päätin lisätä rasvan määrää sen verran kun tuntuu että on tarve, ja täytyy sanoa että hyvältä tuntuu vaikkei sitä rasvaa ole tullut kuin n.30g lisää/pvä!! Oisko ollut kyseessä vaan se että kun rajoitin rasvat tiettyyn ja jos menin yli, niin se tuntui niin pahalta, ja siitä sit nälkäkierre, tai nälantunteminen. Nyt on flunssa tulossa päälle, ja mietin hieman miten se vaikuttaa kun en pääse salille, mutta katselen ja odottelen onko sillä mitään sen suurempaa eroa. Mun pisin kausi karpatessa ilman repsahdusta on tasan 2 viikkoa, ja huomenna se tulee täyteen, joten jännityksellä odottelen kuinka menee. Tämä rasvanlisäys ainakin tällä hetkellä auttaa niin paljon ettei ole edes himoa sortua. Kiitos vielä kaikkien vastauksista!!!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-12 20:22:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Tsemppiä ja tosiaan rasvaa lisää, jos on nälkä. Minulla nälän tunne lähti aika äkkiä, mutta toisilla se kestää pidempään. Sitten pikkuhiljaa jää nälkä pois kun koneisto muuntuu rasvapolttoiseksi ja muutenkin tottuu uuteen sapuskaan.
Liikut mielestäni aika paljon noille hiilareille ja noin alussa. Minä treenaisin vaikka joka päivä, jos se olisi näillä hiilareill (20g) minulle mahdollista. Minulla on aika monen vuoden salitreenitauusta ja olen joutunut laskemaan treenikerrat max kolmeen viikossa, muuten en yksinkertaisesti ehdi palautua. Liikunnan vähentämistä suosittelisin sinullekin, ainakin kokeilemaan sitä, kun laihdiutus ilmeisesti on se päätarkoitus tällä hetkellä.
Minä nostan hh osuutta kun olen tavoitepainoni saavuttanut, jotta palaudun nopeammin.

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-12 22:19:21 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Kiitos Fish! Rohkaisevaa kuulla, että joillakin on nälkä poistunut hyvinkin pian. Mä oon aina treenannu paljon, välillä pakolla mutta useimmiten se on vaan hyvänolontunteen antaja, ja kroppa toimii paremmin. Myönnän että olisi ihanampi treenata vähemmän, koska noista treenikerroista on 2-3 sellaista ettei millään jaksais tai viitsis. Ehkä sekin tasoittuu pikkuhiljaa tässä karpatessa, en vielä ole uskaltanu vähentää kun en tienny kuinka karpatessa käy. Nyt olen kylläkin toista päivää ilman treeniä kun on tosiaan se flunssa tulossa. Mulle ei usein flunssaa tule, ja luulen, etta nyt olen vetäny kropan liian piippuun treenillä ja sit tällä alun ainaisella nälällä. Yritän ottaa nyt viikon paussin ja antaa kropan tottua tähän uuteen tyyliin ja jatkan sitten siitä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-13 07:36:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Kuulostaa hyvältä :smt023

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-08-20 04:53:05 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-06-12 15:40:39
Viestit: 5
Mie en ole ikinä treenannut niin vähän, kuin nyt karpatessa. Jotenkin on ollut ihana kesä, olen tehnyt juuri sitä, mikä on tuntunut hyvältä. Uinut melko paljon ja soutuveneellä soudellut, sekä pyöräillyt hyötyliikunnan merkeissä ja siinäpä se sitten on ollutkin. Ja silti on kroppa aika mukavasti muotoutunut, ehkä se on juuri sitä, että tällä ruokavaliolla ne ei lihakset niinkään lähde, kuin jos nälässä kituuttaa hiilarivoittoisesti. Joten pois stressi siitä mahdottomasta treenamisesta! Nyt taas jo innostaakin joku salihomma, mutta mitään pakkopullaa en aio enää ottaa treenauksesta, kuulostelen kehoani, ilontunnetta ja sydäntä ja pellinkidietillä jatkan. Eiköhän se siitä :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-11-18 10:24:06 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2010-11-18 09:42:04
Viestit: 2
Paikkakunta: Kerava
Mielenkiintoista on lukea aloittajien kommentteja. Itse olen aikeissa juuri aloitella, mutta on aika sakea lumipyry, että kauppaan en pääse.
Minulla on valtaisa ylipaino, jonka kanssa olen kamppaillut ikäni. Enkä ole ihan nuori tyttö enää. On nivelrikkoa polvissa ja sellaista.
Tämä on nyt viimeinen mahdollisuuteni laihtua.
Pelottaa toi kova nälkä alussa, mutta ymmärsin, että rasvaa lisäämällä se helpottuu, kun keho muuttuu rasvapoltteiseksi.

Halein Anutuija :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-11-18 10:39:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Tarpeeksi kaloreita rasvan muodossa, niin hyvä tulee ja nälkä kaikkiaa ja kyllä se ruokahalukin siitä pienenee. Rennosti syöden vaan!

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-11-18 17:40:32 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen
Avatar

Liittynyt: 2006-05-11 16:13:40
Viestit: 4667
Paikkakunta: Espoo
miiaz kirjoitti:
Hiilarit on 40g/pvä


Mistä sun hiirut tulee?

_________________
Kahvakuulalähettiläs.
(Sh)it's my life! | Sporttiteevee
Blogissa murkuloita ja satunnaisesti oikeetakin elämää.
"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-11-19 13:38:52 
Paikalla
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Anutuija kirjoitti:
Mielenkiintoista on lukea aloittajien kommentteja. Itse olen aikeissa juuri aloitella, mutta on aika sakea lumipyry, että kauppaan en pääse.
Minulla on valtaisa ylipaino, jonka kanssa olen kamppaillut ikäni. Enkä ole ihan nuori tyttö enää. On nivelrikkoa polvissa ja sellaista.
Tämä on nyt viimeinen mahdollisuuteni laihtua.
Pelottaa toi kova nälkä alussa, mutta ymmärsin, että rasvaa lisäämällä se helpottuu, kun keho muuttuu rasvapoltteiseksi.

Halein Anutuija :D


Pari viiikkoa voi alussa mättää ruokaa sen verran paljon ettei tartte todellakaan nälästä kärsiä. Kun rasvapoltto alkaa toimia niin annoksetkin siitä pienennee. Tervetuloa karppilaan!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-11-27 16:47:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Moi, hiilarit tulee pääosin vihanneksista vaikkakin tällä hetkellä kaikki vihannekset tökkii kovasti, viikon verran oon syöny vaan vihreää salaattia, kurkkua ja tomaattia kun ei muu mene alas. Sitten juon vähähiilarista maitoa (teen maitokahvin aamulla) missä on yhteensä 5 g hh siinä maitomäärässä ja sekaan vielä kermaa. Oon tehny vähähiilarista juustokakkua mitä syön 1-2 palaa päivässä. Niistä taitaa tulla jotain 10g hh yhteensä. Loput muutama gramma tulee sitten makeutusjauheesta ja avokadosta silloin tällöin. Joka tai joka toinen päivä otan lasin punaviiniä. Yleensä syön 3 kertaa päivässä, aamulla vain tuo maitokermakahvi (rasvaa yht. 60g). Lounaalla salaattia oliiviöljyllä ja jotain proteiinia (ei kuitenkaan yli 20g) ja yksi pala sitä juustokakkua. Illalla usein sama. Rasvaa tulee helposti n.200g päivässä, vaikkei se ehkä siltä tässä näytä. En pysty koskaan pitämään karppausta 3 viikkoa pidempään, aina repsahdan mutta aloitan AINA uudelleen kun olo on niin kamala muulla syömistyylillä. mutten tiedä kuinka löydän sen tasapainon karppauksella, kun olen säätänyt sitä jo niin monta kertaa ja silti sorrun. Vettä juon paljon. Nyt nämä repsahdukset on tehny mut todella väsyneeksi enkä jaksa mennä salille, muutoin treenaan 4-5 kertaa viikossa. Otan päiväunia myöskin taas. Jos joku osaa auttaa, niin otan ilomielin neuvoja vastaan! Kiitos! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-11-27 19:55:06 
Paikalla
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 55971
Paikkakunta: Kerava
Oletko kokelilut olla korkeammilla hiilareilla? Kaikille ei sovi noin hirveen alhaiset hiilarit ja voi tulla repsuja. Pellingissähän raja on se 72g mun käsittääkseni. Nythän sä meet alhaisemmilla kuin atkinsissa. (n,10g jos oikein käsitin)

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2010-12-21 15:14:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-08 11:27:23
Viestit: 62
Minä olen karpannut syyskuun puolesta välistä alkaen. Nälkää koin hetkellisesti vain noin kuukauden kuluttua aloituksesta. Sekin hävisi, kun hieman lisäsin rasvan osuutta. Aterioita kolme päivässä ja viikonloppuina kaksi, kun aamiainen venyy pidemmälle. En ole melkein yhtään seurannut, miten paljon mistäkin olen energiaa saanut, mutta vyötärö on kaventunut jo 5 cm ja paino putodonnut muutaman kilon. Joskus laskeskelin, että hiilarit vois olla siinä 30 - 50 g / vrk.

_________________
http://www.iherb.com/?rcode=TET486


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Aloitus
ViestiLähetetty: 2011-01-15 16:58:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-15 11:18:55
Viestit: 874
Täällä yksi aloittelija! Tuo hyvän olon keittokirja on vielä vähän kesken, mutta eihän sitä malta odottaa.. hiilareiden laskemista en ole vielä aloittanut, toistaiseksi olen sillä harjoitteluviikolla jossa jätetään pois sokeri, viljatuotteet, maissi ja porkkana. Samalla olen tehnyt lakon lightlimppareihin, joihin olen ihan konkreettisessa koukussa. Päätä tuppaa särkemään, mutta se varmaan on vieroitusoireita/nestevajausta. Ei vaan osaa juoda vettä samaan tahtiin kuin mitä limppareita meni alas :oops:

_________________
15.1.2011 BMI 58.8
15.2.2011 BMI 56,8
20.3.2011 BMI 55,9
20.4.2011 BMI 55,4
20.5.2011 BMI 54,9
20.6.2011 BMI 54,5
20.7.2011 BMI 54,5
22.8.2011 BMI 53,7
23.9.2011 SynttäriBMI 52,9

Massu täynnä on mukavampaa laihduttaa!


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)