Päätin nyt aloittaa liikuntapäiväkirjan, vaikka olen aikaisemmin merkinnyt liikuntoja ruokapäiväkirjaan.
Takana karppausta nyt 3kk ja kiloja pois noin 10kg!

Muutama repsahdus takana mutta tavoite on saada vielä 10kg pois. Armoa ei anneta, olen päättänyt että ensi kesänä kehtaan mennä lasten kanssa uimaan ja haluan olla hyvässä kunnossa.
Liikunnat olleet lähinnä jooga/ratsastus linjalla, ratsastus ainoa säännöllinen liikuntamalli (ratsastuksen lisäksi sitten hyötyliikuntaa: karsinan siivousta ja koirien lenkitystä).
Mutta nyt siis tarkoitus taas päästä kiinni monipuoliseen ja säännölliseen liikuntaan. Nyt yhdessä ammattilaisen kanssa käydään lävitse stabiilit lihasharjoitukset (ongelmana alkanut tulemaan kiputiloja yliliikkuvista nivelistä ja kohta on koko nainen ihan romuna jossei saada pitoa näihin niveliin).
Tavoitteena ottaa liikuntaan uinti/vesijumppu/vesijuoksu, kahvakuulaharjoitteet, kuntosali ja lisänä sitten tietenkin säännöllinen ratsastus. Kun sitten vielä saa tämän kaiken laitettua omaan aikatauluunsa...niin kyllä se tästä lähtee

Alustava suunnitelma on tehdä lihasharjoitteita kotona(vatsa,selkä, pakarat + mahd.kahvakuula joka minulle vielä aivan vieras tuttavuus), samoin jooga venytykset kotona iltaisin.
Sitten tavoitteena, että jos 2krt/vk saisi aamuihin salitreeni + uinti. Salilla alkuun n. 20-30 min ja siihen päälle alkuun n. 1km uintia.
Koska aika on kortilla (3 lasta ja nippu koiria + kaikki muut elukat kotona kuten marsut ja hamsteri, hevonen ja koko päivätyö

) on kaikki suunniteltava etukäteen tai koko viikko livahtaa käsistä niin ettei ole huomannutkaan ja liikunnat vain pakollisissa suorituksissa.
n. 3-4krt/vk ratsastus ja 1krt/vk stabiloivat harjoitukset ohjatusti.
Eli ensi viikko voisi näyttää seuraavalta: (uinti ei mahd.onnistu jos naistenvaivat pukkaavat päälle, mutta sitten salille pelkästään???)
MA Ratsastus (ilta)
TI Kuntosali + uinti (aamulla klo.6, ennen töitä)
KE Lepo
TO Kuntosali + uinti (aamulla klo.6, ennen töitä)
PE Ratsastus
LA Ratsastus (tai Su ratsastus)
Su Lepo
Mutta tällaisella ajatuksella lähdetään liikkeelle...nyt kun saisi itsensä edes yhtenä aamuna tuonne uimahallille.
En meinaan mikään aamu ihminen todellakaan ole, mutta olen sen ennenkin pystynyt tekemään joten miksen nytkin.