karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-06 01:43:08

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-09-07 14:02:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rakas päiväkirja :D

Aloitin karppaamisen toissapäivänä, sunnuntaina.

Tänään ostin nakkeja ja rekisteröidyin tänne. Aiempi yökötys niin nakkeja kuin kananmuniakin kohtaan on ratkennut intohimoksi kun nyt tämän aloittelemani karppaamisen myötä olen päässyt sotkemaan sekaan fetaa ja pekonia. Poutun A-luokan herkkunakeissa on sis.luettelon mukaan vain 0,5g hiilareita sataa grammaa kohden. Mun aamun alotus munakkaaseen menee kaksi nakkia, en siis edes yritä laskea niiden sisältämän hiilarien määrää. Kokonaisuudessaan munakas menee näin:

Siivu pekonia pienittynä
2 nakkia
2 munaa (hiilareita 0,40 kun punnitsee kuorineen)
fetaa jonnii verran

Eilen söin tuon lisäksi 950 grammaa possun ulkofilettä (wuhuu!) ja 250 grammaa sekalaisia rehuja kermassa haudutettuna ja valkosipulilla maustettuna.

Sunnuntaina söin vissii sitä kesäkurpitsapaistosta ja illalla taas tota munakasta. Mitäs siinä paistoksessa oli...

1 kesäkurpitsa
½ paprika
1 sipuli
400g sika-nautaa
1 prk fetaa
2 dl kermaa
(kaikki meni, nam)

Ei saa alkaa marmattamaan nyt mistään yksipuolisuudesta tai rehujen lisäämisen tarpeesta, mulla on täys työ opetella edes ajattelemaan syöväni jotain vihannesta. Ehkä sitten jos kuukauden kuluttua näyttää lista samalta, niin voi huomauttaa. :wink:

EDIT 1: Lähtöpaino 90 kiloa. BMI 32.7 Punnitus öpaut kerran viikossa kun inhoon sitä hommaa...
EDIT 2: Tein tänään reseptisivulla (missä lie) ollutta moussakaa. Hiilarit paukkunu tänään sitten yli kun hirmuiseen nälkään tempasin heti puoli vuokaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-08 12:52:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rakas päiväkirja

Tänään havaitsin että pitäisi pitää suuta soukemmalla jos ei varmasti tiedä mistä puhuu. Ennen rekisteröitymistä tuli uhottua että kasviksia en kaipaa, mutta mitä vielä!! Aamuinen (mikä aamu, kello on 13.40 ja mä oon heränny 8.30, nyt vasta syön) munakkaani on kokenut muutoksen. :wink: Suluissa hiilarit, oppii vähän samalla sitä kuuluisaa näppituntumaa.

2 kananmunaa (n. 0.40, ylikin)
Tomaatti 100g (3.75)
Kurkku 100g (1.40)
Sipuli 100g (4.80)
Pekonia 2 siivua (0)
Fetaa 10 palaa (?)
= 10.35 --> 10.40 fetan ja kananmunien epämääräisen lukeman vuoksi. Sipuli täytyy vaihtaa jossain vaiheessa purjoon (2.40).

Possun ulkofilettä pihveinä paljon!
100 g suomalaista wokkisotkua (4.5)
100 g kesäkurpitsaa (2.50)
100 g kurkkua (1.40)
Ruokalusikalla klöntti Créme Bonjour cuisinea (2g/100g)
= 8.40

Jos tässä vielä nälkä tulee niin syön nuot loput piffit. Mä en näköjään syö kuin kahdesti päivään. Lieneekö se liian harvoin... ja siks toisekseen mä syön tuon ns. pääruuan tyylillä "napa ruskaa". Mistä voidaan vetää johtopäätös että tosiaan syön liian harvoin. Vaan toisaalta, onko sillä väliä miten usein syö, kunhan pysyy hiilarit kurissa? Kun ei ole useemmin nälkä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-09 21:00:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Päivällä
2 possun ulkofilepihviä
Moussakaa
= 12.15

Illalla:
Munakas alkuperäisessä muodossa
= ~0.45

Koska niitä kaloreita pitää alkaa laskee?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 10:29:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aamutunnelmia: oksettaa, v***ttaa ja vapisuttaa. Normaalisti näissä fiiliksissä menisin ja söisin mitä vaan, nyt on fiilis etten syö halavattu mitään! Koskaan!

-----
Rauhoittumisen jälkeen:

"Aamiainen"
1 muna paistettuna ja 6 palaa fetaa. Hh noin 0.5 ja kcal 200

Editointia; töissä söin 2,5dl kasvissosekeittoa (keittojuureksia ja koskenlaskijaa) ja keitetyn kananmunan. Hiilarit 2,6 ja kcal 260.

Iltapalaksi muna. Kanan. Hh 0,3 kcal 143,2

= Hh 3,4 ja kcal 603,2

Edit2: Yöllä klo 01.00 se nälkä sitten iski. Niin kovana, että piti nousta ja paistaa kaks pekonisiivua ja kaks kananmunaa ja kuorruttaa koko komeus fetalla. Hiilareita ja kaloreja en laita ko ei mene kuitenkaan yli minkään sallitun rajan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-11 17:32:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Töissä söin sen minkä eilenkin. Eli hh 2,6 ja kcal 260.

Kotona tein reseptiosiosta löytyvää jauhispihvi-ohjetta muuttelemalla mureketta. Söin siitä puolet ja sen lisäks paistoin 100g vihreetä paprikaa ja 150g kesäkurpitsaa. Koko syödyn satsin hiilarimäärä oli noin 14 ja kaloreita.. hmm... 615,35.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-12 03:35:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Näin aamuyöstä lätkää seuratessa voikin jo kirjottaa mitä aikoo tänään syödä.

Salaatti:
50g punasipulia 2.4 hh
50g fetaa 0.5 hh
100g kurkkua 1.4 hh
100g tomaattia 3.8 hh
= 8.1

Tuon lisäksi sitä eilistä lihamureketta toinen puoli elikkäs hiilareita siitä tulee noin 4. Mun kalorien laskenta loppu. Se on nähty ettei paljoakaan kaloreita tule, paitsi sitten jos urakalla alkaa läträä kermojen ja voin kanssa. Mutta tuon murekkeenkin tein epäterveellisesti naudan paistijauhiksesta (mä inhoon sika-nautaa) ja täysin ilman rasvaa. Tuhma minä. :oops:

Kotona

Kaalilaatikkoa
600g jauhelihaa
400g kaalia
150g purjoa
2 palaa kasvisliemikuutioita litraan vettä
= 21g hiilareita, syöty määrä (1/4) 5,25g

Iski himo hyvään, tein mustikkarahkaa
2 dl kuohukermaa (5.8 )
2,5 dl rahkaa (7.75)
200g mustikoita (1.0)
2 tl Canderel-makeutusjauhetta
= 14.55 (syöty öpaut 12 teelusikallista)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-13 08:48:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

88 kiloa! :lol: Täytyy varoa ettei tuuli puhalla nurin.... Ja niin! Eilen illalla töllöä kattoessa nappasin lasillisen brandyä. Se kävi päähän kuin häkä! Ihan hirveetä! Mä olin sen verran hyvässä hutikassa ettei kirjottaminenkaan sujunut ilman kauheita virheitä. Jos tästä erehtyy jonain päivänä baariin, niin pitää muistaa että ei juo kuten aiemmin. Huh huh.

Tein kanaruokaa:
3 broiskun rintafilettä, yhteensä puoli kiloa
200 g kesäkurpitsaa (5)
200 g punasipulia (9.6)
100 g vihreetä paprikaa (otin siemeniä talteen ja istutin!) (2,5)
1 prk Créme Bonjour Cuisinea (valkosipuli-yrtti) (4)
= 21.1

Ensin paistoin tiput ja löin uunivuokaan, sitten silputut rehut pannuun kuullottumaan ja perään tuo créme ja koko sotku tipujen niskaan ja perään vielä reippaasti juustoraastetta, kansi päälle ja 150-asteiseen uuniin muhimaan. Ehkä annan olla siellä tuommosen 40 minuuttia.

Ruuan kypsymistä odotellessa söin yhden keitetyn kananmunan ja lusikoin rahkaa kitusiin. Tällä menolla tuo rahka kestää viikon.... nyt ei ole edes nälkä ja tuommonen herkku tulossa uunista! :?

No joo, söin yhden rintafileen ja sitä kasvismössä. Ja vetäsin kun vetäsinkin loput rahkat! Hiilareista ei tietoakaan enää, tuskin ne yli on menny kuitenkaan. JA tulin tulokseen että toi cuisine on huijausta! Taas (kuten murekkeessakin) tuli nestettä hirveet määrät. Julistan pannaan koko mössön ja siirryn aitoihin tuotteisiin jotka maustan itse.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-14 16:26:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kanapäivä. Töissä eilisestä kanasysteemistä rintafile ja kasvikset, 100g kurkkua ja muna. Kotona sama, ilman munaa. Hiilarit n. 17.

Iltapalaa: 2 paistettua munaa, 2 paistettua nakkia, 2 paistettua pekonisiivua. Ja vettä vettä vettä! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 18:50:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Töissä kaalipataa. (5.23)

Kotona kokkausta:
Ulkopaistia yli kilo reiluina paloina
200g suomiwokkia (9.0)
200g pakasteherkkusieniä (0.4)
100g purjoa (2.4)
3 valkosipulin kynttä paloina, ei murskana
2,5 dl "kermaa" (7.5)
2 dl fraichea (15.2)
musta,- viher ja valkopippuria
= 34.50

Lihapalaset äkkiä kuuman pannun (ja räiskyvän öljyn) kautta uunivuokaan pienissä erissä. Sitte rehupuoli pannun kautta perään. Maitotuotteet sekasin pippureiden kanssa ja päälle. Uuni 170 astetta ja koko sotku sinne. En vielä tiedä kauanko haudutan :) Onneks tuota tuskin tulee kerralla vedettyä koko satsia! :D

Edit: Haudutus kaksi ja puali tuntia. Ja pinnalle loppuvaiheessa 6 sentin paksuista siivua Koskenlaskija-juustoa tekemään paksuutta. Ja suola vasta valmiiseen ruokaan. Herkkua!!! Niin, söin tuota jonkun verran, en osaa sanoa paljonko, mutta kyllä tuosta riittää joksikin aikaa vielä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-16 19:04:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tätä kirjoitan töissä, hieman ärsyyntyneenä itseeni. Päivä meni lekkeriksi, kun en aamulla syönyt mitään, vaan ensimmäinen ruokailu tapahtui töissä klo 15.00 ja ruokana eilistä lihasysteemiä ja 100g kurkkua. Olin paistanut kesistä mukaan kyytipojaksi, mutta ei uponnut, lähinnä eto. No mitä tästä seurasi? Ruokaa oli liian vähän, ruokailuja liian vähän ja klo 19.00 iski kaamea nälkä. Söin puolikkaan vuokaleivän palasen juustolla ja yhden sitruunavohvelin. Vohvelissa, siis yhdessä :!: oli 4,3 grammaa hiilareita, luki paketin kyljessä. :shock:

Kunhan pääsen kotiin, isken pannuun munakkaan pekonilla. Ja tästä lähtien suunnittelen ruokailut paremmin.

(Uhkaus toteutettu ja jessus että on hyvä olo!)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-17 13:10:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Duunissa kaalipataa = 5.23 (Luojan kiitos että se loppu.)

Mökille ja kaks Wilhelmin makkaraa ja pullo punkkua :)

La 18.9

Aamulla 2 munaa paistettuna

Naudan paahtopaistia pihveinä
Finnwok-vihanneksia ja valkosipulia kermassa haudutettuna
Mustatorvisieni-kanttarelli sekotusta (hyvin oli sieniä!) sekä purjoa kermassa haudutettuna.

2 plo punkkua + brandy-napsuja jokunen :lol:

Su 19.9
Laavantaista pihviä 2 ja vähän soosseja. Illalla 2 Wilhelmiä paistettuna + muna.

Kaveri karppas mukana kun ei viitsinyt itelleen alkaa keittelee riisiä tai pottuja. Söi kyllä leipää aamulla. Tänään maanantaina se hätkähti kun oltiin lähdössä pois, että mitä on tapahtunut kun sormus on löystynyt niin että piti vaihtaa paikkaa. Äähähä, sanoin sille epäuskoiselle sen olevan karppaamisen ansiota, vaikkei hän sitä täysin orjallisesti noudattanutkaan. Tuhahti. Mutta eipä voinut kiistääkään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-20 15:13:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tein possun ulkofileestä pihvejä, 10 kipaletta mustapippurilla. Sen lisäksi Finwokkia 250 g (= n. 10 g hiilareita) ja tuoreita suppilovahveroita litran verran kermassa, mausteina 1 valkosipulin kynsi, ripsaus suolaa ja mustapippuria. Uuniin lykkäsin 200 g parsakaalia juusto-kananmuna-höysteellä kuorrutettuna. Niin ja mustapippuria. :lol:

Tuli syötyä 3 pihviä, kauhallinen sieniwokkisoossia ja 100g kurkkua pilkottuna. Oon täynnä ko turusen pyssy, mutta hauskinta tässä taas kerran on se, että voin huoleti vetää toisen mokoman satsin eikä varmasti mene hiilarit liiallisuuksiin. Nythän mä vissii saisin alkaa syömään yli 20g per päivä, mutta mieluummin teen niin että en enää kovin pilkulleen laske hiilareita, menköön mitä menee, yli 50 saan tuskin millään jos tällä tyylillä jatkan. Huomenna taidan ottaa töihin tuon parsakaalisysteemin ja pari pihviä... saavat toljottaa taas kateellisina! :)

Edit: Iski taas (hei haloo, tää on jo outoa) makeanhimo. Laitoin uuniin 4 pientä omenaa viipaleina laakealle alustalle. Päälle vähän mantelilastuja, kanelia ja makeutusjauhetta. Uunissa niin pitkään että pehmeni. Sillä aikaa vatkasin 2 dl kermaa vaahdoksi ja sotkin makeutusjauhetta sekaan. Se sitten omenoiden päälle heti kun otin uunista ja oli saanut lautaselle. Käsittämättömän hyvää. Söin puolet ja sitten tökkäs. Onhan huomiseksi sitten jälkkäri valmiina...

EDIT2: Söin loputkin herkusta. Ja söin 3 pihviä ja soossia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-21 05:20:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

88 kiloa. Ois nyt saanu olla vähän vähemmän. :? Mutta eipä ole noussut ainakaan.

Edit: Töissä söin 2 possun pihviä ja puolet parsakaalipaistoksesta. Ja nyt maha taas pulputtaa eli syy on (kuten silloin kanapäivänäkin) tuossa juustoraastesotkussa... emmental-kermajuusto. En enää osta.

Edit2: Kotona illalla sama satsi. Toivottavasti pulputus ei pidä yöllä hereillä. Ja mitä ihmettä sitä tekis huomenna...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-21 08:01:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei Tursake! Saako tänne päikkysi väliin kirjoitella? Sulla on hauskoja juttuja, mutta vielä maukkaampia safkoja. Nälkä iskee. Kiva, että on hyvät ohjeet ja hiilarimäärät laskettu. Jos kopsaan sun safkoja, niin pistän sulle omistuskirjoituksen alle :idea:

Tsemppiä, perässä tullaan!

Muumi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-21 14:25:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, saa tänne kirjoitella. Kiva jos ruuat on vaikuttaneet hyviltä, tuloksissa näkee sitten onko ne niin hyviä sittenkään, heh.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-22 09:48:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tein evästä:
350g naudan jauhelihaa
1 piäni sipuli herttisen hyvin hakattuna
taannoisen sienisoossin loput
fetaa
tl sinappia sotkettuna ruokalusikalliseen vettä

Mureketta tuosta systeemistä. Fetaa sinne keskivaiheille ja sinappihuntu pullasudilla levitettynä. 150 astetta ja tarpeeksi kauan aikaa. Tulee vissii taas täydellistä, vaikka keskinkertaista yritin. Kuva Tuota otan töihin ja lisukkeeksi varmaan 100-150 grammaa kurkkua.

Edit: söin puolet tuosta murekkeesta töissä + 200 grammaa kurkkua ja vähän lisäksi fetakuutioita. Nyt meinasin tempasta toisen puolen ja kurkkua... meneekö vähän tylsäksi mun päivät? Njääh... söinkin vaan mureketta. Riitti hyvin nälän poistoon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-23 11:21:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kokkausta töihin, Makkarapannu:
2 tomaatti-mozzarella Wilhelmiä paloiteltuna pannuun
250 grammaa finnwokkia perään
puolikas kurkku palasina sekaan
nahistunut pieni puolikas purjon jämä perään
kermanjämät (ehkä desi)
mustapippuria (ai mikä ylläri!)
1 iso valkosipulin kynsi pilkottuna

Iso satsi. Ehkä syön kahdessa osassa. Kyllä ne taas töissä kuolaa! Oon kertonut mistä on kyse ja seuraavat suurella mielenkiinnolla miten mimmin käy. Näytän niille närhen mu... kanan! Kanan! :lol:

Edit: Voi jumankekka että ihmisellä ei ole selkärankaa! Töissä oli vadelmamunkkeja päiväkahvilla. Mä sanoin etten ota ja ne jäi siihen pöydälle notkumaan. Kahdeksalta en sitten enää kyennyt vastustamaan vaan mässytin yhden sellasen. En tuntenut kauheesti edes syyllisyyttä, heh. Munkit on mun heikkous. Vadelmalla tai ilman. Onneks niitä ei oo usein. Seuraavalla kerralla käsken porukan vetää ne suosiolla viimeseen saakka, koska sitä mitä ei ole, ei kaipaakaan.

No kuiteski, söin koko makkarapannun, kahdessa osassa. Pikkasen tökkii toi makkara kyllä, kesällä tuli vedettyä sitä sen verran paljon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-24 05:21:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tänään menee töissä vissii salaattilinjalle kun ei ole ollu oikein ruokaa mitä laittaa. Mulla on härän ulkofilettä kaapissa kilon verran, mutta pihtaan sen johonkin erityiseen tilanteeseen. Munia ei oo näkyny vähään aikaan ja oon ollu ihan pulassa. Heti kun silmiin pistää Pienettären munajutut (heh) niin alkaa tekee mieli. Ja vaikka kuinka yrittää niin tää kirjotus kuulostaa jotenkin rivolta! :lol: Noh, töihin töihin...

Edit: Ja pah! Ostin salaattia kyllä, mutta kun ei tipu niin ei tipu. Ruuan (lue lihan) kanssa menee, mutta ei raakana. Niinpä jätin sen kaappiin odottamaan huomista. Kaupan kautta kotio ja apinan raivolla (nälkä!!!) ruokaa laittamaan. Ajattelin tehdä enemmänkin, kun kerran oli vauhti päällä ja tulos oli seuraava:

Mureketta (yllätys!)

500g naudan jauhista
½ prk creme fraichea (aitoa)
musta- valko- ja viherpippuria reippasti
sipuli ja pari valkosipulin kynttä
loraus kermaa
muna

Sotkottamista ja uuniin.

Kun tuo oli uunissa niin iskin sian kimppuun, possun ulkofileestä jälleen kerran 10 pihviä mustapippurilla höystettynä. Ja kun pannu sikailun jälkeen oli kuumana, niin vippasin sinne 3 pekonisiivua, yhden Wilhelmin (makkaran) siivutettuna, yhden sipulin ja kaks munaa. Koko komeus (ei siis pihvejä kuitenkaan)lautaselle ja mozzarellaa päälle sulamaan venyväksi, haarukka matkaan ja olkkariin. Lukemiseksi Valtteri Suomalaisen kirja "Kuolet vain kahdesti"... kertoo patologin työstä. Nam nam. :twisted:

Edit2: Ja iltapalaksi 5 possun pihviä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-25 07:35:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Paino 87kg. :D

Koskapa oon heränny kukonlaulun aikaan, ehdin syödä ennen töitä ts. olla hereillä tarpeeksi monta tuntia niin että nälkäkeskuskin herää. Aamiaiseksi meinasin laittaa viimosen Wilhelmin, pari munaa ja viimoset kaks kipaletta pekonia. Paistettuna. Tuon lisäks keitän munia valmiiksi, että jos hiukoo niin on nopee välipala valmiina. Mä en käsitä tätä kananmunan himoa kun ne on öklöttäny jo vuosia. Makkaran syönti loppuu kyllä nyt tähän joksikin aikaa ja pekoninkin kanssa on vähän niin ja näin...

Töihin otan loput viis possun pihviä. Salaattihan siellä on jo valmiina odottamassa. On tää kivaa!

Edit: Hyvin maistui nyt jopa se salaatti ja jengi kuolas!

Kotona jauhelihamureketta ja finnwokkia johon lisäsin kermaa, creme fraichen loput ja pari valkosipulin kynttä. Mä meinasin alkaa vetää tota kynsilaukkaa oikeen urakalla, kun tajusin että henki haisee hirveelle joka tapauksessa, niin miksei sitten löyhkäis reilusti valkosipulille. Sellaisille, jotka eivät halua alkaa väittelemään ruokapyramidinsa terveellisyydestä se on myös oiva apu! Pahan hengityksen voi aina selittää valkosipulilla ja tuskin kukaan alkaa väittämään etteikö se olisi terveellistä...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-26 16:16:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Töissä mureketta ja finnwokkia. Sitä eilistä. Ja raparperi-joku-kiisseliä (Valion) jonnii verran. Ja vähän munaa. Ja yks pala juustokakkua, siis sellasta suolasta. Ja ja ja... joku taas riivaa, kauhee nälkä koko ajan. Kotosalla söin pienen (viimosen) palan mureketta ja yhen keitetyn munan. Ja on nälkä. Otin jauhista sulamaan ja meinasin tuon finnwokin kanssa tehä jotain sotkua. Nyt ei ole edes maulla väliä, pääasia että nälkä lähtee. Eli uitan voissa... no en uita! Mutta vähän laitan kuiteski. Mä luulen ettei tuo jauheliha pidä nälkää, pihviä sen olla pitää. Mutta mun hankkia jotain laksatiivia, massu on pahasti ummessa.

Edit: nonnis, herkkuahan siitä taas tuli ja nyt on sanottava että suosittelen suurella lämmöllä kaikille!
500g pussi finnwokkia
pala koskenlaskijaa
loraus kermaa haudutukseen
pippuria (mulla tietty mustaa)
oreganoa
350g ruskistettua jauhelihaa.

Ensin hauduttelin rehuja niin että juusto suli ja kerma roplotteli kokoon. Sitten vasta lisäsin jauhelihan ja sotkotin sekasin. Ihan sairaan hyvää.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00