Leonidas,
minun on ihan pakko myöntää, että en osaa auttaa sinua juurikaan. Minusta syömisesi on suht kohdillaan, ainoa silmääpistävä asia on tuo napostelu. Kun jokainen kerta, jolloin tulee laitettua ruokaa tai juomaa (paitsi vesi) laskettaisiin syömiseksi, tulee syömiskertoja aika paljon napostelun kanssa. Moni karppi kuitenkin pyrkii syömään päivässä vain sen 1-3(/4) kertaa päivässä. Napostelun estäminen on kunnon ruoan syöminen ja varsinkin nälkääpitävän ruoan syöminen. Minulla nälkää pitää rasva, toisilla nälkää pitää proteiini. Yötyö tuo tähän sen oman jännitysmomenttinsa. Sinuna yrittäisin etsiä säännöllistä ruokailurytmiä ja vähentää napostelun minimiin.
Olen sitä mieltä, että liikunta ei auta laihtumaan, vaan tukee elämäntapamuutosta. Liikunnan anti ei ole ainoastaan se, että tulee poltettua energiaa, vaan se tuo hyvänolontunteen. Liikunan pitäisi olla sellainen asia, jossa irroutuu kaikesta muusta ja antaa sen hetken itselleen ja mieleiselle asialle. Tämä toimisi siis yhtenä stressin poistajana myös. Suosittelen siis liikuntaharrastuksen aloittamista. Aloita sillä asenteella, että tämän hetken annan vain itselleni enkä mieti töitä tai muita huolia. Itsellä asiat pyörii tosi paljon päässä jos käyn yksin vesijuoksemassa tai muuten lenkillä. Ainoa liikuntamuoto, jossa olen kokonaan pystynyt nollaamaan itseni tunneksi ja saamaan raukean olon on jooga. Toisaalta kuntonyrkkeilyssä tuli asioita vatvottua oikein kunnolla purettua se säkkiin

Yritä siis kaikessa rauhassa, ei missää nimessä pakottamalla, etsiä joku sopiva liikunnallinen harrastus.
Liikunnasta päästääkin stressiin. Stressi on ainakin minusta yksi sellainen asia, joka voi vaikuttaa painon putoamiseen. Stressi läheisistä tai stressi siitä, miksei paino putoa. Isäsi yllättävä sairaus on sen verran iso stressi ja varsinkin kun tapasi siihen on stressi, niin en yhtään ihmettele, että painon kanssa voi olla vaikeuksia. Voin sanoa, että lopeta stressaus mutta se taitaa olla helpommin sanottu kuin tehty. Kun elämä on hektistä ja pitäisi jaksaa, on hyvä antaa itselle aikaa. Näin jaksaa eteenpäin ja auttaa muita. Itselleen ajan antaminen onnistuu vaikka jonkun harrastuksen kautta.
Sitten vielä kilpirauhasarvoista. Kuten Kirrimirri sanoikin, Suomen viiterajat ovat erilaiset kuin toisaalla käytetyt. Varsinkin jos sinulla on ollut Suomen rajoihin nähden korkeat, mutta rajojen sisäpuolella, suosittelisin hoitamaan asian. Onko sinulla muita vaivoja, jotka voisivat viitata kilpirauhasvaivoihin? Suosittelisin ehdottomasti noiden uusinta mittausta ja jos ne ovat edelleen korkea, mutta rajoissa, vertaisin sinulla omia vaivoja noihin mitä yleensä on kilpparipotilailla. Mikäli sieltä löytyy vastaavuuksia, niin suosittelisin lääkärin kanssa keskustelua ja jossei muuten onnistu, niin sitten yksityiselle.
Tällasia ajatuksia minulla. En tiedä oliko näistä yhtään apua, mutta toivon oikein paljon tsemppiä jatkoon!