jussi kirjoitti:
Puppua. Suomessa vähittäiskauppa on poikkeuksellisen keskittynyttä. Teollisuus ja kauppa valmistavat ja tarjoavat, sitä mitä niiden on edullisinta myydä ja ohjaavat, kuten mainitsitkin, hinnalla kulutusta, jokaisen "viksun" pitäisi se ymmärtää.
Totta tämäkin, joskin tyhmä on se, joka ostaa, ei se joka myy.
Elka kirjoitti:
> Itse asiassa suomalaiset ravitsemusterapeutit näin tekevät. Erityisesti laihduttajalle
> tai "painontarkkailijalle" näin suositellaan. Perusteluna on, että itse valmistaessa
> tulee helposti liikaa rasvaa tai suolaa. Eineksiä ja valmisruokia taas saa vähäsuolaisina
> ja rasvattomina ja energian määräkin on ilmoitettu. Eli väittävät paremmaksi kuin
> kotona tehty.
Tämä sen sijaan ei ole totta. En ole ikinä kuullut. Ei yhdenkään järkevän ihmisen mielestä voi olla parempi käyttää ravintoköyhiä eineksiä kuin vamistaa ruoka itse.
> Elka kirjoitti:
> Tarkoitan niitä vatsavaivaisia "ruoansulatusjogurtin" syöjiä, painon ja turvotuksen,
> atooppisen kuivan ihon, allergioiden, ryppyjen ja ikä-rasismin kanssa taistelevia.
> Listaa voi jatkaa loputtomiin. Ryhmä on merkittävä.
Mites tämä sitten liittyy suosituksiin? Ruoansulatusjogurttien syönti ei ole suositeltavaa, eikä itteään kyl kannata syödä turvoksiin ruoka-aineilla, jotka aiheuttavat oireita... Allergiat, rypyt, painot, ikärasismi, diabetes? Mikä on yhteys?
t. eri vieras kuin äskeinen
PS En noudata suosituksia, jos niin luulette, mutta ei taida moni muukaan tässä maassa onneksi ja epäonneksi