karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-09 01:41:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-03-18 10:10:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa Tyyli-Lyyli.

Lääkityksestä huolimatta miulla ei ole diabetesta. 8-[
Metformiinia nappailen insuliiniresistenssin takia, eli miulla kroppa ei tunnista tuottamaansa insuliinia kunnolla ja tästä syystä sitä tuotetaan liikaa, joka taas varastoituu vararenkaiksi. Metformiini auttaa tunnistamaan insuliiniä paremmin ja hillitsee sen liikatuotantoa.
Tämä resistenssi kylkee hyvin usein käsikädessä tuon sairastamani PCO:n kanssa. Metformiini on vasta "testausvaiheessa" tämän hoidossa. Eli eivät sitä määrää ellet ole lapsettomuushoidoissa tai (kuten itse tein) pyydä sitä testattavaksi.

Heikkilän kirja on metsästyksessä, mutta nyt oon viikon ajan palannut ihan karppauksen alkulähteille. Eli hiilareita alle 20 ja kaikki esivalmistetut ruoat (eli marinoidut lihat, jne) pois ja olen jopa luopunut juustosta hetkiseksi... Tällä menolla olen päässyt tuohon mittatikun tilanteeseen ja olo on mitä mainioin. :smt045

Tästä eteenpäin yritän lisätä liikuntaa ja syömisiä pikkuhiljaa, katotaan miten sen jälkeen käy. :smt038

Miulla ongelma on se, että mie oon aina ollut ns. pieniruokainen. Monet ovat ihmetelleet miten voin olla tämän kokoinen, kun en syö muita enempää, joku jopa "vitsillä" epäili että sairastan BED:iä ja ahmin kotona kaiken mahdollisen mitä käsiini saan.
Miulle on työn ja tuskan takana saada syötyä edes 2000 kalorin edestä, jonka pidän miniminä tällä hetkellä. Onneksi tykkään manteleista, ku niitä voi napsia päivän mittaan. Mutta toistaiseksi olen tosiaan yrittänyt pysytellä tuossa 2000 kalorin päivätasolla, mutta samalla olen lopettanut kaiken "ylimääräisen" liikunnan, eli en käy salilla, en uimassa, en lenkeillä. Liikun vaan päivittäin sen hyötyliikunnan, joka tulee työmatkoista ja se on reilu 3 km päivässä, jotta vahingossakaan energiavaje ei ole liian suuri. Parin viikon päästä ajattelin lisätä liikuntaa ja jollain tapaa kaloreitakin...

Mindin taisto; work-in-progress

ViestiLähetetty: 2011-03-27 17:15:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nodda niin tytöt ja poijaat, se on saavutettu taasen oikea suunta painon kanssa.
Mitään sen suurempaa muutosta liikuntamäärään en ole edelleenkään tehnyt, mutta eiköhän sekin ala olemaan ajankohtainen asia, kun nuo jalkakäytävät alkavat olemaan kivasti sulia. :D

ViestiLähetetty: 2011-03-27 19:00:32 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

mindi83 kirjoitti:
Nodda niin tytöt ja poijaat, se on saavutettu taasen oikea suunta painon kanssa.
Mitään sen suurempaa muutosta liikuntamäärään en ole edelleenkään tehnyt, mutta eiköhän sekin ala olemaan ajankohtainen asia, kun nuo jalkakäytävät alkavat olemaan kivasti sulia. :D

=D> =D> Minä otin ja tempaisin tällä viikolla. Kävelylenkki ja lisäksi ratsastuslenkki. Harmi että tuo mun "ratsuni" lähtee tiistaina pois.

ViestiLähetetty: 2011-03-29 21:20:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiits Tyyli-Lyyli. :)

Päätin sitten päivittää tuohon tickeriin välitavoitteen. Eli se on sen verran mitä painoin kaksi vuotta sitten ennen sairastumistani.
Mutta jos paino poistuu tätä vauhtia mitä se nyt on viime viikot tehnyt, niin kesällä oon paljon lähempänä tuota mitä nyt. Nimittäin sunnuntaista -300g (ja päivitin tuohon samalla tämän päivä painon). :D

ViestiLähetetty: 2011-04-03 17:19:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tickeriin päivitin eilisen aamupainon, kun tänään meni tuo punnitus hyvin pitkälle iltapäivään, joten se ei realistinen paino ollut...
Mutta, mutta pudotusta melkein kilo viimeviikkoiseen, mikä on hyvä. Tällä viikolla aloitan liikkumaan enemmän, joten saattaa olla, että painonpudotus nopeutuu, tai sitten pysähtyy kokonaan.
No, viikon päästä se nähdään miten käy. :-k

ViestiLähetetty: 2011-04-16 11:41:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jahhas. Pari viikkoa on mennyt töitä tehdessä, niin ei ole ollut aikaa päivitellä miten menee.
Paino on noussut muutaman sata grammaa edellisestä päivityksestä, mutten kuitenkaan tuollaisesta takapakista lannistu.
Toisaalta tuohon saattaa olla syynä se, että otin ruisleivän takaisin ruokavalioon. Mutta näemmä se ei sittenkään ole hyvä juttu kun se toi takaisin mielihalut ja näläntunteen, vaikka en syönyt kuin max. 2 viipaletta/pvä. Mutta katsellaan ja kuulostellaan miten tuon kanssa käy.
Pitäis varmaan pikkasen vähentää noita projekteja, jotta pääsee liikkumaan enemmän, ja sitä kautta sitten paino lähtis paremmin putoamaan...

ViestiLähetetty: 2011-04-16 12:05:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä kans yksi uudelleen aloittanut. :smt040 :smt026 :smt023

ViestiLähetetty: 2011-04-16 19:15:15 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

mindi83 kirjoitti:
Jahhas. Pari viikkoa on mennyt töitä tehdessä, niin ei ole ollut aikaa päivitellä miten menee.
Paino on noussut muutaman sata grammaa edellisestä päivityksestä, mutten kuitenkaan tuollaisesta takapakista lannistu.
Toisaalta tuohon saattaa olla syynä se, että otin ruisleivän takaisin ruokavalioon. Mutta näemmä se ei sittenkään ole hyvä juttu kun se toi takaisin mielihalut ja näläntunteen, vaikka en syönyt kuin max. 2 viipaletta/pvä. Mutta katsellaan ja kuulostellaan miten tuon kanssa käy.
Pitäis varmaan pikkasen vähentää noita projekteja, jotta pääsee liikkumaan enemmän, ja sitä kautta sitten paino lähtis paremmin putoamaan...

Mulla ei niinkään mielihaluja tullut, mutta nälän tunteen ruisleipä toi takaisin. Toki myös paino menee alaspäin ruisleivälläkin.

ViestiLähetetty: 2011-04-24 10:42:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kivaa, kun käytte kommentoimassa. :smt041
Ruisleivän unohdin (mitä nyt joskus sillä herkuttelen) ja heti vaikutus näkyy; nälkä ja mielihaut poissa taas. =D> Myös paino on pudonnut viikossa reilun kilon. :smt040 Tosin asiaa saattaa edesauttaa myös se, että olen viime päivinä alkanut käymään reippaalla, mutta lyhyellä kävelylenkillä. Lyhyt tarkoittaa tässä noin 3 kilsan lenkkiä, kun itselleni arkipäivää oli 5-7km.
Makrot lasken päivittäin edelleen ja varmasti vielä pitkään. Kun todellakin saan olla tarkka siinä, että syön tarpeeksi.

ViestiLähetetty: 2011-06-25 15:10:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiirettä pitelee, joten en viimeiseen vajaaseen 2 kuukauteen ole kerennyt päivittelemään. Ja osasyynä on myös ollut se, ettei painossa ole tapahtunut muutosta.
Mutta nyt taas on toinen ääni kellossa (ainakin hetkisen). Liikkuminen tuntuu hyvälle ja epämääräiset himot ovat poissa. Ja nuo näkyy jo painossakin.
Tutustuin hiilariton.fi tarjontaan (tai lähinnä sen lasagnelevyihin ja spagettiin) ja totesin ne aivan toimiviksi. Ja jatkossakin varmasti tilaan sieltä kaikkea kivaa. =P~

Mutta nyt taas alan kirjoittelemaan aktiivisemmin tänne. Mutta henä- ja elokuu on varmaan hieman hiljaisempaa, kun teen töiden lisäksi harjoittelua, niin eipä vuorokaudessa tunnit riitä aivan kaikkeen...

ViestiLähetetty: 2011-07-17 16:04:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nodda niin... Kahteen vuoteen en ole "näin vähän" painanut. Ja sitä juhlistan nyt minttujäätelöllä (Joo, ei ihan fiksuinta, mutta minkäs teet :wink: ).

Syömisiäni en pahemmin juuri nyt mieti, ku suoritan töiden ohjella harjoittelua, eli aikaa ei ole pahemmin tuhlattavaksi kaupassa pyörimiseen. Ja kyllä tuo karppiajattelu on jo nyt iskoistettuna takaraivoon. Syön sen mikä tuntuu hyvältä ja toistaiseksi se näyttäis toimivan.

ViestiLähetetty: 2011-07-19 09:08:05 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

=D> Mä luulen, että painon hallintakin on helpompaa kun homma kulkee "luonnostaan". Hyvä Mindi!

ViestiLähetetty: 2011-07-23 14:58:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nodda niin... Jälleen pikkaisen lähempänä tavoitetta, vaikka viikolla on tullutkin syötyä antikarpisti. =D> "Syynä" tällä erää on tuo miun harjoittelu, joka on hyvin fyysistä. Eli kun kannat ja nostelet tavaroita noin 8 tuntia päivässä, niin on ihme jos mitään ei tapahdu. :)
Uudet työkuviot ovat taas suunnitteilla ja jos ne natsaa, niin sitten miulla ois kunnolla aikaa panostaa itseeni ja liikuntaan. Mutta vielä pitää jokunen viikko kärvistellä, ennen kuin homma selviää.

ViestiLähetetty: 2011-07-30 15:14:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On se vaan hyvä juttu, että tuo harjoittelu on tavaroiden roudaamista paikasta toiseen tai sitten tavaroiden hankkimista, niin oon liikkeellä koko päivän. Nytkin olen pakon edessä syönyt antikarpisti ja silti paino putoaa. Tää on kyllä ihan positiivinen juttu, ku enää 900g ja sitten kokonassumma on -10 kg. Siitä vielä pikkasen, niin sitten on kaksinumeroinen luku punnituksessa. :smt038

ViestiLähetetty: 2011-08-14 14:37:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huijuijuiii...
-10kg rajapyykki on hyvin lähellä. Se kun rikkoontuu, niin otan uuden kuvan ja laitan vielä sentitkin. :smt081

ViestiLähetetty: 2012-02-18 11:14:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ette muuten usko miten hankalaa voi olla parin sadan gramman pudottaminen. Ottaisin avioeron kropastani heti, jos se vaan ois mahdollista. :wink:
Mutta vielä vähän, ni siiten oon selättänyt tuon 10 kiloa. :D

ViestiLähetetty: 2012-04-08 13:53:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nonni, nyt sitten ollaan tilanteessa -10kg joten lupaamani kuva:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-04-08 19:23:34 
Poissa
maatilakarppi
maatilakarppi

Aikamoinen ero :shock: =D>

ViestiLähetetty: 2012-04-09 09:09:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

=D> Onnittelut!

ViestiLähetetty: 2012-04-09 12:20:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos, kiitos. \:D/

Hieman hymyilytti, ku hokasin että BMI (vaikka en tähän täysin luotakaan, ku miulla on jonkin verran lihasmassaa) on vaihtunut sairaalloisesta lihavuudesta vaikeaksi lihavuudeksi. :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00