karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-19 00:44:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 110 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-09-26 14:15:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei vain taas Mytty!

Itellä kans takapakkia tullu tässä loppukesän aikana, työt kun loppu melkein kaks kuukautta sitten, niin tuntuu, että sen jälkeen on pari-kolme kiloo tullu varkain takaisin viimesen kuukauden aikana. Oikein itteensäkin ahistaa. Niin sitten ajattelin, että perässäs taijan tulla nöyränä tyttönä karppilampeen nappaamaan itteäni jälleen kerran niskasta kiinni. Kovasti tsemppiä siulle matkaas ja toivotaan, että routasäät vie kilot mennessään! =)

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-09-28 16:48:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo tuu vain sinäkin takaisin tänne, syksy on hyvä aika palata takaisin kun kaikki suurimmat herkkuhoukutukset on ohi. :) mullahan kävi samoin kun lomat alkoi, niin karppauskin unohtui enemmän. Ensin vain kesäreissun ajaksi ja sitten mökillä ratkesi täysin kun oli muka ihan pakko saada sipsiä ym. Mut sulla on sentään vain muutama kilo kurottavaa, aattele mulla on tuplasti enemmän :roll: :mrgreen:

Tänään taisi olla virallinen punnituspäivä mutta aivan unohdin. Täytyy odotella huomisaamuun. Viisurikin lähtee huomenna, joten saa nähdä miten ruokailu huomenna menee..

ViestiLähetetty: 2011-09-29 09:03:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Höh, vain 500g tippunut :( on sen verran pöhö olo että sais tuo turvotus kyllä viikossa jo laskea nopeammin!
T. Kärsimätön

ViestiLähetetty: 2011-09-29 09:11:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi Mytty!

Painonpudotus on ihmeellistä touhua, varsinkin sillon, kun muukin elämä vaatii aikaa. Tuntuu, että jotain alkaa tapahtua vasta, kun 1) saa luotua ittelleen kunnollisen karpit ruokailurutiinit ja 2) sopivasti lipsuu niistä rutiineista. Jatkuvaa nahanluomista ja ittensä ettimistä tää tuntuu olevan... Onneks sulla on ainaskin motivaatio kohdillaan. Ehkä mäkin alan laihduttaa mun tuleviin hähin... Onks joku sanonut, että siihen sulhasta tarviis?

ViestiLähetetty: 2011-10-05 13:47:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^ :mrgreen:

Höh, taas unohdin punnita!

No mulla oli vaan asiaa että :oops:
Siis olen mä syönyt karpisti kaikki ruoat, mut sitten on tullut noita välipaloja (=ruissipsit, jäätelöt, leffapopcornit..) ja syysomppuja ja luumuja. Voi ääks. Täytyy varmaan aloittaa tiukka alle 20hh ketoilu, kyllähän se katkaisis mielihaluilta alle viikossa kaulan. :) Hitsi miten vaikeeta tää nyt yhtäkkiä on taas, vaikka halu on kova niin namien mielihalu vielä kovempi!

Tilasin synttärilahjalaukun joka tulee varmaan parin viikon sisällä. Pitääköhän mun taas tehdä tää itseni kiristys? 70 kiloo niin saan ottaa käyttöön? nouuuu!

ViestiLähetetty: 2011-10-07 06:44:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Noniin, muistin vihdoin ottaa sen puntarilukeman ja se sanoi 74,4. Siis tosi kummaa, että kun syö päivän ruokansa karpisti ja siihen päälle hiilariherkkuja, niin lihoo :roll:

ViestiLähetetty: 2011-10-10 06:25:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aamupaino 73,2. Jee, alaspäin lähdetään :)
Aloitin ketoilun nyt sitten, eihän tästä muuten päästä ollenkaan alkuun. Eilen ei ollut vielä oikeaa ketoilua, hiilarit n. 70:ssä mutta ihan vaan luumun, ompun ja fazerin sinisen jämien takia - ruoat oli siis tosi vähähiilarisia. Kiva kuitenkin että paino hilautui alaspäin vaikka en ihan niin hienosti onnistunut syömään. Nyt ei kotona kuitenkaan ole enää mitään hiilariherkkuja, joten jos pysyy kaupassa niistä erossa, niin ei tule repsahdettua ekalla viikolla.

ViestiLähetetty: 2011-10-12 06:30:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Virallisen viikkopunnituksen saavutus -1,1kg. Silti tuntuu epäonnistuneelta. Varmaan siksi kun paino on muutenkin heilahdellut 73-74 väliä, etten koe että karppauksella olisi mitään vaikutusta asiaan. Katotaan ens viikolla uudestaan. :)

Eilen meni vähän huonosti. Nukuin vaan n.4h ja pyörin loput ajasta sängyssä. Aamulla oli huono olo eikä töissäkään ruoka maistunut (lähes koko lounas lensi roskiin enkä pystynyt aamullakaan syödä mitään). Kotiin tultua ainoa mikä maistui oli Snickers jätskipatukka (hyi mua) ja illalla kasin aikaan sain yhden puolikkaan täytetyn paprikan syötyä. Mulla on hyvin harvoin niin ettei ruokahalua ole, siis jos mahakin murisee. Tänään onneksi on jo hyvä olo, ja loput täytetyt paprikat odottaa lounaalla. Saattoihan tuo johtua maanantain vähähiilarisesta päivästäkin (93/26/111), ennen ei ole ruokahalu sentään mennyt, mutta kyllä se ketoosin alkaminen on selvästi vaikuttanut kroppaan.

ViestiLähetetty: 2011-10-12 18:27:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juokseminen :smt060 miten ihanaa löytää se oma laji. Tanssiminen on myös kivaa, mutta sitä en ole hetkeen pystynyt kotona tekemään ja mulle näyttää olevan huomattavasti helpompaa lähteä ulos lenkille kuin laittaa tanssiohjelmat pyörimään.

Tiiän ettei paino tipu samaan tahtiin, kuin esim jos tekisin kävelylenkkejä. Mutta ei se haittaa kun tästä tulee niiin hyvälle tuulelle. Nyt mulla menee n. 35min/4km muutamalla pienehköllä kävelytauolla, keväällä kun aloitin niin jaksoin juosta n. 200m putkeen. :mrgreen: Parin kk tauko tässä vissiin melkein oli, kun oki tuota kaikkea muuta häslinkiä elämässä. Nyt jo juoksen kauemmin mitä kesällä, eli nollasta ei tarvinnut kuitenkaan aloittaa.

ViestiLähetetty: 2011-10-13 06:25:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jeejee, aamupaino 72,8! Nyt mä voin uskoa että tää johtuu ketoosista :D

ViestiLähetetty: 2011-10-18 11:01:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Valittelin tuossa jo aiemminkin ettei ruoka maistu. Yleensä olo tulee vasta iltapäivällä ettei onneksi koko päivää ole paha olo. Eilenkin olisi pitänyt lähteä ruokakauppaan, mutta en keksinyt yhtään ruokaa joka olisi maistunut. Teki ihan pahaa miettiä itseä syömässä kalakeittoa (oikeasti herkkua). Tie veikin sitten thaikkulaan. Mausteinen lemppariruoka alkoi maistua sitten kun sen suuhun sai, sitä ennen sitäkään ei tehnyt mieli. Johtuukohan tämä tästä suuresta rasvan määrästä? Ei mulla ennen ole ollut tällaista ja olen tietty sen takia helpommin pysynyt ketoosissa ja ruodussa. Nyt tulee kyllä varsinkin lounaan ja aamupalan myötä paljon rasvaa, mutta illalla ei maistuisi oikein mikään ja sitä sitten yrittää edes niitä hiilariruokia syödä että sais jotain ruokaa. Ei ole ihan jokapäiväistä kuitenkaan, mutta rakastan ruokaa ja tää on vähän outoa että ei oikein tee mitään mieli. Mulla olis ollut fazerin sininenkin kaapissa kun äitiparka sen työnsi mukaan, mutta ei huvittanut sitäkään ottaa vaikka riisiä+sokeria nyt muuten söinkin thaikkuruoan kanssa jonkin verran. Ei oo normaali Mytty tällänen.

ViestiLähetetty: 2011-10-18 11:20:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No mut hei, jos sun on nimenomaan tarkoitus pudottaa painoa, niin ei siitä ruokahaluttomuudesta kannata hätääntyä. Varsinkaan, jos kerta aamusella ja lounaalla pystyt syömään. Mitä jos lisäät vaan kierroksia noille aikaisille aterioille ja annat rasvan palaa rauhassa iltaa kohden? Eli katsot että saat kuitenkin tarpeeksi ruokaa, mutta oot stressaamatta tuosta ruokahaluttomuudesta? Jos tuntuu, että vauhti menee liian hurjaksi, niin eiköhän se ruokahalu palaudu hiilareita nostamalla.

ViestiLähetetty: 2011-10-18 12:21:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olet kyllä ihan oikeassa, ei kai tässä vielä tarvitsisi huolestua :) Nyt se taitaa olla vaan tavasta kiinni, että pitäisi syödä töidenkin jälkeen. Miksi syödä jos "kuvottaa" tai ei tee mieli, selviäähän monet muutkin karpit alle 3 ruoan määrällä/päivä. Kiitos sulle, koitan olla stressaamatta tästä!

ViestiLähetetty: 2011-10-18 15:57:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuli mieleen tällainen ketju liittyen tähän ruokahaluttomuuteen. Eli huoli pois!

ViestiLähetetty: 2011-10-26 07:54:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No nyt on yökötys ainakin selätetty! Siihen tosin tarvittiin jokunen päivä hiilarihetkiä. :| Kova nälkä ei vieläkään ole siinä viiden aikaan kun "kuuluisi" syödä, mutta en enää stressaa, syön sitten kun tulee sellainen olo. :) Paino ei onneksi hirveästi ole kuitenkaan noussut, aamupaino oli 73,8. Eilen pääsin taas kahden viikon tauon jälkeen juoksemaan. Kävin fysioterapeutilla noiden polvikipujen takia (joo, ne on palanneet taas..) ja saan kyllä juosta ja urheilla, mutta tehdä myös jalkajumppaa että vahvistetaan lihaksia lisää. Kuukauden päästä on seuraava kerta, joten mun pitää nyt oikeasti jumppailla eikä löysäillä, kun joku vahtii! :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-11-02 07:11:48 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aamupaino 72,4. Jeejee, kyllä se siitä laskee! Ainoa vaan että nyt on tietenkin juuri nyt tulossa kolme hiilari"pakkoa" tälle viikolle. Yhdessä pystyn kontrolloimaan, mutta muissa oikeastaan en. Mutta eihän nuo haittaa, kunhan muistan maanantaina jatkaa samaan malliin. Ensi viikon painon voi siis jo ennustaa pysyvän ennallaan tai nousevan hieman. Mutta on tässä sen verran hiljaa edetty, että oon onnellinen kun edes jotain alkaa karista.

ViestiLähetetty: 2011-11-07 07:52:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Noniin, parin päivän hiilarointi paisutti vatsan taas mukavasti. En uskaltanut kurkkia nousiko paino, taidan jättää sen suosiolla keskiviikkoon. Mua jotenkin alkaa stressaamaan, kun paino ei tipukaan tällä kertaa niin nopeaa vaikka oonhan itsekin sabotoinut jonkin verran pitämällä hiilaripäiviä silloin tällöin "olosuhteiden pakosta". Ehdinköhän sittenkään saada painoa lähelle 60kg kesäksi? Tai tyhmäähän siitä nyt on stressata, mutta kun paino jumeilee yli 72-73kg tietämillä koko ajan, ja kesällä humahti alas niin nopeaa, muutamassa viikossa.. Ensi kesä on kuitenkin se tärkein kesä milloin pitäisi olla siellä 60kg tietämillä. Ei sitä nyt joka vuosi mennä naimisiin, ja ne miljoonat kuvat muistuttaa sitten loppuiän miten en edes tärkeimpää päivää varten osannut saada painoa alas. :(

ViestiLähetetty: 2011-11-14 07:45:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Noniin, nyt loppuu pelleily. Nyt vedetään hiilarit kunnolla alas, ei mitään sallimisia pistaasipähkinöille tai hapankorpulle aamupalana. Ajattelin vähentää myös maitotuotteiden käyttöä, muistaakseni tein niin kesälläkin mutta lähes kaikkiin mun ruokiin (tai siis niihin eniten käytettyihin lemppareihin) tulee kermaa tai juustoja enkä muista enää mitä ihmettä silloin söin kun se paino humahti nopeasti tosi alas. Toki voisin vetää liha-kasvikset väliäkin kaksi viikkoa, mutta tylsäähän tuo olisi ja hankala ottaa evääksi. Erilemppari tulinen cheddarjuustokastikkeella höystetty liha+vihannekset kyllä menisi, täytyy ehkä vain pienentää sitä kastikkeen määrää. Ja tehdä tofumakaronilaatikkoa useammin ja no, syödä ehkä samoja herkkuja mutta pienentää maitotuotteiden määrää niin paljon kuin mahdollista. En muista voiko kerma ruoanlaitossakin jumittaa, voi onko se enemmän juustontapaiset. Täytyykin mennä lueskelemaan foorumia tarkemmin. Tavoitteena tiputtaa kolmessa viikossa 5 kiloa ja päästä 68 kiloon. Siitä on sitten paljon helpompi tiputtaa taas rauhassa. Sen jälkeen onkin tulossa muutamat joululounaat ja vaikka siellä karpisti voisikin elää, niin joululounas on maailman isoin herkkuhetki tälläiselle herkkupepulle, joten en aio kieltäytyä niistä harvinaisista herkuista mitä silloin saa. :)

Tää 73 kiloa ja risat rassaa mua ihan hirveästi ja lipsun koko ajan. Siksi otetaan nyt muutama viikko tiukasti ja "kärsitään".

ViestiLähetetty: 2011-11-20 12:18:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Keskiviikko: 73.8
Sunnuntai: 71.3

Tämä kovalla herkuttelulla ja hiilarit alle 25. 2 viikkoon pitäis saada vielä saman verran pois niin olen tyytyväinen aloitukseen.

Viestin otsikko: Mytyn humpuukikonstit
ViestiLähetetty: 2012-01-11 07:57:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moi.

Oon Mytty, enkä oo ikinä onnistunut painokampanjoissa vaikka tulosta oliskin tullut. Nyt mää onnistun. Mä painan huhtikuussa 65kg ja kesän lopussa olen enintään 63-kiloinen. Nih. Turha alkaa mulle väittää.

No okei, otin itseäni niskasta kiinni jo vuoden alussa. Karppaillut olen koko syksyn (tietty, se on elämäntapa), mutta sen verran lepsusti sitten kuitenkin, ettei se paino sillä laske, pysyy vaan oikein helposti siinä 72kg kieppeillä. Painoin viikko sitten sunnuntaina kuitenkin upeat 75.6kg, tänä aamuna paino on 72.9. Mutta kuten ollaan ennenkin huomattu, matka 72/73:sta sinne 70:een ei ookaan ihan niin helppo miltä se näyttää. Mun kroppa yrittää väittää mulle että tää olis se mun oma paino ja mä yritän väittää vastaan että hei haloo, se paino on 10 kiloa alemmas. Me ei olla vieläkään päästy tästä yheisymmärrykseen joten tästä voi tulla hermojaraastava kevät.

Olen pysynyt ketoosissa, mutta olen laskeskellut hiilarit vain suurinpiirtein joten kalorilaskuriin alan varmaan kirjoitella ensi viikon jälkeen jos paino ei lähde laskemaan, pöhöthän meni jo. En oikein vieläkään käsitä miten viime kesänä lähti niin yhtäkkiä kolmessa viikossa lähes 10kg. Jos se nyt tapahtuu uudestaan niin kirjoitan siitä kirjan. :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 110 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00