karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-26 04:34:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 110 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mytyn humpuukikonstit
ViestiLähetetty: 2011-01-23 11:38:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vähähiilarisella on menty jo kuukausi-pari mutta vähän lipsuen. Karppauksen olen jo aiemmin todennut parhaaksi ruokavalioksi itselleni, vatsa turpoaa mahdottoman helposti kaikesta mahdollisesta. :o Ja myös helpoimmaksi tavaksi tiputtaa painoa. Nyt mietin ketoosilla käynnistämistä jotta saisi kunnon alun tälle.

Projektin piti alkaa jo aiemmin, mutta aina sitä sitten sortuu vaikka olen tosiaan ruokaa syönyt karpisti, on sitä jokusen kerran sortunut herkkupuolella suklaapatukoihin ym. Tästä syystä paino ei ole tippunut yhtään, vaikka ruoat ovat olleet ns. oikeita.
Motivaatio: Etelänmatkan lukkoonlyöminen tällä viikolla, matka 9 viikon päästä, johon mennessä haluaisin 8 kiloa tiputtaa. Onkohan mulla tavoitteet liian pilvissä? Olen 166/76 tällä hetkellä. Projekti jatkuu tietty loman jälkeen, sen verran painoa on kasaantunut pudotettavaksi.

Karppauksen lisäksi aion lisätä liikuntaa, 4 kertaa viikossa kotona pelaten joko Wiillä tanssipelejä (peli tai ei, hiki tulee) tai tanssien Ministry of Soundin tekemien dance workoutien mukana. Tanssi on ainoa liikuntamuoto josta pidän ja tunneille en koskaan ole uskaltautunut, käyhän se näinkin. :) Tämän lisäksi täytyisi vielä opetella käyttämään noita jumppakalusteita (gymstick-kuminauha pyörillä, painot), jotta pläskit vaihtuisi lihaksiin mm. käsistä ja reisistä.

Mä palkitsen ja lohdutan itseäni ruualla. Tästä täytyisi oppia pois, jotta sortumisia ei tule päivän mielialan mukaan.

Viestin otsikko: Re: Mytty ja kevyempi kevät
ViestiLähetetty: 2011-01-23 11:56:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllähän tuo on joillekin mahdollista ja joillekin ei sitten millään. Yritä ihmeessä matalilla hiilillä, kolme ateriaa päivässä, ei repsuja ja hiilet alas (20g). Parhaasi voit tehdä ja sitten parin kuun päästä katsella miten kävi. Jos käyt asiaa stressaamaan, niin ei se ainakaa asiaa auta. Tsemppiä koitokseen äläkä siihen kariin kuuhun lopeta vaan jatka loppuelämäsi jonkinsortin karppausta.
:smt023

ViestiLähetetty: 2011-01-24 15:16:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos tsempistä!
Aikomus olisi vetää nyt ekat kaksi viikkoa ainakin alle 20hh. Sitten tulee "pakollinen" välipäivä kihlajaisjuhlien ja illanvieton takia - näitä ei onneksi usein ole joten toivottavasti edellisten viikkojen tsemppi ei nollaannu. Alle 20hh olisi tarkoitus jatkaa tuon 2 viikon jälkeenkin jos olo pysyy hyvänä ja ei tunnu liian haastavalta (mitä se ei ainakaan tällä hetkelllä tunnu). Päivän ruoat vaan suunnittelee muutamaksi päiväksi etukäteen, niin ei tuu nälissään valittua väärää tietä. 8)

Rekkasin itseni takaisin taas kalorilaskuriin, se vaan on niin hyvä paikka ja saa tarkat grammat. Olen tallentanut sinne jo jonkin verran ruokiakin, joten on tosi helppoa laskea päivän annokset. Tälle päivälle p92/hh16/r98. Rasvoja vois olla varmaan enemmänkin.

Aloitin tänään aamun huutamalla miehelle Tämä on mun uuden elämän ensimmäinen aamu! :D

ViestiLähetetty: 2011-01-26 08:00:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kahdessa päivässä paino tippunut 76,5:stä 74,2:een. Positiivinen alku, turvotusta tuntuu kropassa silti olevan yhä! Ekat kaksi päivää on menneet hyvin,.

ViestiLähetetty: 2011-01-26 08:23:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jep, nestettä lähtee alkuun mukavasti ja olo helpottaa. Kun pitää tosiaan ne hiilet alhaisina, niin loppuu monenmoiset himot ja hingut ja on kivempi naatiskella elämästä.

ViestiLähetetty: 2011-01-27 06:49:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Eilen olin niin väsynyt, että simahdin jo seitsemältä. Jaksoin parin tunnin päästä nousta puoleksi tunniksi ylös, mutta väsytti vielä niin että menin takaisin nukkumaan ja nukuin sikeästi aamuun asti. Ollaanko sitä nyt ketoosissa kun tällainen väsymys iski? :o

ViestiLähetetty: 2011-01-27 08:13:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Uuteen ruokavalioon tottuminen on useimmille meistä aika raskas kokemus, mutta kyllä se kohtapuolin varmasti helpottaa.

ViestiLähetetty: 2011-01-27 11:55:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No karpannuthan mä olen enemmän tai vähemmän kuukausia, mutta en tietenkään näin pienillä hiilareilla. Tämä on ensimmäinen kerta kun syön alle 20g/hh. Syksyllä ja alkutalvella oli jokunen kuukausi taukoa sairauden takia kun ei jaksanut keskittyä siihen mitä syö, mutta on tässä jo pari vuotta menty hiilareita vältellen, mutta tosiaan sen verran vaihdellen että välillä on ollut kyse vain pastan, perunan ja riisin välttelystä, välillä ihan oikeasta karppauksesta (hiilarit 60g kieppeillä).
Katselin vaan että pääsäryn lisäksi väsymys on ketoosin oire (haukottelinkin koko päivän), siksi oletan että johtuu siitä.

ViestiLähetetty: 2011-01-28 07:23:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Äh, ei sais liikaa kurkkia, mutta en malttanut: aamupaino 73.1. Viidessä päivässä pudotusta siis 3,4 kiloa. Tavoite (paino 68kg maaliskuun loppuunmennessä) alkaa pikkuhiljaa näyttämään mahdolliselta, jos ei nyt paljoa jumia tule alkuspurtin jälkeen. :) Ja 20g/hh ei tunnu yhtään tympeältä, aiemmin olin olettanut että hirveästi täytyy tarkkailla mitä syö. No täytyyhän sitä, mutta hyviä syömisiä on niin paljon että päivän aterioiden suunnittelu käy yhtä helposti kuin korkeammilla hiilarimäärilläkin.

ViestiLähetetty: 2011-01-29 16:43:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mahtavaa, 3,5kg =D> =D> =D> Onnitteluja kilojen katoamisesta!

ViestiLähetetty: 2011-01-29 17:06:19 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Mytty83 kirjoitti:
Äh, ei sais liikaa kurkkia, mutta en malttanut: aamupaino 73.1. Viidessä päivässä pudotusta siis 3,4 kiloa. Tavoite (paino 68kg maaliskuun loppuunmennessä) alkaa pikkuhiljaa näyttämään mahdolliselta, jos ei nyt paljoa jumia tule alkuspurtin jälkeen. :) Ja 20g/hh ei tunnu yhtään tympeältä, aiemmin olin olettanut että hirveästi täytyy tarkkailla mitä syö. No täytyyhän sitä, mutta hyviä syömisiä on niin paljon että päivän aterioiden suunnittelu käy yhtä helposti kuin korkeammilla hiilarimäärilläkin.

Hurja vauhti sulla on ollut kun olet hiilarit tiputtanut... =D>
Toivotaan että tavoite tulee saavutettua :smt023 Mulla on omaan tavoitteeseen 6 kk ja 12 kg...vielä tuntuu mahdolliselta :D

ViestiLähetetty: 2011-01-30 12:33:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos paljon! Tuki on hirveän tärkeää. :) Olen itsekin vähän ällikällä lyöty, en osannut ollenakaan odottaa näin nopeaa painonlaskua. Viikon kokonaistulos on -4,3kg. Virallisesti mennään kuitenkin keskiviikkopunnituksella.

Nolla kiloahan tästä on läskiä ja tästä lähtien tiputus ei tule olemaan noin hurjaa, mutta tämä innostaa kyllä jatkamaan kun yhtäkkiä onkin tiputettavana enää puolet lähtötilanteesta ja aikaa 2 kuukautta. Loman jälkeen pudotus tietty jatkuu vielä ainakin tuonne 66:een, mutta tärkeintä on nyt se tuleva lomamatka. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-02-07 07:34:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ääks, nyt on se juhlaviikonloppu ohi ja överiksi meni, voin kertoa. :shock: Mm. voileipäkakkua kaksi palaa, sipsiä, suolakeksejä, suklaakuivakakkua, energiajuomaa, siideriä... Seuraavana päivänä vielä Amarillon sampler annos. :mrgreen:
Noh, tänään taas ruotuun. Tänä aamuna puntari näytti 72.8, keskiviikkona sitten taas virallinen tuomion hetki.

Loppuviikosta kävin kuitenkin vähän kaupoilla. Vaikka viime viikkona hiilarit ei meinanneet aina oikein alle 20 pysyä (alle 30 kuitenkin -vkl), ostin koon 40 hameen ja 38 kokoisen mekon. Oi että sitä onnea. :D En aluksi meinannut uskoa (tää nyt on tehty vaan väljemmäksi), mutta kun nämä olivat eri kaupoista ja erimerkkisiä, ei syy kai voi olla muuta kuin turvotuksen häviämisessä. Pelkästään sillä sain ostettua kokoa pienempiä vaatteita. Jei. :) Ennen alaosissa on siis mennyt 42 ja näin muuten koko L tai 40 ihan minimissään jossain mekoissa/paidoissa. Painonpudotus kuitenkin pysähtyi kun hiilarit nousi, joten kyllä mun pitää vaan jaksaa pysyä tiukkana ja alle 20g.

ViestiLähetetty: 2011-02-07 12:17:14 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Sulla on menny hienosti, tuloksia on tullu =D>
Mullaki oli hiilarimättöjuhlaviikonloppu, enkä puntarille oo uskaltanu. Enkä käy ennen keskiviikkoa :D .
Ei se yks viikonloppu vielä maata kaada, kun muistaa palata takas hyville tavoille :D .
Tsemppiä jatkoon!

ViestiLähetetty: 2011-02-09 07:43:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voi kurjuus, vaaka näytti tänään 72,5. :( Eilen paino oli sentään palannut takaisin 72,2:een. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta ennen matkaa, kun pidän tuollaisen mässyviikonlopun ja onneksi noita alkoholipitoisia juhlia onkin harvoin nykyään. Tämäkin viikonloppu huono-onnisesti sattui juuri nyt kun viime kerta on ollut lokakuun alussa. Minkäänlaista pudotusta ei ole tullut viikkoon, noussut vaan ylös alas. Karmea tiputus maanpinnalle, kun eka viikko oli niin hurja. Ehkä mä tästä vielä nousen. Olisin niin onnellinen jos kuun lopussa paino olisi alle 70.

ViestiLähetetty: 2011-02-12 18:38:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kollasin tänään vaatekaapin housuosastoa. Voi mitä ihania farkkuja mulla siellä onkaan, jotka olin jo täysin unohtanut! Kaikki on tietysti ostettu jo valmiina "keväällä mä oon näihin laihtunut" mentaliteetillä. :mrgreen: Tää vuosi on muuten eka kerta, kun en mene tähän lankaan. Nuo kaikki on muistaakseni ostettu talvella, vähintään 2 vuotta sitten ja ainoastaan yhdet farkut on sellaiset johon olen oikeasti joskus mahtunut. Onkohan mussa jotain vikaa. :lol: Nyt uusia ostetaan sitten JOS olen laihtunut, ei ennakkoon. Ja näyttää siltä, etten mä kyllä mitään uusia vaatteita tarvitse kun suurin osa vaatekaapista koostuu liian pienistä alaosista.

Tänä aamuna paino 71,4. Viis kiloa tippunut kuukaudessa ja tähän mahtuu melkein puolet iviikoista jumitusta. Olisi enää puolitoista kiloa niin on alle 70. Jänskättää.

ViestiLähetetty: 2011-02-12 19:05:15 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Mytty83 kirjoitti:
Tänä aamuna paino 71,4. Viis kiloa tippunut kuukaudessa ja tähän mahtuu melkein puolet iviikoista jumitusta. Olisi enää puolitoista kiloa niin on alle 70. Jänskättää.

Upeesti etenee =D> Mullakin oli joitakin päiviä sitten alle puoltoista tuohon alle seitenkymppiseen...mistä ihmeestä se idea hiilarimässyistä sitten iskikin tähän rakoon #-o No huomenna ruotuun täälläkin :smt045

ViestiLähetetty: 2011-02-21 15:28:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Taidan joutua huomenna pyytämään kortisonikuurin takaisin. :( Taisi jäädä tämän tytön laihdutukset ja haaveet alle 70kg painosta toistaiseksi. En luovuta, mutta kortisonikuurin aikana laihduttaminen taitaa olla toivotonta. Olihan mulla tosin kuuri päällä vielä tammikuun lopussa kun kampanjan aloitin, tosin enää pienillä annostuksilla, mutta kyllähän se paino laski nopeaa silloin. Karppausta en kuitenkaan missään vaiheessa unohda koska se pysyy elämäntapana tästä eteenpäin. Tänään on kuitenkin sipsipäivä koska huomisesta suolan käyttö menee minimiin turvotuksen estämiseksi ja haluan käyttää ikäänkuin viimeisen mahdollisuuden syödä "mitä tahansa". Ilo se on pienikin ilo. :)

ViestiLähetetty: 2011-03-03 08:51:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt näyttää vähän huonolta. :? Paino heiluu 73 molemmin puolin tällä hetkellä. Viime viikon lopulla paino oli vielä 70 kilossa, kun mahakipujen takia en oikein innostunut syömään. Voihan tää olla menkkaturvotustakin, mutta varmaan se on tuo kortsikka nyt aika vahvoilla syypääksi. Voin kyllä syyttää vain itseäni, koska en ole jaksanut välittää oikein syömisistä ja helposti napannut suklaapatukan tai kaksi ja tiistaina kävin kiinalaisessa. :evil: Tänään hiilarit siellä 30g ja huomisesta lähtien alle 20, prkl. :) Mä en vaan halua uskoa etten voisi tiputtaa painoa kortsikkakuurilla vaikka en ole kuullut kenestäkään joka olisi siinä onnistunut.

ViestiLähetetty: 2011-03-05 11:30:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Paino on heitellyt nyt aika paljon. Keskiviikon aamupaino oli 73.8, tänä aamuna taas 72.1. Eli nyt vaan 1kg enemmän mitä alimillaan kampanjan aikana. Mitään turvotusta tai muuta inhottavaa ei ole tullut (vielä), ja tarkalla syömisellä (+veden yltiöjuomisella ja suolan välttelyllä) painokin näyttää palautuvan. :)

Sipsihimo on ollut valtava nyt pari päivää. Olen molempina päivinä seissyt sipsihyllyllä 5 minuuttia taistellen itseäni vastaan. Pussi on ollut jo kädessä ja olen kiikuttanut sen takaisin.. Kiitos vaan kauppiaille kun pihtailette niitä pikkupusseja, se ois lähtenyt niiiin helposti mukaan. :twisted: Eilen mietin koko illan että kävisinkö Makuunissa hakemassa taffelin pussin vielä, mutta luojan kiitos järki sanoo että suolaa on nyt pakko vältellä ettei turvotusta tule, muuten olisin nimittäin repsahtanut jo useampaan kertaan eilisen aikana! Kaipaisin niin kovasti jotain sipsin korviketta. Suklaahimoa ei pääse karppauksessa tulemaan kun on vaikka mitä herkkuja, mutta mikään ei korvaa taffelin tavallista poimusipsiä kun sen himo iskee :(

Eilen saapui myös lomavaatteita postissa. Jotain on kropassa kuitenkin tapahtunut, koska moni asu oli siinä ja siinä ettei liian iso. Bikinitkään ei nyt niiiiin hirveältä näyttäneet päällä ja onneksi tässä on vielä vajaa 4 viikkoa matkaan.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 110 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00