karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-27 01:49:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-02-25 13:00:09 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Miula flunssa sotki suunnitelmat vähäks aikaa, nyt olen palannu takasin samaa, ku makuaistiki alkaa palautua... :lol:
Kahvia ja vissyä menee miulaki, voita lisänä, jos tuntuu pientä nälän tunnetta aiemmi... hyvin on muute pysyny poissa...

ViestiLähetetty: 2011-02-28 12:02:40 
Poissa
sintti
sintti

Rasvaprosentti 7.2. melkein 27. Tänään 21 päivää myöhemmin 22,8!!!

USKOMATONTA!

Oli mulla sellainen fiilis, että jotain on tapahtunut, mutta tää on kyllä jo vähän liikaa...
Ihan samalla mittanauhalla vielä. Tietysti nuo omat mittauspaikat saattaa inusen heittää, mutta ei NÄIN radikaalisti :D :D :D

ViestiLähetetty: 2011-03-13 12:35:43 
Poissa
sintti
sintti

Vähän päivitystä tännekin... Ens alkuun, hieno suoritus elodia! :D Täällä onkin läskit hieman tiukemmassa. Rasvapihdit tuli myöskin hankittua ja prosentiksi sain 31.

Mitään suurempia muutoksia ei ole tapahtunut painossa eikä mittanauhallakaan, pari senttiä on vyötäröltä saattanut lähteä. Kaveri kyllä kysyi, että olenko laihtunut :D Ehkäpä nassusta on jotain nähtävissä sitten, omastakin mielestäni.

Viime sunnuntaina paino oli 79.2kg, takana parin päivän sisään 1,5 pitsaa sekä 8 olutta ja menkat vielä päälle :oops:
Eilen mässytti (ihan karpisti kylläkin) noin 3000kcal edestä, sisälsi mm. kilon verran lihatuotteita :roll: Aamupaino tänään 77.8kg. Odotin kyllä PALJON enemmän! Eihän tuo sapuskamäärä vielä ole mihinkään kerinnyt häviämään... Lisäksi aamulla ei tuntunut maha täydeltä tai pömpöttänyt, toista oli pitsojen ja olusten jälkeen....
Liikuntaakin olen lisännyt huomattavasti, että lienee tarpeeseen mennyt se :) Jospa se nyt tästä lähtisi tuo laskusuunta... [-o<

Kuinkas muilla sujuu?

ViestiLähetetty: 2011-03-20 08:51:45 
Poissa
sintti
sintti

Tässä ilmoittautuu myös uusi alokas, uutta syömisrytmiä on nyt kokeiltu 3 vk ja tuloksena -3,5kg :smt026 . Olen ihan myyty :smt055 Ei tarvi enää tunkea väkisin aamupalaa kurkusta alas eikä illalla raapia päätä kun yrittää keksiä jotain järkevää syötävää seuraavan päivän lounaaksi. Päivä menee hyvin kolmen kahvimukillisen ja reilun vesilitran avulla ja pääruoka on viiden aikoihin kotona. Illalla on syötävä vielä kunnon iltapala kahdeksan jälkeen (mikä sopii tällaiselle iltasyöpölle paremmin kuin hyvin :mrgreen: )Yhdellä aterialla ei millään saa syötyä niin paljon, että sais päivän kalorit nousemaan koomakulutuksen yli. Päivisin olo on mitä parhain, ei nälätä, heikota, väsytä ja mikä parasta, viiden viikon mittainen jumi saatiin selätettyä :smt041. Viikonloppuisin on syötävä myös päivällä, 5v. naperolle kun on vaikea selittää, että "sun on kyllä syötävä, vaikkei äiti nyt syökään" :wink: . Ylimääräinen syömiskerta ei onneksi näytä sotkevan rytmiä, maanantai sujuu yhtä hyvin kuin muutkin päivät.
Tämä tyyli kyllä säilyy kunnes ylimääräiset laardit on kulutettu ja miksei senkin jälkeen, nautin täysin rinnoin tästä vapauden tunteesta, kun ei enää tarvitse vain "tankata konetta" parin tunnin välein vaan voi nauttia kerralla kunnon ruokaa kunnon annoksen :D

ViestiLähetetty: 2011-03-30 18:15:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minä kans, minä kans! Huomisesta alkaa. Odotukset on korkealla, mutta tunnustellen pitää lähteä: eihän sitä tiedä, mikä kellekin passaa, mutta kokeillaan nyt tätäkin.

Tavallaan vahingossa olen oivaltanut sellaisissa tilanteissa, jossa syöminen on vaan jäänyt iltaan. En kyllä ole koskaan ollut aamu- tai edes lounasnälkäinen. Taannoin kävin taas muuan ystävän luona, jonka kanssa on ennenkin lipsahtanut rytmi kummalliseksi: päivällä kahvia ja vettä, illalla sitten kunnon (karppi)sapuskaa, viiniä ja juustoja päälle, ja saunalonkerot... Se onkin ainoa vaihe viime kuukausina, kun paino on ottanut kunnon nykäisyn alaspäin! :mrgreen: Okei, sen verran täytyy pitää poikkeustilanteena, etten ihan viitis ottaa painonpudotuskampanjan apuvälineeksi päivittäistä viinan juomista :smt077

ViestiLähetetty: 2011-05-06 21:08:57 
Poissa
sintti
sintti

No niin. Tämä soturoiminen on täytynyt pakosti lopettaa, koska olen alkanut liikkua (pyörällä työmatkat n. 20 km päivässä).
Mun ruokahalu on hävinnyt lähes olemattomiin ja voin huonosti. Mutta kuitenkin:

Vaa'alla käymättä veikkaan laihtuneeni noin 8 kiloa. Tämä siis tuntuma, koska viime kesän farkut menee kevyesti jalkaan :D
Lihaksia on tullut selkeästi jalkoihin ja turvotukset kadonneet. Luulisin varmaan laihtuneeni enemmänkin, mutta kokemuksesta tiedän, että koska lihakset painaa enemmän kuin läski ja olen samassa kuosissa kuin alkusyksystä, noin 64 kg on aika realistinen veikkaus.

Nyt on yritettävä sopeutua tähän uuteen, melko kuluttavaan liikuntaan. Olen aina ollut laiska liikkumaan, mutta kunto kasvaa nopeasti kun aloitan. Nyt kolmas viikko pyöräilyä, oli pakko pitää viikon huili koska olin ihan jumissa. Ja taas kulkee kuin unelma!

Mulla on aiemminkin elämässä tullut vähähiilarisella+liikunnalla tällainen näläntunteen katominen. Aamiaisen jätän edelleen väliin, mutta päivällä töissä syön jotain fiksua, kuten lihaa ja uunijuureksia, katkarapuslaattia tms. Illalla ei sitten olekaan lainkaan nälkä ja nyt olen pakottanut kurkusta alas lihaa, rasvaa ja reilummin hiilareita. Meniskö noita hh sellanen 100g hyvänä päivänä. Tällä lailla syömällä voin ja jaksan hyvin, mutta on edelleen vähän vaikeaa saada kaloreita edes jollekin tasolle, vaikka lotraan kermakahvinkin kanssa.

Lisäksi pidän kerran viikossa "lepopäivän". Se tarkoittaa esim sitä, että pääsiäisenä söin muiden mukana lammasta, minttuhyytelöä, pashaa ja paistoin vielä vappumunkit etukäteen. Niitä menikin sitten tooosi monta :lol:

Muiden päivien vähäisen syömisen ja/tai liikunnan lisäämisen seurauksena laihdun tai enemmänkin kiinteydyn edelleen. :)

Nyt pitäisi löytää optimaalinen hiilariratkaisu, koska en yksinkertaisesti jaksa niin vähällä kuin ennen. Tämäkin on selkeän yksilöllistä!

Opin kuitenkin tästä paljon:
Loistava tapa pudottaa painoa nopeasti
Näläntunne heikkenee huomattavasti
Rasvalla saa todella LOTRATA
Repsut silloin tällöin ei merkkaa mitään, päinvastoin ne voi auttaa jumin yli
Selviän tarvittaessa pitäänkin ilman ruokaa, koska näläntunne ei ole aikoihin ollut "huutava"

Ruokavalioon meinaan lisätä hiukan täysjyvä- ja ruistuotteita sekä suklaata ja hedelmiä. Kuitenkin kohtuudella.
Valkoisista jauhoista ja tärkkelyksestä aion pysyä vastakin erossa, paitsi repsupäivinä.
Koetan syödä 2-3 kertaa päivässä, edelleen iltapainotteisesti mutta myös lounaan ja tarvittaessa välipalaksi vaikka banskun jos alkaa heikottaa.

Suuri kiitos Elfille idean huolellisesta esittelystä! Alakarppina jatkuu joten siirryn varman foorumilta toiseen.

Olis mahtavaa kuulla mitä teidän muiden elämään ja syömiseen kuuluu, joten seurailen tätäkin ketjua. Päivittäkää toverit! On ollut ihana jakaa teidän kanssa ajatuksia. Onnea tiputtaneille ja tsemppiä. Tää kyllä toimii, ei epäilystäkään! =D>

ViestiLähetetty: 2011-05-07 09:08:52 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Kuullostaapa hyvältä, sekä ruokapuolen että sinun itsesi ja resurssiesi kannalta :)

Onnea ja menestystä myös jatkoon o//

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-06-09 18:31:38 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Soturointi on unohtunut, omaa tyhmyyttä, kiitos nam. Sopisi edelleen hienosti kuvaan, eli lisää ryhtiä tähän vainen! Varsinkin kun ei työ- tai muu rytmi juuri nyt hirveästi sanele elämistä.

Muistutan tämän postauksen kirjoittamalla itseäni soturointivaihtoehdosta täten. Ja lisänä mainittakoon, että silloin todella harvoin kun ennen viittä on ihan oikeasti heikotus ja huteruus, niin siihen saa ottaa jotain pientä, karppia tietysti. Vaikka sen ainaisen majoneesilla täytetyn avokadon. Ja aamukahviin kermaa. Ei mee paljon, se on jo makuasia.

ViestiLähetetty: 2011-10-25 11:45:19 
Poissa
sintti
sintti

Vieläkös täällä on muita mukana?

Päivitystä omaan tilanteeseen :)

Soturina on kyllä pysytty mutta karppauksen suhteen kesä meni miten meni... Nyt syksyn tullen on taas skarpattu ja jotain saatu aikaankin =D> Lantiolta on lähtenyt 3-4cm ja rasvaprosentiksi mittasin 25%. Paino lienee jossain 75-76kg kieppeillä. Rentokarppina mennään, eli mitään en laske ja yhä edelleen viikonloppuisin ollaan (yhden päivän verran..) retuperällä.

Nyt kun olen töissä, jossa on iltavuoro, tulee tällä iltavuoroviikolla syötyä "aamupala" yhdentoista aikoihin ennen töihin menoa. Eväitä en ota mukaan, siitä on liikaa vaivaa :lol: Seuraavaan kerran syön kotiuduttuani puolen yön jälkeen, hyvin jaksaa.

ViestiLähetetty: 2011-10-28 12:21:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aloittelen :) Tavallaan warrior, kun yksi ateria tulee päivään - max. 2. Kokeilen 19 h paastoa ja 5 h syömisikkunaa.

ViestiLähetetty: 2011-10-30 16:10:40 
Poissa
sintti
sintti

Oi tää olis täydellinen ratkaisu minulle, joka en tykkää ainaisesta miettimisestä, mitä laittaa ruuaksi/ ottaa evääksi!! Aamupalan pois jättäminen tosin tuottaa suuria ongelmia :/ Olen muutamalta karppikaverilta kuullut heidän ruokailevan 2x päivässä ja tuloksia kyllä syntyy! Jätänpä harkintaan ja odottelen, jos joku laittelee tänne pidemmän ajan soturointiaan, että miten sujuu :)

ViestiLähetetty: 2011-11-03 15:50:07 
Poissa
sintti
sintti

Täällä ilmoittautuu uusi soturikokelas. Nyt pari päivää menty 19 h paastolla ja 5 tunnin syömisikkunalla, joka sijoittuu ajallisesti klo 17- 22. Hyvältä tuntuu eikä nälkä oikeastaan vaivaa.. Tänään on tullut liikuttua reilusti (tunti 45 min puiden sisälle raahaamista ja pinoamista + puunhakkuuta ja vielä kilsan pikkulenkki). Ja nyt vähän nälättää. Aamut siis nautin kermakahvia ja vettä ja illalla syön karpisti juurikin sen verran kuin mieli tekee. Toistaiseksi en ole laskenut yhtään mitään, mutta jos tämä ei nyt lähde oikein liikeelle, niin sitten täytyy varmaan vähän laskeskella, että mitä kurkusta oikeasti menee alas.

Tsempit kaikille muille soturityyliä harjoittaville. :smt049

ViestiLähetetty: 2011-11-18 08:22:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä ilmoittautuu myös yksi! Koitin tossa keväällä/kesällä tälläistä meininkiä, koska iltasyöminen sopii mulle loistavasti. Silloin jäi muutaman päivän kokeiluun, imetin (ja imetän edelleen) vauvaa ja maidontulo tuntui vähenevän huomattavasti. Nyt saa maito vaikka loppua, "vauva" on jo 1 v 2kk.

Olen siis nainen 29 vuotta, 166 cm pitkä, paino jossain 55-57 välillä. Karppaan lähinnä oman hyvinvoinnin vuoksi ( suolistosairaus) mutta jos jostain vähän fläsää lahtisi ja lihasta tulisi lisää... en panisi pahakseni :mrgreen:

Nyt on takunnut karppaaminen pitkään, en oikein tiedä missä mättää. Monesti viikossa tulee possuteltua kaikkea asiatonta. Toivon että soturimeiningillä saisi pysyttyä karppilammikossa tiukemmin, että pääsisi taas siihen hyvään fiilikseen: energiaa riittää, nukkuu hyvin, herää pirteänä jne.

normaalipainoinen naikkonen, 4-vuotiaan tytön ja pienen pojan äiti
hyvänolon karppausta jo vuosia

Päikkyni

http://www.iherb.com koodilla OFI061 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta!

ViestiLähetetty: 2011-12-01 19:32:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täälläkin yksi aloittelija! 18 h paastoa, ruokailu klo 14-20. Ajatuksena on, että syön päivän aikana karpisti kaksi kertaa (iltapäivällä ja illalla), mutta en stressaa, jos siinä välillä tulee naposteltua jotakin. Aamupäivällä maitokahvia ja päivän mittaan paljon vettä. Tämä tuntuu tosi hyvältä ja luonnolliselta!

ViestiLähetetty: 2012-02-23 10:59:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ilmoittautuu mukaan vaikka jo luovutin.
Muutamia päiviä sitten olin vielä tällä tyylillä mutta palaan takaisin koska en osaa syödä pieniä määriä pitkin päivää ja sitten jää hiilarihimot päälle.
Jotenki tuntuu luonnolliselta syödä maha ihan täyteen.
Aiemmin katkaisin päivän klo.18 ja söin siinä vain kerran. Nyt ajattelin jos aikaistan vähän jotta saan menemään myös mahdollisen iltapalan.

toivottavasti tällä kertaa onnistun saamaan syödyksi enemmän :oops:

ViestiLähetetty: 2012-02-25 15:00:57 
Poissa
sintti
sintti

Vähän ennatinin kanssa samoilla linjoilla mennään. Syön koulun/töiden jälkeen joskus 15-17 aikoihin ekan kerran ja toinen ateria illalla ennen nukkumaan menoa, 20-23 välillä. Joskus uppoaa enempi, joskus vähempi ja välillä tulee syötyä jotain välissäkin, en stressaa.

EDIT: Vuosi sitten näköjään alotettu ja samalla linjalla pysytty ja pysytään, vaikka karppilinjalta onkin aterioiden suhteen välillä poikettu.

ViestiLähetetty: 2012-02-25 18:26:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

aamulla meni kookosöljyä 1rkl
maha ensimmäisen kerran äänteli tossa neljän aikaan.
noin 16.45
söin ison lautasellisen mozzarellasalaattia oliiviöljyllä
sitten vähän taukoa noin 17.45
pääruoka! parsakaalia 400g, kreikkalaisia jauhelihafetapihvejä, herkkukinkkua puoli pakettia, sitten taukoa 15min jonka jälkeen pähkinä-kookosvaahtoa jälkkäriksi.

no nyt tässä odottelen että pärjääkö noilla koko loppu illan vai ottaako iltapalaa.? nälkä jos tulee niin otan jotain iltapalaa. nyt maha kuitenkin ihan ihan täysi ja tykkään tästä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00