karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-09 21:07:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 463 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 … 24 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-04-13 06:59:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Fish kirjoitti:
Iski heti haasteen alkuun vatsatauti, eikä oikein mikään vettä vahvempi pysy sisällä ja vesikin vain satunnaisesti. Tälläinen paskamainen pikastartti täällä! Kilo vähemmän painoa kuin eilen :lol:.

Voi ei, parane pian!

Mulla vaaka näytti taas +1.5 kg ku on tää tietty ihana aika kuusta... On tää naisena oleminen välillä kyllä vaikeata :mrgreen: No mut se pöhö menee onneks pois vähän ajan päästä...

Minkälaisilla kaloreilla te muut vedätte? Ite pyrin siihen, et ois se maaginen 500 kcal vajetta päivässä, aika tarkkaan saa kyllä laskeskella mitä suuhun laittaa :shock: Must tuntuu, et oon elännyt vaan rahkalla, lihalla ja vihanneksillä nää kaks viimeistä päivää :lol:

Ja hyvä JaloKivi, siitä se lähtee!

ViestiLähetetty: 2011-04-13 07:08:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä en yhtään tiiä kaloreista, mutta mä jätin tossa jo viikonlopulla mascarponenkin pois ku aattelin, että siinäpä saattaa olla yks syy, sama saattais olla mulla itelläni rahkankin kanssa, ku turkkilainenkin jumittaa ja junnaa. pistän vaikka tänään myöhemmin mun tän päivän syömiset, niin jos paremmin osaat siitä vois laskee ne kaloritkin. mutta nyt menoks ja tosiaan "nuo päivät" kyllä tekee ihmeitä kropalle, joten älä Nacho huoli, se on vaan sitä. :lol:

Iloitse saavutuksistasi samoin kuin suunnitelmistasi

ViestiLähetetty: 2011-04-13 09:02:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sori kun lähden heti peruspessimistisellä ajatuksella liikkeelle, mut mä en mitenkään usko että pääsen ikinä tavoitteeseen :lol: Kolmen viikon karppauksen jälkeen ei paino tai sentit oo liikahtaneet mihinkään (no okei, virallinen punnitus + mittaus on vasta huomenna), ja kun normaalipainon sisällä ollaan niin.. :D Tän mukaan toukokuun puolessa välissä pitäis painaa 57kg.

Mutta never say never ja yrittänyttä ei laiteta ja sitä rataa ;) Mua vaan vähän naurattaa kun ylipäätään lähden tämmöseen, mut kun ei osaa olla lähtemättä :lol: Ehkä oon sitten mukana lähinnä tsempparina!

p.s. Hmm, pitäiskö munkin vaan vähentää maitotuotteita, jos ne vaikka jumittaa.. Ongelma vaan on, että saan niistä paljon protskuja kun muualta niitä ei kauheesti tuu :( Syön kalaa mutten muita lihatuotteita (no katkarapuja joo), soija ja pavut ei sovi vatsalle kovin hyvin. Ehkä pitää vaan lisätä kananmunia?

ViestiLähetetty: 2011-04-13 09:38:10 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Vajeesta en osaa sanoa että paljonko se mahtaa olla, kun noita kulutuksia on tosi vaikee arvioida... Mutta laskurien mukaan mun peruskulutus (sisältäen siis sellasen normaalin istumatyöläisen aktiivisuude) ilman liikuntoja olis tänkokosella naisella n. 1700kcal. Sit siihen päälle liikunnat. Jos mun sykemittariin on yhtään luottaminen, niin sellaselle tunnin oikeen reipastahtisella kävelylenkillä kuluu jopa hiukan vajaa 400kcal. Eli näin päästäis 2100kcal kulutukseen. Eli jos kaloritavote on noin 1500, niin tosta tulis -600kcal päivässä.
No, tuskin ne noin menee ja voihan mun kulutus olla jotain ihan muuta, mutta siis oon havainnu että toi n. 1500 näyttäis olevan mulle se, millä laihdun helpoiten.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-04-13 10:14:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Granaattiomena kirjoitti:
Sori kun lähden heti peruspessimistisellä ajatuksella liikkeelle, mut mä en mitenkään usko että pääsen ikinä tavoitteeseen :lol: Kolmen viikon karppauksen jälkeen ei paino tai sentit oo liikahtaneet mihinkään (no okei, virallinen punnitus + mittaus on vasta huomenna), ja kun normaalipainon sisällä ollaan niin.. :D Tän mukaan toukokuun puolessa välissä pitäis painaa 57kg.

Mutta never say never ja yrittänyttä ei laiteta ja sitä rataa ;) Mua vaan vähän naurattaa kun ylipäätään lähden tämmöseen, mut kun ei osaa olla lähtemättä :lol: Ehkä oon sitten mukana lähinnä tsempparina!

p.s. Hmm, pitäiskö munkin vaan vähentää maitotuotteita, jos ne vaikka jumittaa.. Ongelma vaan on, että saan niistä paljon protskuja kun muualta niitä ei kauheesti tuu :( Syön kalaa mutten muita lihatuotteita (no katkarapuja joo), soija ja pavut ei sovi vatsalle kovin hyvin.
Ehkä pitää vaan lisätä kananmunia?

Ei nyt viel mitään nihkeilyä! :mrgreen: Mä syön ite vaan hapanmaitotuotteita (rahka, viili), ne ei kait aiheuta samanlaista jumia?

ViestiLähetetty: 2011-04-13 10:37:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mukana ollaan! Mulla ei mee nyt hyvin tämän painon kanssa, ei sitten yhtään. Jospa tämä tämmöinen motivoisi!
Eli alkupaino n.58kg, tavoite 54kg neljän viikon päästä. Tickerissä tavoite on se, mitä se todellisuudessa on, mutta tohon 51kg:oon en taida aivan neljässä viikossa päästä, enkä edes yritä. Kunhan nyt lähtisi alkuun edes painon pudutos!

ViestiLähetetty: 2011-04-13 10:41:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nacho kirjoitti:
Ei nyt viel mitään nihkeilyä! :mrgreen: Mä syön ite vaan hapanmaitotuotteita (rahka, viili), ne ei kait aiheuta samanlaista jumia?

Hehee :mrgreen: Pois se minusta!

Miten partis eroaa rahkasta? Jos se kerta aiheuttaa monilla jumitusta.. :shock: Vai onko Nacho sulla juustot pahin?

ViestiLähetetty: 2011-04-13 12:23:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieläkö tänne mahtuu ? Uhkarohkea päätös minulta osallistua tähän : muutamaan viikkon ei vaaka ole nytkähtänyt grammaakaan alespäin :roll: Joten jos nyt tästä sais tarvittavaa motivaatiota ja potkua :D Lähtöpaino "vähän" suurempi kuin osalla porukkaa eli 112kg ja tavoite olisi se 108kg. Huh, että tuli rimakauhu :lol:

Ruokavaliota trimmataan parhaillaan ja jos nyt edes alle 110 kg:n pääsis.... Pitääks tässä olla mikä punnituspäivä ? Ellei niin sit olkoot perjantai ;)

Matka jatkuu. Tikkeri päivitetty 14.1.2013

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-13 12:29:37 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Mahtuumahtuu! Ja voi varmaan punnita ihan minä päivänä haluaa, vaikka joka päivä jos kokee sen sopivaks :D

Mutta hienoa että meillä on jo näin monta osanottajaa, jos "ryhmäkuri" auttais :lol:

Mulla ei oo mun mielestä mitkään maitotuotteet koskaan jumittanu :-k

Otin muuten kookosöljyn takasin ruokavalioon. Aamusin ja iltasin laitan pikkuseen kippoon 50g erkkiä (tosin yhyy, pitää varmaan takas partikseen palata kun se erkin myynti loppu) ja n. 15g kookosöljyä ja lusikoin napaani (ei mee pelkälteen alas toi öljy, mutta tollain menee ja ei ees ällötä tai maistu pahalle). Katotaan tehostaisko mahan toimintaa.

ViestiLähetetty: 2011-04-13 15:28:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

^ ootko kokeillu ottaa kookosöljyä lusikkaan ja sitten dipata sitä kaakaojauheeseen, sillai kevyesti ? Menee hyvin ales ja on ihan kuin suklaata :mrgreen: En sit tiedä miten tuo vaikuttaa painoon, mutta ei sitä tarttee kuin kevyesti hipaista. Eikös kaakao ole ihan terveystuote ? ;)

No mie kyllä punnitsen joka päivä, mutta jos "virallisesti" sitten, no joku päivä, laittas edistymisestä.

Matka jatkuu. Tikkeri päivitetty 14.1.2013

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-13 16:00:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mukana! Tikkari näyttää -8.1kg keskiviikkona 13.4 eli joskus toukokuun puolessa välissä pitää näyttää vähintään -12.1kg :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-04-13 17:10:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Prkl, mukana ollaan! :mrgreen: On täs nyt oikeesti saatava jotain aikaseks, niin paljon ketuttaa kaikki aikaansaamattomuus (siis muullakin kuin painorintamalla), että jospa tästä sais puhtia ihan yleisestikin... Tänään aloitin syömällä levyn maitosuklaata, eli suunta voi olla vaan ylöspäin :roll: :lol:

ViestiLähetetty: 2011-04-13 18:38:34 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa kaikille uusille mukaan!

Granaattiomena: mä en nyt oikeestaan tän neljän viikon aikana aio hirveesti syödä juustoja tai läträillä kermalla, mulla ei paino liiku yhtääs mihinkään jos syön reippaasti rasvaa. Et eipä noihin rahkoihin sinänsä muuta eroa partikseen oo ku, et ne on kait rasvattomia ja niissä on enemmän prodee? Mä oon lisännyt reippaasti hedelmiä ja marjoja, jaksan paaaaljon paremmin urheilla ku on tarpeeksi hiilareita elimistössä \:D/

Mites muuten aiotte tehdä ton pääsiäisen kanssa? Mä olin ajatellut sillon syödä suklaata niin paljon ku napa sietää (rakastan pääsiäistä, en pelkästää suklaan takia mut ihan niinku yleisesti ottaen :lol: ) mut se ei tiedä kyllä hyvää tän projektin kannalta :roll: Enpä ajatellut asioita nyt ihan loppuun asti ku alotin tän haasteen :lol: No ei vaisinkaan, enköhän mä jonkun kompromissin voi tehdä :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-04-13 18:41:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

nannuukka kirjoitti:
Prkl, mukana ollaan! :mrgreen: On täs nyt oikeesti saatava jotain aikaseks, niin paljon ketuttaa kaikki aikaansaamattomuus (siis muullakin kuin painorintamalla), että jospa tästä sais puhtia ihan yleisestikin... Tänään aloitin syömällä levyn maitosuklaata, eli suunta voi olla vaan ylöspäin :roll: :lol:

Hienosti sulla on kyllä jo tota painoa lähtenyt (kateellisena tota sun tickeria katon) =D> . Ja ehkä se suklaa vaan sysäis tota sun painoa vähän sutjakkaammin alas jos kävis se kuuluisa hiilarimätön dagen efter :lol:

ViestiLähetetty: 2011-04-13 19:09:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heh, tänään sain syödyksi rapiat 1300KCal, eli en juuri mitään! Mutta eiköhän tämä tästä kohta helpota, parempaan päin menossa ja jos huomenna saisi oikeeta ruokaakin alas, niin voitonpuolella oltaisiin.

ViestiLähetetty: 2011-04-13 19:29:26 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Tän päivän makrot: 1549kcal, 30,7hh, 123r, 78,6p
Eli aika hyvältä näyttää. Rasvaa mä en siis säästele tai pelkää (eli tosiaan ihan rehdisti esim. syön rahkani kermavaahdon kanssa ;) en oo ikinä oikein tajunnu rasvatonta rahkaa välipalana (tosin en muutenkaan tajuu välipaloja).. eiks kuitenkin pitäs jokaisella aterialla saada kaikkea (myös vt taitaa suositella jotain 60-70g rasvaa vuorokaudessa!) ja karpillahan etenkin rasvan pitäs olla ainakin prosentuaalisesti suurin energianlähde), mutta en koe sillä läträävänikään :) Jostain se energia on kuitenkin pakko ottaa (ja mulle ei sovi hiilarien nosto kovasti yli 50g, koska sit tulee maha kipeeks + himot iskee ja tulee mässättyä ja paino nousee... enkä mä edes sais tota isompia hiiliä muutenku ehkä tummasta suklaasta (slurps), koska en esim. hedelmistä halua kaikkien torjunta-aineiden takia arkena syödä kun kotimaisia omppuja).

Mulla on siis nyt se 10kg lähteny normaalipainossa tällä tekniikalla, et ehken ihan metikössä oo... :D Oikeestaan nyt tän "projektin" aikana yritän vaan olla tarkempi repsuista ja tarkempi siitä, et maltillinen kalorivaje pysyy eikä mee mässäilyks. Millekään vähärasvakitukarpille en aio alkaa :P

Niin ja mä ihan rehellisesti voin sanoa, että en mä tykkää maitosuklaasta yhtään niin paljon kun tummasta. Jo ihan pentuna kävin salaa syömässä äitin leivontaan varaamia taloussuklaita.. :lol: Eli pääsiäisestä ei varmaan tuu kummempi ongelma.

ViestiLähetetty: 2011-04-13 19:42:46 
Poissa
sintti
sintti

Eilen tosiaan lenkki koirien kanssa venähti 90 minuuttiin, kuntopyörällä vain 15 min hikoilua ja 70 vatsarutistusta sille päivälle. :) Tänään juuri tulin 90 min lenkiltä, mutta enpä taida jaksaa muuta kuntoilua tänään.

Ruokailu eilen: 1582 kcal hh 11,6 g rasva 133 g protsku 87,1 g
Ruokailu tänään: 1396 kcal hh 20 g rasva 116,2 g protsku 67,1 g

Aika vähän, täytyis varmaa syödä enempi...

Ja pääsiäisestä... aijon syödä PALJON suklaamunia ja muitakin herkkuja, mm. sipsejä ja ranskalaisia :shock: yhden herkkupäivän suon itselleni :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-04-13 19:50:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo siis en mäkään kituuttele, oon nyt vaan vaihtanut esim aamupalan pekonit pois ja silleen, et vähän sais enemmän tuota kalorivajetta :mrgreen: Ja syy miksi syön rahkaa ja viiliä enkä partista on ihan vaan yksinkertaisesti se, et en tykkää sit yhtään partiksesta, se on pahaa :lol: Ja saan vaan yhtä tyyppiä rahkaakin alas, oon niitten suhteen aika ruokavammainen :mrgreen: Mulle ei oikein toiminut toi 3 krt/päivässä syöminen ku piti sit pitää verensokerit varalta korkeammalla, ettei ne tipu ku urheilee (mulla siis edelleen se 1. tyypin diabetes) ja aamupalan jälkeen nousee todella korkeaksi jos syö silleen, että jaksaa lounaaseen asti, vaikka ei söis hiilareita ollenkaan, niin mun on pakko ihan taudin takia syödä pari välipalaa.
Olipa sekavaa tekstiä, en itekään ymmärrä mitä tohon kirjotin, yrittäkää nyt jotain tolkkua tosta kuitenkin saada :lol:

Mun liikunnat tänään: 1 h tappotreeniä pt.n kanssa, 30 min kuntopyöräilyä ja 20 min tehokävelyä. Huomenna pitäis taas raahauta tunniksi salille crossailee ja vähän venyttelee.

ViestiLähetetty: 2011-04-13 19:52:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Sessi: hyvä, en oo sit ainoo joka herkuttelee pääsiäisenä :mrgreen: Musta suklaamunat on vaan niiiin hyviä (huom siis hyvälaatuiset sellaiset, ei mitkään rölli-munat), et pakko niitä on kerran vuodessa syödä ähkyyn asti :lol:

ViestiLähetetty: 2011-04-13 20:53:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvin on eka päivä mennyt! =D> itselleni! Hiilarit on pysyneet aisoissa, enkä muutenkaan ole kovin paljon syönyt.

Mulla on semmonen tarkoitus, että en mitään ala laskemaan. Se ei vaan kertakaikkiaan mulle sovi. Mutta noin suurin piirtein yritän ihan vaan viljoja ja sokeria karttamalla päästä edes jonkun verran painossa alaspäin. Ja siis rasvaa en minäkään pelkää.

Pääsiäisenä varmaan pitää pari suklaa munaa syödä... :oops: Ei taida voida välttää. Myös tuommoista yhden sorttista pashaa ajattelin syödä. Se on mun suurinta herkkua! Nam!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 463 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 … 24 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00