Pari vuotta sitten kokeilin pudottaa painoa ja vaikka karppasin ja kokeilin vaikka mitä niin paino ei pudonnut. Treenasin usein pari kertaa pvä ja söin 2000-2500 kaloria päivä. Melkien kaksi kk meni ja paino pysyi grammalleen samana. Ei sentin senttiä lähtenyt lantiolta tai vyötäröltä
Nukuin huonosti ja stressasin. Joinain päivinä sykemittarin mukaan kulutus oli 5000-6000 kaloria ja edelleen söin vain 2500cal.
Nyt alotin tänä vuonna ,viikolla 2, Atkinsillä ja jatkan melkein 100% paleo ruokavaliolla. On lähtenyt 1kg/vko ja senttejä lantiolta sekä vyötäröltä 3cm.
Ero parin vuoden takaiseen on että nyt syön riittävästi. Kalorit jää kulutuksesta vain 1000-1500 kaloria ja se on toiminut.
Vaimo on myös ollut paleolla ja laihtunut kilon parissa viikossa ja senttejä lähtenyt niin että menee sellaiset housut jalkaan jotka eivät menneet 2 vkoa sitten. Hän on ollut 500-700 kaloria miinuksella.
Eli, jumit saattavat johtua liian vähästä kalorimäärästä.
Olen jo sen verran vanha että ei paljoa haittaa vaikka toi paino ei paljoa putoisikaan mutta tämä olotila vhh valiolla on todella hyvä. Nukun tosi hyvin ja nenän tukkoisuus, josta olen kärsinyt tosi kauan, on parantunut siinä määrin että kuorsaus on hiljentynyt kuulema erittäin paljon.
Kokeile siis lisätä kaloreita, mulla se auttoi.
tsemiä jumeille
caju