karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-29 01:38:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 190 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Elämää by elysee
ViestiLähetetty: 2011-04-10 21:16:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

you gotta fight :D

ViestiLähetetty: 2011-04-14 21:56:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen kävin lenkillä, tänään en. Lounas oli tvåäggomelet juustolla, voilla ja sipulilla puol kahdentoista aikaan. Päivällinen tossa joskus puoli ysin jälkeen. Oli väsy ja nälkä ja satuin tulemaan kotiin ruokakaupan kautta, joten söin mitä koriin olin saanut kaupasta kerättyä.. Pari palaa mummon hapanruisleipää munavoilla. Sitten tein salaattia tonnikalasta, pavuista, tomaatista, salaatista ja vähän kaikkee muutakin sekoitin, ituja ja sipuliakin.. kastike creme fraichesta ja oliiviöljystä. Jälkiruoka oli kermaa, pakastemansikoita ja pekaanipähkinöitä (kaikki sekaisin sauvarilla). Now im satisfied. Sweet dreams!

ViestiLähetetty: 2011-04-16 12:31:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aamukahvit mustana, pari mukillista. Eilen taas kyllä ajattelin, että lopetan kahvinjuonnin. Mutta viikonloppuisin aamukahvit on jotenkin mukava tapa aloittaa päivä. Arkisin kun herään niin aikaisin, niin ei aamukahvi edes maistu (hyvältä ainakaan). Lounasaikaan yleensä juon siis arkena päivän ensimmäisen kahvin.
Mutta tänään kahvittelut alkoi ysin aikaan aamulla. Kaksi kouraa manteleita, yksi porkkana, aika iso pala ruisleipää isolla palalla voita ja keitettyä kananmunaa päällä. Pakkasesta otin purkin nautalientä sulamaan, jos saisi jonkun keiton keitettyä siihen. Tai sitten hörpin kermalla ja keltuaisella.
Nyt pitäis lähteä juoksemaan. Mun pyörä on ollut talviteloilla mun entisen asunnnon naapurin varastossa. Nyt olis ihan hyvä sää lähteä hakemaan sitä. Juoksua tulis joku 8 km. Ex-naapuri lupasi auttaa laittamaan pyörän ajokuntoon niin pääsen sitten cyklailemaan kotiin sillä samantien. Näillä bensahinnoilla onkin sitten hyvä ruveta pyöräilemään ainakin ruokakauppareissut. Työmatka lähentelee sitten sellaista lukemaa, etten sinne joka päivä aio pyöräillä, mutta ehkäpä sinnekin vielä joku päivä sotken.
Lueskelin tuolta liikunta osiosta maratooni juttuja.. voi prkl, pitäs varmaan ilmoittaa itsensä jollekin puolikkaalle eikä vaan suunnitella. Mahtaiskohan karppifoorumilta saada jonku juoksuporukan kasaan niin voisi vetästä rasvapolttoisessa seurassa maratonin tai puolikkaan nyt ainakin alkuun?

ViestiLähetetty: 2011-04-25 22:59:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Arkea vain, tai no.. Autossa olen paljon viettänyt aikaa, liikaa. Lenkillä olen iltaisin ehtinyt käymään. Ruoka on ollut karppia, mutta enemmän kiireessä jotain vain tullut suuhun heitettyä. Ei hyvä. Mutta kyllä rasvapolttoisuus auttaa paljon kiireen keskellä, kun energiavaje ei vaivaa. Työkaverit vinkuu iltapäivisin nälkäänsä ja meikäläinen painaa töitä ja ottaa lasin vettä jos vähän vatsanpohjaa kaivertaa. Stressiä on ollut, yöunet huonot, näkyy minulla turvotuksena. Nyt helpompi jakso edessä onneksi.
Tänään brunssi kasviksia voilla ja juustolla. Iltapäivällä reilusti ruokaa: 4 keltuaista (näiden syöntiin aion nyt kiinnittää huomiota), sipuli, lohta, selleriä ja paprikaa. Voissa, kermassa ja juustossa. Ruoanvalmistuksen aikaan söin porkkanan. Jälkiruoaksi hetken sulattelun jälkeen tein pikasuklaata desistä kermaa ja kaakaojauheesta. Ja vielä kahvitkin. Ja kahvin kanssa koura manteleita.
Illemmalla kävin pyöräilemässä vajaa pari tuntia, ihana ilma. Kuuntelin kunnon nz-nz-nz musaa ni tempoakin riitti. Meikäläisellä alkaa olee nousukunnot, vitosen juoksin 24 min perjantaina. Tämän kauden ennätys. Pitäisi nyt vaan ilmoittaa itsensä jollekin puolikkaalle, että tulisi se kanssa sitten juostua!!

Liemitarpeita ostin tossa yks päivä, possunroippeita luineen ja pari ydinluupätkää. Pakkasessa odottavat, että aika olisi sopiva. Pakkasesta löytyy kyllä lientäkin. Taidanpa ottaa sulamaan..
Vähän laskin makroja, proteiinia hieman reilusti 68g, hiilarit jäi vähän alas, rasvaa joku parisen sataa. Suurinpiirtein.
Nukkumaan menen nyt. Uni on jo silmässä...zzz

ViestiLähetetty: 2011-04-26 22:12:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tuli jostain syystä nälkä jo ysin aikaan aamulla. Tai nälkä ja nälkä. Sattui olemaan aikaa, ja aloin miettimään ruokaa niin sitten tuli "vähän nälkä". Söin sitten lounaaksi tarkoitetun kasvisjuustovoi-sekoituksen. Kahvia join kahden-kolmen aikaan mustana pari mukillista, ihan vain sosiaalisesti.
Päivällinen oli sitten pizzerian kanasalaatti. Kotona keitin vielä kananmunia ja söin kaksi voin kanssa. Söin myös kaksi kourallista manteleita. Ja kermakaakaota mukillinen. Siitä lähdin sitten pyöräilemään tunniksi. Persus alkaa sanomaan aiai, vaatii vähän totuttelua alkuun.. Mutta on se kivaa, pyöräily siis. Parhaita pätkiä on semmoiset metsäpolut, etenkin alamäkeen, jotta pääsee kovaa:)

ViestiLähetetty: 2011-05-01 15:40:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moro!
Ihanaa, kun kevät on tullut ja ulkona alkaa vihertää. Linnut pitää kauheeta metakkaa ja herätti minut tänä(kin) aamuna jo viiden jälkeen. Ei niin kivaa vapaapäivänä ja vieläpä vappuna, kun vapunaattona se nukkumaanmeno ei ole yleensä niin aikaista. Autolla olen huristellut AC:t päällä ni kurkku kipeänä kesää kohti sitten.. :/ mut nou hätä! Karppailusta on itselleni ollut se etu, että kurkun kipuilut on ollut aiempaan lievempiä ja yleensä kestää sen kaksi päivää ja se siinä sitten. Ja ylipäätään flunssaoireet on ollut aika harvinaisia :)
Oon syönyt aika paljon. Eilen etenkin, join simaa ja söin munkkeja. Vapun kunniaksi.. :roll:
Mahassahan sen tunsi sitten myöhemmin, jälkiviisaus ei vaan ole hyve..
Tänään menin sitten matalammilla hiilareilla, ainakin tähän asti. Aamupalaksi tein muutaman keltuaisen, kerman ja kookoshiutaleiden sekoituksesta lettusen, jonka kanssa söin mansikoita ja kermaa. Kahvia mustana. Porkkanan söin myös ja sitten vielä hasselpähkinöitä. Nyt söin sitten vihersalaattia kurkulla, sipulilla, iduilla ja savupossun jämäpaloja palastelin sekaan. Muki kaakaota ja porkkana.

Eilen olin tämän vuoden ensimmäisissä maalaustalkoissa, nii join siellä kyllä olutta. Mukavaa oli maalaus hyvässä seurassa, pyöräilin paikan päälle ja kotia takasin. Siinä eilisen lenkit. Tänään pitäs jotain aktiivista ulkoilua vielä harrastaa, huomenna ja tiistaina ei ehdi. Pyöräily on vienyt mukanaan minut tyystin! Juossut en ole kai viikkoon?? Pitäis kyllä sitäkin joskus.. Haluasin ostaa ohutpohjaiset juoksukengät ja opetella enempi sitä barfotatekniikkaa. Tai ei kai sitä sen enempää tarvi opetella, totuttelua se kyllä vaatii.

Mut eipä muuta nyt..mukavaa sunnuntai-iltapäivän jatkoa karppilampeen! Mä olen tänään kyllä karppilammen särki, kun särkee päätä ja rannetta eilisen remut ja maalaukset!

ViestiLähetetty: 2011-05-07 13:01:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Muutamassa päivässä voi lihota vissiinkin, tai ainakin kerätä sellaisen turvotuksen, että tuntee lihonneensa. Kevät tuo tullessaan juhlia ja sukulaisvierailuja. Mummo sanoo kahvipöydässä "otapa tästä pullaa, ihan sinua varten leivoin kun aina oot siitä tykännyt". No, minähän syön sitten pullaa.. ei se yksi pulla pahaa tee, eikä ehkä kaksikaan.. Mutta, kun mummolareissu kestää kolme päivää ja mummo tykkää, kun kaukana asuvat sukulaiset tulee kylään niin silloin ei syömingeissä säästellä. Hiilariruokaa ollu paljon tarjolla. Mutta toisaalta ei mitään einestä. Kaikeksi onneksi mummo on aito maalaisemäntä, joka ei laittihömpötyksistä välitä. Leipävoi oli voita eikä margariinia, juustot täysrasvaisia jne. Kahvin kanssa kunnon kermaa. Mutta kyllä niitä makeita sokerileivonnaisiakin riitti. Mummo itse voi hyvin ja ikääkin reilu 85 vuotta, kotona asuu ja on pirteä. Pientä vaivaa alkaa kuulemma tulemaan ja joitain lääkkeitä joutuu popsimaan, mutta vielä jaksaa hyvin laitella kukkapenkit ja hakea postit. Pirteys varmaan johtuu myös siitä, että enempi tykkää leipoa kuin syödä niitä makeita leivonnaisia. Ja että kaikki ruoka on itse tehty raaka-aineista.

Syönyt olen reilusti viime päivinä, mutta ihme kyllä en ylensyönyt. Liikahiilarit helposti aiheuttaa minulle sitä liikaa syömistä. Etenkin viljahiilarit. Ja kun ne aiheuttaa vielä sellaisen pallukkafiiliksen. Ja kun hiilarit ei sitä nälkääkään poissa pidä niin lopulta olen vain nälkäinen pallukka. Ja sitten syön lisää ja pallukkafiilis pahenee. Olen siis pallukka. Olo on samalla kuitenkin ontto, mutta se ontto on kuin sellainen tyhjiö paksun pallukkakerroksen keskellä ja se vaatii täytettä. Hiilarit vain pahentaa tuota oloa eivätkä täydennä tuota onttoa tyhjiötä. Onneksi mummolla oli voita. Sitä ja juustoa reilusti niin onttous helpotti.
Niin, miksi sitten söin niin paljon pullaa, leipää ja puuroa? Varmaan siksi, että mummolla käyn harvoin välimatkan takia. Ja mummolassa tuntee itsensä aina jotenkin lapseksi ja lapsena tykkäsin aina syödä mummon pullaa ja puuroa.

En tiedä enkö nuorempana osannut huomata mahavaivoja, joita saan viljaa syötyäni, vai onko viljansieto huonontunut karppauksen myötä? Vaikka en niin kauhean pahasti oireile, vähän turvotusta ja ilmavaivoja yms. Ja kasvojen iho tulee epäpuhtaammaksi jos syön viljoja liikaa pidemmän aikaa.. ei kuitenkaan mitään suurempia tuskia ja kipuja. Mutta eron huomaa kyllä sitten, kun on ilman niitä.
Tai onhan eroa silläkin, että onko syöty vilja jokin sokerileivos tai hapanjuuresta tehty leipä. Jälkimmäinen etenkin runsaalla voilla on ihan ok, ei aiheuta isoja turvotuksia jos pysyy kohtuudessa. Hyvää se toki on, etenkin mummon tekemä ruisleipä ja voi :)
Selvimmät oireet tulee kuitenki kaupan lisäaineviljatuotteista. Huomio kiinnittyi yksi päivä ruokakaupan leivontatiskin tuoresämpylöiden tuoteselotukseen. Tai siis milloin niihinkin on alettu laittaa e-aineita?
Noh, kaupan viljatuotteet pannaan. Mummon leipomukset ei, niitä en kuitenkaan syö usein :)

Nyt viimeinkin olen kotona ja laitan vain mjukisbyxat jalkaan ja löysän t-paidan päälle, mahaa turvottaa, väsyttää ja päätäkin särkee. Ilmavaivoja myös :oops:
Ihana siis olla kotona ja syödä sitä hyvää itsetehtyä ruokaa. Pari päivää opetti taas paljon. Sain jonkun uuden motivaatiosysäyksen.
Tarkastelin omia syömisiä hieman finelin laskurilla. Viime viikollakin (ennen mummolareissua) on ollut proteiinit liian korkealla mistä on voinut johtua hieman väsynyt, tukkoinen olo. Juustoa olen syönyt liikaa, lihaslihaa ei ole mennyt normaalia enempää. Rasvat on ollut liian alhaalla. Sekin on voinut väsyttää. Mieli olis tehnyt vaikka mitä kaupassakin, mutta onneksi rutiinilla ostin ne mitä tarvii, vaikka mieli olis tehnyt muutakin.
Muistais vaan syödä tarpeeksi rasvaa niin ei vaan tule noita tekismielijuttuja. Ja toinen mikä meinaa välillä unohtua on veden juominen. Nyt etenkin kun sommaren e på g :)

ViestiLähetetty: 2011-05-13 21:41:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Den glider in, den glider in, den glider in i mål igen. Vi ska kämpa, vi ska ge allt d vi har, vi ska ta guld igen! voou vo voou vo..
go suomi go! Ruotsi-Suomi finaali!

Joo. Jääkiekkoillat on kivoja.

Ruokapuolella matalahiilarista olen vetänyt. Tuli joku allerginen nuha ja kauhea turvotus, niin vetäisin ketoosit. Yöunet meni ja jaloista voimat, en oo maanantain jälkeen käynyt lenkillä. Mutta turvotus laski. Huomenna olis yhdet häät niin haluisin olla nätti ja turvoton. Toivottavasti ei oo mustat silmänaluset, kun uni on niin levotonta.

ViestiLähetetty: 2011-05-20 18:39:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Viime viikon ketoilut huipentui antiketoiluun, eli maistelin juhlissa monenlaista karpishkosta eikarppiin. Mutta ei se mitään. Arkeen palasin maanantaina. Aamupalaa olen ihme kyllä syönyt joka päivä tällä viikolla (aina ei ole ruoka maistunut heti aamusta), juustoa ja voita sekä ehkä rouskutellut porkkanan.
Lounas on ollut olematon, eilen söin kaverin itseleipomia pipareita kaksi. Tänään lounaaksi yksi grillimakkara.
Päiväruoka ollut aika lailla samanlainen myös joka päivä. Sikajauhelihaa tai 1 grillimakkara, yksi peruna, yksi sipuli, paprikaa, pari keltuaista, voita ja mausteita. Jälkiruokana eilen kaakaokermamousse. Siis sekoitin vain kaakaojauhetta ja kermaa. Nam.
Liemiä en ole ehtinyt keittelemään, pakkasessa lojuvat luut ja rieppeet. Vanhat liemet on käytetty jo aikaa sitten, kyllä maistuisi jo.
Ruokamäärä ei ole ollut iso, mutta rasvaa on tullut syötyä paljon. Huomasin sen taas, että rasvaa ei saa syödä liian vähän.
Ainiin, lopetin kahvin juonnin. Luin pelottavia juttuja netistä ja ajattelin kokeilla ilman olemista. Ja itse tunnun olevan hiukan yliherkkä kofeiinille. Olen aika herkästi humaltuva, kofeiinikin aiheuttaa välillä samanlaista hilpeyttä ja sekavuutta minussa..
Eilen juoksin vitosen ja vedin pari tiukkaa intervallia rappusissa. Tänään menen terassille. Palauttavaa reeniä;)

ViestiLähetetty: 2011-05-22 11:55:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsau! Seuraan kahvilakkoa ja yritän ottaa juoksuinnosta mallia. Pullaakin maistoin taas männä viikolla, mutta tuli ihan hirveät vatsanväänteet, niin että siitä pysyn erossa. Kahvin pidän vielä sallittujen puolella, just löysin viherpiiperökaupasta zapatistisissien luomurebelespressoa! Palaan taas, tännekin, joskus :)

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2011-05-26 21:20:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tjenare karppikamrater! Pullasta ja kakusta tuli minullekin vatsanväänteitä hääjuhlissa, niin oon ollut sen jälkeen jopa ilman hapanleipää ja muita viljajuttuja. Perunaa olen ottanut hiilarina iltaruoalla, oottelenkin niitä uusia pottuja.. =P~
No kahvilakko jatkuu, pari kertaa on työpaikan taukohuoneessa tuoreen kahvin tuoksuessa tullut kiusaus ottaa mukillinen. Kerran otinkin. Ihan käsittämätöntä, mikä duracellpupufiilis siitä tuli. Harmi, ettei se toimi niin tehokkaasti silloin, kun sitä juo päivittäin. No seuraavana päivänä olikin päänsärkyä, kofeiini olis luultavasti auttanut. Mutta aamuisin olen nykyään pirteämpi, ei edes tee mieli aamukahvia! Mutta ajatelkaa, nyt uutisoidaan et kahvi ehkäisee syöpää, kun sitä juo sen 6 kuppia päivässä. Eikö tuommonen määrä jo aiheuta jotain negatiivistakin?? Miksei niistä huonoista jutuista kerrota missään mitään?
Joo ja pähkinälakonkin aloitin. Ihan vaan testatakseni onko mitään eroa. Joskus mennyt maha sekaisin pähkinöistä, jos enempi syöny. Ja onhan ne aika hinnakkaitakin. Ruokakuluja olen yrittänyt pienentää hieman, syksyllä meinaan nimittäin aloittaa opinnot uuteen ammattiin. Jättää tutun ja turvallisen työelämän.. voivoi.. mihin sitä ihminen joutuu?? No pitäähän elämässä olla haastetta! Askeleet eteenpäin ei vaan aina onnistu kompuroimatta. No kompuroida saa, kunhan ei turvalleen mätkähdä. Tai jos mätkähtää, niin sit toivoo, ettei kukaan nähny :D

Lenkkeilin siis juoksua perjantaina, sunnuntaina kävin pyöräilee yht n. 80 km, maanantai meni myöhään töissä, tiistaina heitin nopeat juoksut jo aamusta ja illalla meni myöhään töissä, keskiviikkoiltana en kotiin edes töistä päässytkään ja nyt sitten torstai-iltana työpäivän päätyttyä löhöän sohvalla ja mietin, että päivä se on huomennakin, lenkkipäivä nimittäin. Ja työpäivä myös..suck.. Onneks viikonloppuna mä oon ledig ledig ledig! Tiedättekö sen ruottalaisen räppärin, joka laulaa tolleen? Nimi on mange schmidt:) http://www.youtube.com/watch?v=AXVCCB582C4
Voi, että ihminen voi olla väsyny, menin ihan sekasi lasista viiniä! Öitä!

ViestiLähetetty: 2011-05-28 20:28:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Söin äsken jäätelöä eka kerran tänä vuonna, luultavasti viimeinen kerta myös. Mahavaivoja tuli heti. Ja oli kauhean makeaa. Höh, muistin, että olis ollut parempaa. Söin myös tonnikalaa cremefraichella ja salaattia. Nämä oli iltaruokaa.
Aamulla vetäisin munakokkelit. Hyvin kesti olla 12 tuntia syömättä sillä satsilla. Tosin kaupasta ostin sitten harkitsemattomasti jäätelöä, laitetaan väsymyksen ja sellaisen pienehkön nälänpoikasen piikkiin.

ViestiLähetetty: 2011-05-30 19:00:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Aamulla puol kuudelta vetäsin voita ja cheddarii naamarii ja lähdin ajelemaan töihin. Kotona sitten seuraava ruoka kuuden aikaan illalla, sikajauhelihaa, perunaa, sipulia, kermaa, kukkakaalia, paljon voita... kerma+kaakaosötkötystä jälkiruoaksi. Maha täynnä nyt, sellai sopivasti. Kohta pyöräilemään.
Väsyttäis kyllä vähän. Mutta sittenhän sitä piristyy, kun lähtee liikkeelle.

ViestiLähetetty: 2011-05-31 21:38:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kyllä ottaa taas päähän nää saamarin tietokoneet ja kaikki muukin!!!! Kirjoitin jo koko tän päivän jorinat mielestäni vielä ihan hyvin ja ajatuksella ni prkleen acer hukkasi kaiken!
Muutenkin ollut semmoinen raivopinnassapäivä. Koko päivän kun on kulkenut otsa kurtussa pahalla päällä, niin tuntuu ettei otsaa saa enää rennoksi ja että otsalihaksen melkein kramppaa. Huoh.. Mrrr..
Ei edes lenkki metsässä auttanu kuin hetken, heti rupes ärsyttää kun tämä läppärini teki temput! Lenkistä sen verran, että seurasin yhtä toista lenkkeilijää uusien lenkkipolkujen toivossa ja mullapa kävikin tuurit! Siellä se toinen juoksenteli kerrostalojen välissä ja ison autotien yli suoraan metsään ja sieltä löytyi ihana polku. Kyllä oli kiva juosta! Meni vähä reippaaksi vauhti, 40 min oli lenkin kesto, keskisyke oli 168 ja max 183 mutta ei tuntunu missään :D Kerran meinasin kyllä nurin mennä ku kompuroin juurakossa. Ihanaa vaihtelua asfaltilla ja pururadalla juoksuun!! Nyt hankin kyllä ne ohutpohjaiset juoksukengät ja rupeen treenailee metsikössä, ja mihin niitä polkuja ees tarvii? Rupean eläimeksi!
Ruokapuolesta sen verran, että aamupalaa söin vaikkei ollut nälkä. Ja ihan vain siks, että muuten olisi pitänyt väsätä jotai lounasta mukaanotettavaksi. Söin sitten porkkanan, juustoa ja voita puoli kuudelta aamulla. Iltasella neljän jälkeen söin eilisen ruoat jämät (reilu annos) ja keittelin kananmunia. Söin pari voin kera. Rouskutin porkkanaa, kurkkua ja pari kirsikkatomaattia. Porkkanat on uusia, italialaisia, hyvänmakuisia. Kurkku kotimaista, tomaatit hollantilaisia. Espanjalaisia en ole aikoihin uskaltanut ostaa. Vaikka nythän ne uutisoi ettei myrkytykset saksassa johdu espanjolavihanneksista. Who knows?

ViestiLähetetty: 2011-06-05 19:00:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Käristelin nahkaani auringossa, olin ulkouimalassa uimassa ja kyllä tuli hieman liian kauan oltua auringossa. Nyt ei tunnu niin kivalta. Lenkillekin oli tarkoitus lähteä vähän illemmalla, mutta jos nahka rupeaa vielä kiristelemään lisää niin en mene!
Kahvilakko on jo kroonistunut niin, ettei kahvia tee enää oikeen ikinä mieli. Aamut on niin paljon helpompia. Viljattomuus on myös pitänyt, eikä tee edes mummon hapanleipää mieli. Uusia pottuja olen keitellyt ja syönyt voin sekä graavilohen kanssa. Ja jottain vihreää salaattia.
Kesä:)
Kohta on jo juhannus!!

ViestiLähetetty: 2011-06-08 18:20:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Työpaikalla riehuu joku kesäflunssa, mutta minuun ei tartu :lol: Ei ois kiva sairastella näillä säillä!

Tänään oli kuuma ja painostava ilma, en saanu kurkusta alas muuta kuin vettä. Ruokaa söin viiden aikaan iltapäivällä, piti vetästä pähkinäsuklaata (ei mitään prosenttisuklaata) pari palaa, niin sitten tuli jo nälkäkin. Pannulla paistelin pari pottua ja brokkolia, pekonisilppua, sipulia ja juustoa sekä ranskankermaa. Hyvät mössöt, ihanan suolasta, siitä jäi huomiselle vielä reilusti niin ei tarvi huomena kokkailla. Jälkiruoaksi sulattelin pakastemansikoita ja rouskuttelin pari pientä porkkanaa. Kaivelin mansikoita sieltä pakastimesta ni löysin kuin löysinkin pakasterasiallisen naudanluista tehtyä lientä! Sulamaan.
Kohta lähden uimaan ulkouimalaan. Jahka ruoka vähän laskee, etten uppoo sitten. Kävin siis muuten sunnuntaina hölkkälenkillä, illalla myöhään. Silti oli niin kuuma!! Ei oo kivaa sellainen, uiminen on parempi laji nyt. No treenaan nyt sitten uintia, juoksu sujuu jo ja pyöräily niin syksyllä vois vetästä jonku triathlonin :D
Söin eilen jossain ruokapaikassa kalaa ja stuuvattuja perunoita, eli siis ilmeisesti jotai edellispäivän pottuja, niihin sekoitettu vehnäjauhoja ja vettä ja tilliä(?). En tiedä menikö maha sekaisin perunoista vai kalasta. Varmaan potuista vehnäjauholla, vaikka en paljon syönyt. Meh, ei pitäs aina syödä eikä ees maistaa kaikkea mitä tarjotaan, ei mullakaan mitään itsesuojeluvaistoa..

ViestiLähetetty: 2011-06-12 17:53:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Syömiset painottunut iltaan, rehuja alkupalana, sitten on maistunut joku suolainen makkara tai lihapala, rasvainen sellainen. Itsetehtyä kermajäätelöä ja uusia pottuja.
Juoksut on jäänyt, uinut olen ja pyöräillyt. Että näin. Töitä jatkuis viel 1½ kuukautta, sitten lomaa!!!

ViestiLähetetty: 2011-06-12 18:02:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuulostaa hyvältä! ja mun päässä soi se ledig ledig ledig, kiitti. Aion ehkä ensi viikolla maistaa viljaa, luvassa on hapanvelliä. Elättelen väh'än toiveita, että voisin hölkätä iltalenkkiä. jos viilenisi vähän.

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2011-06-12 20:12:05 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Niistä Ruotsin Lapin sääskistä näyttää olevan heikosti tietoa, SVD:ssä oli juttua että itäpuoli on ollut kuivempi joten länteen odotetaan sääskiä tavallista enemmän. Tuntureilla on satanut ja myskynnyt, ehkä on hyttyset hukkuneet.
Hyvää vaellusta vain!

Lainaa:
Många av förra säsongens mygghonor har övervintrat under vinterns skyddande snötäcke och sedan lagt larver i de fuktiga markerna under vårkanten. Enligt Lars-Åke Janzon, biolog vid Naturhistoriska Riksmuseet i Stockholm, är det de västra delarna av Sverige som i år riskerar att drabbas hårdast av myggorna. Där har det regnat mer än i de östra delarna.

ViestiLähetetty: 2011-06-13 18:33:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minäkin vitkuttelin lenkille lähtöä viikonloppuna iltamyöhille ilmanviilenemisen toivossa, mutta jäi ne sitten lopulta juoksematta. En saa itestäni irti mitään jos on kuuma. Uiminen on kyllä kivaa näillä säillä, mutta se ei tunnu niin sporttiselta lajilta, kun ei tarvi hikoilla, vaikka hengästyisikin.. Tekniikka on sammankkotyylissä ainakin parantunut, alkuun menin jotenkin toispuoleisesti, nyt meen jo aika kovaa ja suoraan eteenpäin??! Aika tylsää se kyllä on, uiskennella altaassa edes takas, vaikka ulkoilma-allas onkin..

Viikonloppuna söin aika paljon. Tänään ei nälkä pahemmin vaivannutkaan ja jaksoin hyvin koko päivän syömättä. Äsken valmistin ja söin sitten sen päivän ainoan aterian.. suklaapähkinöitä oli viikonlopulta jäljellä niin ne alkupalaksi (olis kyllä pitäny ottaa jälkkäriksi), sitten dippailin ranskankermadippiin porkkanoita ja pari keitettyä uuttaperunaa ja possusuikaleita. Voita lisäilin sinne mihin sitä vain sai tungettua.
Nyt lähden uimahan! Melkein tilasin Merrelin pace glovet tänään. En vain painanut Tilaa-nappia.. Huomenna menen liikkeeseen sovittamaan, ei viitsi kenkiä netistä tilata..

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 190 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 510 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00