karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-03 23:15:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kilot eivät karise
ViestiLähetetty: 2011-04-22 17:19:49 
Poissa
sintti
sintti

No niin, nyt on menty tätä hiilaridieettiä koko alkuvuosi. Syömisestä on tullut mielenkiintoinen tutkimusretki, ja välillä olo on huomattavasti parempi kuin aiemmin. Yksi tässä kuitenkin mättää: paino ei laske. On lähtenyt jokunen kilo, ehkä kolme, mutta eikö sen pitäisi laskea enemmän?

Lasken finelin avulla hiilareita ja muita, ja miehenikin osallistuu:) Mutta mikähän tässä oikein on vialla?

Josko joku jaksaa vastata, laitan tähän tietoja itsestäni:
pituus 154, paino 68,5
En juuri liiku muulla kuin autolla ja harrastukseni on katsella tv:tä tai työskennellä tietokoneella sohvalla istuen/maaten.
Hiilarit ovat noin 20-30 per päivä. Proteiinit olen yrittänyt pitää noin 70 paikkeilla.
- Onko protskuja liikaa?
Sitten rasva: olen lukenut täältä, että pitäisi olla noin 100g per päivä. Siihen olen pyrkinyt ja joskus menee jopa yli.
Katsoin jostain, että ergiantarpeeni on noin 1600 kcal päivässä. Tosin itse laskin, että se olisi noin 1200?

Ovatko minulla hiilareiden, protskujen ja rasvan väliset arvot väärin?

Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Viestin otsikko: Re: Kilot eivät karise
ViestiLähetetty: 2011-04-22 21:27:37 
Poissa
K2Karppi
K2Karppi

Laitapas ruokapaivakirjaa sen omaan osioon niin saat kommentteja ja vinkkeja.

ViestiLähetetty: 2011-04-23 10:58:27 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Rasvaa vähintään 100g, eli yli saa tosiaankin mennä. Jos oot kokoajan syöny nyt tosi alhasilla kaloreilla (20-70-100 suhteilla tosiaan kaloreita tulis vaan se reilu 1200), niin selkeesti syöt liian vähän jos se ei kerran toimi. Eli listää kaloreita. Kokeilemalla selvii ne itelle parhaat makrosuhteet.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-04-28 12:24:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

liisukkaII kirjoitti:
No niin, nyt on menty tätä hiilaridieettiä koko alkuvuosi. Syömisestä on tullut mielenkiintoinen tutkimusretki, ja välillä olo on huomattavasti parempi kuin aiemmin. Yksi tässä kuitenkin mättää: paino ei laske. On lähtenyt jokunen kilo, ehkä kolme, mutta eikö sen pitäisi laskea enemmän?

Lasken finelin avulla hiilareita ja muita, ja miehenikin osallistuu:) Mutta mikähän tässä oikein on vialla?

Josko joku jaksaa vastata, laitan tähän tietoja itsestäni:
pituus 154, paino 68,5
En juuri liiku muulla kuin autolla ja harrastukseni on katsella tv:tä tai työskennellä tietokoneella sohvalla istuen/maaten.
Hiilarit ovat noin 20-30 per päivä. Proteiinit olen yrittänyt pitää noin 70 paikkeilla.
- Onko protskuja liikaa?
Sitten rasva: olen lukenut täältä, että pitäisi olla noin 100g per päivä. Siihen olen pyrkinyt ja joskus menee jopa yli.
Katsoin jostain, että ergiantarpeeni on noin 1600 kcal päivässä. Tosin itse laskin, että se olisi noin 1200?

Ovatko minulla hiilareiden, protskujen ja rasvan väliset arvot väärin?

Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Jeps, Nyt natsas saletisti miullekkii! Kerrankin just iha ku mie - jee! Mie oon vaa 172 cm pitkä ja 72 kg nyt. Se 3 kg tippu mut sitte ollaakii oltu ihan jumissa(-5g oli mutta +2kg tuli). Karppia 15.1 alkaen. Jään seuraamaan mielenkiinnolla miten sinua ohjataan. Painutaanko sille ruokapäiväkirjaan? Miulla menee nyt varmaan kuukaudeks pasmat kohta aika sekasin kun talo valmistuu ja muutto on 2 viikon päästä, että netissä roikkuminen ei aina oikein toimi. Mutta seuraan kun ehin ja jos meet päikkyyn ni mie tuun perässä ku ehin :)

ViestiLähetetty: 2011-05-04 10:34:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heips!
Tiude68 (uusi kultakala karppilammessa) ihmettelee, kuten monet muutkin ettei paino tipu. :(
Omalla kohdalla epäilen, että lääkkeet estävät painon tippumisen.
Mulle tehtii 2010 talvella ISO selkäleikkaus. Edelleenkin joudun syömään erittäin vahvoja kipulääkkeitä 300 Lyricaa, 100 Tramalia 800 Buranaa ym ym (hermosäryn takia)

Mieli on maassa kun paino pysyttelee samassa, vaikka toki olen kiitollinen ettei ole noussutkaan.
Aiemmin oon pudottanut painoa Nutriletilla/painonvartijoilla.
Paino on tippunut näillä, mut en jaksa jatkaa kun on jatkuvasti nälkä, enää ei ole :)

Ruokapäikkyä en erikseen jaksa kirjoitella, kun mun sivut on vapaasti luettavissa tiude68 nimimerkin avulla.
Olen ollut alakarppaaja 30.3.2011 alkaen. Paino tippunut aioastaan kilon,
eikä senteissäkään ole tapahtunut muutoksia...

APUVA!!!!

Pituus 157
Paino 69,8

ViestiLähetetty: 2011-05-13 11:06:33 
Poissa
sintti
sintti

KoloradoKarppi kirjoitti:
Laitapas ruokapaivakirjaa sen omaan osioon niin saat kommentteja ja vinkkeja.

Ruokapäiväkirja oli?

ViestiLähetetty: 2011-05-13 13:53:43 
Poissa
sintti
sintti

Sipeteus!

olen alkanut oppia tätä juttua; kauan siinä menikin :wink: Olen nimittäin harjoitellut vuoden alusta asti, eikä tuo paino ole kauheasti tippunut. Ehkä 3-4 kiloa...:)

tuota ruokapäiväkirjaa kjietin, että missähän se mahtaa olla. Tuo ihmeessä terkkujasi tänne kun hedit.

ViestiLähetetty: 2011-05-13 14:19:33 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Tuossa etusivulla ku selaa alemmas, niin siellä on sellanen osio, ku "Ruokapäiväkirjat". Sinne ainaki voi omana ketjunaan laittaa oman ruokapäikyn. Mun ruokapäikkyyn pääsee tuosta mun allekirjotuksesta.
(Jos siis tätä asiaa kyselit, etten ymmärtäny jotain väärin :D )

ViestiLähetetty: 2011-05-17 10:13:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

liisukkaII kirjoitti:
Sipeteus!

olen alkanut oppia tätä juttua; kauan siinä menikin :wink: Olen nimittäin harjoitellut vuoden alusta asti, eikä tuo paino ole kauheasti tippunut. Ehkä 3-4 kiloa...:)

tuota ruokapäiväkirjaa kjietin, että missähän se mahtaa olla. Tuo ihmeessä terkkujasi tänne kun hedit.

Mie menin sinne ruokapäiväkirjaan - toivottavasti miul on aikaa myös päivittää sitä :oops:
Pakko saada apuja, oli nimittäin tossa jo niin kovat vatsakivut että umpisuoltakin jo epäiltiin. Oon koittanu nostaa HH mutta se aiheuttaa joskus vatsakipuja. Tuo viimosin lääkärireissu johtu kyllä jostain muusta.
Jostain foorumin etusivulta ku rullaat tarpeeks alas ni näät ruokapäiväkirjat tai sit hakukenttään laitat vaikka miun nimen ni pääset sitäkin kautta käsittääkseni (miul ei oo kauheesti viestejä mihin se miut linkittää). Nimittäin jotain hiton liejua vaan tulee keskivartaloon koko ajan enemmän ja turpoon ku pullataikina. Mut paino ei onneks nouse jos ei kyllä tipukkaan..

ViestiLähetetty: 2011-05-17 19:22:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syömiset kannattaa pitää aika vakioina. Sit parin viikon välein tekee säätöjä jos ei tipu. Ja säädä aina vaan yhtä asiaa kerrallaan niin tietää miten mikäkin muutos vaikuttaa.

Itte sain purettua parin kilon loppujumin aika yllättävällä tavalla: Aloin vetämään tilamaitoa puoli litraa päivässä.

ViestiLähetetty: 2011-05-22 10:10:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niin, nyt ollaan siellä ruokapäikyssä. Tuota 2 viikon välein 'vatkaamista' oon jo kokeillu. Pyrin ohjailemaan HH ylemmäs tai alemmas, R ylemmäs tai alemmas jne ja katoin mitä tapahtu - ei mitään. Ketoosia ku oli kestäny jotain 4 kk ni tuli rytmihäiriöt (luulisin että osaksi ketoosista johtuen). Ruokahalu meni jo aikasemmin. Nostin siis HH. Millon kokeilin mitäkin, ei kuitenkaan siis ylenpalttisella vatkaamisella. No maitojuttuja jos syön niinku moni vetää partista ja silleen, ni se turvottaa ihan sikana. Maha on ihan pallo ja alkaa heti kylkiluiden kohdalta jo, turvotus siis. Parsakaalia tulee jo korvistakin eli puoli kiloa kasviksia päivässä täyttyy joko vihersalaatilla, wok classicilla ja sillon tällön seuraksi porkkana tai pari. Vettä menee 2 l päivässä jota kuinkin.
Nyt siis koitan olla vatkaamatta mitään ja kattoo johtuuks se energiamäärästä et paino ei tipu. Nytkii miulla on aivan tajuton nälkä vaikka oon olevinaan syöny hyvän aamupalan (ja vertailen sitä muiden aamupaloihin).
Et mie pyörin kyllä tälläkin ruokavaliolla ikuisessa nälkäongelmassa #-o
Rasvaa tulee kohtuullisesti 100g /vrk ja enempikin. Jotain jos muutan ni lisään rasvaa niin paljon kun tuntuu tarviivan. Tää nälkä on nimittäin yks paska ja se vetää hermoo kireeks. Muuten karppi on ihan jees - eläisin vaikka pelkällä makkaralla :lol:
Urheilla en oo vielä ehtiny mutta siis naisharrastejalkapallo kuuluu kuvioon ja koiran kans touhut metässä + agility. Hölkällä on tullu käytyä ja salilla. Mutta tosiaan vuoteen ei mitään - ei siis tippaakaan. No - kannoinhan mie 13 000 kg tiiliä katolle... ja pikkusen kakkosnelosta ja semmosta..
Pyrin vaan toipumaan talonrakennuksesta nyt, nukkumaan hyvin ja nauttimaan elämästä - karpisti. Mut se pirun paino...

ViestiLähetetty: 2011-08-01 07:19:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sipeteus kirjoitti:
No niin, nyt ollaan siellä ruokapäikyssä. Tuota 2 viikon välein 'vatkaamista' oon jo kokeillu. Pyrin ohjailemaan HH ylemmäs tai alemmas, R ylemmäs tai alemmas jne ja katoin mitä tapahtu - ei mitään. Ketoosia ku oli kestäny jotain 4 kk ni tuli rytmihäiriöt (luulisin että osaksi ketoosista johtuen). Ruokahalu meni jo aikasemmin. Nostin siis HH. Millon kokeilin mitäkin, ei kuitenkaan siis ylenpalttisella vatkaamisella. No maitojuttuja jos syön niinku moni vetää partista ja silleen, ni se turvottaa ihan sikana. Maha on ihan pallo ja alkaa heti kylkiluiden kohdalta jo, turvotus siis. Parsakaalia tulee jo korvistakin eli puoli kiloa kasviksia päivässä täyttyy joko vihersalaatilla, wok classicilla ja sillon tällön seuraksi porkkana tai pari. Vettä menee 2 l päivässä jota kuinkin.
Nyt siis koitan olla vatkaamatta mitään ja kattoo johtuuks se energiamäärästä et paino ei tipu. Nytkii miulla on aivan tajuton nälkä vaikka oon olevinaan syöny hyvän aamupalan (ja vertailen sitä muiden aamupaloihin).
Et mie pyörin kyllä tälläkin ruokavaliolla ikuisessa nälkäongelmassa #-o
Rasvaa tulee kohtuullisesti 100g /vrk ja enempikin. Jotain jos muutan ni lisään rasvaa niin paljon kun tuntuu tarviivan. Tää nälkä on nimittäin yks paska ja se vetää hermoo kireeks. Muuten karppi on ihan jees - eläisin vaikka pelkällä makkaralla :lol:
Urheilla en oo vielä ehtiny mutta siis naisharrastejalkapallo kuuluu kuvioon ja koiran kans touhut metässä + agility. Hölkällä on tullu käytyä ja salilla. Mutta tosiaan vuoteen ei mitään - ei siis tippaakaan. No - kannoinhan mie 13 000 kg tiiliä katolle... ja pikkusen kakkosnelosta ja semmosta..
Pyrin vaan toipumaan talonrakennuksesta nyt, nukkumaan hyvin ja nauttimaan elämästä - karpisti. Mut se pirun paino...

No nii. Kaikki tullu takasii :evil:

ViestiLähetetty: 2011-08-01 18:59:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Heips!
Tiude68 (uusi kultakala karppilammessa) ihmettelee, kuten monet muutkin ettei paino tipu.
Omalla kohdalla epäilen, että lääkkeet estävät painon tippumisen.
Mulle tehtii 2010 talvella ISO selkäleikkaus. Edelleenkin joudun syömään erittäin vahvoja kipulääkkeitä 300 Lyricaa, 100 Tramalia 800 Buranaa ym ym (hermosäryn takia)

Mieli on maassa kun paino pysyttelee samassa, vaikka toki olen kiitollinen ettei ole noussutkaan.
Aiemmin oon pudottanut painoa Nutriletilla/painonvartijoilla.
Paino on tippunut näillä, mut en jaksa jatkaa kun on jatkuvasti nälkä, enää ei ole

Ruokapäikkyä en erikseen jaksa kirjoitella, kun mun sivut on vapaasti luettavissa tiude68 nimimerkin avulla.
Olen ollut alakarppaaja 30.3.2011 alkaen. Paino tippunut aioastaan kilon,
eikä senteissäkään ole tapahtunut muutoksia...

APUVA!!!!

Pituus 157
Paino 69,8

Lääkkeet todellakin jumittaa :/ Samoin noi aikasemmat kituilut voi vaikuttaa. Leikkauksesta toipuminen vaatinee reilusti proteiinia ja rasvaa.

ViestiLähetetty: 2011-08-01 19:18:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rytmihäiriöt voi johtua magneesiumin puutteesta. Nimim. Kokemusta on.

Vatsan turpoaminen voi tietysti johtua mistä tahansa sopimattomasta ruoka-aineesta, mutta mulle tulee alavatsa oikealta alhaalta kipeäksi liiasta makeutusaineesta, xylitolista sun muusta. (Jopa spearmintin makuisista Pirkka magneesium-tableteista.)

ViestiLähetetty: 2011-08-02 06:13:42 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Tramalit ja Lyricat kyllä jumittavat kovasti ja turvottavat. :? Kipulääkkeet ovat aikamoinen riesa jos on kroonisia kipuja--ilman niitä on kamala olo ja niitten kanssa on tukala olo...

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-08-02 21:47:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

salmiakkikala kirjoitti:

Vatsan turpoaminen voi tietysti johtua mistä tahansa sopimattomasta ruoka-aineesta, mutta mulle tulee alavatsa oikealta alhaalta kipeäksi liiasta makeutusaineesta, xylitolista sun muusta. (Jopa spearmintin makuisista Pirkka magneesium-tableteista.)

No jukra, kohtalotoveri! Luulin olevani jo luulotautinen, kun lyhyehkön aspartaamikokeilun aikana vatsa oli todella kipeä - ja aina vain tuosta yhdestä ja samasta kohdasta: Alhaalta oikealta. Mikä se on se suolenpätkä joka sillä kohtaa on vai miksi juuri siihen tuli kipu?????

ViestiLähetetty: 2011-08-03 08:07:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

LilyCelieri kirjoitti:
salmiakkikala kirjoitti:

No jukra, kohtalotoveri! Luulin olevani jo luulotautinen, kun lyhyehkön aspartaamikokeilun aikana vatsa oli todella kipeä - ja aina vain tuosta yhdestä ja samasta kohdasta: Alhaalta oikealta. Mikä se on se suolenpätkä joka sillä kohtaa on vai miksi juuri siihen tuli kipu?????

En tiedä, mikä suolenpätkä siellä kipuilee. Parempi niin kuitenkin, kuin esim. umpisuolentulehdus tai kohdun ulkopuolinen raskaus, mitä minä ehdin jo pelätä, ennen kun ymmärsin mistä kipu johtuu.

ViestiLähetetty: 2011-08-03 18:57:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

salmiakkikala kirjoitti:
LilyCelieri kirjoitti:
salmiakkikala kirjoitti:

En tiedä, mikä suolenpätkä siellä kipuilee. Parempi niin kuitenkin, kuin esim. umpisuolentulehdus tai kohdun ulkopuolinen raskaus, mitä minä ehdin jo pelätä, ennen kun ymmärsin mistä kipu johtuu.

Multa ehdittiin tutkiakin se ulkopuolinen. Vaan jos jollain olisi selitystä tälle ilmiölle, olen kuulolla!!!

ViestiLähetetty: 2011-08-03 19:59:19 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ja täällä kolmas alaoikealta kipuileva :shock: Siinä on ohutsuolen loppupää, paksusuolen alku ja umppari, jos oireillaan samasta kohdasta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00