karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-28 23:27:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-09 07:27:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
Bongasin muuten äsken saliltamme iloisen yllärin; kahvakuulatreenejä ruvetaan järjestämään 22.3. alkaen

Mä NIIN suosittelen! On todellakin kokonaisvaltainen ja tiukka treeni. Mä oikein kuulen korvissani aina tunnin aikana, miten rasva tirisee sulaa lihasten päältä :D

Mulla on taas ollut vähän laiskuutta ja kyllästymistä ilmassa salihomman kanssa nin tää on ollut kyllä hyvä korvaava laji. Vaikken mä yleensä itseäni säästele niin jotenkin tulee tehtyä ja uskaltaa tehdä paljon ronskimmin, kun ohjaaja piiskaa vieressä ottamaan isompaa kuulaa ja tekemään nopeemmin. Kun ei oo rahaa palkata sitä pt:tä sinne salille viereen vahtimaan. :-s

Semmonen varotuksen sana vaan, että sillä saa kyllä ittensä rikki justiinsa, jos ei ole koko ajan skarppina tekniikan kanssa. Mullakin on nytkin käsivarret mustelmilla, kun meillon ollu rinnallevetoja ja se kuula hakkaa mua hauikseen :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-03-09 19:57:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

amj11: Kiva kuulla kokemuksia tuosta kahvakuulailusta. :) Voi hyvinkin olla mun tuleva lempparilaji! :)

Tämä päivä tehty töitä + töiden jälkeen suoraan kynsihuoltoon; laitettiin ihan basic ranskikset (valkoiset kärjet siis)! :smt050

Huomenna jätän pumpin väliin ja keskitän kaikki energiani siihen uuteen combat-ohjelmaan! Toisaalta kutkuttaa ajatus uusista kuvioista :D , mut toisaalta ajatukset on jo sen verran karanneet lomatunnelmiin, etten taida oikein pystyä vastaanottamaan mitään uutta... :? Noh, eka kerta on aina eka kerta, ja sittenhän se on lusittu. Seuraavalla kerralla vähän jo tietää, mitä tuleman pitää. :)

Gabriela: painonvartijasta karpiksi? Tsempitys kelpaa! :D

ViestiLähetetty: 2011-03-09 22:42:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kahvakuulailu on kyllä oman kokemuksen mukaan ihan älyttömän tehokasta, joten se sopii mainiosti kaikille bikinikuntoa tavoitteleville :wink: Itseänikin kiinnostaisi käydä ainakin muutaman kerran jollain ohjatulla tunnilla. Mä olen toistaiseksi harjoitellut liikkeitä pelkkien videoiden perusteella, mutta siinä on aina se vaara, että opin tekemään jonkun liikkeen hieman väärin.

ViestiLähetetty: 2011-03-09 23:16:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Samaa mieltä edelleen!
Hyvällä videollakin varmaan pääsee hajulle ja varsinkin, jos on salikokemusta. Mutta kyllä minulle on ollut kovasti hyötyä ohjaajasta. Paljon on opittavaakin liikkeden suorittamisessa ja olen huomannut, että sitten kun alkaa oikeesti väsyttää, tekniikka alkaa pettää, ja silloin on open muistutus tarpeen.. Selän tai olkapäät saa varmaan rikki herkästi jos on painava kuula ja huono suoritus.
Ohjaaja osaa myös sopivasti ruoskia mua haastamaan itseään kovemmin kuin ehkä itsekseen tekisi. Meillä on vähän semmonen military meininki siellä tunnilla välillä :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-03-09 23:21:47 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

ginerva: Joo, uskoisin kans tuon kahvakuulailun tehoon bikinikuntoa tavoiteltaessa. 8) Ja mua viehättää tuossa jo etukäteisajatuksena se, että siinä yhdistyy kaks asiaa, joista tykkään: lihaskuntoharjoittelu + se, että siinä on ohjaaja (piiskaaja/tsemppaaja :mrgreen: ), joka sanoo mitä ja miten tehdään! :) Ainakin aluksi on tärkeää, että oppii tosiaan tekemään liikkeet oikein. :) Tokihan sitä varmasti sitten jatkossakin voi kotonakin harrastaa, mutta tunnen itseäni sen verran, että kyllä ne kuulat mulla ainakin tänne nurkkiin jäisivät pölyyntymään... :roll:

amj: Ehditkin tähän mun postauksen väliin kommentoimaan. :) Military-meininki kuulostaa oikein hyvältä! =D> :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-03-10 00:07:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heh, munkin mielestä lihaskuntoharjoittelua kuuluu tehdä aika military-meiningillä. Ohjatuissa tunneissa on kieltämättä se hyvä puoli, että siellä tulee kaupanpäällisenä se ohjaaja, joka voi tarvittaessa ruoskia vielä kovempiin suorituksiin. Jos olisin rikas, niin palkkaisin heti jonkun personal trainerin :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-03-10 08:59:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
Jos olisin rikas, niin palkkaisin heti jonkun personal trainerin

Tuosta minäkin haaveilen! Nimenomaan salille tarvitsisin. Mulla aina jämähtää se into siihen, kun en jotenkin osaa edetä omin päin vaan jään junnaamaan ohjelmassa tai sitten alan ominpäin säätämään tod.näk. ilman mitään päätä tahi häntää. ](*,)

Siitäkin huolimatta minusta salitreenillä on ollut jo nyt suuri vaikutus vartalonmuokkauksen kannalta (kädet ei ole enää kuin sateenpieksämät teltananarut, vatsassa alkaa erottua kummia linjoja)… :smt045
Missään jumpissa ja pumpeissa en ole ikänä saanut tämmösiä näkyviä tuloksia aikaan omassa kehossa. Voipi vaan siis kuvitella, miten tulosta tulisi, jos tekisi oikeesti päämäärätietoisesti edeten tiukan pt:n komennossa. Tosin itseni tuntien oisin sit luultavasti kohta jotain salikaappi –järkäleosastoa, kun se ruokahalu tuppaa kasvamaan..
Vaan on se pt niin arvokas kaveri, jotta sitä lottovoittoa odotellessa... :smt089

ViestiLähetetty: 2011-03-10 21:49:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

ginerva + amj: PT kelpais mullekin vallan mainiosti, varsinkin sellainen piiskaajatyyppi...! :mrgreen:

Nonni, tuli uus combat sitten testattua, ja voi luoja mitä räpellystä tuo mun touhuni oli...! ](*,) :smt011 [-( *painuu maan alle* :oops: Miten voikaan ihminen noin täydellisesti mokata ja nolata itsensä??? :( Tuntuu, etten saanut missään biisissä oikein jutun juonesta kiinni, ihan kuin ikinä en olis combatista kuullutkaan! :shock:

Noh, nyt oon vähän rauhoittunut... ja päättänyt että otetaas huomenna uusiksi, niin ei tarvii koko viikonloppua rypeä itsesäälissä... =D>

Kaloreita sentään paloi 505 =D> ja hiki tuli! :roll:

ViestiLähetetty: 2011-03-11 22:13:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Uus yritys tänään combattia, ja nyt voi jo varovaisesti peukuttaa omalle suoriutumiselle...! :smt023 Eka kertahan on aina eka kerta lajissa kuin lajissa, pitäis opetella se hyväksymään... Mut mulle se on niin vaikeeta, koska heti ekan kerran täytyis onnistua täydellisesti, ilman virheitä... :roll:

Oon siis enemmän kuin tyytyväinen, et en vaipunut itsesääliin, vaan menin tuolle tunnille! Kyllä se tuosta vielä suttaantuu, kaloreitakin paloi jo 650! =D>

Huomenna lepoa, ainakin vatsalihakset huutaa armoa!!! :shock: Koirien kans ehkä metsälenkkiä... 8)

ViestiLähetetty: 2011-03-11 23:11:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi!

Voi venäjä, mä olen ollu kamalassa vatsataudissa ja painokin tippui 1,5 kg! Ja kaikki liikkuminen on ollu ny reilun viikon jäissä :shock: , hiukanko polttelee.... :smt096
Tänään mun PITI mennä combatiin ( i :smt049 sitä pe tunnin ohjaajaa :smt060 ) mut mies lähti Salpausselän kisoihin, joten täällä lasten kanssa kotona kökin #-o . On muuten tehokas se uusi combat ohjelma :smt045! Huomenna lenkille kyllä mentävä ja su sitten Jamiin ja ehkä Steppiin! . Maanantaina on combat ja zumba.

ViestiLähetetty: 2011-03-12 08:56:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Siitä se comba taas lähtee uuteen nousuun :smt023
Minä menen vasta maanantaina uudestaan, joten luultavasti olen unohtanut jo kaiken. Paitsi ne tuskalliset vatsat :shock: :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-03-12 12:45:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sädetikku: Moikka moi! :) Voih, vatsatautia ei kyllä toivois pahimmalle vihamiehellekään... :( Mut onneks oot jo paranemaan päin :smt049 , ja hienosti sait kaupan päälle upean painonpudotuksen... :mrgreen:

Ja joo, ohjaaja vaikuttaa innostukseen kyllä paljon! :D Onneks kaikki meidän combat-ohjaajat on ihan loistavia (2 naista + 1 mies), ja nyt on heidän lisäkseen porukassa yks uus nainen lisää. Hänen tunnillaan olin eilen, hiukan unohteli liikkeitä, mut niinhän me kaikki uuden ohjelman alussa... :wink: Annettakoon se hänelle anteeksi. :)

amj: Uuteen nousuun todellakin! :D Tekis jo mieli mennä taas tänään uudestaan, mut eipä järjestetä tunteja lauantaisin :( , ja sitä paitsi mulla on kyljet ja maha niin kipeinä, et jokainen liike sattuu... :? Noh, tais treeni mennä perille! :wink:

Se on muuten jännä tunne aina uuden ohjelman alussa, kun menee niille ekoille tunneille, niin on pää ihan tyhjä, eikä muista ollenkaan, miten edes alkulämppä alkoi... :shock: Mut tässä ohjelmassa vatsat todellakin muistaa! :mrgreen:

Mua on jäänyt yks kohta vaivaamaan siinä Fire-biisissä, siinä kun etupotkun jälkeen tullaan takaisinpäin, ja hyppelehditään ensin toiseen, ja sitten toiseen suntaan... :?: Esim. jos vasemmalla potkaistaan, ja jalka lasketaan takaisin maahan, kumpaan suuntaan hypitään ensin, naama vasemmalle vai oikealle, ja montako niitä hyppyjä on? :shock: Kertokaas nyt viisaammat, tää on tärkeetä! :lol: Kun ei aina nolona kehtais pomppia eri suuntaan kuin muut... :oops:

ViestiLähetetty: 2011-03-12 12:56:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Lainaa:
Mua on jäänyt yks kohta vaivaamaan siinä Fire-biisissä, siinä kun etupotkun jälkeen tullaan takaisinpäin, ja hyppelehditään ensin toiseen, ja sitten toiseen suntaan... :?: Esim. jos vasemmalla potkaistaan, ja jalka lasketaan takaisin maahan, kumpaan suuntaan hypitään ensin, naama vasemmalle vai oikealle, ja montako niitä hyppyjä on? :shock: Kertokaas nyt viisaammat, tää on tärkeetä! :lol: Kun ei aina nolona kehtais pomppia eri suuntaan kuin muut... :oops:

Mä en muista eka kerran jälkeen tuosta Fire biisitä muuta kuin että aivan kauheeta tuskaa oli se, kun piti polven vedosta lähtee suoraan sivupotkuun (tjsp) :shock:
Yritän kattoo ens kerralla, mutta luultavasti oon edelleen ihan kujalla siellä itsekin :mrgreen:
Ei sitä tarvii hävetä jos kääntyilee eri suuntaan, enemmän mua hävettää huono tekniikka. Siellä näkee kamalan paljon semmosta "tyttömäistä" aerobiccausta jolloin ei ole pätkääkään voimaa lyönneissä eikä potkuissa. Sehän EI oo comban tarkoitus. Tanssitunnit tanssitunteina ja combatti combana :wink:
Ja lisäksi se voimaton hutkiminen kipeyttää muuten ranteet ja kyynärpäät jos on tippaakaan löysyyttä niissä! NIH [-X

ViestiLähetetty: 2011-03-12 13:45:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa amj! :)

Joo, se polvenvetokohta on tosiaan jäätävä! :shock: Mut täytyy nyt ens kerralla molempien olla skarppina siinä hyppykohdassa, palataan sitten täällä! :D

Jooh, tuosta tekniikasta tuli mieleen yks tyttö (ei oo varmaan paljon 15 v. vanhempi) meidän salilta; kaikki liikkeet on ihan yhtä veteliä ja tyttö itsekin muistuttaa ihan spagettia :mrgreen: (anteeks vaan, mutta se mulle tulee mieleen :oops: )! Väkisinkin joudun näkemään hänet, kun usein olen hänen takanaan, enkä voi olla kiinnittämättä huomiota... :roll:

Niin, vaikkei ne munkaan liikkeet täydellisiä oo, pyrin kuitenkin parhaimpaani, niin tekniikan kuin voimankin suhteen! O:) Ja tunnin jälkeen oon aina ihan kuin uitettu koira, kun toiset lähtee ihan tukka kuivana ja naama normaalin värisenä... :shock:

ViestiLähetetty: 2011-03-12 21:50:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heips!

Tänään oli ihan pakko youtubesta etsiä zumba jacombat pätkiä ja treenasin menemään sellasen tunnin siinä :D Kyllä hiki tuli ja sit ne vatsat siihen päälle x2 (vanhasta ja uudesta ohjelmasta) :smt023 .

Meillä ei ole ku 2 tuntia viikossa combatia ja molemmissa erit naisopet ja tosi hyvät vaikkakin erilaiset. Mut se perjantain tyyppi on sellanen rento ja heittää aina hyvää juttua :lol:

Ja tollanen vetelämakaroni- comba ei ole mistään kotosin. Ja iskut pitää tietty mennä perille asti, onella oon kattonu et jää puolitihen . Itse oon aina eturivissä, siitä on hyvä pällistellä peilistä itteensä :mrgreen: Potkut tuottaa mulle vielä vaikeuksia, oon sen verran vähänaikaa tätä harrastanu. Noi sivupotkut on haastavampia, kun yläkroppaa pitäis vääntää alaspäin, et jalka nousis oikein ja ei sais reisiä kipeiks :| Kai se siitä ajan myötä alkaa sujuu.

ViestiLähetetty: 2011-03-12 22:19:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heippa sädetikku! :)

Oho, sä oot ollut ahkera ja vetänyt koticombatit! :o :smt023

Meillä on viikossa 4 combat-tuntia: ti, ke, to ja pe. :) Mun onnekseni on siis valinnanvaraa, varsinkin kun vuorotyöläisenä ei ihan joka päivä pääse. :D Viime aikoina oon kuitenkin saanut vuorot natsaamaan, ja käytännössä olen siis käynyt vähintään sen 2 kertaa, mut esim. tälläkin viikolla 3 kertaa! 8)

Sivupotkut on aikas haastavia, mutta kyllä ne siitä ajan mittaan rupeaa sujumaan. :) Ja mee ihmeessä tekniikkatunnille, jos ja kun teillä sellaisia järjestetään. :) Itse yritän käydä niillä aina silloin tällöin, ei tässä lajissa voi koskaan liikaa osata. :lol:

PS. Päivän kuntoiluna tuli heitettyä koirien kanssa 25 min metsälenkki. Nuorempi koira oli vähän voimaton tällä kertaa, ei ollut niin innokas juoksemaan kuin normaalisti, vaikka vanhempi kuinka pyyteli... :? Vaikutuksensa saattaa tosin olla noilla viikko sitten alkaneilla naistenvaivoilla... :roll:

ViestiLähetetty: 2011-03-13 11:08:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi!

Ei meillä ole tekniikkatuntia olemassa ollenkaan :shock: , olispa hauska sellaselle osallistua.
Mä olin aamusella 7 km lenkillä, onneks maha kesti :smt023 .Illemmalla vielä Jam, steppi saa jäädä tänään pois, kun huomenna kuitenki taas tuplatunti combaa ja zumbaa =D>

Hyvää sunnuntaita!

ViestiLähetetty: 2011-03-13 12:17:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sädetikku: Pöh, onpas harmi, jos ei teillä tekniikkatunteja järjestetä! :smt085 Sun täytyy vaatia! 8)

Hyvän mittasen lenkin oot vetässyt :) , itse vaan nukkunut pitkään ja syönyt hyvin... :roll: Niin, ja kiitos samoin: hyvää sunnuntaita sullekin! :)

Mä sain yhden kaverin ylipuhuttua seuraksi klo 15:n pumppitunnille, saa senkin sitten pois päiväjärjestyksestä, kun toinen kerta olis ollut vasta illemmalla! :D Ja nyt siis vasta ekaa kertaa uuteen ohjelmaan! :shock:

ViestiLähetetty: 2011-03-13 20:27:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Uus pumppiohjelma oli ihan sairaaaaan raskas, mut kyllä pitäis kroppakin olla kesään mennessä timmissä kunnossa :mrgreen: , jos vaan ahkerasti tulee tunneilla käytyä! 8) Kaloreitakin paloi ihan kohtuumäärä: 388! :D

Ens viikon ohjelma tullee näyttämään tältä:
ma: siivousta + matkalaukkujen raahaus vinttikomerosta tänne alakertaan 8)
ti: combat
ke: suihkurusketus, joten lepo treeneistä :)
to: pump + combat
pe: matkalle lähtö illalla, joten pakkausta, pakkausta ja pakkausta
la + su: matkalla 8)

ViestiLähetetty: 2011-03-13 23:57:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

En tiiä miksi mä en ole ikinä pumppiin syttynyt. Mun mielestä salitreeni tai vaikkapa nyt tää kahvakuulakin on paljon toimivampia treenejä. Mut se tietysti riippuu siitäkin mitä siltä treeniltä itse kukin hakee. Eli siis mun tavoitteisiin nähden noi toimii :)

Ja parempi onkin etten enää mihinkään uuteen lajiin hurahda, nytkin on tuskaa kun ei vaan voi mennä kaikille tunneille minne haluttais. Salitreeni näyttää sitten olevankin ihan jäissä tällä erää kun en kerkee :smt011
Mistähän sais lisää aikaa vuorokauteen? Toinen vaihtoehto ois lottovoitto, jolloin voi jättää työt ja jäis aikaa näille tärkeemmille asioille [-o<

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00