karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-01 19:26:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mielialat
ViestiLähetetty: 2011-02-03 19:35:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mun vhh-ruokavalio taitaa olla ihan liian vähärasvainen kun on enemmän sitä ahdistusta ja semmosta.. :/

ViestiLähetetty: 2011-02-04 17:04:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla räjähti raskauden jälkeinen masennus täyteen kukkaan kun aloin karpata. ilmeisesti minulle ei sovi tiukin dieetti vaan hiilareita pitäisi saada se 30-50g päivässä. Tai sitten meni kolmisen viikkoa totutellessa vaan tähän kaikkeen. Nyt on jo tasaisempi fiilis.

Urakka alkoi 10.1.2011.

ViestiLähetetty: 2011-03-07 16:35:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mieliala varsinkin aamuisin herätessä innostuneen onnellinen, leijuva, euforinen...
Päivän mittaan ajoittaista hajamielisyyttä, impulsiivista touhottamista, ylikierroksia lähes komisario Pöystin tyyliin. :roll:

Iltaisin rauhotun ja alkaa unettaa hyvin varhain. Nukun 5 tunnin sikeitä unia, ja se tuntuu riittävän ihan hyvin.

Hiilareita ei tee mieli lainkaan, mutta minua on alkanut riivata entistä enemmän himo light-colaan; siis aspartaami-litkuun. :shock: Tunnen ajoittain olevani suorastaan nääntymässä janoon ja ainoa asia joka voi sammuttaa himon on Rainbow cola light. Nälän hallintaa aspartaamin lutkuttaminen ei tunnu haittaavan, eli nälkää on enää aniharvoin.
Toinen viikko alkamassa alle 20 g/vrk hiilareilla. Keto-diastix ei näytä välillä mitään, varsinkaan aamuisin eikä kuntosalin jälkeen iltaisinkaan. Pari kertaa punertunut lukemiin 1,5 ja jopa 4.

ViestiLähetetty: 2011-04-20 16:54:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

kun aloitin karppaamaan syksyllä, olin kun persuksiin ammuttu karhu viikon tai pari. talvi meni suht ok kun menin vähän korkeammilla hiilareilla. keväällä elämäntilanteet johtivat lähes kuukauden repsumiseen ruokavaliosta (karkkia, kakkua..) ja nyt kun vedin taas matalille hiilareille niin ei jaksa mitään. en ole nyt laskenut monesko päivä olisi menossa enkä ole tarkemmin hiilareitakaan laskenut. nauru on hävinnyt kokonaan ja kuulemma kiukustun kaikesta (itse en enää edes huomaa ?), nukkua tekisi mieli kokoajan. fyysisestikkin olo on todella väsynyt, esimerkiksi rappusten meneminen on välillä jopa kivuliasta reisille.. mutta kyllä tää tästä, viikon tai pari tälleen ni sit voi alkaa varovasti taas nostelemaan hiilareita inhimillisiks. mieltä piristää onneksi peilikuva, nestepöhö on vähän jo taas alkanut häipymään (:

ViestiLähetetty: 2011-08-11 07:37:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täällä kanssa aloitin pitkästä aikaa ketoilemaan ja pinna on niin kireällä ettei mitään järkeä.. :evil: Joka asia vituttaa, mitään ei jaksa, päätä särkee ja kaikki on muutenkin aivan suolesta. Nojuu. Nesteet on lähtenyt kuitenkin liikkeelle, iho voi hyvin, yöt tulee nukuttua huomattavasti paremmin. Eli eiköhän se taas tästä.. Nolottaa vain kun otan kaikesta niin itteeni, olen pahalla tuulella 24/7 ja ei oikein jaksaisi tehdä mitään..
PMS oireillakin voi toki olla tässä vaiheessa kuuta olla osansa. Eli katsotaan tuossa viikon päästä, millä mielin ollaan. :roll:

ViestiLähetetty: 2011-08-11 08:31:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kuukauden oli hyvä viilis, sitten laski ko lehmän häntä :evil: Kolme viikkoa ihan down, joten päätin vetää päiväksi hiilarit ylös (300g :oops: ). Ja nyt seuraavana aamuna fiilis on hyvä, paino laskenut eikä väsytä :shock: Katotaan mitä seuraavaks käy, kun pääsee takas ketoosiin.....

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=81&t=63810&p=1644265#p1644265

ViestiLähetetty: 2011-08-11 15:36:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Karpatessa kyllä oppii (pakko oppia) tuntemaan itsensä taas vähän paremmin. Pelkästään tätäkin ketjua lukiessa huomaa, kuinka eri tavalla jokainen reagoi karppaamiseen ja hiilareihin! Mulla on mielialat pysyneet tasaisina, en ole missään euforiapilvessä mutta kuitenkin hyväntuulinen koko ajan. Välillä oon yhden pojan takia itkeskellyt :roll: mutta ei todellakaan ole tullut sellasta masennusta kuin hiilariaikana!

Mulla kans hiilareita ei tee yhtään mieli mutta jano on koko ajan! Aikaisemmin enemmillä hiilareilla mulla oli paha pepsi max-riippuvuus, mutta nyt yhtäkkiä tajusin että ei ole enää! Juon nykyään paljon vichyä!!

ViestiLähetetty: 2011-08-15 20:48:50 
Poissa
sintti
sintti

Minä valitsin tämän, koska aattelin sitä että tällä nyt on joka tapauksessa ollut ennen kuin epilä'äkkeet keksittiinkään ainakin jokin teho... ja nyt kun joka tapauksessa on niin että noin 30% temporaaliepilepsiasta ei saada kuriin lääkkeillä, etenkään jos tauti on ns kaikin maustein, eli jokaista kohtaustyyppiä esiintyy, on ollut syntymästä, ja fokus näkyy aina eeg:ssa, on näkynyt magneetissakin tosin kuulemma leikkeessä johon saattaa osua vääriä löydöksiäkin. Ja on lisäksi tyvivaltimospasmi.

Eli tavoittelen kohtauksetonta tilaa. Se on nähty että karppaus ei ainoana auta mutta enpä tuota toivonutkaan... pitää muistaa ottaa lääkkeet...

Sen verran optimistista vilkuttaisin, että tämä uneliaisuus kielii kyllä siitä että dieetti kohottaa GABA-aktiviteettia keskushermostossa (tai toivon ainakin) se puolestaan nostaa ehkä hyvinkin kohtauskynnystä -- suomeksi, vähentää kohtausalttiutta.

Mieliala on ollut tasainen. Kun yritin olla ihan ilman hiilaria, luulin kyllä pyörtyväni, eli vähän söin. Kokeilin tosissaan nimittäin pekoni-kananmuna-paistosta, näläntunteen mukaan eli kahdesti päivässä. Vähän on oltava muuta mukana. Yritän pitää hiilarit alla 30 gramman, mutta en rupea nipottamaan, eikä ole edes vaakaa, joten siinä alta 50g kun pysyisivät, niin hyvä olisi. äänsärkyä on hieman ollut.' Janottaa kyllä tosissaan kaiken aikaa. Ja huusissa saa hypätä pitkin yötä, mutta se on maallista...

Mutta jos saisin temporaalistatukset eli monta päivää kestävät hämärätilat pois, antaisin mitä vaan. [-o< On hyvä laihtua, en minä sitä... kyllä minä laihdunkin... mutta tuosta tuli äkkiä päämotiivini.

ViestiLähetetty: 2012-02-02 17:37:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse oon n.kuukauden karppaamisen jälkeen ollu paljo virkeempi eikä oo tullu semmosia raivopuuskia. Oon myös paljon kärsivällisempi nykyää. :)

ViestiLähetetty: 2012-04-09 00:48:30 
Poissa
sintti
sintti

Huh, huojentavaa lukea etten olekaan yksin näiden negatiivisten vaikutusten kanssa joista jo omassa ketjussa aiemmin kirjotin Pellinki-puolella. Nyt vasta löysin lisää keskustelua aiheesta :)
Päätin aiemmin että nostan hiiliä kasvisten muodossa 18-25 grammasta 30-35een -jos alkais tuo selittämätön lyhytpinnaisuus ja mielialojen raju vaihtelu tasaantua.. ihan alkoi pelottaa tällänen :shock:
Voi olla että jaksais alkaa liikkumaankin taas aktiivisesti. Kaipaan hölkkäilyä ja kotijumppaa =P~ , mitään en ole jaksanu tehdä ainaka pariin kolmeen viikkoon satunnaista reipasta iltakävelyä lukuunottamatta. Ennen oli intoa lähteä liikkeelle, nyt on jatkuvasti niin väsynyt ja vattuuntunut ja saamaton ja mielialat maassa et työllä pystyy vääntäytymään. Napostelu- ja makeannälkää.. siksi arveluttaa hiilareiden nosto kun max 20g pitäis pitää ne kurissa mut nytkin on ihan siinä menty ja silti tekee hirveesti mieli light-colaa ja kermavaahtoa vadelmilla. Noooh, kokeilen ainakin :) Liian pitkät ateriavälit taitavat laskea mun serotoniineja liian alas?! Aikamoista tiedettä :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-04-09 12:05:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla taas on mieliala ollut todella hyvä. Hieno muutos kyllä raskaan talven jälkeen, kun tuli mentyä melko syvissä vesissä oman mieleni kanssa ja nyt tuntuu, että kaikki alakulo on tiessään.
Fyysisesti olen myös virkeä mutta tänään tein melkoisen punttijumpan vain aamukahvin voimin ja se ei tuntunut olevan hyvä juttu. Vieläkin kroppa täriseen ja olo on heikko eli pitää kunnolla kyllä syödä ennen liikuntaa.
Liikunnan kanssa olen silti tarkoituksella ottanut hellemmin, muistan vaan kun ekan kerran karpiksi siirryin niin voimat oli totaalisen poissa alkuun, niinpä nyt päätin antaa keholle lepoa ketoosiin siirtyessäni ja suosiolla jätin kunnon treenamisen vähemmälle.

ViestiLähetetty: 2012-04-10 13:37:18 
Poissa
sintti
sintti

Täälläkin ollaan mietitty miks nyt ollaan kuin perseelle ammuttu karhu, vaik ei oo syytä. Tää kevät voi olla yks joka aiheuttaa ihmisissä psyykkistä oireilua, toiset iloitsee, toiset haluaa vaan nukkua kiukun pois. :smt085

ViestiLähetetty: 2012-04-28 18:07:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ketokarppauksen myötä mieliala pysynyt tasaisen hyvänä :D Virtaa riittää kuin pienessä kylässä. Lisäksi liikunta tuo ihanaa hyvänolon tunnetta. Ketoosi sopii mulle, virkeä ja iloinen mieli ja PAINO PUTOO HURJAA VAUHTIA :D

ViestiLähetetty: 2012-05-07 11:30:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

meteli kirjoitti:
Ketokarppauksen myötä mieliala pysynyt tasaisen hyvänä :D Virtaa riittää kuin pienessä kylässä. Lisäksi liikunta tuo ihanaa hyvänolon tunnetta. Ketoosi sopii mulle, virkeä ja iloinen mieli ja PAINO PUTOO HURJAA VAUHTIA :D

tähän pyritään .... :P

ViestiLähetetty: 2012-06-25 11:36:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen ollut ainainen hiilarisyöppö, rakastanut leipää juustolla yli kaiken.
Vuoden alusta aloin aivan tosissani liikkumaan ja vedin hiilarit todella alas. Jätin täysin sokerin, viljat, perunan, riisin. Kaiken mahdollisen. Söin rahkaa, rasvaista jogurttia, kananmunia, salaattia, lihaa ja siemeniä. Olo oli todella hyvä ja painoa sain tiputettua 10 kiloa.

Kipuilut vasemman lonkan nivelissä hävisivät ja ennenkaikkea masennus. Lainaten jonkun sanomisia, niin harmaat lasit muuttuivat kirkkaiksi. Uskoin aina vahvasti siihen että minä nyt vain olen masentuneisuuteen taipuva ihminen, no empä ollutkaan...Kaikki oli kiinni siitä mitä suuhun laittoi.

Tämä tuli todistettua nyt viimeistään, kun olen kuukauden päivät taas syönyt ihan miten sattuu. Viimeisen viikon ajan olen ollut hyvin masentunut. Sain koulupaikan josta olen haaveillut, edes tämä ei saa mielialaani nousemaan. Täytyy myöntää että ihan säikähdin tätä tapahtunutta...Masennus kun ei ole leikin asia. Tästä päivästä lähtien olen taas ruodussa, voin tulla informoimaan lisää siitä, miten mieliala alkaa parantumaan ja kuinka hyvin saan itseni taas kuntoon.

Positiivisia karppauksen vaikutuksia itselläni oli myös hyvät unet (olen aina ollut uniongelmainen), en himoinnut enään hiilareita (ne enemmänkin ällöttivät) ja nälkä pysyi hyvin kurissa, ei iskenyt hirveitä syöpöttely kohtauksia. :D
Sokeritutinat, päänsäryt ja hermostuneisuus toivottavasti häviävät mahd.pian...

Paino 6.3.2012
70.0 kg

10.10.12
65kg

1.7.13
60kg

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00