karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-18 17:28:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Sinizilla skarppaa
ViestiLähetetty: 2011-08-12 10:28:58 
Poissa
sintti
sintti

Olen liikunnallinen 28-vuotias nainen. Harrastan vesijuoksua, kahvakuulaa, lenkkeilyä, zumbaa, spinningiä, pyöräilyä, hiihtoa... ihan fiilisten mukaan. Karppaustaustaa minulla on vuodesta 2005 ja nyt ajattelin julkikarppailla. Olen onnistunut salakavalasti lihomaan kymmenisen kiloa. Karpaten pudottanut ja taas lihonut. Pudottanut ja lihonut.

5kg pitäisi pudottaa. Ja jos nälkä kasvaa syödessä, pudotan toisetkin viisi kiloa, ellei ukkokulta pistä hanttiin. Missään välissä en ole varsinaisesti hiilareita sen kummemmin ahminutkaan mutta karkkia on tullut vedettyä välissä joka päivä joku 300g. :( Se on minun SUURIN pahe.

Sentit ja kilot tänään:
vyötärö: 74cm
lantio: 102,5cm
paino: 67,1kg

Aamulla karppileipää, juustoa, meetvurstia ja majoneesia. Partajugua ja mustikoita. Aamun hilut: n. 10g. Ilta painottuu vähemmille hiluille. Paistan kesäkurpitsaa oliiviöljyssä. Raejuustoa ja tonnikalaa sekaan. Töissä vedän salaatin katkaravuilla, kurpitsansiemenillä, kanalla ja rucolalla. Sekaan reilusti oliiviöljyä. Jos nälkä yllättää syön bulgarian jugurtin marjoilla ja makeutusaineella. Bulgarian jugurtissa näyttäs olevan vähemmän hiilareita kuin partajugussa.

Aloitin tämänhetkisen alakarppauksen 8.8.2011 jolloin mitat olivat seuraavat:

vyötärö: 76cm
lantio: 104
paino: 67,9kg

Eilen kävin tunnin maastolenkin ja toissapäivänä tunnin kahvakuulareenin.

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5Ijesw/]
Kuva
[/url]

Viestin otsikko: Re: Sinizilla skarppaa
ViestiLähetetty: 2011-08-14 08:21:01 
Poissa
sintti
sintti

300g karkkia [-X jätät sen pois ni joha alkaa toimia...

ViestiLähetetty: 2011-08-15 11:38:53 
Poissa
sintti
sintti

En ole käynyt puntarilla, enkä mittaillut eilen alkaneiden menkkojen vuoksi. Selkeästi tuntee turvonneensa varsinkin alavatsan seutuvilta. Torstaina taas sitten mittaillaan. Olo on ollut aivan hullun pirteä ja aikaansaava. Sokeriheitot on niin mennyttä elämää. Tämähän on, kuin ois taasen teinityttönen täynnä intoa. Voi kristus, että on tehny mieli karkkia. Pojat ovat syöneet ärräpussin joka päivä ja minä oon katsonu vierestä kuola valuen. Ensimmäistäkään kompiaista en ole kuiten suuhuni laittanut. =D>

Kesäkurpitsaa soijassa paistettuna + grillimaustetta vetänyt päivittäin. Eilen ruokakulmassa käydessäni hokasin, että kahvimaidoista tulee n. 10g hiilareita/vrk. Siitä pitäis päästä eroon. Sen lisäksi jos syö rahkaa, bulgarian jugurttia, partista ja marjoja, niin huh hui, ketoosille voi sanoa heipodei. Meidän tuppukylän apteekista ei saa ketostickejä. Saakohan niitä tilattua verkosta?

Löysin kaupasta nakkeja, joissa on alle 1g hiilareita per 100g. Niistä oli pakko tehä iltapalaksi nakkimunakas. Burb! :D

ViestiLähetetty: 2011-08-16 17:33:26 
Poissa
sintti
sintti

Mittasin kuitenki:

Vyötärö 73
Lantio 101,5

Eli viikossa yht. 5,5 cm. Puntarilla en ole käynyt tuon turvotuksen vuoksi. Ihanaa kun kutistuu ja olo on järisyttävän aikaansaava. Vähän semmonen ADHD-olo. :D Töissäkin jaksaa kaikkea ylimääräistä.

Eilen kävin sotkemassa pyörällä 20km ja revin tunnin verran ruohonleikkuria. Mies kävi eilen illalla kalassa ja sai kolmen kilon taimenen. Tein uunikalaa, voissa ja (kuohu)kermassa hauduttettuna. Olipas hyvvää. =P~

ViestiLähetetty: 2011-08-17 10:02:02 
Poissa
sintti
sintti

Täytyy kait alkaa syömään maksamakkaraa ja veriohukaisia, niin saa nostettua hemoglobiinia. Vuoden alussa se oli 99. [-o< Nyt alkaa taas tuntua, että se laskee. Varsinkin kun on menkat. Juon kyllä rautaporetabletteja mutta ei ne taida imeytyä. Vähän huippasee. Varsinkin kun en muistanut ottaa töihin mtn järkevää syötävää. Vedin sitten 30g suolapähkinöitä ja hitosti kahvia kermalla. :oops: Kahvi taas estää raudan imeytymistä. Hyöty nolla.

Mutta olo on kevyt, eikä housut kiristä. Energiaa on pienen kylällisen verran. :D

ViestiLähetetty: 2011-08-18 07:56:30 
Poissa
sintti
sintti

Paino ei ole pudonnut. Ehkä ei kantsis mennä puntarille menkkojen aikana. Tai sitten en vain ole laihtunut.

Tämäkö kaikesta liikunnasta, alakarppaamisesta jne. Kieltäytynyt kaikista herkuista. :? Huomenna mulla on synttärit ja kuvittelin saavani kahdessa viikossa edes sen kaksi kiloa pois mutta nou nou.

Voiko se kahvimaito pelkästää olla niin petollinen, ettei paino laske? Tai eilisen 17cl punaviiniä? Tai saunassa juotu light-siideri? Olen kyllä tietoinen, että välissä paino jumittaa mutta en koskaan, että se alussa jumittais. Olo on kyllä kevyt ja odotinkin kivoja tuloksia puntarilta. Paskanmarjat! :? Olen lähestulkoon joka päivä käynyt ruokakulmassa laskemassa ja hiilarit ovat aina jääneet alle 30g. Kalorit ovat olleet 1500-2000 välillä. (Eilisen tulos: 1593kcal, 22,7hh, 73,9r, 119pr)

Noh... pää pystyyn! Käyn vaa'alla taas huomenna, jos tämä nyt olis jotensakkii menkkojen vika. :roll:

(Muokkasiin sen verran, että lisäsin ruokakulman arvoja)

ViestiLähetetty: 2011-08-22 11:58:33 
Poissa
sintti
sintti

Vkl:na oli synttärit ja omat kihlajaiset, joten totaalirepsahdus viikonlopppu. Kirjoitin myös nimeni uuteen työsopimukseen männä viikolla. Oli aihetta juhlaan! 8) Paino ei silti ollut noussut, eikä pudonnut. Eikä sentit liikahtaneet. Ainoa villi juttu oli kauhea polte mahassa ja semmonen kivistys. Ei tykänny minun maha enää hiilaripöhöstä. :shock:
Tänään karppaus jatkuu. Aamupalaksi kolmen munan munakas, jossa kolme siivua pekonia ja 100g kesäkurpitsaa. Voissa paistettuna tietystikin. :) Torstaina otan mittoja.

Hokasin, että alan käyttämään kahvimaitona alpro soyaa. Ihan ok maku. Hiilareita on heti yli puolet vähemmän. Ostin myös luomu-, soijajugurttia, 1-2g hiilareita/100g. Siihen itse poimittuja mustikoita ja vähän makeutusta. Mums!

ViestiLähetetty: 2011-08-25 07:15:55 
Poissa
sintti
sintti

Paino 66,9kg

Sentit:
Vyötärö 72
Lantio 101,5

Jihaa! Eli kahdessa viikossa on paino pudonnut kilon ja Senttejä lähtenyt yht. 6,5. Ihan huippua. Hitaasti mutta varmasti, niin kuin pitääkin. Tämähän on elämäntapa, eikä laihdutuskuuri.

Sen verran vielä muokkaan, että olen lisännyt voin määrää merkittävästi. Heti alkaa enemmän tapahtumaan kun käyttää kunnon voita, myös leivän päälle. Se voin käyttö monesti unohtuu kun me suomalaiset olemme tottuneet käyttään light-tuotteita. Juustoja olen sen sijaan vähentänyt.

ViestiLähetetty: 2011-08-25 21:21:19 
Poissa
sintti
sintti

Tein illalla fibrex-jauhoista pizzapohjan. Olipas ihanaa. Pienellä laskutoimituksella sain tulokseksi, että puolessa pellillisessä pizzaa on vain 9g hiluja. Vitsi kun oli hyvää. =P~

ViestiLähetetty: 2011-08-25 21:28:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sullakin on samanpaksuinen vyötärö kuin mulla, vaikka painan yli 10 kg vähemmän! Vitsit et oon kaljamahanen äijä :smt017

Mua on aina kiinnostanut paljon treenaavien naisten sielunelämä (koska musta ei ikinä olisi siihen, ainakaan kun on kaikkia muitakin rasittavia velvoitteita elämässä). Joudutko ikinä kiskomaan itsesi väkisin liikkeelle, vai käykö kaikki aina suit sait sukkelaan?

ViestiLähetetty: 2011-09-05 14:01:48 
Poissa
sintti
sintti

Paino on nyt 66,5, sentit eivät olleet muuttuneet :shock: . Mutta siis edelleen vyötäröstä on se 4cm poissa ja lantiolta 2,5cm. Muita mittojahan en ole varsinaisesti koskaan ottanutkaan, joten voihan olla, että esmes tissit on sanonu heipat. Karkeasti voisi laskea, että paino putoaa puolen kilon viikkovauhdilla. Ihan jees. Sunnuntaina pidimme semmosen mässäilypäivän, että huh huh. Karkkia, suklaata jne. Oli pakko. Edellisestä kerrasta kun olin syönyt karkkia oli jo reilut kolme viikkoa. Tänään taas ruotuun palattu ja pari karppileipää syöty. Vitalinea 0%:ssa jugurttijuomassa on hiluja vain 3,9g/100g. Aika vähän. Lisäaineita kylläkin... :?

Tämä päivä saa kulua tuon jugurttijuoman ja parin leivän voimalla. On sen sortin karkkikrapula eilisestä. :oops:

ViestiLähetetty: 2011-09-05 14:08:09 
Poissa
sintti
sintti

Kukkopilli kirjoitti:
Sullakin on samanpaksuinen vyötärö kuin mulla, vaikka painan yli 10 kg vähemmän! Vitsit et oon kaljamahanen äijä :smt017

Mua on aina kiinnostanut paljon treenaavien naisten sielunelämä (koska musta ei ikinä olisi siihen, ainakaan kun on kaikkia muitakin rasittavia velvoitteita elämässä). Joudutko ikinä kiskomaan itsesi väkisin liikkeelle, vai käykö kaikki aina suit sait sukkelaan?

Mulla on semmonen luonteenlaatu, että aina kun vähänki vitahuttaa, puran kiukun liikuntaan. (Ehkä joskus vähän kiukuttelenkin) Ryhmäliikunta on siksikin hyvä, että porukan kannustus ja painostus pakottaa osallistumaan. Olen sellasessa työpaikassa, missä suurin osa työntekijöistä liikkuu työkseen, tai muulla tavoin satsaa yleiseen hyvinvointiin. Jos olisin esmes sisustussuunnittelija, tai vaikkapa tutkija, niin tuskin olisi jatkuvaa painetta olla hyvässä kuosissa. :)

Eli ei käy suit sait sukkelaan. Toisaalta yksin pyöräilystä ja hiihdosta nautin, kun saan laittaa iPodin täysille. Ilman musiikkia siitä ei tulisi mtn.

ViestiLähetetty: 2011-09-07 15:15:28 
Poissa
sintti
sintti

Tänään sain viime viikolta kattavat laboratorio -tulokset. Verenkuvani oli ihanteellinen, kuten myös kaikki muut maksa-, munuais-, hGb -arvot. Myöskin kolesterolit jne. olivat ihanteelliset. :) Jopa parantuneet vertausarvoista.

Eli ainakaan minun kohdallani karppauksesta ei ole ollut mtn haittaa.

ViestiLähetetty: 2011-09-07 15:20:24 
Poissa
sintti
sintti

Kukkopilli kirjoitti:
Sullakin on samanpaksuinen vyötärö kuin mulla, vaikka painan yli 10 kg vähemmän!

Tätä työterveyshoitajakin ihmetteli. Sano, että en todellakaan näytä siltä, että painaisin yli 65 kg. Ehkä mulla on lihasta? En tiä, kun en ole koskaan rasvaprosenttia mittauttanut mutta kyllähän minä olen aina liikkunut siinä määriin, että joitain lihaksia täytyy olla. :wink:

ViestiLähetetty: 2011-09-08 11:41:53 
Poissa
sintti
sintti

Tehin kukkakaalimuusia. Olipahan miljoonasti parempaa ko perunamuusi. Voita, suolaa ja kermaa sekaan, niin silivuplee. :)

ViestiLähetetty: 2011-09-12 09:54:55 
Poissa
sintti
sintti

Kuukausi karppausta takana.
Sentit:

Vyötärö 72 (-4)
Lantio 101,5 (-2,5)

=D> Täytyy olla erittäin iloinen tästäkin vähästä, koska olenhan jo olemassa normipainoinen. Tavoitteena olis vyötäröstä nipistää 2cm ja lantiosta 6,5cm. Kai sen nyt jouluun mennessä ehtii? :wink:

6,5 senttiä jo näistä kohdista lähtenyt. Navan alta, ns. pömppiksen kohdalta, mistä myöskin olen välissä mittaillut on lähtenyt 4cm. Painoa en nyt ole katsonut, kun on jälleen nämä naistenvaivat riesana. Viimeksi punnittu 66,5kg. Torstaina jälleen katsotaan uusin silmin, kun on menkat ohi. Nyt meni vkl melko vähällä lipsumisella. Pari light-sidukkaa join saunapuuhissa. Tulee niin ihanan raukea olo. Kävin perjantaina vesijuoksemassa ja eilen parin tunnin lenkin ruskamaisemissa. Lauantaina revin ruohonleikkuria kuin reikäpäinen lähes 1½ tuntia. :)

Liikkumisia hidastaa pikkuisen tuo hiusmurtuma kylkiluussa. :cry:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00