karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-17 18:20:55

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Salamanca soitellen sotaan!
ViestiLähetetty: 2011-09-18 16:29:16 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Niin se sitten on aika aloittaa ihmiskoe nro 2.
Karppauksen alkuvaiheessa kesällä 2010 kokeilin painon jumittumisen jälkeen Madwomanin ehdottamilla makroilla ihan tavallista karppausta... se toimi silloin.
Loppu vuodesta 2011 painon pudotus loppui mutta tavoistani poiketen en lähtenyt hötkyilemään ja tasapainottelin tahtomattani 72 kilossa pitkään...noin kahdeksan kuukautta kunnes koitti hetki kun painon kehitys alkoi olla positiivinen :roll:
Päätin olla stressaamatta ja lopettaa aktiivisen laihduttamisen... olinhan aloittanut juoksuharrastuksen, hiljalleen mutta säännöllisesti kuitenkin.
Se vaan ei sopinut mulle. Kun kuitenkin tahtonani on olla tietyn painoinen niin stressihän siitä tulee kun yrittää olla haluamatta sitä laihtumista :smt101

Tänä aamuna soi "se iso herätyskello". Paino oli singahtanut risteilyreissun jäljiltä lukemiin 75,3....nyt on oikeasti aika herätä!

Palasin helmikuussa 2011 mammalomalta takaisin työelämään. Ruokailun rytmittäminen on suhteellisen haastavaa... Normaalisti syön aamupalan vasta työpaikalla...no pyrin toki kohtuullisuuteen ja otan yleensä pari lehtileipää päällisillä. Lounaalle lähdetään porukalla jo klo 11. Kotiin tullessa lapsille ruokaa viiden-kuuden aikaan ja illalla töllöä katsellessa otettava vielä iltapalaa.... Eli mammaloman kätevä kolmen ruokailun rytmi olikin levähtänyt neljään...huomaamatta!
Jotta tuo kierre saadaan katkottua ja annettua kropalle sellainen turbobuusti että vähemmästäkin ymmärtäis ryhdistäytyä niin otan käyttöön jotain jonka kuvittelisin kuuluvan tähän tyyliin jota täällä harrastetaan. (ja ettei copyraitteja tule loukattua niin yes, olen lukenut els:in ketjua ja siitä olen vaikutteet ottanut, kiitos siis els!)

Suurpiirteisesti suunnitelmissa seuraava:

klo 9: kahvi kermalla ja tarvittaessa partis, pähkinät, mantelit, siemenet, kookosöljy
klo 12: kahvi kermalla ja tarvittaessa partis, pähkinät, mantelit, siemenet, kookosöljy
klo 16-20: päivän normi ateria, kasvikset, rasvat, prodet, tumma suklaa, partis, jne..jne, mitä mun ruokalistaan normaalistikin kuuluu

Kaikki kommentit ja ohjeet on tervetulleita. Päiväkirjaani pidän edelleen ruokapäiväkirjaosiossa joka löytyy --> viewtopic.php?f=11&t=54981
Tämän tyylilajin kokeiluterveisiä päivittelen täällä... luulen että yritän olla warrior, joku voi tän korjata jos uskaltaa 8)

ViestiLähetetty: 2011-09-18 19:50:41 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

No minäpäs isken tähänkin varoiksi mustan täplän, jos vaikka vielä huomennakin oot tässä kuviossa mukana!

ViestiLähetetty: 2011-09-18 20:00:55 
Poissa
napakettu
napakettu

Mäkin voisin laittaa tähän takiaismerkkini.

Oliskoos jossakin rumpu, jotta voisin paukuutella sulle tahtia...

Kuva Kuva Löyty, mut kukas toi toinen on 8) Toi vihree miekkonen - on sillä vauhti päällä :lol:

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2011-09-18 20:23:54 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

nireina kirjoitti:
Toi vihree miekkonen - on sillä vauhti päällä :lol:

Ja mä olen odottanut prinssiä valkealla ratsullaan... #-o
:lol:

Tänään on ruvettu harjoittelemaan soturoimista...tai mitä lie :roll:
Mulla ei vaan ollut jääkaapissa oikein mitään asiallista. Jäi vähän tylsäks...eikä niin vähänkään :evil:
...mutta niin, täähän ei ollutkaan ruokapäikky :oops:

No olkoon tän kerran :mrgreen:

Päivä on mennyt vaan sohvalla loikoillessa, ei mitään actionia ja sillä ihmettelenkin ettei mua ole toi ns. syömättömyys vaivannut. Oikeasti tää juttu nähdään vasta huomenna...tai siis se miten lähtee sujumaan.

ap:kaks kahvia kermalla
lounas:turkkilaista suolapähkinöillä
iltasafkailu: kolme paistomunaa, kolme lehtiskää oivalla ja oltsulla, turkkilaista o'lightilla, 70%minttua, lasi punkkua

Surkee oli aloitus, huomenna vois yrittää kauppaan!

ViestiLähetetty: 2011-09-19 04:52:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jäämme mielenkiinnolla tarkkailemaan :) Sun pitää kyllä saada enemmän sapuskaa illalla kuin eilisessä kokeiluerässä!

ViestiLähetetty: 2011-09-19 07:14:54 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Saari63 kirjoitti:
Sun pitää kyllä saada enemmän sapuskaa illalla kuin eilisessä kokeiluerässä!

No todellakin!!! Nyt oli vaan jääkaappi ihan tyhjänä ja söin kaiken mitä irtos :roll: Voita ois toki ollut mutten sitä pelkiltään viitsinyt syödä.
Tarkoitus olis siis syödä lähes kaikki päivän kalorit silloin "ilta ikkunassa" miinustettuna toki niillä kahvin kanssa läträtyillä kermoilla...ja mahdollisilla muilla apuaineilla :rol

ViestiLähetetty: 2011-09-19 10:45:00 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Seurailenpa minäkin.
Hyvästä ihmiskokeesta oppivat onneksi yleensä kaikki, jopa sivustakatsojat.

Onnea matkaan, mitä sitten itsestäsi opitkin o/

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-09-19 10:54:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Salamanca, Ukkonenkin on mukana kehissä : enemmän tai vähemmän warrior'illa mennään koko ajan...! :D Pätkistelyä sun muutakin lystiä täälläpäin. Kivaa nähdä sut miitissä!

ViestiLähetetty: 2011-09-19 18:15:09 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Heipodeipo kaikki stalkkaajat, vanhat ja uudet :smt006

MarZoo:täällä edelleen, jo toista päivää :mrgreen:
nireina:rytmissä pysytty...vielä
Saari:tänään oli kauppapäivä, rahaa ois voinut olla enemmän :evil:
els:kiva kun merkkasit...kerrohan jos alkaa mennä ihan mehtään, saas nähdä kerkeekö tässä mitään oppimaan :roll:
Ukko:miittiä odotellessa...onneks ei tarvi sinne asti pätkistellä :lol:

Mä epäilen jo ensimmäisenä päivänä että onko musta tähän :roll: Siihen asti meni hyvin kun piti ruveta syömään... Aluksi oli hyvät ruokailu suunnitelmat, sitten tuli ähky ja uskon puute että jaksanko mä syödä tarpeeksi, sitten tuli epäluulo että mä syönkin ihan liikaa päivätarpeiksi... Ei siis ihan oppikirja esimerkki "näin warrioit"...tuostakin tulee varmaan iskulause "näin warioit" :oops:

Epäluulostani huolimatta en aio sittenkään laskea punnita tai vääntää makroja, en vielä ole valmis sentään siihen rumbaan en sambaan enkä chachahan...
Jos tämä rytmi osoittaa olevansa mulle omiaan niin sitten edetään tätä rataa.... ja niin mä tietty oletan että mun painokin lähtee laskusuhdanteeseen :roll:
Tänään on ollut hieman huimaavia olotiloja aamupäivästä... Saattaa johtua edelleen siitä laivakeikutuksesta, mutta ei voi olla varma. Nälkää en ole erityisesti tuntenut ja "ruokailujen" välillä en ole juonutkaan mitään... no ookoo, lipaisin sormestani siihen tulleen jogurtti tipan.

Mulla ois tunti aikaa mättää 8) Vajetta tai ylettä niin kohta lähtee loppukiri...

ap klo 8: kaks kahvia kermalla, toisessa huljutettu kookosöljyn jämät purkista
lounas klo 12: kahvi kermalla, turkkilaista kermalla ja abt puolikkaalla banaanilla :oops: ...no juu, tää ei kuulu normi appeeksi, tytöltä jäi aamupalan jämät jota sitten jatkojalostin sillä kermalla, antakee anteeks :lol:
iltaruoka 16-20:kurppa-jauheliha-lehtileipä-ranskankermasötkötystä, kaksi juustoleipästä oivalla ja maksamakkaralla, juustoleipänen kebablastuilla jäävuorisalaatilla tomaatilla ja carlicsalsalla, uskoisin että turkkilaista o'lightilla........-to be continued- (tarvittaessa)

En uskalla edes ajatella hiilareiden laskemista, tää nyt on vielä tällaista opettelua.

edit: tunnelmat muuten ok, mahaa vaan vähän nipistelee ja jopa turvottaa...tiedän kyllä että kertarykäisyllä syöminen sen varmaan tekee, mutta ei ole itsetarkoitus. Toivottavasti tunnelmat tasaantuu ajan myötä...päivien kuluessa... :roll:

ViestiLähetetty: 2011-09-20 22:49:47 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Pika päivitys... kolmas päivä.

Tänään lipsahti aamu-unet vähän pitkähköiksi. Siirtyi juomingit ja syömingit saman tien pari tunti eteenpäin.
Iltapäivällä oli vähän nälän oloinen tunne... Hieman huippaustakin, mutta edelleen epäilen sitä laivakeikutusta...se pirulainen kestää joskus pitkäänkin. Tulee joka reissulta mutta jos merellä on myrskyisää niin yleensä vaikutus on pidempi. Ja nyt varmaan yhteisvaikutukset :shock:

klo 10: turkkilaista ja ranskan kermaa o'lightilla, kahvi kermalla ja toinen ilman
klo 14.30: kaks kahvia kermalla
klo 17-22: loput kurppajauhissötkötykset, juustoleipänen ranskankermalla carlic salsalla salaatilla tomaatilla kebab lastuilla, seuraavat ravintolassa:pari hörppyä karpalomehualkudrinkistä (holiton :evil: ) vuohenjuustobrule, kirsikkatomaattisalaatti, basilikasorbet, poron maksaa, muutama kasviksen palanen, rkl suppisrisottoa, kastiketta, kolmen juuston lajitelma kahdella mansikalla pecan pähkinöillä ja hillolla :oops: ruokajuomana vettä

Nyt röyhtäyttää ja jokin pyrkii takaisin samaa tietä kuin menikin... :smt078

Muuten fiilikset ihan jees! Harkitsen nakittavani jonkun kollegan viemään asiakkaani huomenna lounaalle...josko sitä ite pysyis tässä rytmissä kun vielä tuntuu ihan hyvältä :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-09-22 11:22:45 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

Nonniih! Luin sitten jotain ikuvanhaa ketjua pätkistely vs. karppailu.
Ihan suoraan siellä sanottiin ettei mun kannattais kun menee aineenvaihdunta sekaisin ja sitä rataa :roll: Ei tällä laihdu...tai sitten laihtuu...ei voi tietää. Jos kokeilee liian pitkään voi tehdä enemmän itselleen hallaa...tai sitten ei, ei voi tietää :roll:
Ja etenkin kun tälle kokeilulle on ollut kapulana rattaassa se että näitä piti testailla kun ollaan töissä...ilman aamupalaa ja lounasta...noh, mä olen lähes joka päivä ollut kotona, ruokkinut rinsessaa aamusta iltaan ja jääkaappikin ihan liki. Eli ei turhan huonot lähtökohdat.

Soutaahuopaa, eipäsjoopas... :oops: Mä en ehkä ole nyt sinut itteni kanssa... En siitä laihdunko tai voisinko olla laihtumatta tyytyväinen (..no en!) En edes ymmärrä enää miksi rupesin alun perinkään warriorille... Juu mä tiedän, hullu se on :shock:

Mä luikin häntä koipien välissä maitojunalla takaisin omaan ketjuuni säätämään.... Pitäis olla oma ketju mun kaltaisille, tyylilajina "säätäjä".

Kiitos ja anteeks.... Se millä jatkan ei tod.näk. kuulu tänne ketjuun [-X

ViestiLähetetty: 2011-09-22 11:38:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pakko heittää vähän omakohtaisia kokemuksia (jos vaikka vielä joskus haluaisit yrittää warrioria :mrgreen: )

Ensimmäiset päivät on pirun hankalia. Ihan niin kuin karppauksen aloittaessakin... vähän kuin aloittais taas uutta ruokavaliota, ihan alusta; totta kai se on hankalaa, ja pitää vaan löytää se itselle sopiva rytmi ja tyyli.

Toisekseen, mä en onnistunut sekoittamaan aineenvaihduntaani mitenkään, vaikka olin yli vuoden putkeen 24/24-pätkiksellä, taisi olla itse asiassa melkein puolitoista vuotta. Vatsa ja aineenvaihdunta toimi ihan normaalisti koko ajan, vaikka joka toinen 24h meni syömättä. Painokin putosi ihan vahingossa. Eikä kyllä ole ehkä paria kiloa lukuunottamatta tullut takaisin sen jälkeen kun warriorin lopetin... mutta ehkä se on yksilöllistä?

No kuitenkin, ei ehkä kannata haudata tätä warrioria ihan kokonaan; kokeilet vaikka joskus uudemman kerran kun olosuhteet on paremmat tai jotain? Tsemppiä kuitenkin! :wink:

ViestiLähetetty: 2011-09-22 12:15:41 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

ScarShade kirjoitti:
Pakko heittää vähän omakohtaisia kokemuksia (jos vaikka vielä joskus haluaisit yrittää warrioria :mrgreen: )

Ensimmäiset päivät on pirun hankalia. Ihan niin kuin karppauksen aloittaessakin... vähän kuin aloittais taas uutta ruokavaliota, ihan alusta; totta kai se on hankalaa, ja pitää vaan löytää se itselle sopiva rytmi ja tyyli.

Toisekseen, mä en onnistunut sekoittamaan aineenvaihduntaani mitenkään, vaikka olin yli vuoden putkeen 24/24-pätkiksellä, taisi olla itse asiassa melkein puolitoista vuotta. Vatsa ja aineenvaihdunta toimi ihan normaalisti koko ajan, vaikka joka toinen 24h meni syömättä. Painokin putosi ihan vahingossa. Eikä kyllä ole ehkä paria kiloa lukuunottamatta tullut takaisin sen jälkeen kun warriorin lopetin... mutta ehkä se on yksilöllistä?

No kuitenkin, ei ehkä kannata haudata tätä warrioria ihan kokonaan; kokeilet vaikka joskus uudemman kerran kun olosuhteet on paremmat tai jotain? Tsemppiä kuitenkin! :wink:

:smt006 Moikat pitkästä aikaa!
Olosuhteet...aina keksii jotain tekosyitä :lol: Ja toisaalta, itseäni vartenhan mä tätä touhuilen, sekoilin sitten tahi ei... Tää foorumille kirjoittelu vaan on osa sosiaalista elämää... mun everyday live ystäväpiiriin kun ei kuulu just nyt yhtään karppia :roll: ...tai kukaan ei tunnusta...
Mä en niinkään kokenut tuota käyttämääni rytmitystä hankalana, periaatteessa. Tosin just toi perimmäinen ajatus oli se että töissä ollessa ei sen ruoan kanssa tarviis läträillä ja nyt kun on oltu "saikulla" niin se ajatus vähän katos. Mutta kyllä mä silti sen neljä päivää koin olevani ns. niskan päällä tuon ruokailun suhteen.
Mulla vaan taitaa olla toi oikeasti pakonomainen laihduttaminen tässä nyt päällimäisenä paineena...En siis sittenkään oppinut mitään vaikka 8 kk olin hötkyilemättä siitä kun paino ei tippunutkaan... Voihan se olla että siirryn syksyn tullen kun rupeen useemmin viihtymään ihan toimistohommissa takaisin tuohon jo kokeiltuun rytmiin...sitten jos se tuntuu luonnolliselle... Mutta ehkä mun ei kannata kaikista siirtymisistäni käydä aina raportoimaan jokaiseen sopivalta tuntuvaan ketjuun...
...on sitten vähemmän hävettävää :oops:

Ihanaista syksyn jatkoa ScarShade 8)

ViestiLähetetty: 2011-09-22 13:42:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai tänne sie olet paennut :D *naps*

ViestiLähetetty: 2011-09-22 14:27:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Interesting :P

ViestiLähetetty: 2011-09-22 14:48:19 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

fluffysock kirjoitti:
Ai tänne sie olet paennut :D *naps*

Fish kirjoitti:
Interesting :P

Eiku työ ootta nyt ihan myöhässä.... etteks työ lukena mun vuodatuksia :roll:

Mä pakenen kyllä kohta vuorille...kirjaimellisesti, jos vain keksin ensin että mille vuorille :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-09-24 11:39:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Eli homma olikin tarkoitettu enemmän laihtumiseen kuin muuhun?
Siihen varrioori ja pätkittely tuppaa olemaan niitä juttuja jotka näyttävät liian hyviltä ollakseen totta - ja yleensä ovatkin.

Varswinkin yhdistelmä piintyneiden laihduttajien kalorirajoituksia (jokamikä tässä vaiheessa on useimmiten aiheuttanut sekä hivenainevajauksia että jos jonkunmoista häikkää metaboliapuolella) ja sitten vielä tämä aikarajoitettu syönti saattaa viedä pikkunälän ojasta hirvittävän repsuiluhimon allikkoon ja sieltä itseruoskinnan mereen.

Joillekin tämä sopii, mutta ythtä ja ainutta oikeaa tapaa ei tässäkään ole.
Edelleenkin, onnea matkaan ja seuraavaan yritykseen.

ViestiLähetetty: 2011-09-24 22:47:49 
Poissa
soutaahuopaakarppi
soutaahuopaakarppi

els kirjoitti:
Eli homma olikin tarkoitettu enemmän laihtumiseen kuin muuhun?
Siihen varrioori ja pätkittely tuppaa olemaan niitä juttuja jotka näyttävät liian hyviltä ollakseen totta - ja yleensä ovatkin.

Laihtuakseni mä olen alun perin 2010 kesäkuussa aloittanut karppaamaan. Joulukuun 2011 jälkeen en voi sanoa nähneeni miinusmerkkisiä lukemia puntarilla käydessäni. Jos mä pelkästään laihtumisen takia karppaisin....niin en karppais 8)

Toi warriori ajatuksena tuli siitä kun olen todella kypsä nykyiseen ruokailurytmiin ja ainakin siihen kuinka mulla on nykyisin mahdollisuus toteuttaa tasapainoista kolmen ruokailun rytmiä. Kotona ollessa no problem. Se oli todella helppoa kun aamulla ehti syömään runsaan aamupalan, lounaan siitä sopivan ajan jälkeen ja illalla...
Nyt on kuviot muuttuneet totaalisesti.
Aamupalan, niukan sellaisen, syön töissä klo 8 ja sosiaalisten kontaktien ylläpitämisen takia lounaan klo 11...usein vielä "vähärasvaisen". Kyllä siinä illan ruokailuun on jo suhteellisen pitkä matka ja mukaan kuvioihin tulikin iltaruoka ja iltapala... Se jos mikä ei edistä mun painon laskua :evil:

Rytmityksiltään toi warrior ois ollut loisto... Jos toi sisäänajo viikko ois ollut muuta kun saikulla kotona olemista niin helpompi ois ollut toteuttaa... Ihan jo ajallisestikin ja jopa siksi etten olis kerennyt lukea kaiken maailman ketjuja pätkistelyn vaaroista :lol:

Nyt on höllättävä suitsia ja annettava tämän hepan mennä vapaaravia hetken aikaa... Katella meinaako tää kroppa lihoa vai pysyä paikallaan....laihtumaan se ei jostain syystä suostu.

ViestiLähetetty: 2011-09-25 07:10:34 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

^Ekana mulla näkyi tuossa proden vähyys ja maito ja lehtileipä, josko ne tekisivät kaikki yhdessä lisää sitä nälkää? Sori jos aina jauhan tuota mutta pisti silmään :oops: Hitto kun mun on hankala pysyä edes siinä kolmessa ateriassa jos olen syönyt jogurttia tai juustoa jonain päivänä; on ihan kamala näläntunne koko ajan. Soturointi ei varmana onnistuisi. Mutta onnea matkaan joka tapauksessa. Ehkä levähdys itsessään jo auttaa jonkin verran :D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-09-25 10:01:41 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Sori Salamanca, en ajatellut sinua vaan pätkäpaastolaisia (ja karppeja) yleensä.
Moni on karppilasssa nimenomaan laihduttaaksen, ja siihen pätkäpaasto näyttää auttaneen vain harvakseltaan.

Itse olen (valitettavasti) täällä terveyssyistä, ja itselleni tällaiset pitkät täysin ruoattomat (vettä en laske) jaksot tuntuvat tekevän hyvää,
samalla kun kroppa on päässyt korjailemaan puutoksiaan riittävän turvallisella ruoalla ja riittävillä eläinperäisillä hivenillä (mikä näkyy tikkunilkkojen, tikkuranteiden ja tikkukaulan leviämisestä sellaisiin normaalimpiin mittoihin reilussa 11 vuodessa - ihon ja hiusten kunnon ohella). Tämmöiselle paastopätkät tuntuvat auttavan kropan sisäisen logistiikkaa pitämään varastot kunnossa, aivan kuten Eadeskin ehdotteli.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00