karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-19 10:53:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Karkkilakossa
ViestiLähetetty: 2011-10-29 14:24:20 
Poissa
karppi
karppi

Toista kiloa hirveä hautuu taas liedellä. Meinaan tehdä sivuun kanelilla ja inkiväärillä maustettuja lanttukuutioita. Ja punaviiniä tartten lasillisen.

Tuli käytyä kirja- ja viinimessuilla. Lounaaksi napostelin joltain pisteeltä kreikkalaisen herkkulautasen, muuten karppia, mutta olihan tuolla vähän perunasalaattiakin. Ja sivuun tajoilivat jonkunlaisen limonadin, tosin totesin tuotteen muistuttavan enemmän simaa - oli kevyesti käynyttä ja varsin vähäsokerista. Tyydyin kuitenkin pullollisen sijaan yhteen pieneen lasilliseen. Ai niin, British Fudge Companyn tuotteisiin tuli tutustuttua kahden palan verran. Eivät olleet ihan pieniä... ...ja viininmaistelualueella tuhlasin neljä lipuketta kahteen maisteluannokseen samppanjaa. Kirjamessujen antikvaariselta osastolta löytyi Saatana saapuu Moskovaan - ehkä pari vuotta olen väijynyt tuota divareista aina muistaessani...

...eli hyvä päivä. Helvetin hyvä.

ViestiLähetetty: 2011-10-30 08:31:04 
Poissa
karppi
karppi

Laitoin tuonne esittelyalueelle kuntoseurantaketjun - en halua, että kuvat näkyvät ilman kirjautumista. Ihan kohtuutyytyväinen olen ensimmäisen neljän viikon tuloksiin, vaikka noita ruokaseikkailuja tuohon vähän sisältyykin.

Seuraavat neljä viikkoa siis rentokarppaillen kohtuuproteiinilla, runsaahkoilla rasvoilla.

21.11. siis rasvaprosentin mittaus ja seuraavat kuvat 27.11.

ViestiLähetetty: 2011-10-30 10:23:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Wi kirjoitti:
Ai niin, British Fudge Companyn tuotteisiin tuli tutustuttua kahden palan verran. Eivät olleet ihan pieniä...

Ei jumankekkuli... Noista ei voi kieltäytyä! Jos sympaattinen pariskunta myy nameja mitkä näyttää tolta, niin pakkohan niitä on saada. Mä ainaskin. Ei paha 'sortuminen', Wi 8)

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-10-30 10:43:04 
Poissa
karppi
karppi

En minä edes viitsi pitää herkuttelua sortumisena - kun se ei ole jatkuvaa käyttäytymistä tai muuten vaan tyystin kohtuutonta. Ja pieni määrä tummaa suklaata saa tästä lähtien taas sopia ruokavalioon aina kun tekee mieli :mrgreen: . Eli päiväkirjan otsikko kaipaisi päivitystä...

ViestiLähetetty: 2011-10-30 11:26:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niinpä, mikä ei mene liiallisuuksiin ei mustakaan ole sortumista. Joskus tulee syötyä yli rajojensa jotain, mutta se nyt on vain elämää ja kyllä kropassaan sit tuntee, että missä meni yli ja mitä ei kannata tehä uudelleen. Mä olen itsekin työstänyt tätä herkuttelun määritelmää jo aika paljon pääni sisällä ja todennut, että herkkuilla voi vaikka joka päivä, mut repsahtamisen/sortumisen kanssa sillä ei oo mitään tekemistä.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-10-30 11:58:46 
Poissa
karppi
karppi

Tavallaan minulle juuri tuo sanomasi juttu on painonhallinnan ytimessä. En ole mikään "kaikki tai ei mitään" tyyppi - minulla ei varmaan olisi yhtään mitään jos niin ajattelisin ylipäätään :mrgreen: .

Eli miten pitää pienet poikkeamat sellaisessa mittakaavassa, että paino ei lähde nousuun. Monta tähän liittyvää kuviota olen saanut jo muutettua omassa käyttäytymisessä... ...kuten...

...typerä ylikompensoiminen repsun jälkeen - joo, sehän helpottaa todella paljon jos repsun jälkeen päättää erityisesti tiukistella. Takaisin normiin vaan eikä turhia murheita repsusta...

...totaalikieltäytymisen ihannointi. Karkkilakko toimii minulla ainoastaan lyhytaikaisena vierottautumisena "liian makeista" mauista. Liika rajoittaminen johtaa omalla luonteellani pidemmän päälle turhautumiseen ja megarepsuihin...

...epärealistiset kuvitelmat omasta käyttäytymisestä. Varaan nykyisin lähes kaikki poikkeusyömiset erityistilanteisiin: juhlat ym. Jotain niissä tulee kumminkin otettua, miksipä ei huomioisi tuota ennakkoon. Kunnon ruokaa alle ja herkkuja päälle sen verran kun tekee mieli. Ja vastineeksi "omalla ajalla" herkuttelu minimiin - minulla siis tuo tumma suklaa ja viini saavat olon tuntumaan siltä, että syömisen "vapautta" on tarpeeksi. Ja kesällä syön tuoreita mansikoita, mustikoita ja kirsikoita niin paljon kun huvittaa...

...epärehellisyys itselle repsuilun/herkuttelun todellisesta määrästä. Alle 50 g tummaa suklaata on mahdollista sisällyttää ruokavalioon vaikka joka päivä. 100g alkaa tehdä jo tiukkaa mutta ei mikään katastrofi silloin tällöin - ja 200 g:n M&M pussi on totaalista itsepetosta :mrgreen: ...

...kun tää nyt meni mäkeen niin antaa mennä -ajattelu. Ei todellakaan! Mitä aikaisemmin lopettaa - ja mitä paremmin pystyy syömään herkkuja kohtuullisessa määrin, sitä parempi! Tässä olen joutunut tekemään todella paljon töitä, sekä ennakointipuolella (ei edes valitse niitä mättövaihtoehtoja) - että jälkihoidossa, eli putken katkaisussa :roll: ...

ViestiLähetetty: 2011-10-30 13:22:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sun ketjua luettuani kokeilin ekaa kertaa elämässäni sumomavea. Nousi 30kg enemmän kuin normityylillä. :D Pitäisi varmaan joitain muitakin liikkeitä koettaa mitä täällä on nähnyt.

Sujuuko sulla noi tavalliset omankehon punnerrukset?

ViestiLähetetty: 2011-10-30 16:18:50 
Poissa
karppi
karppi

Sumo on kyllä vekkuli :D ... ...tuntuu omilla välityksilläni tosi luontevalta ja minäkin olen nostanut sillä tyylillä parhaani.

Kyllä sujuu, huvikseni testasin saman tien ja helppo kymppi putosi miesten mallilla ja siistillä tekniikalla. Viime talvena punnertelin paljonkin, tein Tabata-tyyppisiä treenejä, eli 20 sekkaa jotain kehonpainoliikettä, 10 s lepoa. Täysi treeni = 8 eri liikettä ja 8 kierrosta. Tuli hiki :mrgreen: . Mutta... ...minulle punnerrukset ovat vaan pitkän päälle olkapään seudulle rankkoja, rankempia kuin penkki. Sain luultavasti juuri noilla treeneillä sen pahuksen AC:n tulehtumaan alun perin - ja nyt se on tulehduksen/kortisonipiikin jäljiltä ehkä pysyvästi kuivunut :( .

ViestiLähetetty: 2011-10-30 16:42:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hei, kerro mullekin mikä on toi sumo-maastaveto? Just kirjoittelin tuonne omaan ketjuuni, että olen vihdoin löytänyt maastavedon!

ViestiLähetetty: 2011-10-30 17:38:48 
Poissa
karppi
karppi

Sumo - eli leikkisästi välistäveto:

Asento voi näyttää vähän erilaiselta kehon mittasuhteista riippuen, itse vedän vähän leveämmästä asennosta tähän tyyliin:

ViestiLähetetty: 2011-10-30 19:27:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mukava kuulla että punnerruksetkin sujuu. Itse olen huomannut monilla, joille tulee olkapääkipua, olevan väärä punnerrusasento. Onko sun kädet yleensä leveälläkin? Muodostuuko niistä T-kirjaimen muotoinen asento, vaiko enemmän nuolimainen asento? (en oikein usko että teet nuo väärin, mutta kannattaa aina varmistaa :mrgreen: )

Toinen, mikä monilla on vikana, on serratuslihasten tehottomuus liikkeessä, jolloin voi syntyä ongelmia. Oletko koettanut punnertaa niin, että liikkeen loppuosassa menet liioitellun ylös ja vedät lapaluut aivan erilleen? Tällasella versiolla alkaa monilla sujumaan tavalliset punnerrukset paremmin.

Nuo tabatapunnertelut ovat kyllä täyttä tuskaa. Itse olen tehnyt niitä pariin otteeseen hyppynarulla sekä burpeeseilla, enkä kyllä halua koettaa uudestaan. Aivan kidutusta :D

ViestiLähetetty: 2011-10-30 20:45:41 
Poissa
karppi
karppi

Kapea ojentajapunnerrus on AC:lle hankalampi. Leveähkö - ei kuitenkaan liioiteltu - asento on paras - ja kyynärpäät eivät mene ainakaan suoraan sivuille, eli ylhäältäpäin asento on nuolimainen. Mitään tietoa minulla ei kyllä ole, mikä pitäisi olla oikea suunta kyynärpäille, noin se vaan on tehdessä vähitellen asettunut. Luulen, että aloitin aikanaan enemmän T:n muotoisella asennolla.

Epäilen kyllä, että iso syyllinen on/oli yksinkertaisesti volyymi - tuo AC-nivel ei enää taida kestää isompaa volyymiä millään. Osasyyllinen voi olla myös tuo serratus - tai muihin lapaluuhun liittyviin lihaksiin liittyvät heikkous / epätasapainotilat - lavanseutu on ylipäätään tietokoneella työskentelevällä istumatyöläisellä usein ongelma-aluetta. Ehkäpä oikea ratkaisu olisi kokeilla punnerruksia ohjelmassa, penkkitreenin päälle pari settiä, tosiaan tuolla korostetun liikeradalla ja jalat korokkeella tai kuminauhan kanssa jos tuppaa menemään sarjat liian pitkäksi muuten... ...taidanpa kokeilla :) . Voisi olla hyväksi olkapäiden hyvinvoinnille. Kiitos hyvästä ideasta!

ViestiLähetetty: 2011-10-30 21:25:12 
Poissa
karppi
karppi

Ja kaikille liikuntapäiväkirjan seuraajille/kommentoijille iloksi treenimusaa (olettain että musamaku menee sinne päin edes yhteen), tällä kertaa elektropuolelta:

Chillailuun:

Ja uutta viikkoa putkeen!

ViestiLähetetty: 2011-10-31 08:25:26 
Poissa
karppi
karppi

Maastavetotreeni ei oikein mennyt pulkkaan huonosti nukutun yön jälkeen. Ahisti myös ihmeellinen aamuruuhka, olisi pitänyt mennä aikaisemmin. Suunnitellun 85 kilon sijaan nostinkin vaan
80 kg x 1 (vähemmän kuin viimeksi)
75 kg x 6
70 kg x 6 (nämä sarjat sentään paremmin)

Kyykky roomalaisessa tuolissa
12.5 kg x 8,8,10

Leuanveto
Nega x 6 (7 jo putosi, sitä ei lasketa)
Avustettuna, 2 levyä x 5

ViestiLähetetty: 2011-11-01 07:22:58 
Poissa
karppi
karppi

Tuleepa mielenkiintoisia tuntemuksia noista leuanvetonegoista - en ole ihan varma, kestääkö olkapää näitä pidemmän päälle. Harmi kun ei ole kotona tankoa, voisi tehdä yhtä-kahta-kolmea usein... ...taidan itse asiassa varmuuden vuoksi vaihtaa kuitenkin noihin kuminauhavetoihin ja negoja vain sen verran kun helposti menee.

Lounassuunnitelmaa ei vielä tälle päivälle ole. Illalla teen pestolla kuorrutettua broilerinrintaa ja uunissa haudutettua parmesan-kukkakaalia.

Eilen söin päivällä hirven ja lantun jämät. Välipala oli pakollinen, järkyttävä nälkä, sotkin proteiinivanukkaan (seosproteiinia, ei kaseiinia), mukana kalaöljy, chia-siemeniä ja kaakaonibsejä. Illalla karitsanjauhelihapihvejä, pestoa, vähän cheddaria, rucolaa ja kirsikkatomaatteja + punkku. Ai niin - reilu teelusikallinen maapähkinävoita, joka on nyt loppu. Voisi himmata sitä taas vähän aikaa, tykkään kovasti - mutta en ole niin innostunut siitä maapähkinän rasvasta noin niinku terveysmielessä...

ViestiLähetetty: 2011-11-01 14:55:39 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Wi kirjoitti:
Eli miten pitää pienet poikkeamat sellaisessa mittakaavassa, että paino ei lähde nousuun. Monta tähän liittyvää kuviota olen saanut jo muutettua omassa käyttäytymisessä... ...kuten...

...typerä ylikompensoiminen repsun jälkeen - joo, sehän helpottaa todella paljon jos repsun jälkeen päättää erityisesti tiukistella. Takaisin normiin vaan eikä turhia murheita repsusta...

...totaalikieltäytymisen ihannointi. Karkkilakko toimii minulla ainoastaan lyhytaikaisena vierottautumisena "liian makeista" mauista. Liika rajoittaminen johtaa omalla luonteellani pidemmän päälle turhautumiseen ja megarepsuihin...

...epärealistiset kuvitelmat omasta käyttäytymisestä. Varaan nykyisin lähes kaikki poikkeusyömiset erityistilanteisiin: juhlat ym. Jotain niissä tulee kumminkin otettua, miksipä ei huomioisi tuota ennakkoon. Kunnon ruokaa alle ja herkkuja päälle sen verran kun tekee mieli. Ja vastineeksi "omalla ajalla" herkuttelu minimiin - minulla siis tuo tumma suklaa ja viini saavat olon tuntumaan siltä, että syömisen "vapautta" on tarpeeksi. Ja kesällä syön tuoreita mansikoita, mustikoita ja kirsikoita niin paljon kun huvittaa...

...epärehellisyys itselle repsuilun/herkuttelun todellisesta määrästä. Alle 50 g tummaa suklaata on mahdollista sisällyttää ruokavalioon vaikka joka päivä. 100g alkaa tehdä jo tiukkaa mutta ei mikään katastrofi silloin tällöin - ja 200 g:n M&M pussi on totaalista itsepetosta :mrgreen: ...

...kun tää nyt meni mäkeen niin antaa mennä -ajattelu. Ei todellakaan! Mitä aikaisemmin lopettaa - ja mitä paremmin pystyy syömään herkkuja kohtuullisessa määrin, sitä parempi!

Allekirjoitan joka kohdan, itsekin olen tehnyt paljon töitä just näiden juttujen kanssa.

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-11-02 08:25:22 
Poissa
karppi
karppi

^On se kumma kun pitää aikuista ihmistä kasvattaa... ...no, parempi myöhään kun ei milloinkaan :)

Tänään oli penkkipäivä. Etuolkapäät eivät todellakaan tuntuneet vielä täysin palautuneilta maanantain leuanvetonegoista, mutta ihan siedettävä treeni tuli silti.
42.5 kg x 1 (olisi mennyt ehkä 1-2 lisää, mutta asento oli hätäisesti kasattu)
40 kg x 4
35 kg x 6

Leuanveto avustavassa, leveä ote
2 apulevyä 5,5,6

Face pull
45 kg x 6
50 kg x 6
55 kg x 5

muutama etunojapunnerrus vielä loppuun.

Meinaan testata tänään lounaaksi jotain hiilaripitoisempaa, saatan käydä nappaamassa sushisetin. Mietin oikein huolella, onko tuolla vaikutusta palautumiseen vai ei. Jos on vaikutusta niin yritän pitää ohjelmassa ja katson tuleeko ongelmia pitää hiilarit muuten kurissa.

Illalla voisi tekaista parsakaali-pekoni-cashewsalaatin =P~ - ja proteiinia tarvitaan tänään jostain vielä lisää.

ViestiLähetetty: 2011-11-03 07:41:06 
Poissa
karppi
karppi

Tänään luulen, että venytän paastoa vähän pidemmäksi. Illaksi on hommia ja pääsen sen takia illalliselle vasta melko myöhään.

Eilen söin tavallista enemmän hiilareita, 183 g, 2030 kcal sapuskaa kaikkiaan, eli ihan sopivasti treenipäivälle. Kokeilen nyt kumminkin tuota treenipäivän hiilarilisää, nimittäin tänään on sellainen olo kuin ei olisi eilen treenannutkaan. Lähes 100% palautunut, selässä lapojen välissä ihan pientä tuntemusta hyvällä tahdolla. Seurailen vähän aikaa tiiviimmin Fitday:lla syömisiä. Lepopäivät tuttuun tapaan alle 100 g hiilaria (usein alle 50), ja huomattavasti alhaisemmat kalorit kuin treenipäivinä (minimi 1200, yleensä 1500-1600).

Hiilarilähteinä ensisijaisesti:
- valkoinen riisi (en pane pahakseni sushinsyöntimahdollisuuksia)
- bataatti + muut juurekset (joista on tosin vaikea saada tarpeeksi kerralla)
- peruna

Painoa tuli 300 g lisää, katsotaan kuinka nopeasti se häviää.

Suunnitelmissa on päivälle nopea pinaatti-jauhelihacurry (haha, pinaattia, jauhelihaa, currymaustetta :lol: ) ja illaksi tomaatti-vuohenjuustokeittoa, cashew-pähkinöitä ja lasi punkkua.

ViestiLähetetty: 2011-11-04 09:18:57 
Poissa
karppi
karppi

Tämän viikon treenit eivät ole olleet hurjan hyviä. Jo eilen illan liikkuvaa työkeikkaa tehdessä huomasin, että vasen polvi on taas turvoksissa ja jäykkä. Lisäksi kyykkyä lämmitellessä tajusin, että saman puolen lonkankoukistaja on kireä - luultavasti johtuen siitä, että olen varonut polvea eilen valokuvatessa.

Kyykky
47.5 kg x 3 - mutta luultavasti lonkankoukistajasta johtuen ei sellaiseen syvyyteen johon olisin tyytyväinen
42.5 kg x 4 - nyt jo hyvä syvyys
40 kg x 6

Askelkyykky (otin tämän nyt ihan lonkankoukistajan verryttelyn näkökulmasta)
2 x 8 x 12kg

Pystypunnerrus
27,5 kg x 5
25 kg x 7
25 kg x 6

Ohjelmassa jäätä polvelle - ja pottuja ilta-aterialle. Ruokasuunnittelu on muuten hakusessa, mutta illalla tulee pihvi ja uunilohkoperunaa. Taidan ottaa myös yötä vasten tulehduskipulääkkeen, onneksi noita ei ole tarvinnut usein napsia.

Ja nyt on pakko muistaa ostaa ne Earit, revin pelihousut jos vielä kerrankin joudun kuuntelemaan niitä Voicen älykääpiöjuttuja.

ViestiLähetetty: 2011-11-05 07:35:58 
Poissa
karppi
karppi

No voi :lol: stn, helv... ...pyhäpäivä, kuka ei ole käynyt kaupassa? Keneltä on kahvi lopussa? Jääkaappi tyhjä?

Kuka on kohta hyvin vihainen?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 120 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00