Tää on taas näitä aiheita, joista Mirka on puolesta ja A.Heikkilä vastaan!

Sama kuin sen naglun kanssa! Heikkilähän muistaakseni varoittelee, että soijalla saa metaboliansa hienosti sekaisin... Soijanviljelijät lobbasivat jenkeissä kookosöljyn markkinoilta, mikä ei varmaan ole omiaan liennyttämään Heikkilän angstia soijaa kohtaan?
Mutta tuosta naglusta tuli mieleen myöhemmin, että kai sitäkin voi tehdä monenlaisesta aineksesta, eikös ne aluksi tehneet jostain vehnästä sitäkin? Ja mietin vaan tuota soijaa samoin, että kyllä kai tyypit Kauko-Idässä noiden tuotteiden perinteisillä alueilla mahdollisesti tekee noita eri aineksista / eri tavalla / käyttävät eri tavalla kuin länsimainen teollisuus? On varsin mahdollista, että se, mitä käytetään harmittomasti tai jopa ihmiselle hyödyllisesti perinteisin keinoin tuotettuna ja käytettynä osoittautuukin teollisesti tuotettuna ja länsimaiseen ruokavalioon yhdistettynä haitalliseksi.
Eikös tästä ole juuri muistutuksena meneillään oleva maitosota - julkisuudessa on alettu keskustella pastöroimattoman maidon laajemmasta myymisestä kuluttajille ja Eviran Husu-Kalliokin otti kantaa asiaan (positiivisesti!). Laajemmin on alettu puhua teollisesti jalostetun maidon olevan mahdollisesti monien länsimaisten elintasosairauksien taustalla. Voi kun se saataisiinkin viimein laajempaan tietoisuuteen ja tulisi tutkimuksia - ja kun saataisiin kunnon maitoa myyntiin!