karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-26 12:28:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 539 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 2127 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-04 19:57:54 
Poissa
korpa
korpa

Lainaa:
Olen kysynyt itseltäni tuhansia kysymyksiä kuuntelematta vastausta

:D

zemppiä haili!

ViestiLähetetty: 2011-07-05 18:49:57 
Poissa
Leijona
Leijona

^^Tattista vaan. Tänään ihan ohjeiden mukainen reipas kävely metsässä 35min. Kotona noin vartti ylätaljavetoja aikas köykäsellä. Ihan hyvä. Päivän kirosana on luokituslaitos.

ViestiLähetetty: 2011-07-06 19:32:13 
Poissa
Leijona
Leijona

Aerobiseksi nurmikon leikkaus reilu 20min ja nopeuslajina heittoja 20 kilosella noin 10min.

jatkoa...

Mä kävin selaileen noita hienoja tutkielmia, kuten misukisu, valtsu... =D>

Mun tän päivän pohdinnat on helppo tiivistää seuraaviin.

1. Teen työt toimistolla, enkä kotona
- aamulla oltava ajokunnossa, kun työmatka ~50km
- ei aikaa, eikä mahdollisuutta viikolla törpöttelyyn, eikä sunnuntaikorjailuun
- työpäivällä rajoitettu kesto, josta seuraa, että illat on mun aikaa

2. Liikun, niin kuin on määrätty
- lyhyt aerobinen ja lyhyt lihaskunto joka päivä
- minimikesto on määrätty, lajit saa valita ite hauskuusjärjestyksessä
- rappuset on parempi kuin hissi

On olemassa vain sallittuja asioita. Toiset on vaan sallitumpia, kuin toiset.

jatkoa...

Tsekatkaas TFW kahvakuulavideot tuubissa...
http://www.youtube.com/watch?v=vZGlqM03 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=FFsolT0MxTw

ViestiLähetetty: 2011-07-07 00:36:20 
Poissa
Leijona
Leijona

Pohdintoja,

Onko ylipaino vaarallisempaa kuin sen kyttäys? Miten purkaa asennevamma, joka syntyy kymmenistä petetyistä lupauksista ja epäonnistumisista?

On. Ylipaino aiheuttaa ainakin mun tapauksessa liikuntakyvyn heikkenemisen ja samalla työkyvyn heikkenemisen. Terveysriskejä mm. verenpaine, diabetes. Entä sitten sen kyttäys. Masennusta, päihteitä, saamattomuutta. Ehkä alemmuudentunnetta, luovuttamista. Extrahypersuper kuntoutusjaksoja. Itsensä kiusaamista kymmenillä kielloilla ja säännöillä.

Miten purkaa. Harvalla riittää omat voimat. On vaan paloiteltava asia kokonaisuuksiin, jotka ovat omalle ymmärrykselle sopivia ja pyytää asiantuntijoilta apua. Kaikki itseään asiantuntijaksi kutsuvat eivät ole sitä. Suurin osa ei ole. Siksi yhdeltä ihmiseltä voit saada avun vain johonkin asiaan ja jos hän ei ymmärrä niitä muita, niin ohje on helposti väärä. Mitä tehdä. Ulkoista ne asiat, jotka ovat ulkoistettavissa. Jos se maksaa, niin sit se maksaa. Se on talletus omaan itseesi. Ota selvää niistä muista ja etsi sopiva menetelmä, joko itse tai mieluummin sopivan henkilön ollessa tukena ja apuna.

Entä jos homma ei toimikaan. Ei huolta. Aurinko nousee huomennakin. Tai oikeastaan maapallo, joka on oikeastaan geoidi, pyörii akselinsa ympäri myös itsesi kohdalta aurinkoa kohti. Tai jos asut 66° pohjoisen leveyspiirin yläpuolella, niin sit kannattaa hankkia hyvä pimennysverho ja kirkasvalolamppu. Kaikkea yritystä ei pidä, eikä saa heittää romukoppaan yhden onnettoman hetken takia. Yksi pieleen mennyt ilta tai väärin syöty ateria on ihmiselossa noin 1/100000 osa.

Miksi pohtia tälläisiä tänä yönä. Otin liian pitkä tirsat. Asia on pitänyt purkaa kirjoitettuun muotoon jo pitkään, eikä uni tule. Luulin, että karppaus on vastaus ongelmiini. No ei se ole. Väärin karpattu. Ei ole kyse siitäkään. En vaan ollut käsitellyt asiaa päässäni tai kropassani, vaan lähdin suin päin sotaan ilman selkeää suunnitelmaa. Näin käy monelle.. valitettavasti. Sitten tullaan takaisin vuoden päästä pyydellen anteeksi tms. Ei toimi. Se joko toimii ja on sun juttu tai sitten ei ole. Siinäkin on vielä variantteja niin paljon, että noinkaan ei oikeastaan voi sanoa, mutta sanon silti. Osa kymmenen vuotta forumilla viihtyneistä ei ole muuttanut juuri mitään koko aikana tai sitten ovat kääntäneet kelkkansa lähes toiseen äärilaitaan kuitenkin karpaten koko ajan. Variantteja on ihan yhtä monta kuin on forumilla jäseniä.

Mä olin vuosikaudet urheilija. Myös painoluokkaurheilussa. Opin kymmeniä niksejä, miten heivata 6 kiloo kahessa päivässä tai miten pumpata lihas täyteen vettä. Ihan ok kikkoja, mutta ajan myötä kroppa tottuu niihin, eikä enää vastaa. Ja nyt se kroppa ei todellakaan vastaa. Niinkuin aina uutta aloittaessa, niin nämä dukanin herkut toimi noin 10pv, jonka jälkeen pieni takapakki. Ei siinä mitään. Totesin kaksi merkittävää asiaa. Liikunta lisääntyi ja join liikaa kahvia ja liian vähän vettä.

Mulla on siis jo kehittynyt silmää sille, mikä saattoi olla se kropan prosessi, joka meni pieleen silmällä pitäen jatkuvaa painonpudotusta, joka sinänsä on käsitteenä absurdi. En mä siitä varma voi olla, mutta on mulla huomiselle selkeä suunnitelma. Liiat diureetit saavat kropan varastoimaan ne viimeisetkin vesigrammat ja pitää niistä kiinni. Seuraus näkyy vaa'assa. Itse asiassa luulen, että kehon kuivuus vaikuttaa myös suolen toimintaan, koska nesteen poisto ulostemassasta ja palauttaminen kehon käyttöön on entistä tärkeämpää. Kuiva kakki ei tuu ulos. Suoli täynnä, eikä virtsakaan kulje. Kaikki sisään laitettu näkyy vaa'alla.

Mä luulen, että puhun aika monen suulla, jos sanon, että karppaus on menny pilalle. Ei tämä ollu forumin alkuaikoina, eikä silloinkaan, kun mä tänne eksyin 2007 alkuvuodesta kaloreiden kyttäämistä tai makrogrammojen laskemista. Täällä oli iloinen meininki ja todettiin, että hyvin menee. Els ja pappa väitteli ja mirka heitti kommentin sivusta vain yhtenä hauskana muistona mainitakseni. Oli hauskaa ja vt kommenteille naurettiin. Nyt meitä on jo niin monta, että on otettava huomioon ihmisten erilaisuus, eikä voi kommentoida enää niinkuin kaveriporukassa.

Se on mahtavaa, että ruokavalion merkityksen tiedostaminen omaan vointiin alkaa vaikuttaa useampiin, mutta tälläiselle tuuliviirille tilanne muodostuu ja muodostui mahdottomaksi. On hyvin vaikea antaa enää kenellekään ohjetta juuri edellä mainitsemistani syistä. Kun en tunne henkilöä, niin en voi tietää hänen historiaa, allergioita, fiiliksiä, inhokkeja, suosikkeja, harrastuksia. On siis helpompi keskittyä omaan itseensä, joku voisi sanoa lopultakin, ja antaa muiden tehdä mitä haluavat. Joskus vaan tuntuu, että on pakko sanoa, jotta edes joku saisi päähänsä tarkastaa lukemansa toisestakin lähteestä.

Onko mulla jotain forumia tai karppausta vastaan. Ei ole, eikä tule. Tämä on paikka, josta löysin tiedonhaun merkityksen. Siis kirjat, forumit, blogit. Löysin urheilukipinän uudelleen. Keksin seurata painoa, syömisiä, liikuntoja ja montaa muuta mittaria/muuttujaa, osin niistä kyllä myös stressaten. Yleensäkin internetissä julkaistua tietoa kohtaan käsitykseni muuttui täysin. Olen löytänyt monta kaveria ja vähemmän kaveria, joiden kanssa väittelystä olen nauttinut ja nautin edelleen. Se mitä kritisoin ja mille en voi mitään, eikä kukaan muukaan, eikä pidäkään voida, on se, että täällä oleva tieto ei ole jäsennelty, eikä sille voi antaa esim. arvosanoja totuudenmukaisuudesta vaikka äänestämällä. Se on taas phpBB softan tekijöiden puute, eikä ylläpitäjien.

Tämä posti taitaa olla kohta päätöksessään ja pahimmat tuli puretuksi. Mika kuoli. Jätti jälkeensä testamentin suomen kansalle. Melko pontevaa. Mä jätän jälkeeni muutaman kirjoituksen netissä, joista tunnen, että tämä on yksi niistä, joilla on jotain merkitystä. Ainakin mulle puhdistautumis- ja purkumielessä. Tämä on vaan purettava, jotta uusille ja toivottavasti paremmille ajatuksille syntyy tilaa. Uudelleen syntymisestä tässä on osittain kyse. Jätän paskan taakse ja keskityn tulevaan. Otan vain hyvät asiat mukaani aiemmasta. Eiköhän se siitä.

Jos luit loppuun niin =D>

ViestiLähetetty: 2011-07-07 08:08:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun ajattelee vähemmän ja tekee enemmän, niin useimmiten menee paremmin. Siis jos on suunta jo selvillä.

ViestiLähetetty: 2011-07-07 10:05:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

haili kirjoitti:

kätevää jos haluaa kuohkeuttaa nurmikkoa tai päästä nopeasti hullujen kirjoihin =P~

ViestiLähetetty: 2011-07-07 10:10:15 
Poissa
Leijona
Leijona

Naapurit kattoo jo nyt vähän pitkään. Auta armias kun saan läppärin kannen kiine tänään, niin pari kunnon iskua nurmikenttään saa ne harkitsemaan muuttoa. Kokeilunhaluinen mä oon ollu aina. Onko sillä niin kauheesti enää välii, jos on hullun kirjoissa, niin ei pikku lisä pahaa tee ;) Mitäköhän myyrät tykkää. Osuispa kohalle. [-o<

ViestiLähetetty: 2011-07-07 10:25:26 
Poissa
Leijona
Leijona

Fish kirjoitti:
Kun ajattelee vähemmän ja tekee enemmän, niin useimmiten menee paremmin. Siis jos on suunta jo selvillä.

Kellä on. Eikös se sullakii mennyt treenit vähän överiks vaikka teit kaikki oikein sen hetkisen parhaan tietosi mukaan. Ari varoitti ja taisin minäkin ihmetellä treenien pituutta ainakin kerran.

Se on juuri niinkuin sanoit. Siis tekemällä. Mutta sen suunnan etsimiseen voi ja kannattaa käyttää hetki aikaa ja lukea muiden kokemuksia aiheesta. Mulla se ei toimi. Mulle on kirjoitettava ohjeet niinkuin älykääpiölle tai alan heti soveltaan luulotiedon varassa, jos siihen annetaan pienikin mahdollisuus. Sekin toimii aikansa, mutta stoppi sille tulee jonain päivänä jossain muodossa.

Maailmassa on keksitty jo melkein kaikki. Avaruushissiä ootellessa.

ViestiLähetetty: 2011-07-07 16:37:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

haili kirjoitti:
Fish kirjoitti:

Kellä on. Eikös se sullakii mennyt treenit vähän överiks vaikka teit kaikki oikein sen hetkisen parhaan tietosi mukaan. Ari varoitti ja taisin minäkin ihmetellä treenien pituutta ainakin kerran.

Se on juuri niinkuin sanoit. Siis tekemällä. Mutta sen suunnan etsimiseen voi ja kannattaa käyttää hetki aikaa ja lukea muiden kokemuksia aiheesta. Mulla se ei toimi. Mulle on kirjoitettava ohjeet niinkuin älykääpiölle tai alan heti soveltaan luulotiedon varassa, jos siihen annetaan pienikin mahdollisuus. Sekin toimii aikansa, mutta stoppi sille tulee jonain päivänä jossain muodossa.

Maailmassa on keksitty jo melkein kaikki. Avaruushissiä ootellessa.

Menihän nuo juoksut ihan liian kovilla sykkeillä ja kun puntti siihen päälle, niin överiksihän se meni. En pöllö hankkinut heti sykemittaria vaan menin vaan sen minkä jaksoin :lol:. No nyt ollaan taas tolkuisaan ja edetään hitaasti mutta varmasti. Tänään meni lounahaksi 170g hiiliä, joten lähdempä tästä kävelylle :D.

ViestiLähetetty: 2011-07-14 06:29:14 
Poissa
Leijona
Leijona

Kympit paukahti tänään. Alle 130kg. Pari lenkkiä jääny väliin. Kahvakuula lensi aikas monta kertaa viikonloppuna. Painonheittoseurakin löytyi jo ja sain treenipäivät. Ovat vaan keskellä viikkoa keskellä päivää. Joutuu taas säätämään jossain muussa.

Pakastimen tyhjennystä. Hirveä, broileria ja seitiä.

Kun muut lomailee, niin saa tehä yhellä palkalla kolmen työt ja kruunuks 3G verkko pätkii ja puhelut katkailee. Mitähän mahtoi ajatella suomalaisesta puhelintekniikasta se portugalin mies, joka soitti eilen ainakin 10 kertaa. Joka kerta kun päästiin kohteliaisuuksista eroon ja piti alkaa puhuun töistä, niin poikki. Vakuuttavaa. Suomalainen puhelin suomalaisessa verkossa = kestämätön yhtälö. 2G:ssä toimii puhelut, mutta ei kovin hyvin mikään muu. Älypuhelin, jolla voi puhua, siinä haastetta kelle tahansa valmistajalle.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 14:05:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

haili kirjoitti:
Pohdintoja,

Jos luit loppuun niin =D>

Luin loppuun. Haili sä olet mun idoli. Itsetutkiskelija.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-07-17 15:04:34 
Poissa
Leijona
Leijona

Kiitti anni. Sä oot mun suosikki. Ihana kerronta ja semmonen mukavan rempseä ote. Me like alot.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 20:18:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:smt049

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-07-19 18:26:06 
Poissa
Leijona
Leijona

Samaa, samaa, eli kävelyä ja kuulaa. Ei jaksa kirjuutella kuin poikkeamat. Tän päivän aerobinen oli nurtsinleikkuu. Kyllä se ainakin hikoilun määrässä kävelyn voittaa.

Perjantaina tein ohjeelliset nojailemalla tanssilavalla, kun ei kait sitä mun tahdistamatonta viritelmää ihan tanssimiseksi sentään kehtoo kutsua. Nolotti vähän, kun tulee hiki niin helposti. Oli siel kuuma ja paljon ihmisii, mutta veikkaan, että ei vähän runsaamman proden termogeeninen vaikutuskaan ole poissuljettu. Tulkitsen, että hapot ovat kunnoss.

Nilkka muljahti aika inhasti lauantaina asfaltin reunassa, kun oli sandaali vähän löysällä ja katselin muualle kuin jalkoihini kävellessä. Ukko nurin ojaan, mutta onneksi pahemmalta vältyttiin. Pientä turvotusta, mutta kestää varata, niin no hätä.

Ohjeellinen 30min tulee pääsääntöisesti täyteen joka päivä. Paino jumii, mutta onneks ei nouse. Ylitin sallittujen vapaa-aterioiden määrän, joten ei voi syyttää kuin itseään. Ohjeessa ei tietääkseni edelleenkään ole mitään vikaa. Homma jatkuu siis hyväksi todetulla tavalla.

ViestiLähetetty: 2011-07-20 11:34:34 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi

Tuo kuulan paiskominen vaikuttais mielenkiintoiselta - pitänee testata kunhan kekkasee paikan ettei naapurit pääsis ihan suoraan pällistelemään.
Ja täällä myös testattu nilkan nyrjäytys hiekkatiellä sandaaleissa.. Toista vkoa kipeenä mutta onneks kärsii pyöräillä ja rautaa pumpata ni olkoot.

ViestiLähetetty: 2011-07-20 17:43:51 
Poissa
Leijona
Leijona

^^En mä oo antanu naapureitten katseiden kiusata laisinkaan. Jos katsovat pitkään, niin pyydän mukaan. Kavereiden kans se on hauskempaakin;)

Tänään aamulla reipas parin kilsan lenkki, kun hain auton korjaamolta. Illalla reilu vitonen. Muutama heitto siihen päälle. Välissä 11h töitä. Paino sais taas nytkähtää alaspäin, niin sais kivan mielen ahkeroinnistaan. Kysyn pltä, mitä teen, jos ei muuten ala pelittään.

ViestiLähetetty: 2011-07-20 21:04:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

lemon kirjoitti:
Tuo kuulan paiskominen vaikuttais mielenkiintoiselta - pitänee testata kunhan kekkasee paikan ettei naapurit pääsis ihan suoraan pällistelemään.

teltta? .., josta kuuluu ähinää ja jymähtelyä.. 8-[

ViestiLähetetty: 2011-07-21 06:24:47 
Poissa
Leijona
Leijona

Tuommoinen teltta saattais kiinnostaa naapureita vielä enemmän?

ViestiLähetetty: 2011-07-21 16:45:14 
Poissa
Leijona
Leijona

Kävelyä, mäkijuoksua, ylätaljavetoja ja arnoldpressiä. Reilu puol tuntii koko homma.

ViestiLähetetty: 2011-07-21 17:56:52 
Poissa
sitruskarppi
sitruskarppi

kekexxx kirjoitti:
lemon kirjoitti:

teltta? .., josta kuuluu ähinää ja jymähtelyä.. 8-[

:smt005
Jos keskittyis paiskomaan vain viikonloppuisin tuolla omassa kotona niin ei naapurit häirinny/häiriköi :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 539 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 117 18 19 20 2127 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00