karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-25 15:44:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: KK ei liiku..
ViestiLähetetty: 2011-02-11 21:21:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Einari-Epätoivo iskee!!. Jalka kipsissä 4 viikkoa.. Nyt kun liikunta on 0% normaalista eli kerran yhdelläjalalla portaat alas/ylös ja 200metriä yhdellä jalalla hyppelyä. Ottaahan tuo käsiin,mutta yhtään mitään ei kulu. Mitä hittoa sitä sitten syö?

Aamupala kurkkua ja mandariini,Päivällinen Kasvis-juures-broileri soppaa. Nyt ei voi sit kuin vetää lisää rehuja joita niitäkään ei hirveesti oo.

Mitä tehdä? Elopainoa ei ole liikaa,mutta rasvaa on niin paljon,että tästä määrästä sais varmaan 2 meikäläistä.. Masennus ja ahdistuskohtaukset lisääntyvät kun olen tottunut liikkumaan tunteja päivässä ja aina varmasti kuluttanut sen mitä syön..

Viestin otsikko: Re: KK ei liiku..
ViestiLähetetty: 2011-02-12 09:52:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joops.. Uus päivä. Koira vinkuu tuossa levottomana pissahädässään että ulos pitäis lähteä. matka on edelleen se 100metriä/suunta ja taas tulen aivan hiestä märkänä takaisin. Tänään en tiedä pystynkö nielemään mitään? Niin paljon suututtaa ja ahdistaa eilinen. Jos olisi senverran enemmän sitä jotain,heittäisin kaikki herkut samalla roskiin kun lähden ulkoilemaan.. "ei elämästä aina tarvi nauttia" tyyli vain sotii elämänkatsomustani vastaan rankasti. Ja ne ahdistuskohtaukset on niiiin helppo hoitaa pois ilman yhtän pilleriä kun saa hyvänolon tunteen jostain.. Suklaa,Mikä oiva keksintö. Kyllä nämä psyykeongelmat ovat aikamoinen hidaste koko karppausprojektille.. Täytetyt paprikat ovat uunissa.. En muistanut laittaa niitä edes jääkaappiin. Syön ne ehkä tänään..? Pakko silti saada kaupasta lisää rehuja.. Muuten tulee isoja ongelmia.

Nyt lähden ulos.. Jo vaatteiden päällesaaminen on helvetin vaikeaa..

16:30
Päivä on mennyt putkeen,Kävin isän kanssa citymarketissa ja hypin noin tunnin yhtäsoittoa kepeillä. Ainakin kädet saivat kuntoilua. Päivän kalorit ovat 300 ja hiilarit 10 ja kohta olis päivällisen vuoro.. Onneks sai rehuvaraston täyteen kaupassa joten ei ole hätäpäivää.. Rakennusryhmä kokoo mun parvisänkyä johon en pääse nukkumaan vielä ainakaan 2 viikkoon. Noh,saa ylimääräiset laudat pois jaloista ja pystyy kuntoileen lattialla.

19:30
Joo,Puolikarpppauspäivä myös tämä. Ja samaan vanhaan suklaaseen kaaduin kun itkin kurjuuttani puolituntia eikä olo helpottanut yhtään. Kas,Dacapo ja 2 palaa suklaata vaikuttivat heti. Taisi olla blaceboa kylläkin. Syöminen loppuu tähän.. Vatsa on turvoksissa ja tekisi niiin paljon mieli ottaa laxatiivi.. Istuisi vartin vessassa ja taas olis vyötärönympärys monta senttiä vähemmän ja olo ei olisi niin pallomainen. Eniten tässä hommassa ärsyttää se,että en muistanut pyytää isältä vaakaa samalla kun hän tuli.. Olis kiva tietää paljonko minä TODELLA painan? Villejä veikkauksia on.. En viitsi paljastaa kokoani,sillä ihmiset eivät voi ymmärtää MIKSI minun pitää saada 5 kiloa vähenemään ja missä sitä ylimäärästä muka on? Olen aika uupunut tästä päivästä ja sokerit taas nostattivat oloni kattoon.

Päivän todelliset luvut ovat: Hh= 80 Pr 95 ja kcal 1120..
Päivän kulutus on olut ehkä 1500kcal paikkeilla että ei tämnä huippua ole,kun tavoite on jotain aivan muuta. Ja kun olisit voinut vain jättää keiton syömätä ja ottaa vaikka broilerit uuniin,olisi tilanne toinen eikä suklaata olis mennyt yhtään. Miksen kestä tätä olotilaa kun tiedän kaikkien kavereiden ja ihmisten olevat pitämässä hauskaa ja minä kun täällä kökötän ja odotan vatsan tasoittuvan senverran että uskallan lähteä koiran kanssa ulos.. ? Onneksi sisko tulee kohta..

ViestiLähetetty: 2011-02-13 10:21:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen miettinyt montaa asiaa yöllä.. Ja olen tullut seuraavaan loppuratkaisuun. Syön nyt karpisti aamulla ennen lähtöä sokerihiilarimössö tajoilun pariin. Soppaa vähän,nakkia&kinkkuleikettä ja rehuja.. njam..

ViestiLähetetty: 2011-02-13 10:33:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Missä rasva? ei oikein karpilta kuulosta siun syömiset. Huono olo ja masennus tuossa valloilleen pääsis ilman kipsiäkin. Tarpeeksi rasvaa, verensokerit tasaisena ja ei varmasti makeanhimo iske.

Syö hyvä ihminen vähintään peruskulutuksesi verran. Liikunta ei sinänsä karpatessa laihduta, vaikka se nyt onkin kaikella tapaa muuten hyväksi terveydelle.

Vähän vaikuttaa ettet ole ottanut ihan perusasioista selvää vaan teet nyt jotai ihan päin pyllyä.

Aloita nyt vaikka tästä: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=41&t=47510&hilit=vasta+alkajille

ViestiLähetetty: 2011-02-13 17:36:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Se voi olla,että kun ei osaa,ei myöskään ymmärrä ettei tee oikein.. Nytkin hirveä ahdistus yhdestä palasta mustikkaleivosta. Huominen on uus päivä ja taidan OIKEASTI yrittää tehdä jotain järkevää.. Epävarmuus ja hirveä lihomisen pelko vaan ajaa mua kokoajan syvemmälle suohon. Tarvis kai jonkun "tukihenkilön joka OIKEASTI tietäis miten tehdä oikein.

Huomenna,oi huomenna....

Muoks.. Kävin vaa'alla ja järkytyin. Olen ollut 10% yläkantissa painoni suhteen. Vaikka nyt minulla on vatsa tupaten täynnä ei vaaka näyttänyt juuri mitään. Ehkä voin huomenna oikeasti miettiä tätä touhua uudelleen. Painoa pitäisi pudota vain 4kiloa,jotta olisin ihanteessa..Hmm,Tulipa shokki kun luuli olevansa norsu,mutta olikin vain merileijona..

ViestiLähetetty: 2011-02-14 11:41:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ompas kaunis aamu aloittaa.. Aamukuviot sujuivat melkein ongelmitta sillä Kun olin palaamassa koiran janssa lenkiltä,halusi muuttoauto sitten tietenkin tulla pihaan samaan aikaan ja tuli vähän kiire viedä autoja pelkäävä kiki sivuun,yritää olla kaatumatta keppian kanssa ja pysyä rauhallisena samaan aikaan. Minulle on jääny trauma "tientukkona" olemisesta ja haluan aina nopeasti päästä pois tilanteesta jossa minua odotetaan. Hiki nousi pintaan vähän,mutta sekin oli vain tuskanhikeä portaiden kiipeämisestä topatakki päällä..huh..

Aamupalan valmistaminen oli hauskaa. voita runsaasti pannulle ja pari kananmunaa ja nakinpalojen kanssa tirisemään. Sitten kinkkuleikettä 5 ja raejuustopurkki auki. Jäävuori ja kurkku sekä tomaatti kruunasivat kaiken. Nyt on vatsa täysi ja seuraavaa nälkää voi odottaa vasta neljän maissa. Rasvaa olis saanut olla yhäkin enemmän mutta päivällä sitten korjataan tilanne.
Ideaa ruoasta ei ole,mutta Kanankoipia on kaapissa,eli ehkä palastelen ne ja kehitän siten jotain lisäksi

ViestiLähetetty: 2011-02-14 12:39:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Non nih, hyvältä vaikuttaa tähän asti! :)

Sulla ei sitten tosiaan ole paljoa pudotettavaa. Joten jospa lähtisitkin siltä kannalta, että aloitit loppuelämän kestävän terveellisen elämäntavan. Sitä kautta lähtee sit ne ylimääräkilotkin, tai vartalokin voi yllättävästi tiivistyä vaikka vaaka ei heilahda niin paljoa. Itse "pipipäänä" (masennustaipumus) sanon, et vhh-ruokavalio pitää kaiken maailman synkät ajatuksetkin paremmin loitolla, puhumattakaan niitä tunnesyöpöttelyistä/ahmimiskohtauksista. Ja kun päälinjat on kohdallaan, mustikkapiirakkapalat silloin tällöin ei hommaa kaada. Elämästä saa myös nauttia. Karpatessa joka ateria on nautinto, mutta silloin tällöin syödyt hiilariherkutkin on ihan ok.

ViestiLähetetty: 2011-02-14 13:17:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo.. Tuntuu tooosiii hyvältä tänään. Elämäntapa tästä tuleekin kunhan ensimmäisestä viikosta selvitään. On kiva poistua hiilarimassasta ja pyytää ruokailussa 3 makkaraa sen sijaan että 1 makkara ja kasa perunoita.. Kunhan tästä nyt edes pääsis työpajalle asti. 3km on hiukan pitkä matka 20 asteen pakkasella hypittäväksi sauvojen kera.

ViestiLähetetty: 2011-02-14 18:15:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt on Ä-H-K-Y kun oli niin hyvät pöperöt. Noh,6h olinkin kylläinen että kyllä kelpaa. Illalla sitten lenkin jälkeen vielä jotain kevyttä että saa nukuttua. Päivän protskut ovat menneet hieman yli suosituste kun kalorit on 1400 ,mutta ei se haittaa. Täytyy parin tunnin päästä tehdä sarja selkä ja vatsalihasliikkeitä ja sit lähtee koiruuden kanssa tuonne kylmään ja pimeään. Jos laitan leivinpaperia villasukkien väliin niin voin varmaan astua jalalla lumeen ilman että kipsi kastuu..Vai voinko?
aah nyt kun olis pari palaa suklaata,tai pari keksiä niin elämä hymyilis.. Hiilaritkin antavat periksi,sillä niitä ei ole kertynyt kuin 5 tänään. ja kun viimeviikolla oli 40 päivällä..

ViestiLähetetty: 2011-02-15 11:26:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään oli hyvä aamu.. Kävelin ilman keppejä ulkona vartin.. Koska mulla ei edelleenkään ole sitä pohjallista tohon kipsiin,sidin sen liimasiteellä jottei kosteus pääsisi sen ja kahden villasukan läpi kipsiin.. Liioittelu? eikai? :lol:
Kohta kun maha vähän laskee,alan tekemään vatsalihaksia.. Toinen jalka taipuu huonosti mutta yritetään. Tarkoitis olisi yltää samoihin määriin kuin normaalistikin,vaikkei mulla oo yhtään motivaatiota. Pakko yrittää saada lihaskunto palaamaan samalle tasolle kuin 3viikkoa sitten. Uskokaa tai älkää,mutta lihakset surkastuvat yllättävän paljon 3 viikon istuskelun aikana. Mahaa vähän särkee kun on taas sen aika,mutta yritän valjastaa mieleni sen yli..

ViestiLähetetty: 2011-02-15 17:22:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvä päivä jatkuu.. Kaupungissa 3 tuntia kepeillä. Ruokakassin sisältö oli kyllä kehno. Vain leipää,leipää leipää suklaata ja yksi paketti kalkkunaleikettä.. Missä makkarat ja jauhelihapihvit? yleensä jeesus kassit ovat olleet täynnä makkaraa ja yms.. hö.. Noh,tänään voi syödäkin varmaan 1700 kaloria kun olen ollut liikkeellä. Hain Anttilasta sellaisen ovirekin,mutta ovien karmit ovat 70cm ja minimi mitta tangolla on 74... Ja kaapin ja seinän väli on 90cm Täytyy keksiä jokin palikka jostain tuohon väliin.. Olis ollu niin kiva päästä tänään jo testaamaan ja treenan.

ViestiLähetetty: 2011-02-15 21:04:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt on sit iltakävely 15min suoritettu ja aikas paljon veti pumppu sivurytmejä koko matkan.. Aika vammasta kun on niin kylmä että henki ei kulje ja sit hitaasti mennä eteenpäin yrittäen hoputtaa koiraa pysymään liikkeessä mun ympärillä jottei raukka jäädy. Noh,ei sillekään tee energiankulutuksessa pienet lämmityspiikit mitään pahaa. Olis pitäny itsekin olla takki auki ja antaa kehon vähän tehdä töitä enemmän lämmityksen eteen.. Koira sai ruokansa,mä tuskin enään syön mitään tai jos,niin pastan pari nakkia öljyssä vielä. Harmi kun mössöä tuli tehtyä niin vähän.. Sitä tekee mieli lisää.. :? en oo syöny tonnikalaakaan pitkään aikaan. Vatsalihastreenit pyörii mielessä mutta olo on niin voimaton että taidan jättää kuntoilut huomiselle, En sitäpaitsi halua hikoilla YHTÄÄN enempää kuin on pakko. Niin on hankalaa toi suihkuttelu kun joutuu istuun kylppärin lattialla ja pitää muovipussitettua jalkaa suihkuverhon toisella puolella.. joo,nyt telkkuari auki ja pienen iltapalan suunnitteluun.

ViestiLähetetty: 2011-02-16 11:41:33 
Poissa
remppakarppi
remppakarppi

Paljon sä jaksat keppien kanssa vedellä... Nimim. 7kk kepillä, eikä siitä pääse eroon ties... koska. Nyt jaksan kävellä pari tuntia putkeen, sitten särkee ihan pirusti. Tosin tuo jalka ei oo laillinen.
Suosittelen sitten ihan oikeesti tekemään kaikki ne jumpat, mitä ne sairaalassa komensi x3. Mulla leikattiin jalka heinäkuussa ja nyt yrittelen sitten ylläpitää noita reisi- ja pohjelihaksen jämiä, minkä pystyn.

ViestiLähetetty: 2011-02-16 12:42:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo,jaksais mennä ja meninkin eilenkin 3 tuntia mutta koiran kans en uskalla lähtee kauas koska saattaa nykäistä itsensä irti ja se on sit "olip kerran koira,eräänä päivänä ei sitä ollutkaan" tarina.. Ilman keppejä kävin tänään kaupassa kun ei satu astuminen. Jalka vaan jäätyy vaikka on kipsi,2 villasukkaa ja liimaside siinä päällä. :o Sais nyt sen pirun "kengän" tähän niin helpottais liikkumista ja pääsis käveleen töihin..

ViestiLähetetty: 2011-02-16 18:41:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kävin hervannassa hyppimässä jonkun puoltuntia.. oli kivaa ja piti lähtee vielä ideaparkkiin etsimään kunnon rekkitankoa. Isä ei jaksanu lähtee enkä haluu maksella muiden bensoja nii mennää sit huomenna. Milläs pääsis lidliin huomenna aamusta? bussilla menis aikaa varmaan 2tuntia. Harmi kun vasta 4 aikaan on autoiluun sopiva ilma.. sit ei oo yhtään keittiövaakaa enään jäljellä. :(

ViestiLähetetty: 2011-02-16 21:59:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Iltalenkki 20min tehty.. Myös 3x 20 vatsalihasta. Reisiharjoituksia muutama.. tuntuu ihan hyvältä vaikka oonkin hiilaripommin jäljiltä ihan zippi. Jokapäivä oon nyt luvannut suuria ja aina repsahtanut johonkin. Onkohan mulla edes yhtään mahdollisuuksia tähän todelliseen "true karppailuun"? epäilys on suuri.. Jos on 20vuotta aina saanu mitä on halunnut ja aina antanut periksi kaikessa,Mitä vaatii muutos?

ViestiLähetetty: 2011-02-17 15:43:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nyt on KK uinut riittävästi.. 3 tuntia hyppelyä kepeillä ja monet portaat.. Oltiin tutustumassa Ikaalisten käsi ja taideteolliseen eli ikataan. Oli hienoa saada hiki virtaamaan kunnolla siitä että OIKEASTI tekee jotain joka nostattaa kuntoa. Jes!! Nyt palkitsen itseni P 52 h 10 R 25 aterialla ja kahdella palalla suklaata.. Ne oli sit viimeset tässä talossa piilossa olevat joten nyt en vain enään osta enempää niin kaikki on reilassa. Nyt pitäis vetää vielä rehuja päälle runsaasti mutta kun kädet on niin poikki etten jaksais leikata mitään. Tän päivän syömiset pitäis olla tässä,mutta pakko mun on illalla vetää vielä jotain koska muuten joutuu nälkäisenä nukkumaan. Ja ideaparkissa isän kanssa kuitenkin kuluu taaas virtaa ja kaloreita niin ei 1000 kaloria päivässä oo yhtään karppia.. jos laittais uuniin illalla vielä hornetteja..? niiden päiväys oli maanantaina..
21:00
Liikuttu on,vaikkakin pyörätuolin kyydissä. Kauppareissu,Rekkitangon asennus ja kokkailu. Nyt väsyttää ja jalkakin on vähän äkäinen. Masu täynnä on hyvä vetäytyä peiton ja tyynyn kanssa sohvalle ja laittaa leffa pyöriin.. mitähän sitä kattois? :shock:

ViestiLähetetty: 2011-02-18 17:05:50 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiva päivä.. Rakas tuli yöllä puoli viisi reissuilta ja heräsin :x Heräsin toiseen kertaan kymmeneltä ja tein karppiaamupalaa itselleni. aamulenkki,kolmen aikaa päivlenkki ja nyt alkaa siivous.. Harmi kun eo osaa yhtään arvoida liikunnan määrää. :( Rekkitanko houkuttaa,mutta taidan tänään keskittyä hyötyliikuntaan.

ViestiLähetetty: 2011-02-20 09:01:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään tulee oleen kns aktiivinen päivä.. Aamulenkki,aamupala,kaupunkiin ja josko vaikka sais jotain yhtä älykästä luettavaakin kuin elinen ostos. "Karppaus,opas ja keittokirja. " Luin 100 sivua parissa tunnissa ja järkytyin kuinka sairas voi olla yhteskunta..? Kun joku ei ole samaa mieltä massan kanssa,hänen elämänsä tuhotaan ja kaikki oikeudet neuvoa kansaa poistetaan. Sisälläni vellova anarkisti repi sisuksia hullunlailla. Miten joku VOI väittää että tämä on HYVINVOINTIVALTIO?? En jaksa ymmärtää..

ViestiLähetetty: 2011-02-20 20:01:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Päivän liikunnat ovat olleet suht norm. Sain kyydin anttilaan,hoidin asiani siellä,kävelin 2 kilsaa vanhemmille ja olin siellä iltapäivän. Siellä meni 10 palaa suklaata. Sain kyydin takaisin kotiin ja olo on ollut senjälken aivan hirveä. Väsyttää,vituttaa,ahdistaa ja masentaa. Jos sulkisin silmät,nukahtaisin samantien. Miksen koskaan opi?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00