karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-08 12:22:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 911 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-21 23:15:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-tuntuu, että oon jo karpannut monta vuotta, tuosta allekirjoituksesta se näkyy : )
-ainakin 2-diabetes, nivelpsori, korkea verenpaine, rytmihäiriöt, kihti ovat hävinneet, jäljellä heikentynyt sokerinsieto ja insuliiniresistenssi
-betasalpaajat, solumyrkyt, nesteenpoistolääkkeet, kipulääkeet, diabeteslääkkeitä en ehtiny aloittaa, kun löysin karppauksen.
-paino ei enää aina vaan nouse, eikä ole kaamea pöhötys
Ihopsori on aika lievänä ja kasvojen iho ei ole tuskanpunainen, vaan ihan siedettävän värinen. Olo on hyvä ja energinen. Tämä talvi mennyt ilman flunssia..toistaiseksi. Satais vaan lunta, että pääsis joka päivä lumitöihin ; )

ViestiLähetetty: 2011-01-22 09:38:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oiskohan tota tullut 2 vuotta karpattua ennenkuin lahdin reissaamaan, nyt karppailen hyvakarpisti.
-Parin vuoden kestanyt narastys katosi, ennen meni 2 rennieta paivassa.
-Vasymys vaheni, muistan aina miten unenpopperossa sita oltiin lounaan jalkeen toissa.
-Painoa putosi vajaa 15kg ja eivat ole tulleet takaisin, kivasti keikkuu alipainon ja normaalipainon rajoilla vakaasti)
-Sokerihimo katosi ja moni muukin mieliteko
-Veriarvoista ei mitaan tietoa kun en kay laakarissa, tosin en ole koskaan kaynyt saannollisesti ellei ole jotain pahasti vialla...
-Ruuat eivat ole koskaan maistuneet nain hyvalta ja hyvalla omalla tunnolla

ViestiLähetetty: 2011-01-22 10:53:04 
Poissa
sintti
sintti

Tänään alkoi vasta kuudes päivä ja ihan selviä muutoksia jo havaittavissa:
- turvotus poissa, senttejä kadonnut keskivartalosta, kroppa tuntuu jotenkin tiiviimmältä
- ihon ja varsinkin jalkapohjien kutina vähentynyt niin paljon että olen voinut jättää allergialääkkeet pois eikä rasvatakaan tarvi enää joka päivä
- mielettömän energinen olo, enää ei tarvi mennä torkuille koiralenkin/ruoan jälkeen vaan jaksaa tehdä paljon muutakin
- hiilarioireet poissa: lähes päivittäinen päänsärky, väsymys ja huono olo
- ei tarvi muputtaa jatkuvasti ruokaa kun ei ole koko ajan nälkä
- iloisempi ja tasapainoisempi mieli(ainakin toistaiseksi pärjään ilman mielialalääkkeitä)
- ei tee mieli sokeria missään muodossa eikä mitään muutakaan "mässyä"
- nälän tunne tuntuu selvästi juuri siltä itseltään eikä sitä voi sekoittaa esim. janoon
- mä pystyn lukemaan kauemmin kuin vartin nukahtamatta, jopa tietokoneelta johon en aiemmin kyennyt ollenkaan

Tästä on hyvä jatkaa!

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-01-22 11:09:04 
Poissa
Amatsoni
Amatsoni

- Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?

Ruokani on ollut ainakin runsasrasvaista ja suurimia hiilarihöttöjä välttelevää kesäkuusta 2006. Nyt olen karpannut tiukemmin elokuusta 2009.

- Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?

Atooppinen ihoni on loistavassa kunnossa ja kakkakin on kovaa. :mrgreen:

- Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?

Juurikin atooppisen ihon. Runsas hiilihydraattien syöminen aiheuttaa sen, että juoksen vesassaa; pahimmillaan viisi kertaa/aamu. Nyt yksi kerta riittää.

- Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?

Lääkerasvoja ei tarvitse enää käyttää.

- Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?

Olen hyväntuulinen, hiukset eivät ole enää kaksihaaraiset, verensokeri on tasainen, olo on hyvä.

- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?

Olen tiivistynyt ja laihtunut. Kiloja on lähtenyt vuodessan. 17. Käytin samanpainoisena neljä vuotta sitten vaatteita, jotka ovat nyt liian isoja. Olen aloittanut lihastreenin ja tulokset ovat huikeita, karppiruualla kannattaa treenata!

ViestiLähetetty: 2011-01-24 07:28:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paws kirjoitti:
Karppausta takana vasta puolisentoista kuukautta.

Krooninen alaselkäkipu on vähentynyt huomattavasti, usein se on pitkiä aikoja kokonaan poissa. Samoin pahat kuukautiskivut on historiaa kuten niihin syödyt kipulääkkeetkin, ja runsas vuoto on vähentynyt.

Muuten sitä tavallista: ei enää "selittämättömiä" väsymys- eikä nälkäkohtauksia, ei makeanhimoa, vähemmän turvotusta. Senttejä on hävinnyt jonkin taikasauvan iskusta, hiukset on paremmassa kunnossa ja kasvaa vauhdilla, silmänaluset vähemmän tummat. Mieliala tasaisempi.

Oikuttelevaa mahaa en ole vielä saanut kuntoon, ja vietän liikaa aikaa netissä kiinnostuttuani kunnolla kaikista ruokavalioasioista.

EDIT: Yksi yllättävä vaikutus on tasapainon paraneminen. Kaikkeen tää vaikuttaakin. :)

Viitisen kuukautta:
Maha on kunnossa =D> ja finnejä vähemmän. Hammasterveys parantunut. Oikea polvi parantunut (ei se varsinaisesti kipuillut, mutta piti aina naksautella "paikoilleen").
Tasapaino liittyykin ilmeisesti D-lisään, liittyneekö myös se, etten enää pudottele ja läikyttele niin paljon.
Töissä keskittyminen on helpompaa.

Toi selkä ei kyllä ole niin hyvin parantunut kun miltä alussa näytti, mutta luuston terveys näyttää ylipäänsä menevän parempaan päin, kärsivällisyyttä siis. Paino on noussut kilon pari; noh, elimistöllä on korjailtavaa.

ViestiLähetetty: 2011-01-24 08:41:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

NÄyttää, että suonikohjut ovat vähentyneet.

ViestiLähetetty: 2011-01-24 20:36:57 
Poissa
sintti
sintti

-> Eri tavoin n. vuoden (Yläkarppi -> Atkins -> Heikkilä -> Yläkarppi -> Atkins)
-> Migreeni, masennus, unettomuus.
-> Migreeni on kadonnut kertakaikkiaan ihan kokonaan, liekö sitten syy nautriumglutamaatissa vai missä, en tiedä. Mieliala koheni karppaamisen (ja laihtumisen) myötä paljon ja auttoi masennuksen voittamisessa, eikä unen kanssa ole sellaista iänikuista leikkimistä enään - ennen sai olla vuorokausia pahimmillaan hereillä eikä uni tullut.
-> Migreenin estolääkkeestä pääsin eroon, "täsmälääkettä" on kyllä varalla, jos iskeekin. Masennus- ja unilääkkeet sai hiivata pois.
- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?
-> kts. edellinen
-> Jaksaminen on paljon parempaa, pöhötys pois, väsymys pois ja järkytykseksi veriarvot olivat lääkärin mukaan optimit, kun kuukausi sitten otettiin.
- Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?
-> Ikuinen ihottuma kyynerpäistä kadonnut, paino laskenut, naama ei ole punainen kuin tomaatti, itsetunto kohonnut ja pikkuhiljaa uskaltaa jo katsoa peilistä itseään :lol:

Että kyllä tämä on kamalan vaarallinen dieetti, vai miten se meni. Jälkiviisaana pitää vielä sanoa, että alunperin menin ravitsemusterapeutille ja noudatin Puskan & Co. ohjeita - tuloksena lihoin 15 kiloa. Noita samaisia kiloja sitten tuskastuneena halusin saada pois, tuloksena eksyin tänne karppausporukkaan (kuunneltuani ensin ravitsemusterapeutin itkupotkuraivareita siitä, miten karppaus on vaarallista) - joten pitäisiköhän tässä oikeastaan kiittää Virallista Totuutta™ siitä, että tutustuin mm. Atkinsiin ja Heikkilään sekä karppaamiseen yleensä. :D

ViestiLähetetty: 2011-03-07 09:34:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

RvaHuu kirjoitti:
Jiihaa, verenpainelääkitystä vähennetty!

=D>

Elokuu2010 - 3 eri lääkettä verenpaineeseen
Helmikuu2011 - jäljellä vain 1 verenpainelääke, ja sekin puolet miedompi kuin ennen
Mahtavaa!
=D>

ViestiLähetetty: 2011-03-07 09:48:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihottuma lähtenyt jalasta...

ViestiLähetetty: 2011-03-07 10:54:50 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tutustuin karppaamiseen ensimmäisen kerran vajaa vuosi sitten, mutta nyt vuoden alusta perehtynyt kunnolla eli varsinaista karppausta takana reilu 2kk.

-paino laskenut 8 kg

-vatsanväänteet, omituisen kakat, turvotus ja pieretys tyystin kadonneet
(kävin jopa paksusuolen tähystyksessä kun oireet olivat niin kovat, mitään ei löytynyt)

-vuosikausia piinannut omituinen näppyryyhkä kasvoilta kadonnut

-väsymys hävinnyt

-mieliala parempi (uskalsin vihdoin vähentää mielialalääkkeeni määrää parin vuoden takaisen masennukseni jälkeen)

-treenaus sujuu loistavasti

-makean- ja napostelunhimo kadonnut

-alkoholinkäyttö vähentynyt (entinen vkonloppuiltojen tissuttelija)

-osaan nauttia hyvästä ruoasta

-rinnat eivät ole kuihtuneet laihtumisesta huolimatta :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-03-07 14:29:02 
Poissa
sintti
sintti

Karppausta takana nyt noin 5kk. Aikaisemmin elin hyvin virallisterveellisellä ruokavaliolla.

Lääkäri epäilee polykystistä munasarjaoireyhtymää, ja karppauksen aloituksen myötä kuukautiskierto on muuttunut kellon tarkaksi ja lyhentynyt huomattavasti. Ennen sain odotella useita kuukausia ilman että mitään tapahtui, vaikka painoindeksin mukaan olin normaalipainoinen.

- Oletko karppauksen aloituksen jälkeen voinut vähentää lääkitystäsi, mitä ja miten paljon?
En tarvitse enää hormonivalmisteita kuukautiskierron tasaamiseen.

Unirytmi on tasaantunut, unen laatu parantunut ja unen tarve vähentynyt. Hb on noussut alle 120 viimeksi mitattuun 136 ilman rautalisää.

Vartalo on kiinteytynyt ja muuttunut sopusuhtaisemmaksi, painoakin on pudonnut normaalipainon sisällä noin 8kg.

ViestiLähetetty: 2011-03-09 09:34:19 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen hyväkarpannut jo useamman kuukauden (4 tjsp) mutta alakarppaajaksi ryhdyin ihan parisen viikkoa sitten. Olen hyvin herkkävatsainen ja aina kärsinyt turvotuksista, mahakivuista, pahoinvoinnista yms. ''ilman syytä'', mutta oireet miltei katosivat hyväkarppauksen aikana ja alakarppaajaksi alettuani ei ole entisistä vaivoista kuulunut mitään. Minulla on huono ääreisverenkierto, mutta karppaus on selkeästi parantanut sitä; palelen paljon vähemmän kuin ennen. Olen rakenteeltani aika kevyt, joten normaalipainoni on melko alhainen (ei kuitenkaan alipaino) ja karppauksen myötä turvotuskilot hävisivät ja paino normalisoitui eli laski pari kiloa, tasaantui ja lopetti kilojen heittelyn. Ihanan tasapainoinen ja terve olo omassa kropassa!

ViestiLähetetty: 2011-03-09 10:04:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloitin tammikuun 19. 2009

Kohonnen verenpaineen, toki siihen liittyi melkoinen ylipaino. Sen olen huomannut, että karppaus kohdallani laskee enemmän verenpainetta kun kun painonpudotus edellyttäisi.

Kun ei vielä ollut mitään kroonista sairautta, mutta ennakolta ehkäisevästi se vaikuttanut moneen vaivaan mm. 2-tyyppin, verenpaineeseen, iho-ongelmiin

Minulla ei ollut mihinkään lääkitystä, mutta päänsäryt vähenivät ja närästys loppui joihin hain apua lääkkeistä

Vatsa on rauhallinen, jalkojen verenkierto parantunut ja turvotus vähentynyt. Ruokailun jälkeiset väsymystilat hävisivät ja yleinen vireys nousi selvästi. Uni on parempaa, koska olin jo lähellä uniapnean oireita....onhan niitä vaikka mitä jos oikein miettii..

Kaikki turvotus raajoista loppui tai väheni, verisuonet tulivat taas näkyviin niin käsistä kun jalkoteristä. Minulle tuli myös kaula, olen muutenkin roteva ja pää alkoi hartioista :lol: kasvoihin tuli lisää kapeutta ja miesmäisiä juonteita, vyötärön mitasta noin 20cm pois ym. ym.
Alussa oli ummetusta, mutta nyt hallitsen sen osaston, myös pientä huippausta, nyt ei ole sitäkään. Siis mitään uutta vaivaa ei karppaus ole elimistöön tuonut.

ViestiLähetetty: 2011-03-09 10:30:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen liittynyt foorumille v.2008, eli sen vuoden alusta olen ollut hiilihydraattitietoinen.
Flunssassa en enää sairastu poskiontelotulehdukseen.
Myös usein toistuva hiivatulehdus on rauhoittunut. Satunnaisesti ollut pari.
Astma pysyy erittäin hyvin kunnossa.
Migreenikohtaukset ovat selkeitä kohtauksia. Verensokerin heilahtelua ei enää ole, joten "nyt saattaa tulla migreeni"-olo on poissa.
Myös päivittäinen päänsärky on poissa.
Käytän edelleen särkylääkettä tarvittaessa, mutta päivittäistä tarvetta ei ole.
Olen siis vähentänyt päivittäistä särkylääkettä.
Verensokerin heilahtelu on poissa.
Hampaissa ei ole plakkia.
Voin käyttää tavallista hammastahnaa, ei vihlo hampaita.
Mahani toimii hyvin ja säännöllisesti.
Ei turvota vatsassa.
Ei ilmavaivoja eli ei pieretä.
Sormet ja nilkat eivät ole turvoksissa aamuisin.
Raskaana ollessa ei närästänyt eikä turvottanut, ei peräperäpukamia. Ei sokereiden kanssa ongelmia.
Ei raskausarpia!
Ei mielialan vaihteluita tai kiukuttelua kun sokerit ei heittele.
Kuivaiho on parantunut ja pysyy ehjänä mikäli en syö viljoja. Sisäinen rasvaus toimii.
Aluksi tippui liki 13kg.
Vyötäröltä lähti yli 10 cm!
Kasvoista lähti kaksoisleuka, joka on pysynyt pois vaikka paino nousi esim. raskausaikana.
Selluliitti ei ole ihan niin voimakasta.
Jaksan päivän paremmin.
Muutenkin keho on simpseempi kun ei ole pöhötystä.
Iholla ei näppyjä.
Kynnet kasvavat hyvin, ei liuskotu.
Hiukset on elävät.

ViestiLähetetty: 2011-03-20 22:34:45 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Linkitetäänpäs tämäkin tänne:

viewtopic.php?f=1&t=53150

ViestiLähetetty: 2011-03-21 01:32:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Karppausta takana reilu vuosi, sinä aikana:
-Paino pudonnut ihan kivasti ja kroppa muokkautunut enemmän kuin pudonneesta kilomäärästä voisi päätellä.
-Jatkuvat vatsakivut, joille ei koskaan mitään syytä löydetty, ovat kadonneet, samoin kuin lähes jokapäiväinen ripuli. Tosin palaavat kumpainenkin kuvioihin heti kun muutaman päivän syö "epäkarpisti".
-Päänsärkyä entistä harvemmin.
-Uni parempaa, nopeammin saa unen päästä kiinni ja yölliset heräämiset vähentyneet.
-Energisempi olo.
-Allergiaoireet vähentyneet -> lääkkeiden tarve vähentynyt.
-Vähemmän flunssaa, vatsatauteja ym. Ennen tosiaan onnistuin poimimaan jokaisen liikkeellä olevan pöpön.
-Oppinut syömään kun on nälkä, ja olemaan syömättä kun ei ole. Ennen tuli naposteltua tv:tä katsellessa, lukiessa, seuran vuoksi, vitutukseen, iloon, suruun ja vaikka vaan siksi kun ei ole muutakaan tekemistä.
-Ihon kunto parantunut.
-Kaikin puolin parempi olo. Hyvä ruoka, parempi mieli :D

ViestiLähetetty: 2011-03-22 11:08:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minä olen karpannut Heikkiläläisittäin, mutta itselle sovellettuna nyt viime joulukuun puolestavälistä asti.

Tähän mennessä 3 kuukautta karppausta takana jonka aikana seuraavat vaivat ovat minulta poistuneet:

-jatkuva päänsärky, ennen päätä särki selittämättömästä syystä jopa kerran viikossa tai useammin niin että joskus jopa oksetti, ja olin täysin toimintakyvytön. nyt minun päätä on särkenyt kerran: silloin kun minulla oli poskiontelontulehdus.

-rento ja levollinen olo sen jatkuvan levottomuuden jälkeen

-menkkakivut on pois. ennen oli tosi kovat. aika vähän on kokemusta mutta ilmeisesti myös kierto on pidentymässä 5-6 vkoon (???)

-masennuksesta kärsin 4-5 vuotta, jonka syytä ei koskaan löytynyt. lisäksi erilaisia ahdistusoireita. Kun aloin karppaamaan masennus lähti kummasti. Nykyään kärsin enää lievistä ahistusoireista, jotka eivät ole siis kovinkaan kummoista entiseen verrattuna. Olen pärjännyt loistavasti myös töistä eli työkyky palautui. Mitään lääkkeitä en enää käytä, vaikka ennen oli kunnon asenaali.

-unen laatu on paljon parempi, tarve vähempi, päivisin ei väsytä.

-jatkuva hartiakipu on lievittynyt, vaikka käyn edelleen säännöllisesti hierojalla aukasemassa jumeja.

-painosta lähtenyt 5 kiloa pois (todellisuudessa saattaa olla jopa enemmän koska en heti mennyt vaa-alle)

-turvotus ja pömpötys on historiaa

-ruuan himo ja ahmimiskohtaukset poissa. enää elämäni ei pyöri ruuan ympärillä vaikka luenkin karppauksesta mielelläni lisää ja lisää :)

-aivot tuntuu toimivan jotenkin tasaisemmin ja hyvä mieli on ja pysyy

ViestiLähetetty: 2011-03-24 12:02:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Miten pitkään olet karpannut? Tai mistä asti?

Vasta kolmisen kuukautta.

Oletko karppauksen avulla saanut jonkin sairauden oireettomaksi, minkä?

Parin viikon välein toistuneet migreenikohtaukset ovat kadonneet kokonaan. Tämä on tärkein syy jatkaa karppaamista maailman loppuun asti. Olin kohtausten aikana lähes toimintakyvytön, oksensinkin satunnaisesti.
Veikkaan nyt, että migreenini liittyi verensokerin heilahteluihin, vaikka listasin silloin syiksi myös epäsäännölliset elämäntavat eli kohtaus tuli kun nukuin huonosti, valvoin myöhään, söin liian harvoin tai join alkoholia. Nyt voin tehdä kaikkia edellämainittuja vapaasti, eikä migreeniä silti näy. Syön summittaisen arvioni mukaan alakarpin rajoissa.

Onko karppaus vähentänyt sairautesi oireita, minkä ja miten?

Synnynnäinen suolistovika, joka on oireillut jatkuvasti myös aikuisiällä, muuttui oireettomaksi. En ala kuvailemaan kaikkia ongelmiani, mutta elämänlaatuni parani hirveästi. Kertoo tarpeeksi, että nyt voisin hyvin kuvitella lähteävin säännölliseen harrastukseen vieraiden ihmisten keskelle, ennen en vatsani toiminnan epäsäännöllisyyden ja esimerkiksi hajujen takia niinkään.

Onko karppaus auttanut luopumaan jostain lääkkeistä kokonaan?

Käytin migreeniin isoja pitoisuuksia tavallista särkylääkettä, nyt sitä ei siis tarvita.

Mitä muita terveydellisiä muutoksia olet huomannut karppauksen aiheuttavan?

Laihtuminen, parempi olo, jaksaminen, pään sekoaminen paasauksen ja käännytyksen muodossa 8)

Muita muutoksia esim. ulkonäössä, painossa, lihaksissa jne., positiivisia tai negatiivisia?

Kasvojen akne kadonnut täysin, paino putosi ekan 2 kk aikana 8 kiloa, useampia senttejä lähti vyötäröltä ja reisistä. Itsetunto kasvoi kaiken tämän kanssa samaa tahtia ja lisäksi hyvä olo kaikin puolin.

Ihossani on ollut tavallista kuivuusihottumaa, kuten aina talvisin, mutta sekään ei ole ollut niin pahana kuin joskus.

Tilanne 5.10.2013 73,6 kg (tavoitteena joku 65, ennen karppausta enimmillään 85 kg)

ViestiLähetetty: 2011-03-26 02:27:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mun ei ole herpes oireillut karppauksen aloitettuna 10/10. Heti kyllä jos kunnolla repsuu viikonkin, niin johan on taas rakkuloita :evil:

ViestiLähetetty: 2011-03-26 08:00:38 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Olen karpannut pian 3 kk, tähän mennessä on terveydessä tapahtunut seuraavaa:

- BMI on laskenut 35,8 -> 33,0
- nivelkivut ovat kadonneet
- vatsakivut ovat kadonneet, ja karppauksen alkupäivinä maha pieneni varmaan puolella turvotuksen poistuessa
- kuukautiskivut ovat lievittyneet todella paljon, välillä niitä ei jopa ole lainkaan
- aiemmin jatkuvasti vaivanneet kovat selkä- ja hartiakivut ovat enää satunnaisia ja lievempiä
- ääreisverenkierto on parantunut, ennen varpaat, sormet ja nokka olivat koko ajan jäässä, eivät enää
- yleisterveys on parempi, en ole enää koko ajan kipeänä
- mielialanheilahtelut eivät ole yhtä rajuja kuin ennen, en pahemmin itkeskele
- jaksan enemmän, olo on energinen
- ruokailun jälkeistä väsymystä ei enää ole
- aamuisin herääminen on helpompaa ja olo on kevyempi
- hampaani ovat aina olleet hyväkuntoiset, mutta plakkia muodostuu nyt huomattavasti vähemmän

Voisin mainita vielä vähän ulkonäköseikkoja:
- kasvot ovat kaventuneet (ja ennestäänkin ulkonevat poskipäät tulleet enemmän esille, kohtahan ne törröttää! Ei saa laihtua liikaa!)
- orastava kaksarin alku on poistunut :lol:
- iho on edelleen kuiva, mutta ongelmakohdat ovat parantuneet, esim. ennen tosi kovat ja karheat kyynärpäät ovat nyt pehmeät
- alakroppani on aina ollut massiivisempi kuin yläkroppa, mutta nyt ero tuntuu tasoittuvan
- kynnet ovat paremmassa kunnossa

Ja matka senkun jatkuu. Tällaista lissee!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 218 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 911 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00