Täällä jo useemman päivän roikkuneena ja googlee paukuttaessa nappaa ahaa elämyksiä sieltä sun täältä. Ja niitä varsinkin missä pääsee menemään metikön puolelle niitä napa raikuu.
Oiskos hirvee vaiva(/turhaa?) Kerätä sellaset pienet tiedonmuruset yheks pötköks, ihan jokaisen omakohtaisella kokemuksella tahi tietämyksellä, tekosilla, ihan millä vaan joka auttaisia minua/muita aloittelijoita luovimaan niitten ns perus karikoiden yli??
Tässä muutama esimerkki ruoka-aineista/systeemeistä, joittenka infot(ja jatko ihmettelyt) oon napsinu sieltä täältä mitä kannattaa tarkastella miten sopivat omalle tyylille/kropalle:
Rahka/juusto/kerma yms muut maitotuotteet ei hyvä yhtälö kaikille, no millä määrällä tätä(kin) lähdet testaamaan vaikuttaako se juuri minulla? Lähtö nollasta? Miten edetään? ( Mä oon lätränny rahkalla/kermalla, selvästi liikaa.... siihe stoppi maanantaina)
Kahvi/cola-juomat/ entäs tee? Jumittaa, vaiko vaan aiheuttaa vitutusta kanssa ihmiselle kun jää päivittäinen satsi juomatta?
Protskua liikaa,paino jumii/nousee, totta vai tarua? (itse uskon että mahdollista, hyvin mahdollista..)
Laskulistat? Paikkansa pitävyys? Atkinssin joku uus sydeemi: kerro paino 22 ja 26 saat kalorirajasi ( Jos totta niin mun rajat onki aika alhaalla!
1500-1700 pyöristettynä ja niinko mitenkä, että tästä kalorimäärästä lasketaan suhteet hh, prt& r??Ja ketoillessa pidän nuo rajat,ja hiilarit tietty aina alle sen 20g, kun en tiedä omia sietokykyjäni..Niinkö?
Treenaava karppaaja, liika on liikaa? Mikä määrä liikuntaa on liikaa? ja liikunnan vaikutus protskun määrään? ( Tää tuntuu utopialta!)
Ketoileva karppi jaksaa treenata, jaksaako oikeesti? Kokemuksia?
Onko se sitten liikaa, että punttia 3krt viikko tunnin satsi per laaki, päälle 1 Balance. Zumba/Core tunti jos jaksaa/ehtii. Viikossa siis liikuntaa 4-5krt. "Pieniä" painoja kilkuttelen puntilla, yritän sitä rasvaa saaha polteltua pois...
Öljy/voi mihin kaikkeen sitä voi muiluuttaa sekaan ettei silmät nää rasvan mättämistä? Siis oikeesti kahviinko öljyä? (no onneks en juo kahvia!

)
Tyyli on vapaa: Jos laihdutat tsiikaa myös kalorit? (Hiilareitten lisäks tietty)
Ja se suurin henk koht brobleema, jos maha ei vedä niin se ei vedä, mitä tehdä? Yleinen ongelma mulla monta kertaa viikossa, syön lihan namskis namskis, mutta kun on vihannesten vuoro kupu ilmoittaa olevansa täynnä ja kasvikset jää syömätä.

Ja kaloreihin jää vajetta, koska siellä seassa on se öljy ja voi, prkl...Jos taas syön väkisin niin takuulla menetän kohta kontrollin ja tatsin siihe kylläisyys sensoriini.
(Tosin tämä voi helpata ruokailurytmin muutoksella, ehkä? ja sehän muuttuu maanantaina..)
Antakaas oikein kirjaimellinen esimerkki mitä pienen vetokyvyn mahan omaavat oikein popsitte??
Ufoilua:
Minen voi syödä kylmää salaattia enää! Samoin vesi. Haalee vesi ja lämmin salaatti on pop..
Ja oliko tämä turha? Jos oli niin oi tarkkasilmäiset immeiset ohjatkaa minut ketjuun joissa näitä jauhetaan, koska minen sellasia löytäny. (kohtuu monta pitkää ketjua lukenut ja juttu rönsyilee aasta öööhön, asian vierestä ja takaa, mutta se olennainen asia löytyy sieltä keskeltä, lopusta jos löytyy) Ymmärrän kyllä rönsyilyn, karppauksessa kun niiiiiiiiiiiiin montaa tyyliä mahista sun muuta! Mutta selkeästi yhden tarpeellisen asian etsimiseen menee helposti puoli yötä, asia kun on mielenkiintoinen ja kaikkihan on pakko lukea
Pst suokee anteeks jos ajatus on pätkiny ja joku oleellinen sana puuttuu välistä + miljoonat kirjoituserheeni.. Kaksi tehotuholaista juoksuttavat jatkuvilla, äiti, äiti huudoillaan katkaisten kiivaan naputtamiseni