Konnasintti kirjoitti:
Jos en saa karppausta toimimaan, niin seuraava vaihtoehto on ruveta nauttimaan elämästä ja unohtaa terveyshuolet ja läskit ja mahdollinen ennenaikainen kuolema.
Toivottavasti karppaus toimii sullakin. Itselleni nuo eivät ole vaihtoehtoja, vaan mulle karppaus on elämästä nauttimista, tervehdyttävää ja elinvoimaa lisäävää.
Mulla on tässä vielä 30 kg pudotettavaa tuon tickerin ekan tavoitteen jälkeen. Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että kun lähtee liikkeelle tuosta koomakulutuksesta, siihen voi lisätäkin pari sataa kaloria ja silti laihtuu, kun lisäksi liikkuu. Kokonaiskulutusta ei saa kokonaan unohtaa, mutta kunhan elimistö tottuu riittävään ruokamäärään, sekin asettuu paikalleen. Parit ekat viikot voi olla hankalia, mutta sitten vettä vaan kehiin, sillä voi täyttää aterianvälit tarvittaessa. Itse yritän myös noudattaa kaikkia vinkkejä laihduttajille aina kun vaan muistan

. Esim pienemmät lautaset, ruoat pois näkyvistä, ei santsikierroksia, kunnollisesti koostetut ateriat eli riittävästi rasvaa, hyvät yöunet, ei herkkuja kotiin, jne jne. Näistä löysin rantein koostamalla uskon sen avaimen hoikkuuteen löytyvät. Ainiin, ja vähäkaloristen herkkujen opetteleminen. Mulla tällä hetkellä se ykkönen ja himotuksen kohde on kurkkukiekot majolla ja suolapähkinällä. Kaloreita siitä tulee vain vähän yli 100, mutta rasvaa on kivasti, purtavaa on kivasti eikä pähkinänsyönti lähde lapasesta.
Minullakin on päiviä, jolloin syön yli oman tarpeen. Mutta kummasti keho tasaa nuo päivät sitten seuraavina päivinä pienempinä kokonaismäärinä. Toisaalta se käy myös toisin päin: jos jostain syystä kalorimäärä jonain päivänä jää kovin alhaiseksi, sitä seuraa pari runsaampikalorista päivää. Tästä en ole huomannut olevan mitään haittaa painonpudotukselle.
Tsemppiä sinne, kyllä tämä tästä, kunhan ei hötkyillä

.