karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-04 17:32:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 174 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 11:48:48 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Ari kirjoitti:
ensinnäkin minä esitin kysymyksen.

Ei pelkkä kysymysmerkki tee viestisi otsikosta kysymystä. :|

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 11:49:49 
Hohhoijaa. Nyt kävin syömässä ja olen (ehkä) vähän jo rauhoittunut. :D

Joo, katos Ari en mä olen kyseenalaistamassa sitä, mitä referoit tuosta lehtijutusta. Vaan sen, että samaan yhteyteen linkkasit huuhaa-yhdistyksen webbisivun. Täs on siis katoppas nyt vissi ero. Mitään kysymystä en huomannut, ellet tarkoittanut otsikolla sitä? Noh, siihen pakkorokotuskysymykseen tuli vastaus. Rokotukset eivät ole pakollisia Suomessa, paitsi puolustusvoimissa. Siihenkin on syynsä.

Ja Timpalle tiedoksi: Mä lupaan, että näissä rokotusasioissa voit luottaa meihin viranomaisiin. :wink:

Toivottavasti tän asian jauhaminen voitas lopettaa tähän. Ei tässä huvikseen olla pistämässä kahtakytämiljuunaa veronmaksajien euroa likoon. Uhka on olemassa, meillä on varaa varustautua uhkaan. Sinänsä surullista, ettei taloudellisesti kaikilla mailla tällästä mahdollisuutta ole. Elämme epäreilussa maailmassa. Vielä hurjempaa tulee olemaan pandemiatilanteessa täsmärokotteen saaminen. Rokotteita kun ei valmisteta joka maassa. Entäs jos rokotetta valmistava maa sulkee rajansa, eikä myykään rokotetta ulkomaille? Jokainen maa toki haluaa ensisijaisesti turvata omien kansalaistensa suojauksen. :?

edit: muokattu epi-alkuliite pan-liitteeksi..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 11:50:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Timppa kirjoitti:
Ottamatta kantaa asiaan mitenkään muuten, niin jonkunlaista dejavuuta nyt kyllä pukkaa...

Just kun on oppinut kyseenalaistamaan noi terveydenhuollon ammattilaiset ja viralliset tietosivut :cry:

Ei taida olla kovinkaan hyvä business tuo rokottaminen? Vaatii paljon tutkimus- ja kehitystyötä ja sitten kerta-annoksella pärjätään pitkään. Määrät on tietysti suuria, jos koko väestö rokotetaan (kuten polio-sokeripala vuonna -85). Jos rupeavat tarjoamaan influenssaan lääkettä, jota on loppuikänsä syötävä, ettei sairastuisi ja vielä perustuen hatusta vetäistyihin laboratorioarvosuosituksiin (vrt. kolesterolin alennus) niin lakkaan kuuntelemasta ammattilaisia tässä influenssa asiassakin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 11:50:36 
Ari kirjoitti:
"Rokote on hankittava jo tämän syksyn aikana varastoon, jotta sen käyttö voitaisiin aloittaa heti pandemian puhjettua.
lähde

Ei sitä saada vielä tämän syksyn aikana. Se on fakta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 11:53:09 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Kertoisitko Ari mitä tapahtui.

Sekä minä, että Calvin olimme lukemassa ketjua heti sen aloittamisen jälkeen. Jossakin viestissäsi oli lisäksi linkkejä normaali influenssarokotteista, kuitenkin tuo linkki mystisesti katosi.

Oletko siis poistanut tekstejäsi ja linkkejäsi, kun olet huomannut erehtyneesi, vain mitä tapahtui???

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 12:03:53 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Ari, mikä sulla on ongelmana tässä asiassa? Kun sanotaan, että hankitaan rokote kaikille suomalaisille, se ei tarkoita, että kaikki pakolla piikitetään.

Valtiovarainministeriön lisämäärärahaesityksen teksti sitä paitsi menee näin:" Kansanterveyslaitos. Rokotteiden hankinta (siiromääräraha 3 v.). Momentille myönnetään lisäystä 20 800 000 euroa. Selvitysosa: Lisämäärärahan tarve aiheutuu 5,2 miljoonan H5N1-mallirokoteannoksen hankkimisesta Suomeen. WHO:n arvion mukaan influenssapandemian uhka on todellinen ja siihen varautuminen edellyttää rokotteen hankkimista. Rokote on hankittava syksyn 2005 aikana varastoon, jotta sen käyttö voitaisiin aloittaa heti pandemian puhjettua."

http://www.vm.fi/vm/liston/page.lsp

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 12:12:40 
Poissa
Höylä Voi
Höylä Voi

marilyn kirjoitti:
Jossakin viestissäsi oli lisäksi linkkejä normaali influenssarokotteista, kuitenkin tuo linkki mystisesti katosi.

Näin katosi. Siksi kysyinkin edellisessä viestissä eiks nää kaksi tautia ole eri asia ja kun huomasin linkin poistetun, lisäsin oman muokkaukseni. Taisi mennä linkin poistajalla puurot ja vellit sekaisin. :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 12:16:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marilyn kirjoitti:

Jossakin viestissäsi oli lisäksi linkkejä normaali influenssarokotteista, kuitenkin tuo linkki mystisesti katosi.

se teksti ja linkki oli väärä lähde (KTL sivu). poistin sen heti (muutama minuutti 2-3 min. kun painoin lähetä jälkeen) että ei vaan kukaan luule että nyt puhutaan normaalista influenssasta. kun siihen ei kukaan kerinnyt mitään kommentia antaa, sitä ei ole muokattu toisten kommentien jälkeen. niin kuin sen viestistä voi havaita. toki jos siinä olisi niin käynyt (tai viesti olisi olisi ollut pitempään kuin) olisin siihen laittanut että väärä lähde oli ja edit.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 12:32:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Einomies kirjoitti:
Ari kirjoitti:

suora lainaus: "3.3 Kysymysmerkki herätteenä kannanottoon tai osoittamassa epävarmuutta

Varsinkin otsikoissa ja mainoskielessä kysymysmerkkiä käytetään ilmaisun lopussa herätteenä tai osoittamassa epävarmuutta, vaikka ilmaus ei muodoltaan olisi kysymys. Tehovälimerkkinä kysymys kirvoittaa kannanottoon." lähde:
http://joyx.joensuu.fi/~suoniemi/Kysymysmerkki.html

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 12:36:11 
Nist ja Elka:

Juuh, en oikeasti rinnasta hiilihydraatti- ja influenssa-asioita toisiinsa :)
Tulee vaan aina (tai ainakin joskus) ajateltua asioita myös toiselta kantilta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 12:39:53 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Ari kirjoitti:
Einomies kirjoitti:
Ari kirjoitti:

suora lainaus: "3.3 Kysymysmerkki herätteenä kannanottoon tai osoittamassa epävarmuutta

Varsinkin otsikoissa ja mainoskielessä kysymysmerkkiä käytetään ilmaisun lopussa herätteenä tai osoittamassa epävarmuutta, vaikka ilmaus ei muodoltaan olisi kysymys

Heräte tai epävarmuuden ilmaus se voi olla. Itse taas sanoit esittäneesi kysymyksen ja sitä se ei ole.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 12:41:52 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Ari kirjoitti:
marilyn kirjoitti:

se teksti ja linkki oli väärä lähde (KTL sivu). poistin sen heti (muutama minuutti 2-3 min. kun painoin lähetä jälkeen) että ei vaan kukaan luule että nyt puhutaan normaalista influenssasta. kun siihen ei kukaan kerinnyt mitään kommentia antaa, sitä ei ole muokattu toisten kommentien jälkeen. niin kuin sen viestistä voi havaita. toki jos siinä olisi niin käynyt (tai viesti olisi olisi ollut pitempään kuin) olisin siihen laittanut että väärä lähde oli ja edit.

No minä esim. olin kirjoittamassa vastinetta kommentoiden kaikkia näitä lähettämiäsi linkkejä, myös sitä virheellistä. Kun tekstini oli lähetys kunnossa, huomasinkin linkin poistetun ja olisin varmasti epäillyt mielenterveyttäni, ellei Calvin olisi ihmetellyt kadonnutta osaa myös.

Lienee tärkeää huomauttaa, että tapahtuipa muokkaus sitten 2 minuuttia tai 2 tuntia kirjoituksen jälkeen, on sen saattanut lukea jo hyvinkin moni ihminen. Epäilenpä olisitko virhettäsi myöntänyt, vaikka teksti olisi seissyt siellä pidempäänkin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 12:48:20 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Öh, siis, tota noi... Mistä nyt oli oikei kyse!? :shock: :oops:

Putosin kärryiltä jo iha ketjun alus... :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 12:49:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Einomies
Otsikko:
Suomalaisälääkärin surma oli palkkamurha?
lainaus:"Jamaikan poliisi epäilee, että viikonloppuna maan luoteisosassa tapahtunut suomalaislääkärin surma oli tilaustyö."

"Emme ole poissulkeneet sitäkään vaihtoehtoa, että vaimo on epäilty"
huomaa otsikko ja ? ja se onkin epäily ja kysymys
lähde: http://www.iltalehti.fi/2005/10/05/2005 ... 6_uu.shtml

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 12:55:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

krizu kirjoitti:
Öh, siis, tota noi... Mistä nyt oli oikei kyse!? :shock: :oops:

Putosin kärryiltä jo iha ketjun alus... :?

"Valtio hankkimassa 5,2 miljoonaa lintuinfluenssarokotetta

Valtiovarainministeriö esittää valtion vuoden toiseen lisätalousarvioon 20,8 miljoonan euron lisämäärärahaa Kansanterveyslaitokselle 5,2 miljoonan H5N1-lintuinfluenssarokotteen hankintaan.

Määrärahaa perustellaan sillä, että WHO:n arvion mukaan influenssapandemian uhka on todellinen ja siihen varautuminen edellyttää rokotteen hankkimista.

Rokote on hankittava jo tämän syksyn aikana varastoon, jotta sen käyttö voitaisiin aloittaa heti pandemian puhjettua.

Tarkoituksena on hankkia kaikille suomalaisille rokotteen lintuinfluenssaa vastaan."

eli jokaiselle suomalaiselle hankitaan rokote jota tullaan käyttämään jos Kansanterveyslaitos ja Tartuntatautien neuvottelukunta niin päättää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 13:03:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marilyn kirjoitti:
Lienee tärkeää huomauttaa, että tapahtuipa muokkaus sitten 2 minuuttia tai 2 tuntia kirjoituksen jälkeen, on sen saattanut lukea jo hyvinkin moni ihminen.

asia on kyllä selvä ja tiedossa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 13:03:53 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Ari kirjoitti:
eli jokaiselle suomalaiselle hankitaan rokote jota tullaan käyttämään jos Kansanterveyslaitos ja Tartuntatautien neuvottelukunta niin päättää.

"Hieman" yksinkertaistettuna, kuten kirjoittajan tapoihin kuuluu :roll:

Todellisuudessa sitä hankitaan varastoon varmuuden vuoksi, siltä varalta, että tarvetta tulee :!:

Pakkorokottaminen on käytännössä mahdotonta!!

Lopeta asioiden liioittelu ja vakavan asian vääristäminen!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 13:11:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minua hämmentää suuresti se, että miksi se rokottaminen on niin kauheaa? Minusta on päinvastoin oikein hyvä asia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 13:13:37 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Ari kirjoitti:
Einomies
Otsikko:
Suomalaisälääkärin surma oli palkkamurha?

Sä voit nyt selittää ihan miten vaan, mutta tuokaan otsikko ei ole kysymyslause. Kysymyslause se olisi muodossa: "Oliko suomalaislääkärin surma palkkamurha?"

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-05 13:18:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marilyn kirjoitti:
[Pakkorokottaminen on käytännössä mahdotonta!!

Lopeta asioiden liioittelu ja vakavan asian vääristäminen!

niin minäkin luulin kun en ollut vielä inttiä käynyt.
kyllä sitä on ennenkin "pakko rokotettu" sen tietää kaikki jotka ovat armeijan käyneet kokonaan läpi.
että "pakolla" on piikit otettu, en tosin tiedä/muista kuka ei olisi ottanut ja käynyt armeijaa läpi.

ne joita ei piikitetty (rokotettu), eivät käyneet armeijaa läpi kokonaan.

mutta jos kerran rokotetaan vähemmissäkin riskitapauksissa, niin miksi ei sitten rokoteta kun riski on suuri.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 174 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 59 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00