RaahenTiikeri kirjoitti:
-eiköhän tuolta jutusta vilahtanut,että päihdyttävyys poistettiin.Ja taisi olla jotain juttua siitäkin,että ollaanko valmiita tekemään rikoksia toiminnan jatkumiseksi.
MISSÄ VILAHTI ja tarkalleen ottaen mitä, häh?
RaahenTiikeri kirjoitti:
En tiedä mitä sinun työpaikkasi liittyvät aasialaisten tupakka-askien väärennettyihin kuviin,mutta kai se sitten liittyy....
Lähde väärentämisestä? Äläkä hitto taas vaan sano että "ei oo." Sitäpaitsi mun liittämät kuvat oli Ranskasta eikä Aasiasta.
RaahenTiikeri kirjoitti:
Onneksi monissa muissa ammateissa,tai näin työttömänä,saa nähdä muitakin sävyjä mustavalkoisuuden sijaan.
No ilmankos sä rehvastelit ettet ole ollut minkään sairauksien takia pois töistä ikinä.
RaahenTiikeri kirjoitti:
hassua,että keuhkoahtaumataudin prosenttiarviot tupakoinnin aiheuttamista tapauksista senkun kasvaa vuosi vuodelta....
Ai kasvaako? Paljos ne oli vaikkapa vuonna 2009. Entä paljonko vuonna 2008? Onko vastauksesi: "en tiedä" ?
RaahenTiikeri kirjoitti:
-mää olin aktiivinen tupakkaverkossa varmaan nelisen vuotta.Niin kauan kuin se alkuperäinen pilottihanke loppui ja homma taisi siirtyä pelkäksi lopettajien foorumiksi (tietysti)lääkeyhtiörahoitteisella sivulla.
Mikä lääkeyhtiö rahoittaa Tupakkeverkkoa? Sivun taustahoiksi ilmottautuvat Terveyden edistämisen keskus ry, Elämäntapaliitto, Hengitysliitto Heli ry, Sosiaali- ja terveysministeriö, Suomen ASH ry, Suomen Syöpäyhdistys, Suomen sydänliitto, Terveyden edistämiskeskus ja Valvira.
Mikä noista mainituista on lääkeyhtiö?
Stumppi.fi sivustoa puolestaan rahoittavat Raha-automaattiyhdistys RAY ja Sosiaali- ja terveysministerlö. Onko jumpikumpi noista lääkeyhtiö?
RaahenTiikeri kirjoitti:
10 tupakkaa päivässä 4-5 vuoden ajan ei yskääsi ole aiheuttanut,ellei pohjalla ole jotain muuta. Tuolla pohjalla et pääsisi edes väestötutkimukseen,jossa tutkitaan "tupakoivia ihmisiä"
Täyttä potaskaa jälleen kerran. 10 savuketta päivässä tupakoivat lasketaan ihan taatusti vakituisesti tupakoiviin.
10 tupakkaa päivässä viiden vuoden ajan tekee melkein 18 000 savuketta, ja johan ois kumma ellei sekin jo voisi aiheuttaa ties mitä hengityselimissä.
RaahenTiikeri kirjoitti:
onko suomen päihdehoitajia haettaessa minkälaiset kriteerit?
Tää alkaa puolestaan haiskahtaa jo sen tyylin perseilyltä, että aikomuksesi on trollata keskustelua henkilökohtasuuksiin jopa vetämällä peliin vastakeskustelijan ammatin. Siinä aletaan kohta jo rikkoa netiketin sääntöjä sen verran, ettei sen pitäisi olla sallittua edes Taistelutantereella.
Päihdehoidon asiakkaat sentään myöntävät ongelmansa ja haluavat apua siihen. Mä rakastan työtäni, koen sen mielekkääksi ja tarpeelliseksi, ja teen parhaani kaiken ammattitaitoni mukaan asiakkaitteni hyväksi.
Siinä sulle kriteerejä alkuun. Ja jos henkilökohtasuuksiin aletaan menemään, niin mä kysynkin sulta ihan yhden kysymyksen vaan että mitäs sä sitten aattelit tehdä isona? Siis muuta kuin lussuttaa röökiä?
Ei tartte vastata, koska kysymys on niin off topic ja muutenkin epäolennainen.
RaahenTiikeri kirjoitti:
-otan huomioon..otan otan...se on vaan se,että tuolla uskomattomuudella tupakoijia on mestaroitu ja ahistettu nurkkaan nyt 20 vuotta.tupakoijilta kysymättä.

"Sivullisten kyttäysverkosto" ahistaa nurkkaan ja mestaroi.. Hei, mä oon itsekin tupakoinut viimesen 20 vuoden sisällä. Tupakoin vielä noin neljä vuotta sitten. Ei mua kyllä missään "mestaroitu", eikä "nurkkaan ahistettu".
Mutta jos sä oot nyt ahistettuna jossain nurkassa, niin mä suosittelisin menemään sieltä tupakalle ihan reipaasti johonkin avoimelle paikalle ulkosalle. Siellä saa tupakoida, kunhan ei roskaa ympäristöä niillä vtun natsoilla.
Sä oot tässä keskustelussa huiskinut minua sellasilla
olkinukeilla kuin "agenda" ja "pyhä viha päihteitä kohtaan", ja viimesimpänä se "mekanistinen (sic) suhtautuminen päihteisiin". Paskaa.
Mä en ole mikään raittiuskiihkoilija tai moralisti, ja mielestäni satunnainen alkoholinkäyttö on ihan jeees ja vieläpä aika hauskaa, ellei se aiheuta ongelmia. Tupakointikin on jollain tavalla ihan jees, kunhan mun itseni ei tartte tupakoida eikä kenenkään muidenkaan savuttomien
sivullisten hengitysilmaa myrkytetä tupakan saastalla.
Minulla on tupakoivia ystäviä, eikä minua häiritse heidän tupakointinsa tippaakaan. Saatan kyllä joskus sopivassa tilanteessa vinoilla siitä hieman, mutta ihan ystävällisessä mielessä, sellasena veljellisenä pikkuvittuiluna joka oikeessa elämässä tuskin edes ärsyttää paljon.
Mutta pikemminkin tuntuu, että tupakoimattomat häiritsevät tupakoivia ihan huomaattamaan. Vaikkapa jollain kuvitteellisella "kyttäysverkostolla".

Onko tää se päihderiippuvuuksiin perehtyneille tuttu ilmiö, että addiktion aiheuttama alitajuinen syyllisyydentunne lievenee jos mahdollisimman paljon ihmisiä on samassa veneessä.
Uppoavasta veneestä pois päässeet "ovat olevinaan vähän parempia ihmisiä", niillä on "kyttäysverkosto" tai "agenda" ?