karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-05 16:55:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 68 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-07 20:11:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voih :( Voimaksia jaksaa jatkaa sinnepäin! Mitä treenejä sulla olikaan? En muista lukeneeni mistään...

Ummetus on pirullinen vaiva :roll: Mä en edes muista, millon oon viimeksi kunnolla käynyt veskiasioilla. Mutta painoon sillä ei näköjään oo ollut vaikutusta kamalasti (vai pitäisköhän tästä päätellä, että se paino laskee vaikka tavaraa on sisällä?), onneksi.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-03-07 21:58:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aikidoa harrastan nyt viidettä vuotta :) Budoa parhaimmillaan...

Ja loppu ummetus, oksensin puoli tuntia ja maha sekaisin :( Tekis mieli sanoa paha sana, tänään heräsin huonoon oloon, kävelin keittiöön, ja möngersin 15min päästä takaisin sängylle, tärisytti ja heikotti. Menin muutaman tunnin päästä suihkuun, mut sama heikotus iski sielläkin ja istuinkin suihkun lattialla ties kuinka pitkään kun en vain päässyt ylös. Onnistuin kuitenkin treeneissä käymään, ja nyt illalla tämä iski taas. Normaalia? Olisi edes töissä tai opiskelemassa, niin ei ehkä tarvitsisi odottaa sitä lekuria niin pitkään.

ViestiLähetetty: 2011-03-08 18:44:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olo on onneksi jo parempi, nukuin vaatimattomat 13h yöunet #-o

Ruokana oli tänään uunijuureksia oliiviöljyssä, papupyöryköitä, vihreää salaattia ja puolukkahilloa (+puolukkamehua, äitini tekee mehuista ja hilloista ihanan vähäsokerisia). Uunijuuresten kanssa olen jäänyt ihan koukkuun, punajuurta, lanttua ja porkkanaa =P~ Kookosöljyn kanssa vedin myös kaakaota tuttuun tapaan, en pääse irti alpron soijamaidosta. Nii-iin ihanan makeaa.

Papupyöryköihin tuli kidneypapuja,sipulia, aur.kuiv.tomaattia ja hurjasti mausteita. Tomaattitahnalla pysyivät vielä hyvin koossakin, tein niiden seuraksi paseeratusta tomaatista yrttisen kastikkeen, joka kostutti mukavasti lautasen.

ViestiLähetetty: 2011-03-09 16:12:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jätän vaakailun huomiseksi, tänään taas vaihteeksi turvottaa :roll: Ehkä se on mun päässä se turvotus, alan kohta epäilemään. Eilen oli kevyt lenkkeilypäivä, vain tunti, eikä treenejä. Olen laiska... Mutta niin! Tein hieman ostoksia ja ostin ihanat nilkkurit 9cm koroilla, ja ruskean napillisen hameen, hame oli kokoa 38 ja liian löysä, toivottavasti löydän jonkun ottamaan sitä hieman sisään.

ViestiLähetetty: 2011-03-09 22:51:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eleison kirjoitti:
Uunijuuresten kanssa olen jäänyt ihan koukkuun, punajuurta, lanttua ja porkkanaa =P~

Pakko kokeilla joku päivä noita uunijuureksia =P~ Kuinka kauan sä annat niiden olla uunissa ja missä lämpötilassa?

Eleison kirjoitti:
Tein hieman ostoksia ja ostin ihanat nilkkurit 9cm koroilla, ja ruskean napillisen hameen, hame oli kokoa 38 ja liian löysä, toivottavasti löydän jonkun ottamaan sitä hieman sisään.

Muakin himottaisi uudet kengät. Mulla on vaan pahana tapana ihastua maailman epäkäytännöllisimpiin kenkiin, vaikka tarvitsisin jotkut ihan päivittäiseen käyttöön sopivat yksilöt, joilla pystyy kävelemään pitempiäkin matkoja :D

ViestiLähetetty: 2011-03-10 19:04:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vihannekset ovat uunissa juuri niin kauan että muistan ne, sanoisin että noin.45min 175c. Jos eivät ole siinä ajassa kypsiä, pidemmäksi aikaa, lopuksi lämpö vielä 200-225c että saavat rapsakan pinnan. Fiilistelen niiden kanssa aika paljon, kuten kaikkien ruokieni :lol: Salaisuus on kuitenkin hukuttaa rehut oliiviöljyyn =P~

Käytännölliset kengät ja niiden löytäminen on vaikea kysymys... Mulla on paljon korkkareita, ja sitkeästi kävelen niilläkin, mutta lenkkeilyyn on varattu sitten vaelluskengät ja lyhyemmille matkoille siistit nilkkurit ilman korkoja. Mutta korkkarit :smt055 Mulla on niitä liikaa, ja käytänkin niitä liikaa. Olen kenkäfriikki, ja tämä on hyvää vauhtia tarttumassa muihinkin vaatehankintoihin... Sen verran köyhä ja epämuodikas olen, etten osta lähes mitään vaatetta uutena, alusvaatteita lukuunottamatta. Jotenkin tuntuu järjen köyhyydeltä maksaa 20e paidasta tai housuista, kun kirppiksiltä ja kierrätystavarataloista löytää vastaavia muutamalla eurolla.

Mulla turvottaa, vaihteeksi. Vatsakaan ei toimi, ja vituttaa niin maan perkeleesti. Jos näin kauniisti asian ilmaisen. Kaiketi ruokailussani on jotain vialla, mutta rasvaa ainakin tulee reilusti yli 100g päivässä, vihanneksia paljonkin, en oikein keksi mikä jumittaa? Liikuntaakin harrastan, joten tavaran pitäis liikkua myös... Eikä mikään selitä tätä nestekertymää, tänäkin aamuna tunsin kuinka kasvojen iho oikein kiristi, näytti myös todella hehkeältä. Pelottaa että nuo munuaiset hajoilee taas, silloinkin turposin viisi kiloa todella nopeasti. Onneksi labrat on ensiviikolla.

ViestiLähetetty: 2011-03-10 19:22:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirpparit on kyllä ihan mahtavia paikkoja, ja tollaset 2nd hand -liikkeet muutenkin. Mä en todellakaan maksa edes kolmeakymppiä housuista, olkoon vaikka miten uudet, kun vanhat ja yhtä kivannäköset voi saada vitosella :roll: Ja kirppareilta tekee muutenkin ihania löytöjä. Usein sinne palaa jopa enemmän rahaa kuin normaaleihin kauppoihin :lol:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-03-10 19:39:22 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Me asuttiin ennen silleen et vieresessä talossa oli kirppari ja vaikka mä kerkesin asua siiä öh... 2 vuotta suunnilleen ja siis tosiaan kävin siinä kirpparilla usein, niin taisin löytää sieltä ehkä alle 5 vaatetta :(
Ostaisin kauheen mielelläni kirppareilta, mut jotenkin siellä on aina vaan tosi pieniä kokoja tai tosi isoja kokoja :D Olikohan se jotenkin huono kirppis. No, nyt kun muutettiin vähän toiselle suuntaa kaupunkia ni tässäkin olis vissii ihan suht. lähellä pari kirppistä, ni pitäs varmaa neki tsekata.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-03-10 19:52:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuo muuten riippuu älyttömästi kirppiksestä! Täällä on kolme, ja yhdestä löytyy sellaisia vaatteita joita voin pitää, jos ovat oikean kokoisia. Muissa on sitten aivan erityylisiä... Monesti vain ihmiset tietävät asiakaskunnan ja myyvät sellaisissa paikoissa. Jotkut herätysliikkeiden tavaratalot ovat kaameita :lol: Mutta kaiketi sieltäkin löytyy asiakaskuntaa jotka haluavat niitä mummoneuleita.

Enkä maksais mäkään 30e housuista, jos ei ihan pakko olisi. Kirppikset rules, tomii näin köyhälle :D Huonekalut ja vastaavat ostan myös kierrätettyinä, tulee mukavasti säästöä. Ja niitähän ei tarvitse onneksi uusia...

ViestiLähetetty: 2011-03-11 16:08:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Painoa vaatimattomat 67.1kg :shock: Jep jep... Mahasta ei tiedä toimiiko vai ei, joko vetenä kaikki tai sitten päiväkausien ummetus. Ei mitään eroa sillä syönkö soijaa vaiko en, muita tuotteita olen vedellyt aiemminkin. Mahaongelmat on kyllä tuttuja jo pitkältä ajalta... En tiedä, vaikeeta, olo on kurja, eikä painonnousu ja pöhötys ainakaan nosta mielialaa. Varmaan monen mielestä huono ajatus, mutta vedän nyt kuitenkin kolmen päivän paaston, tofua ja kookosöljyä (vrt. Dahlqvistin munia+voita), saan hetken rauhan vatsan turpoilulta. Syöminen alkaa vain ahdistamaan kun ruokailun jälkeen on aina huonot fiilikset, parasta olisi jos ei tarvitsisi syödä lainkaan :roll:

ViestiLähetetty: 2011-03-11 19:30:37 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Kyllähän toi nyt sen kertoo, että jotain sun mahalle sopimatonta sä syöt/teet. Sopivalla ruokavaliolla kyllä maha toimii ja ei pitäis turovttaa. Mulla on karppinakin vähän hakemista välillä, kaikki karppisafkatkaan ei sovi mulle. Nyt viimeaikoina maha on kuitenkin taas pelittäny ihan normisti, mut en oo varma et mistä se johtuu kun oon tässä useempia pikkumuutoksia tehny. Ootko harkinnu et ottaisit yhteyttä johonkin (karppi)lääkäriin ja koittaisit sen kanssa pohtia, et mistä vois johtua, koska ei noin voimakas reagointi kyllä kivaa varmasti oo :( Tai en tiedä osaiskohan joku täällä tehä jotain ehdotelmia jos laittaisit jotain ruokapäiväkirjaa, et jos jollain ois kokemusta vastaavanlaisista oloista ja mistä johtuu.

ViestiLähetetty: 2011-03-11 20:29:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ens viikolla on aika lääkärille, joten ehkä siellä valittaisin tästäkin. Mutta varmaan ruokaperäistä, huoh. Oliskohan tuo teksturoitu soija syyllinen, aikaisemmin olen kyllä syönyt sitäkin satunnaisesti, ja mikään vihannes ei ole aiheuttanut oireita. Soijamaitoa on nyt mennyt myös...

ViestiLähetetty: 2011-03-11 20:51:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Turvotus on kyllä todella kurja ongelma :( Ei pahemmin tee mieli syödä mitään, jos ruokailun jälkeen on aina kauhean turvonnut olo. Käsittääkseni aika monet on yliherkkiä soijalle. Mulla kaikki palkokasvit aiheuttaa jonkinasteista turvotusta, mutta pieninä määrinä soijatuotteet sopii ihan hyvin. Olen silti huomannut, että jos olen juonut liikaa soijamaitoa, niin vatsa saattaa olla vähän turvoksissa.

ViestiLähetetty: 2011-03-11 21:49:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuntuis vain oudolta että olisin yhtäkkiä herkistynyt... Aikaisemmin ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, no, tästälähtien ruokavaliosta pois: soijarouhe, -suikaleet, -leikkeet ja -hiutaleet. Ja iki-ihan soijamaito :( Alpron maustamatonta soijajogurttia meinaan syödä edelleen.

Ja ehdottomasti ei: viljoja! Kvinoaa ostin, mutten ole vielä valmistanut. Ehkä nuo luontaisesti gluteenittomat sopis mulle, siemenkasvi kai tuo onkin enemmän. Makadamia pähkinöitä ostin myös, mutta olivat aivan sairaan pahoja, hyi yök. En ole hetkeen syönyt mitään niin karmeaa... Tein tänään myös itse pestoa, pikkaisen taisi mennä määrät ja suhteet persiilleen, mutta kyllä siitä syötävää tuli: basilikaa, cashewpähkinöitä, saksanpähkinöitä, pinjansiemeniä ja oliiviöljyä.

ViestiLähetetty: 2011-03-12 15:09:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaihdan painotavoitteen 60 kiloon. Ja asetan enemmän liikunnallisia tavotteita... Tämä viikkohan meni lähes kokonaan ilman treeniä, mutta ensviikolla taas lähtee! Tavotteena on käydä niin monissa harjoituksissa kuin vain kykenen, jos sitä joskus oppisikin jotain :roll: ja kävellä päivittäin vähintään 2h (jotta kunto nousisi ja koira pysyisi tyytyväisenä).

Alkoholin jätän minimiin, jo päätös etten juo yksin, laskee käytön kerran tai kaksi kuussa tasolle. Tämä päätös pitää, juon edelleen mielestäni liikaa, ja onhan se yksi rahanmeno.

Viljat ja soijamaidot pois ruokavaliosta, ja ne teksturoidut soijat. Lisään raakojen vihannesten syöntiä ja marjoja. Ei myöskään makeutusaineita, missään juomissa/ruuissa. Baareilut ja alkoholin nauttimisetkin saa mennä viineillä ja kuivilla siidereillä.

Siinähän sitä olikin! Pieniä muutoksi, mutta vaikeita toteuttaa. Lupaan myös että painon ollessa 60kg, varaan itselleni ajan kampaajalle ja teen jotain radikaalia. Tilaan myös värilliset piilolinssit :)

ViestiLähetetty: 2011-03-12 15:45:59 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Hyvältä kuulostaa suunnitelmat ja uus tavote =D>

ViestiLähetetty: 2011-03-12 15:49:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuulostaa hyvältä. Toivottavasti muutoksilla on positiivisia vaikutuksia :) Mä uskon että se vähentää huomattavasti stressiä, jos asettaa enemmän tavoitteita liikunnan kuin painon suhteen. Mutta muista kuitenkin pitää myös niitä lepopäiviä. Oman kokemuksen mukaan kehitys on paljon nopeampaa, kun oikeasti viitsii säännöllisesti levätä eikä treenaa liikaa.

Mäkin olen tullut siihen tulokseen, että alkoholin käyttö kannattaa jättää aika minimiin. En halua olla täysin absolutisti, mutta olen luopunut kaikenlaisesta turhasta tissuttelusta. Mä en ole koskaan tykännyt vetää mitään perskännejä, mutta olen oppinut äidiltä viinin käyttämisen ruokajuomana. Nykyään juon mieluummin vähän harvemmin, mutta keskityn sitten laatuun. Siinä kuitenkin säästää pitkän pennin, kun ei ostele jatkuvasti niitä halpoja viinipulloja.

ViestiLähetetty: 2011-03-12 17:48:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oma lajini on aika pitkälti tekniikkalaji, vaikka tokihan siinäkin saa revittyä kroppaansa, mutta lihaskunto-osuuksia tai vastaavaa on ehkä kerran kuussa, joten palautuminen on nopeampaa kuin esim.salitreenauksesta. Kävelykin on terapiaa mielelle, pitkät lenkit ovat ihan parhautta näin keväällä yöaikaan musiikkia kuunnellen. Kesältä ja fyysisen aktiivisuuden lisääntymiseltä odotan paljonkin :wink: Ja se tissuttelu pitää jättää pois! Tällä viikolla on mennyt viinipullo... Normaalisti menee se viinipullo ja 3-5 siideriä viikossa. Ei tietenkään kerralla, mutta onhan tuo paljon. Kännejä en harrasta, baarissa ja seurassa tulee otettua enemmän, mutta omasta mielestäni olen ollut hyvässä kunnossa aina loppuillsta/yöstä.

Ja niin! Alan pitämään myös ruokapäiväkirjaa, saan enemmän selkoa mitä syön päivän aikana :) Mulla oli tarkoitus vetää tästä päivästä kolmen päivän paasto, mutta aloitus taisi siirtyä huomiselle, ja tänään vain "kevennän"

1730: 50g paahdettuja ja suolattuja makadamioita, 4rkl pesto genevesea (ei juustoa), 7dl mustaviinimarjamehua (sisältää sokeria)

Illalla syön vielä suklaata (2rkl kookosöljy, 20g rusinoita, 3rklkaakaojauhe, 1rklsokeri) ja marjasmoothien (2,5dl punaviinimarjoja, 1dl vadelmia, 0,5dl puolukkamehua)

ViestiLähetetty: 2011-03-12 18:09:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kävely on kyllä ihanan terapeuttista :) Mäkin odotan innolla kesää, koska jaksan silloin olla fyysisesti paljon aktiivisempi. Nyt kun vanhemmat menivät vielä hankkimaan pelottavan näköisen koiran, niin voin alkaa hiippailla sen kanssa öiseen aikaan ulkona rauhallisin mielin :lol:

ViestiLähetetty: 2011-03-12 19:49:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mullahan on tuo oma henkivartija mukana :lol:

Ei mennyt syömiset kuten suunnittelin, vaan huonommin. Tein jotain ihmemössöä: 1prk maissia, 1prk sieniä, 1prk herneitä, 1 porkkana, 2 pientä punajuurta, 1/2 punasipulia, 100g kaalta. Kaikki paistettuna rypsiöljyssä, joukkoon vielä 2 lusikallista pilkottuja jalapenoja ja 1 lusikallinen punaista chilitahnaa ja säilykepunajuuria. Ahneuksissani söin kaikki! Nyt tämä ähky ja huono olo on aivan ansaittua, en pääse liikkumaan... Että voi ihminen olla typerä. Säilykkeisiin ja etikkapunajuureen mulla on ihan älyttömät himot. En tiedä miksi.

Tämän päivän ruokailut, loppuilta ja yö menee ihan vesilinjalla:

1730: 50g paahdettuja ja suolattuja makadamioita, 4rkl pesto genevesea (ei juustoa), 7dl mustaviinimarjamehua (sisältää sokeria)

1900: 1prk maissia, 1prk sieniä, 1prk herneitä, 1 porkkana, 2 pientä punajuurta, 1/2 punasipulia, 100g kaalta, 2 lusikallista pilkottuja jalapenoja ja 1 lusikallinen punaista chilitahnaa+ säilyke punajuurta

Niin joo! Mulla on ulkoinen peräpukama, en enää ihmettele kun mietin vatsani toimintaa :( Meni kaikki syömishalut sitten siinä kun ei uskalla vessassa käydä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 68 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00