Huokaus, aika samankaltaisia tarinoita muillakin kuin itselläni.
Olin myös lapsena, näin jälkikäteen ajateltuna, ihan normaalipainoinen. Ehkä hieman vantterampi kuin luokkakaverini, joista yksi kärsi selvästi jonkinlaisesta nälkiintymisestä vanhempiensa alkoholiongelman vuoksi. Hän minua, kuten muutkin, useasti soimasivat lihavaksi. Joten olen tavallaan "tottunut" elämään lihavana, olen omaksunut ne tavat jotka lihavaan ihmiseen yhdistetään.
Muistan että lapsena rakastin urheilua, pelasin koripalloa, lentopalloa, pesäpalloa, hiihdin, uin, juoksin, leikin, pyöräiltyäkin tuli varmasti kymmenisen kilometriä päivässä ihan huomaamatta, mitäs muutakaan tekemistä olisi pikkukylän tyttärellä ollut?
Muurosiässä kasvoin hurjaa vauhtia ja se fysioterapeuttini mukaan on syy siihen miksi tasapainoni on päin seiniä. En siis kykene harrastamaan talviurheilulajeja ja käveleminen talvella on hidasta ja vaivalloista, sillä tasapainoni pettää herkemmin ja tottakai pelkään jo kaatumista.

Tämän lisäksi kärsin mm. paniikkihäiriöstä, eikä minulla juurikaan ole ystäviä heikon itsetuntoni takia, sosiaalinen elämä on lähestulkoon nollassa.
Ensimmäisessä raskaudessani lihoin 30kg. Sitä se suklaa teetti
Toisessa raskaudessa sitävastoin pääsin laihtumaan. Vaaka näytti tyttäreni ensimmäisellä neuvolakäynnillä selvästi vähemmän kuin mitä ennen raskautta. Hyvä kimmoke tähän oli hartaasti karttelemani sokerirasitustesti, inhoan neuloja yli kaiken!
Sitten sattui ja tapahtui, hautasin kolme läheistä ihmistä kolmessa vuodessa. Siinä välissä yritin toki laihduttaa ja mm. lenkkeilin pitkiä matkoja ja yritin syödä "terveellisesti" eli siis sen mukaan mitä yleensä suositellaan. Alimmillaan paino on viimeisimmän kunnollisen nousun jälkeen, käynyt 110kg, epäilen suuresti että johtuu hiilihydraattipitoisesta ravinnosta.
Paino ei tosin ole noussut 120kg:sta kiloakaan, vaan olen saanut sen pidettyä nyt hiukan alempana, tänään aamupaino 118,2kg. Tähän on positiivisesti vaikuttanut mm. muutto pääkaupunkiseudulle, olen nykyään hiukan onnellisempi kuin mitä aijemmin.
Eli aika perus, lapsia, ikäviä elämänvaiheita, fyysisiä kompastuskiviä, you know